| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Waldorfská škola - individuální přístup k dítěti s vývojovou dysfázii

 Celkem 11 názorů.
 Minie1 


Téma: Waldorfská škola - individuální přístup k dítěti s vývojovou dysfázii 

(25.11.2012 12:28:23)
Podotýkám, pravděpodobně se bude jednat až o příští rok, zřejmě půjde až na odklad, takže se tu dysfázii povede snad ještě víc vykompenzovat, ale kdyby to ještě nebylo ono, zvažuju i waldorfskou školu, doufám že by tam měli individuálnější přístup, než na klasické základce, což je víc fabrika na vzdělání, nejsme velké město, takže tady ani asi asistenti, individuální vzdělávací plány moc nehrozí. Takže doufám, že to nebude třeba,ale přece jen bych něco jemnějšího a ohleduplnějšího na dítě, které bude mít případně potíže třeba při začátcích čtení.
Jednak doufám v tu waldorfskou pedagogiku - je vstřícná k takovýmto dětem? a za druhé waldorfská škola je tady jedna z mála, která má ve třídě malý počet dětí, což by bylo výrazné plus.

Samozřejmě, že záleží na konkrétní učitelce.

Ale mají tam angličtinu od první třídy, což mě zase odrazuje.

Máte někdo zkušenosti s waldorfskou pedagogikou obecně a s dítětem s dysfázií na takovéto škole? Pracují nějak individuálně s nimi, případně jsou vstřícní i k individuálním vzdělávacím plánům apod. pokud by byl třeba.

A jak moc tam drtí tu angličtinu, zvládá jí dítě s dysfázií?

Na vysvětlenou uvádím, že speciální školy u nás nejsou a klasické základky jsou sice ne špatné, ale ne příliš připravené na specifické děti molochy, kde je většinou minimálně třicet dětí ve třídě.
 Evžíček 


Re: Waldorfská škola - individuální přístup? dítě s vývojovou dysfázii 

(25.11.2012 12:45:08)
mám dysfatiky 2, starší už školák, má i poruchy učení- dyslexie, dysgrafie

chodí na normální základku s IVP

do angličtiny od 1. tř bych nešla za žádnou cenu, obecně se dysfatici učí jazyky obtížně a pokud bude mít tvoje dítě i poruchy učení, tak bude mít v první třídě záhul

já bych zkusila na normální základku zajít a zeptat se, co jsou schopní udělat, třeba příjemně překvapí, stačí vstřícná paní učitelka
 foxyna 


Re: Waldorfská škola - individuální přístup? dítě s vývojovou dysfázii 

(25.11.2012 12:59:33)
Minie, ty už máš přímou zkušenost (v rodině, blízká kamarádka), že IVP a asistent je na všech vašich školách neprůchozí? Nebo to jen odhaduješ a rovnou vzdáváš?
Šla bych se optat na konkrétní školu, mluvila s ředitelem a případnou vyučující, která na prvňáky připadne...

Jinak Waldorf je hodně specifický systém, dávat tam dítě jen proto, že jich bude málo ve třídě, bez hlubší znalosti, jak vlastně funguje, mi připadá nedomyšlené, abys pak nebyla hodně překvapená.
A zrovna o dvou Waldorfech v našem okolí jsem slyšela, že děti s nějakou dg se jim do krámu nehodí, protože oni si jedou podle toho svého a dítě vybočující z jejich možností jim narušuje výuku... Jsou to samozřejmě jen zprávy z druhé ruky... vždycky je dobré jít osobně a mluvit s ředitelem a vyučujícími a ptát se a tak...
 Minie1 


Re: Waldorfská škola - individuální přístup? dítě s vývojovou dysfázii 

(25.11.2012 14:24:20)
byla bych ráda, kdyby se při přispívání do diskuse alespoň pořádně četlo zadání

nechci waldorfku, protože si snad myslím, že je prioritně určena pro děti s dys, zvažuji ji proto, že jako jediná podle obsazenosti při zápisech má třídy po cca 15-20 dětech. Všechny ostatní zdejší základky mají ve třídě třicet a víc dětí, což si nemyslím, že je na nějaký moc individuální přístup prostor.


Jinak klid, mám zkušenosti s waldorfskou školkou, takže není třeba vysvětlovat základní principy waldorfu od začátku, jedná se mi výlučně o typ, jak se waldorfské školy případně staví k těmto problémům, jestli vstřícněji nebo v zásadě jako klasické základky, Nebo hůře než klasické základky.
 Alena 
  • 

Re: Waldorfská škola - individuální přístup? dítě s vývojovou dysfázii 

(25.11.2012 15:20:35)
Podle me to bude zalezet na osobe ucitele, ve waldorfu ma vetsi vliv nez normalne. Cili jak jsem pochopila v nekterych tridach to problem neni nekde byt muze. Jazyku bych se nebala, maji sice od prvni tridy Aj i Nj, ale jak nemaji ucebnice, postup je pomerne pomaly (zkusenost u deti kamaradky, nic moc vysledky, jedou zpameti basnicky kterym moc nerozumeji).Waldorf mi pripada v tomhle pripade dobry vyber proto, jak je nesoutezivy, neresi neustale znamky atd, cili dokaze deti hur znechutit.
 ALL 


Re: Waldorfská škola - individuální přístup? dítě s vývojovou dysfázii 

(27.11.2012 22:18:27)
"pevný řád, jasná pravidla, čitelné pokyny" - přestava, že to na wš neexistuje, je podle mne omyl. Jako vždy ale samozřejmě záleží na lidech...
 lampetra 


Re: Waldorfská škola - individuální přístup? dítě s vývojovou dysfázii 

(25.11.2012 19:37:31)
U nás waldorfská zš - třídy po 30 dětech i v letech, kdy to ještě na normálních zš nebylo - před 10 lety nastupovala neteř, loni druhá, 30 dětí ve třídě také. Individuální přístup e-e. Ale to si myslím, že záleží více na učiteli, ale v těch 30 dětech je těžké, i když je vůle.
 Tragika 


Re: Waldorfská škola - individuální přístup? dítě s vývojovou dysfázii 

(25.11.2012 19:46:35)
Zakladatelko, píšeš, že o waldorfské škole víš vše. Opravdu o tom pochybuju. Jinak by jsi totiž věděla, že waldorf má povinnou angličtinu od první a němčinu od druhé třídy ZŠ. Co by tam tvé dítě dělalo, fakt netuším.
 Tragika 


Re: Waldorfská škola - individuální přístup? dítě s vývojovou dysfázii 

(25.11.2012 19:51:11)
Fatale, waldorfská pedagogika nemá prioritní jazyk, nýbrž prožitek.
U nás má WŠ v každé třídě minimálně 26 dětí. Pro dítě s dysfázií bych školu nedoporučovala.
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Waldorfská škola - individuální přístup? dítě s vývojovou dysfázii 

(25.11.2012 20:16:59)
Ahoj

Nečetla jsem ostatní, ale za mě dysfatika na waldorf rozhodně ne.

Ve waldorfu je velkej podíl čtení z tabule, hodně vlastního opisování a psaní, čtení příběhů apod. Navíc nadstandardně cizí jazyky.

Mám syna s dysfázií a alterškoly jsou má profese, takže si troufám říct, že vím, o čem mluvím...

Vzhledem k velký pravděpodobnosti budoucí dyslexie a dysortografie bych hledala školu, kde je výuka míň stavěná na mluvení a textu a víc názorná (takže pokud tam nemáte Montessorku, hledej učitelku, která nechce po dětech jen psaní do pracovních sešitů, ale dává jim k dispozici i nějaké pomůcky a bude schopná v případě potřeby uzpůsobit metodu čtení).


 ALL 


Re: Waldorfská škola - individuální přístup k dítěti s vývojovou dysfázii 

(27.11.2012 14:54:19)
Nemám zkušenost s dysfázií, ale s wš ano. Výhodou by podle mne mohlo být, že se nespěchá se čtením a psaním, oproti běžné škole se tyto dovednosti učí později a pomaleji - pozvolna během prvních tří let. Pokud to někomu trvá déle, moc to nevadí a dítě se aspoň nestresuje. Cizích jazyků bych se nebála, první dva roky se učí hlavně písničky a básničky, pár slov a frází, vše v pohybu a při hře, dlouho se v aj/nj nepíše ani nečte. V pohybu a hrou se učí i násobilka (s tou se oproti běžné škole začíná, tuším, o trochu dříve), později vyjmenovaná slova atd. Zaznělo tu, že výuka je hodně založená na slovu a opisování z tabule - to mi připadá zkreslené. Slovo ano - mluvené či čtené učitelem - vyprávění, příběhy. Píše se oproti běžné škole spíše málo. Hojné je ale společné recitování říkanek, v první třídě spolu s procvičováním hrubé i jemné motoriky a pravé/levé strany, časem ale i společné recitování poměrně složitých básní.
Tolik moje zkušenost. Nejlepší by asi bylo do výuky nahlédnout, ať si uděláte obrázek sami, stejně se nejspíš liší učitel od učitele. Pokud je znám učitel, domluvila bych si rozhovor přímo s ním.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.