"Kdyby se za celou dobu povinné školní docházky vymyslelo něco lepšího než známkování, tak by se to již dávno plošně zavedlo. Ale zatím se nic lepšího nevymyslelo. Známkování chce většina rodičů, asi i většina učitelů, ale i děti. Alespoň moje děti se těšily do školy, že tam budou dostávat známky. Slovním hodnocením může známkování doplnit učitel na třídních schůzkách nebo komunikací s rodiči."
Tady máš odpověď, Monty. Klasické myšlení rodiče zblblého školstvím.
Co na tom, že to celé postrádá logiku, že se poměřují děti beznohé s bezrukými a ti všichni ještě s dokonalými. Děti které jsou odmala doma vedeny ke zkoumání každého prdu s těmi, které z domu vědí, že škola je jen zbytečný opruz. Vzorné pečlivé holčičky s neposednými divokými chlapečky. Jediné, co ty děti mají společné, je věk. A na základě toho, spolu musí soupeřit, jsou porovnávány, poměřovány, v dovednostech, z nichž k opravdovému životu budou potřebovat - kolik, 5% ?
Jasně, že budoucí prvňáčci touží po budoucích jedničkách, když je to to hlavní, na co jsou lákány. Nejde vůbec o to, že se mají naučit něco nového, jde jen o ty jedničky. Pak se v jejich pubertě ptáme, co je na těch dětech špatně, že je nebaví škola
Absurdita ...