Přidat odpověď
Cairo,
souhlasím. Takový všeobecný přehled, který ti poskytne základní škola, bych jako samouk v životě nemohla mít. A to jsem přitom byla vždycky zvídavá. Jenže rodiče tě těžko můžou zasvětit do všeho a když si jen čteš knížky či koukáš na dokumenty, nikdy nedostaneš ucelený a systematický přehled o tom kterém oboru, zvlášť když ti je 10 let.
Škola byla pro mě bezvadná věc a známkování bylo od začátku motivační, pozitivně i negativně.
Můj kamarád ze Švédska chodil do alternativní školy i gymnázia, kde si každý mohl vybrat, co se bude učit a tzv. rozvíjet svoje talent atd. Pro něj to bylo skvělé, protože se např. naučil 3 jazyky a jeho zájmem byla historie a zeměpis, ale na druhou stranu mi říkal, že 80% studentů jen ten systém zneužívalo k naprostému nic nedělání. Byli všeobecným vzděláním naprosto nepolíbení a nakonec se učili jen na povinné zkoušky a měli s tím velké problémy, aby vůbec prolezli. Přitom to byly poměrně inteligentní děti. A to musíme vzít v úvahu, že tam byl celkově vyšší počet těch motivovaných, protože pocházeli ze vzdělanějšího prostředí (rodiče dělníky většinou alternativa nezajímá). Tohle je jeho interpretace jeho zkušeností z neznámkovací a "osobnost rozvíjející" školy. Ne u každého to funguje, na někoho prostě musí být cukr a bič, jinak nedělá nic.
Předchozí