Kaipo, myslím, že té situaci celkem rozumím. Když vidím, jakým způsobem učivo "zvládají" někteří deváťáci, jak nemají zájem, často je zábavnější mluvit se spolužákem... Naše škola není spádová, takže se bude nově omezovat přijímání dětí s poruchami chování. Ptž to hrozně rozkládá třídu, když si někdo nemůže pomoci a stále žvaní, žvaní, žvaní (ADHD). Nemají klid ani ti, co poslouchat chtějí.
No a s těmi mezerami, s kterými je "vypouštíme" (není síla je donutit, aby se většinu naučili, možnost opravných testů je u nás skoro automatická), si je přeberou střední. Na nematuritních oborech je učivo ořezané, to si myslím, že by měli zvládnout prakticky všichni. Na maturitních oborech je ale celá látka k maturitě, tam to u některých vidím jako zásadní problém. A je mi jasné, že jejich učitelé příští rok jim budou možná říkat něco podobného (ony jsou i soukromé školy, kam se dostane dítě s poměrně malým bodovým ziskem, nebo alespoň v minulých letech to tak bylo). Co mám z doslechu, tak značný problém je u těch, co jsem to už loni předpokládala. Tam to bude s dojitím až k maturitě dost s otazníkem.
Tady je ale přetlak i na učňovských oborech.