| Limai | 
 |
(21.8.2009 17:17:18) Mám šestiletou dceru,u níž mám podezření na ADHD.Zatím jsem s ní kvůli tomuto u psychologa nebyla,takže potvrzené to není,ale z dosud nastudovaných poznatků usuzuji že dcera tento syndrom má,protože veškeré příznaky tomu odpovídají.Kromě jiného má obrovský problém s pozorností a soustředěním.Úplně se děsím toho že ve škole bude mít velký problém,sice dostala odklad,ale ale mám opravdu obavy že ani za rok se to nesrovná,šíleně s tím bojujeme a někdy to jsou pro mě taková muka,že bych se z toho osypala.Mám ji pomalu začít zvykat na to že za rok přijde škola a nutit ji do nějaké činnosti při níž ji budu učit se soustředit a udržet pozornost?
|
| babi_ | 
 |
(21.8.2009 17:33:12) Co tomu říkají ve školce? Tam přeci činnosti vyžadující soustředění mají... Určitě bych využila rok odkladu k "tréninku". Mohla by dost pomoci třeba hra na hudební nástroj, výtvarka... prostě nějaký vhodný zájmový kroužek.
|
| Limai | 
 |
(21.8.2009 18:40:24) nic.Doporučili mi z tohoto důvodu odklad.S tím že je nesoustředěná a hodně hravá,že ještě není zralá na školu.
|
| babi_ | 
 |
(21.8.2009 18:47:48) Limai, ale tak to je dobré - hravá a nesoustředěná neznamená ještě podezření na ADHD! Bude stačit více soustředěné péče, a za rok bude na školu zralá. Proč myslíš, že se to nezlepší ani za rok?!? rok je strašně dlouhá doba, a pokud "odloženou" předškolačku zaměstnáš nějakou tou činností, kde to bez soustředění nejde, ještě to pojistíš.
|
| Limai | 
 |
(21.8.2009 19:36:34) myslím si to z toho důvodu že vidím jak se dcera chová a jaké má potíže vůbec něco udělat.Během dne nemusí dělat nic,nemá žádné povinnosti kromě toho,aby si po sobě uklízela hračky a oblečení.Úklid hraček je často záležitost i na několik hodin.A to nejsou hračky roztahané po celém bytě,pouze na kousku v jedné místnosti a to jí ještě asistuji tak že jí říkám,co má udělat-např.aby všechny pastelky posbírala do červeného košíčku nebo zvířatka do plastové tašky.i tak je to rpo ni obrovský problém,protože ona sice uklízet začne,jenže mezitím ji od toho odvede čtyřicet jiných činností,zájmů,aktivit...jakmile zjistím že dělá něco jiného než uklízení hraček,vrátím ji k tomu,jenže za minutu je to to samé-musí na záchod,zaujme ji pavouk,nebo si začne hrát s něčím jiným,případně odejde ven,a to je neustále něco.a tak je to se vší.Já jí třeba ráno dám na stůl k snidani čaj a upozorním ji na to,že ho tam má.Ona mě ale vůbec nevnímá,tak zopakuji ještě dvakrát,třikrát.A ona mi to odkýve a za hodinu se mě zeptá,kdy jí dám ten čaj.Dneska se mě třeba na něco ptala,já jsem jí na to odpověděla a dcera se mě za dvě minuty ptá znovu s tím že jsem jí neodpověděla.Třeba pětkrát během půl hodiny jí na něco upozorním a ona mi ve finále řekne,že vůbec neslyšela že jí něco takového říkám.Začne si s něčím hrát,ale po třech minutách ji zaujme něco jiného,po dalších pěti zase něco,neustále od všeho odbíhá....když to vidím,tak fakt nevěřím tomu že se za ten rok klidní.Jo a to jsem zapoměla ještě napsat,že jí dělá potíže se napít či najíst jako člověk-to není jediné jídlo kterým by se neumazala,nepobryndala,každou chvíli vyleje pití,dneska vyklopila zeleninový salát na zem,u stolu nedokáže sedět,pořád odbíhá,klátí nohama,šoupe něčím sem a tam takže to shodí,vyleje,vysype,šuplík vytáhne tak že si div nohy nepřerazí....je šíleně zbrklá,hlučná,a jejím charakteristickým rysem je to,že neustále mluví,mluví,mluví a mluví,a to je snad nejšílenější co dělá,někdy mám pocit že se z toho snad zblázním,když není ani chvíli zticha.Vidím jako problém ve škole to že tam něco bude muset dělat a že to bude muset dodělat do konce,protože to ona prostě neumí.Vůbec nevím co s tím,jestli ji mám opravdu násilím donutit se denně zabývat na určitou dobu nějakou činností(jinou než úklid hraček či oblečení) a trvat na tom aby ji dokončila.
|
| Mikeš+ 3 holky | 
 |
(21.8.2009 19:47:52) Jako bys popisovala moji dceru. Ale nikdy by mě nenapadlo uvažovat o tom, že není v pořádku. Je jí 5,5, do školy tedy až za rok. Dnes je vidět, že je ještě nezralá na školu, ale určitě to za rok bude jiné. Takových dětí, co popisuješ, je několik v každé první třídě... Neříkej mi, že ji nezaujme vůbec nic... naše teda dokáže rozkrámovat neuvěřitelné věci během pár minut a celý den střídat činnosti po pár minutách, ale asi je to jen tím, že si prostě nedokáže vybrat a nic z toho ji vlastně nebaví. Jakmile najde činnost, která ji zaujme, naopak u ní dokáže setrvat třeba hodinu a ani nemukne. Jinak taky mluví, mluví, mluví, zpívá, hučí, ťuká... Pokud máš teda podezření, zajdi do PPP a tam přece v případě potíží poradí a navedou, jak to zlepšit
|
|
| MirkaEyrová | 
 |
(21.8.2009 22:09:16) Limai, ještě jedna zkušenost od příbuzných. Nejstarší neteř bývala děsně živá (nevím, jestli hyperaktivní). Snažili se ji pohybově zaměstnat, chodila na různé kroužky, nějaký ten rok strávila na škole s rozšířenou výukou TV. A celá rodina je docela sportovně založená, jezdí na lyže, bruslit, plavat, provozují turistiku atd. Holčina se docela vybouřila, zklidnila, a nějak to dětství zvládla. Zanedlouho bude plnoletá, úspěšně studuje gymnázium, dost dobře maluje, chce být psycholožkou nebo programátorkou...
|
|
| Tragika | 
 |
(22.8.2009 11:00:46) Limai, hodně mi to připomíná mého syna. Šel do obchodu pro tři věci, vrátil se, že neví, co vlastně koupit. Napsala jsem tedy položky na papír, vrátil se, papír po 300m ztratil. Při třetí cestě zjistil, že si nechal doma peníze a na čtvrtý pokus přinesl místo másla chleba a mléka - kafe, rohlík a lízátko. To že dítě nevnímá, co říkáš, je třeba řešit tím, že ti nahlas zopakuje, co jsi po něm chtěla. Nejlépe 2krát. Řešit nepozornost až ve chvíli, kdy má jít do školy, je dle mého trochu pozdě. Koncentrace a pozornost se dají trénovat, ale hra Člověče nezlob se,díky své délce dítě spíše odradí. Činnosti by měly být ze začátku jen krátké(cca 5-10 min), pak postupně přidávat. Už zhruba kolem tří let je velmi dobře patrné, zda má dítě problémy se soustředěním a od té doby by se mělo začít s výše popisovaným. Pro předškolní děti existuje spousta tzv. pracovních sešitů (spoj body k sobě, najdi x rozdílů na dvou obrázcích apod.) a ty bych na tvém místě pravidelně s dcerou vypracovávala. Samo se to asi neupraví.
|
| Limai | 
 |
(22.8.2009 11:21:39) máme doma spoustu časopisů "Nauč mě maminko",ty jsou bezva,pravidelně kupujeme Sluníčko a Pusíka a jinak mám několik šanonů kde jsou stovky a stovky listů z různých pracovních sešitů na různá témata.Někdy si k tomu i sedneme,jenže dcera udělá třeba tři úkoly a už nechce pokračovat.A jinak u nás opakování čehokoli nepomáhá.Zrovna včera večer když se šla koupat mi třikrát zopakovala že ručník si má vzít ve skříni,no a samozřejmě jsem pak přišla do koupelny a ručník jsem musela donést já,protože cestou na těch osmi metrech zapoměla že si má ten ručník vzít.
|
|
|
|
|
|
|
| Slunečnice | •
 |
(21.8.2009 17:33:21) Limai,
nemusíš svou holčičku zrovna učit,stačí si s ní hrát hry jako "Člověče,nezlob se",Pexeso atd.Sama udrží pozornost tak 10 min. a pak musí odpočívat. Za všechno ji chval,za každou blbost.Pokud je zacho- vaný intelekt,pak může projít ZŠ ve speciální třídě, kde jsou děti s různými druhy LMD.ADHD je v podstatě taky LMD = jen je toho víc na jedné hromadě... Existuje i podpůrná léčba na soustředění,kterou ale nasazuje dětský psychiatr.Ten preparát se jmenuje Stratera.Nástup účinku je za cca 6 týdnů. Ale to už je hodně dopředu... Držím pěsti!!
|
| Limai | 
 |
(21.8.2009 18:51:29) já jí k takovým hrám ale vůbec ani nedostanu,nechce je hrát.Často jí říkám abychom šli něco takového hrát,jenže to ji nebaví.Psycholog ji ohodnotil jako nadprůměrně inteligentní,což ale zase s udržením pozornosti souvislost nemá.U ničeho nevydrží,vše ji zajímá jenom chviličku,často vůbec nevnímá co jí říkám,nebo něco řeknu a ona o tom za chvilinku už ani neví,něco někam, položí ale vzápětí vůbec neví kam to dala,v jednom kuse něco hledá,od každé činnosti neustále odbíhá,a se zhasínáním a zavíráním dveří bojujeme už dva roky,za celou dobu není schopná jednou za sebou zavřít dveře při příchodu nebo odchodu.Dříve jsem si myslela že je neposlušná,jenže později jsem začala vnímat že ten problém bude v něčem úplně jiném.Na jednu stranu bych ji ráda donutila k nějaké činnosti,jako třeba k tomu hraní pexesa,na druhou se bojím ji do toho doslova dotlačit,abych něco nezvorala.Ale ve škole se jí taky nikdo nebude ptát jestli to či ono chce dělat,tam bude muset a bude to muset dokončit.
|
| MirkaEyrová | 
 |
(21.8.2009 18:55:50) Tak na tohle u nás TROCHU zabíralo, pokud někdo začal jen tak mimochodem něco dělat, a syn se pak sám toužil přidat. Ale samozřejmě jen věci, které ho jindy baví, jen v tuhle chvíli se šprajcoval a nechtělo se mu "nic dělat" a přitom se nudil (typický příklad při nemoci, kdy už se oklepal z horečky, ale ještě nebylo dobré jít ven). Jenže jsem na to přišla až tak nějak moc pozdě .
|
| MirkaEyrová | 
 |
(21.8.2009 19:04:15) ... jo, a podotýkám, že syn nemá ADHD; spíš jsem to směřovala k normálnímu dítěti (myslela jsem, že Tě dotyčná přispěvovatelka zná z jiné diskuze, když psala o tom, že Tvé dítko vydrží sedět "celý den" u DVD - též jsem slyšela, že hyperaktivní děti nedokáží ani to).
|
|
|
| Betkaa | 
 |
(21.8.2009 19:46:50) Limai, pises o psychologovi - ten Ti o moznem podezreni na ADHD nic nerekl? Ja mam taky pomerne zivou holcicku, petiletou, s psycholozkou jsem to zatim konzultovala jen ja, bez vysetreni. Dobre je stridat casove malo narocne cinnosti (napr. pexeso ci clovece, nezlob se, je podle me zkusenosti narocnejsi, zkus najit neco mene narocneho). Mne se osvedcily treba ukoly ze Slunicka (nevim, jestli je holcicka ochotna prohlizet), zjednodusene karetni hry. Dulezita je u nas fyzicka aktivita. V pripade sportu by podle pani psych. spis byly vhodne sporty a hry kolektivni, kde by nemusela byt v plnem soustredeni celou dobu. Zkousely jste spolu nekdy trochu relaxovat? Treba si pustit nejakou pomalejsi peknou hudbu a zkusit se kolebat, trochu tancovat a tak? Mozna by to bylo pred nejakym ukolem na soustredeni fajn. Nevim, odkud jsi, ja z Prahy a v ped.-psych. poradnach maji pro deti s odkladem i nejake programy. Obdobne i soukromi spec.pedagogove. V nich se zameruji i na to soustredeni (krome drzeni tuzky a tak:) Pani logopedka nam zase ukazovala takovou hru: cte (vypravi) pohadku a dopredu se rekne, ze dite ma tlesknout vzdycky, kdyz rekne urcite slovo (treba jelen). Zas to samozrejme musi byt casove primerene, tedy kratsi pohadka:) Nebo rekne ctyri slova, treba ruzne ovoce, jedno rekne dvakrat a dite musi rict, ktere slovo bylo dvakrat. Je to samozrejme i na pamet a sluchove vnimani, ale to soustredeni u toho je. Tak to jsou jen takove napady, jak to s tim treninkem zkusit. Drz se, je to urcite prace na delsi dobu, ale ten posledni rok pred skolou se deti skutecne hodne vyvinou.
|
|
|
|
| mefisto | •
 |
(21.8.2009 17:50:55) ahoj, já si myslím, že když se dítě vydrží skoro celý den dívat na pohádky z dvd tak že hyperaktivní opravdu není. Hyperaktivní dítě by to nevydrželo v klidu ani deset minut. Myslím že chyba bude jinde:)
|
| babi_ | 
 |
(21.8.2009 17:59:05) Lomania ale nepíše, že dcerka dokáže sledovat pohádky. Jestli ano, tak to je v pohodě. Ty hry jsou samozřejmě také dobré, ale zkusila bych i něco náročnějšího.
|
|
| Limai | 
 |
(21.8.2009 18:53:36) nikde jsem nepsala,že sedí celý den u DVD,čteš nepozorně.A pokud jde o sezení u DVD,vypadá tak že si dcera pustí pohádku a za deset minut ji zajímá už něco úplně jiného.
|
|
|
| MirkaEyrová | 
 |
(21.8.2009 18:50:20) Limai, četla jsem třeba tip, že je pro udržení pozornosti dobré, pokud - vezmu-li si jako příklad žáčka - na psacím stole, kde píše úkoly, nebylo nic, co by ho rozptylovalo. A určit si jedno místo v bytě, kde se bude pravidelně učit, a ani v celém tom koutku nemít nic, co by rozptylovalo. Syn má třeba problém udržet pozornost, když se do jeho činnosti ozývají nějaké zvuky (hudba, televize, nebo ho dokonce ruší při sledování filmu, když klapu do klávesnice PC). Každopádně si někde nastuduj něco o hyperaktivitě, možná pomůže se zamyslet nad tím, co pomáhá u jiných dětí podle literatury...
|
| MirkaEyrová | 
 |
(21.8.2009 18:52:47) Pardon, špatně jsem naformulovala. Takže "ABY - vezmu-li si jako příklad žáčka - na psacím stole, kde píše úkoly, nebylo nic, co by ho rozptylovalo".
|
| Gora | 
 |
(21.8.2009 20:08:36) Limai, já mám doma pětiletého hyperaktivního syna (naštěstí se to změnilo v lehčí formu), který má taky takovou poruchu soustředěnosti, déle jak 10 minut u ničeho nevydrží, a když jo, tak se u toho neustále hemží nebo kecá. Docházíme k psycholožce, a ta nám řekla, že je zbytečné teď řešit školu, protože záleží i na škole, učitelích, a hlavně i ty děti samotné, mají každé trochu jiný problém, který ta nesoustředěnost vyvolává. Jediným problémem je podle ní to, že náš syn nesmí jít o rok později do školy, protože je nadprůměrně inteligentni, a už teď umí spoutu věcí, co se učí ve škole, takže kdyby jsme ho posunuli o rok, tak by dělal ve škole alotria. A taky nám už jak byl maličký říkala, že je nejdůležijší, aby se s tím srovnali rodiče, že prostě je takový, a nezmění se, stejně jako ta jeho nesoustředěnost nejde moc potlačit.
|
|
|
|
| macčí,Matyáš04,Richard08 | 
 |
(21.8.2009 21:09:08) Syn tedy nemá ADHD ,ale zase má poruchu řeči ( vývojová dysfázie s poruchou příjmové složky = nerozumí)je také hodně aktivní,ale né hyper - to nám i psycho dr. vyloučil. Také má určenou inteligenci nad průměrem,takže ho jen tak něco nezaujme. Velmi dobře hraje PC hry,vydržel by u PC celý den,ale to samozřejmě nejde.Takže jsem hledala jiné aktivity - pexeso uhraje jednou,u člověče nezlob se nevydrží a navíc podvádí podařilo se mi najít - a tímto doporučuji - LOGICO PRIMO tabulky od Mutabene, je to místy i dost složité,hlavně vyřešení většinou trvá krátce a když člověk dostatečně intenzivně chválí, dítko chce většinou další. Pak teď jsem našla knížečku Učíme se hrou od nakl. SVOJTKA je jich asi 10-15 ks ,máme doma čísla pro předškoláky a jenom dnes udělal 15 stránek.Chtěla bych ještě pořídit další .... jediné co se mi nelíbí,že děti mají kreslit přímo do knihy,tak jsem ji okopírovala a už mě nic netíží. Takže já bych zkusila podobné hry,hodně se mi osvědčilo i maminka stříhá dítě lepí na papír nebo podle toho ja je šikovná může i stříhat(po domluvě se určí téma - např. domeček se zahrádkou,princezna,mašinka,kovboj ap.)a dá se k tomu vymyslet i příběh - a tím by malá uplatnila to mluvení. Myslím,že zadávání úkolů tipu uklidit hračky není pro děti atraktivní a nelze ho brát jako měřítko schopnosti soustředění. Začala bych u krátkých atraktivních činností,co zaujme bych rozvíjela,ale bude to stát nervy a spoustu společně stráveného času. Pokud by nezabralo nic,zkusila bych psychologa (nepamatuji se zda jste byli) my už máme vyšetření za sebou,takže ADHD,autismus i snížený intelekt máme vyloučené.
|
| Betkaa | 
 |
(21.8.2009 21:17:08) Macci, to Ucime se hrou s dcerou taky hodne jedeme, maji i takovy mensi format s lepenou vazbou, kde se jednotlive stranky s ukoly postupne odlepuji, takze bys nemela pocit, ze malujes do knizky:) Mne se nejvice libil jeden sesit A4 (bylo to taky neco pro predskolaky, nevim uz presny nazev), kde byly prave i ukoly se strihanim, nalepovanim atd. Preju hodne trpelivosti a vydrze, urcite se to vrati:)
|
| Betkaa | 
 |
(21.8.2009 21:24:26) Jo, uz jsem nasla tu, co mi pripadala nejlepsi: Učíme se hrou. Moje vesela kniha predskolaka. Maji vsechny ty nazvy dost podobne, takhle je "vesela"
|
|
| macčí,Matyáš04,Richard08 | 
 |
(21.8.2009 21:25:35) Ano Betko máme tu malou trhací - já jsem naučená,že do knih se nepíše a netrhají se,tak bych trpěla a navíc máme i mladšího a ten si zaslouží abych mu dobré věci schovala,navíc pokud Mates udělá chybu,svět se nehroutí a za pár dní zkusíme znovu na další kopii. Znovu jse se dívala a mají tam spoustu krásných knih pro předškolní dětičky,já na ni narazila náhodou v Tescu,už plánuji další
|
| Betkaa | 
 |
(21.8.2009 21:42:41) No, me to poprve taky zarazilo, ze se to rozpada, ale stranky se mi zacaly sypat uz v knihkupectvi a ukazalo se, ze to tak asi ma byt Ja mam mezi detmi mensi rozdil nez Ty, tak uz ty lehci ukoly delam i s mladsim. Nedavno jsem jim ty jednotlive stranecky zabalila do barevnych papiru jako dopisky, poschovavala po pokoji, a co nasli, to pak resili (meli je rozdelene znackou, aby ty lehci fakt padly na mladsiho).
|
|
|
|
|
| Jarka 2 děti |
 |
(20.9.2009 20:09:56) Určitě, syna taky připravuji do školy. Tedˇjezdíme už rok na logopedii. Nechce kreslit, u ničeho dlouho nevydrží. Začnu s ním chodit od října do ped. - psych. poradny a budeme pracovat. S dcerou jsme tam chodila od 4 let. Celkem to pomohlo. Ale problémy se soustředěním má stále. je ve 4 třídě a nemůže se naučit násobilku. Furt s tím bojujem . jeden den se to naučí a za týden to už zase neví.
|
|
|