| 16.5Salám&Lajka14 | 
 |
(16.4.2010 14:44:02) Byla jsem ve středu na rodičáku, dostali jsme hodnocení dětí za třetí čtvrtletí. Syn píše jako prase, proto mu vychází z ČJ mezi 1 - 2. Paní učitelka mi řekla, ať si s ním promluvím, že by bylo škoda kazit mu vysvědčení jednou dvojkou. Mám takový dojem, že v době, kdy jsem chodila do první třídy já bylo na vysvědčení čtení a psaní zvlášť. Nebo se pletu? A jak je to u vás? Jen mne to zajímá. Dík.
|
| perdita | 
 |
(16.4.2010 14:49:16) Monty, tak to doufám ne Dcera je lepší čtenářka než čtvrťáci, ale jak dojde na psaní, narostou jí kopýtka
|
| 16.5Salám&Lajka14 | 
 |
(16.4.2010 14:52:59) perdito, syn je jenom lempl, když nad ním extchýně stojí, tak napíše úkol vzorně, ale když nad ním nestojí nikdo, tak to má na salámu. Mně je teda celkem jedno, jestli bude mít na vysvědčení dvojku z ČJ nebo ne, jen mne překvapilo, že se to známkuje dohromady.
|
| lipoo | 
 |
(16.4.2010 15:05:44) monty-a synek neměl vysvědčení v pololetí?:-D...naši měli normální známky.
|
| 16.5Salám&Lajka14 | 
 |
(16.4.2010 15:07:03) Ale jo, měl, jenže to měl ještě samý jedničky, tak se nemuselo řešit z čeho a proč. Teď jsem byla výslovně upozorněná na to, že to psaní mu může pokazit známku z ČJ. Cha, kdyby paní učitelka viděla, jak píšu já, tak by možná mnohé pochopila.
|
| lipoo | 
 |
(16.4.2010 15:09:32) monty nápodobně )
|
| lipoo | 
 |
(16.4.2010 15:10:01) co si pamatuju ze školy-byla jedna věta "zlepši úpravu"
|
| Federika | 
 |
(16.4.2010 15:11:34) nebo :"piš lépe"
|
|
|
|
| Federika | 
 |
(16.4.2010 15:11:08) no hele,já jednou psala učitelce dopis, moc jsem se snažila a paní učitelka mi pak za čas s úsměvem řekla,že to luštila delší dobu než Davidův diktát...
|
| remus | 
 |
(16.4.2010 15:16:35) Hele když tě vidím, mám to srovnání neštovic, založím téma, ať tu nekrafeme o něčem jiném.
|
| Federika | 
 |
(16.4.2010 15:18:55) založ,zrovna dneska jsme byli na druhým priorixu s neštovicema a taky jsem s ním o tom mluvila..
|
|
|
|
| remus | 
 |
(16.4.2010 15:12:16)
tak u nás je to naopak, kdyby paní učitelka viděla, jak píšu já a manžel, tak nás obviní, že jsem to dítě nekde ukradli
|
|
| Aefik | 
 |
(17.4.2010 13:01:58) Tak u nás je čeština taky dohromady,ale paní učitelka psaní nehodnotí,dá občas jedničku (já bych dala nejlíp tak trojku ),říkala teď na rodičáku,že to dětem moc nejde,ale nebude na to brát zřetel...
|
|
|
|
|
|
| Federika | 
 |
(16.4.2010 14:54:26) psaní není zvláš´t...Ale naštětstí jsme měli pokaždý rozumnou učitelku,David vždycky psal a píše jako čuně,ona tvrdila,že jí stačí "správně zachytit tvar písma" -a za psaní špatný známky nedávala a už vůbec to nepočítala do známky z češtiny... Taky je to pitomost,do toho počítat psaní...
|
|
| Xantipa. | 
 |
(16.4.2010 14:54:57) Psaní je součásti češtiny. Ale známkované je to zvlášť. Na konci roku ale bude z češtiny jen jedna známka, která bude vypovídat o češtině souhrnně. Nicméně mi přijde, že pokud umí všechna písmenka psát správně /ne krasopisně, ale správně/, jsem přesvědčená, že by se mělo brát, že tuto oblast dítě zvládlo OK. Ale třeba mě někdo vyvede z míry.
|
|
| Sylvie | 
 |
(16.4.2010 14:57:55) U nás je předmět "Český jazyk a literatura"... nicméně v první třídě stejně byly děti jenom hodnoceny slovně, bez známek, takže na vysvědčení bylo čtení i psaní rozebráno zvlášť (příp. byly zmíněny i další češtinářské věci - básničky, vyprávění...).
|
| petru | 
 |
(16.4.2010 15:24:51) Monty, asi budeš muset zapojit tchýni. Moje tchýně to taky s dětma "umí". Je schopná i dceři v páté třídě diktovat úkol písmenko po písmenku. Doma se děti diví, že mají psát úkoly sami a já se pak divím, že to mají naškrábano. Manžel si dodnes pamatuje na slzičky v písance. Koukla jsem na stará vysvědčení a opravdu tam je v 1. třídě český jazyk a žádné psaní.
|
|
|
| Lucie (+3 zlatíčka) | 
 |
(16.4.2010 16:25:44) A není lepší dvojka z češtiny než třeba trojka ze psaní? Jsem ráda, že se to počítá dohromady . Máme taky drápala.
|
| Federika | 
 |
(16.4.2010 17:34:43) Lucie, není...Mě by rozžhavilo doběla,kdyby mi dítě přineslo dvojhku z češtiny jen kvůli tomu, že škrábe, nemá to s češtinou nic společnýho..Naštěstí jsem se na známkování psaní, výchov apod vždycky předem informovala ještě než jsem školu vybrala..
|
|
|
| Markéta, kluci 8 a 1 | •
 |
(16.4.2010 17:21:26) Jedna známka z ČJ. Naše paní učitelka, bůh jí žehnej, nikdy krásu písma neznámkovala, zhoršené známky jsou za chyby - vynechané/jiné písmenko, vynechané/jiné slovo, chybějící tečky čárky atd. Dokonce mám pocit, že v písance někde na konci je napsáno, že vzhled písma se vůbec nemá hodnotit(když to jde přečíst).
Ale co psaní - od druhé třídy mají GEOMETRII - to je teprve něco!
|
|
| Feliz |
 |
(16.4.2010 17:50:05) Jo mají to dohromady. A psaní je jediný předmět, kde má nějaké dvojky. Nicméně včera na rodičáku mi bylo řečeno, že se moc zlepšil a o kazení výza nepadlo ani slovo. Když bude mít dvojku, tak se na hlavu nepostavím, Čte ukázkově, dělá si čtenářský deník, píše dle mého názoru pěkně a to víceméně stačí.
|
|
| Šárka+3 | •
 |
(16.4.2010 18:32:59) Za nás bylo psaní zvlášť, syn to má v češtině dohromady, taky kvůli psaní nejspíš vyfasuje dvojku, minulý týden dostal z psaní i trojku, takže to má jasný :-(.
|
|
| Kalamity YANKA | 
 |
(16.4.2010 19:11:32) Monty co já si pamatuju, tak předmět jako psaní jsme měli zvlášť, ale počítalo se nám to pak do známky jako za češtinu dohromady
|
|
| Willis :) :) | 
 |
(16.4.2010 20:02:54) U nás je psaní součástí čj, ale možná v jiném vzdělávacím programu může být i zvlášť, to nevím. Jinak je podle mě úprava důležitá, aby děti po sobě text přečetly. Třeba i do budoucna při psaní zápisků. Taktéž geometrie.
|
| Federika | 
 |
(16.4.2010 21:05:54) Luciene a já si zase myslím,že psaní nijak důležitej předmět není..Někdo prostě píše úhledně, někdo jako čuně...A někdo, třeba já , měl v prvních třídách krásný úhledný písmo, prvu vzorovou a od střední školy po vysokou nebyl schopnej po sobě ty zápisky přečíst.. Dneska stejně mají děti už na střední laptopy nebo netbooky...
|
|
| Sylvie | 
 |
(18.4.2010 8:10:04) Jinak je podle mě úprava důležitá, aby děti po sobě text přečetly. Třeba i do budoucna při psaní zápisků.
No ale to není potřeba bazírovat na psacím písmu, ne. Starší holka je třeťák a třeba v angličtině, kde je učitelce jedno, jak píšou, si dělá zápisky tiskacím písmem. Když něco píše mimo školu, tak taky. Mladší prvŇačka taky používá tiskací písmo, když si ve škole třeba dělá zápisky do deníčku (mají sešit, kam píší, co dělali přes víkend). A když se to vezme kolem a kolem, tak tiskace píše i můj dospělý manžel a já sama jsem si vytvořila jakýsi hybrid mezi písmem psacím a tiskacím... a popravdě, osobně neznám nikoho, kdo by v dospělosti používal psací písmo jak z písanky 
Jinak u holek se jednotlivá písmenka zas až tak neřešila, spíš celková úprava. Jako třeba progumovaná díra v písance u mladší nebo u starší namátkou matematická desetiminutovka o délce 27 příkladů namaštěná na papír v celkové velikosti 3,2x4,2 cm nebo domácí úkol, kdy z papíru původně velikosti A4 byly vytrženy a odevzdány přesně ty tři řádky úkolu
|
| Jitulka+2kaštánci | 
 |
(30.4.2010 6:26:07) Dobrý den, potřebovala bych poradit, jak naučit děti 12. měsíců v roce. Nějakou básničkou? Máme je umět do pondělí. Díky za tipy. J.
|
| Martina_Sam_Nath | 
 |
(30.4.2010 8:08:49) Leden na rampouchy hrál únor posune den dál březen trávu tlačí vzhůru duben barví stromům kůru květen barevný má fráček červen zpěvavý je ptáček červenec je léto u vody srpen prázdninové příhody září škola volá zas říjen podzimní je čas listopad spí v zahrádkách prosinec je pohádka
|
| lipoo | 
 |
(30.4.2010 9:17:47) marti-já nevím,ale podle toho bych si měsíce nezapamatovala...můžu si tam dostadit cokoli
|
|
| Martina_Sam_Nath | 
 |
(30.4.2010 13:43:53) mě taky nepřišla moc dobrá, ale přišel s tím ze školky a uměl... A jinou neznáme, tak jsme chtěli jen přispět :o))
|
|
|
| Yuki 00,03,07 | 
 |
(30.4.2010 9:47:48) my jsme se je učili podle narozenin :)))
má to určitou melodii, kterou když bude dítě dost často slyšet, tak si ji zapamatuje, a většinou když si nemůže vzpomenout, jsou tam něčí narozeniny. A i prvňák už přece ví, že má narozeniny dřív než brácha, už ví, že v červenci a srpnu jsou prázdniny a po nich je škola, která začala v září, spojení červen - červenec je taky snadnýprvní je leden a poslední prosinec (vánoce si taky pamatuje snadno každý), a ukazovat k tomu třeba na prstech, aby k té 12 došel
a jinak dávkovat jako léky, děnně 10x a bude to na pondělí umět říkej to s ním, nechej ho potrápit paměť jenom trochu, napovídej napřed hodně potom míň a ono to půjde :)
|
| Ilona | •
 |
(30.4.2010 10:30:04) Zkuste tuhle písničku
Leden je měsíc plný ledu, únor zavolá skřivánka, březen dá první lžičku medu, v dubnu se čistí studánka, květen si říká podle kvítí, červen si na svět sluncem svítí.
Dvanáct je měsíců a každý z nich jinou čepici nosí, zima nám do dlaní nasype sníh, v létě běháme bosi.
Červenec po jahodách voní, srpen si bleskem zakřeše, v září se sejdem pod jabloní, v říjnu déšť pleská po střeše, listopad svléká stromům šaty, v prosinci zrajou hvězdy zlatý.
Dvanáct je měsíců a každý z nich jinou čepici nosí, zima nám do dlaní nasype sníh, v létě běháme bosi.
|
| Federika | 
 |
(30.4.2010 14:48:15) přiznám se, že oba moji kluci by uměli měsíce za sebou jako když bičem mrská o hodně rychleji bez tý básničky, ta přece jen zabere víc času.. A Denis se je naučil asi ve 4 letech,protože měl rád tu pohádku O dvanácti měsíčkách a tam byli nějak namalovaný ty měsíce, nejstarší tři měsíce jako dědečkové,nejmladší jako mladíci...A on si je ukazoval a pojmenovával...
|
|
|
|
| 16.5Salám&Lajka14 | 
 |
(30.4.2010 11:30:27) Syn se je naučil poté, co mu babička nakecala, že pokud není schopnej se je naučit, skončí jako kopáč a bude mít od krumpáče odkrvený ruce. Čtvrt hodiny probrečel na záchodě a pak se je naučil.
|
| Yuki 00,03,07 | 
 |
(30.4.2010 13:15:08)

|
|
| lipoo | 
 |
(30.4.2010 13:40:08) MOnty-tak tomu říkám básnička
|
|
|
| ivaxx | 
 |
(30.4.2010 18:24:07) Tatínek to děti naučil na této básničce. Začátek si pamatoval z dětství, zbytek vymyslel s dětmi:
Leden, únor, březen - za kamna si vlezem, duben, květen, červen - s Nelinkou se servem, červenec, srpen, září - ze stromů se páří (v původní verzi syna, tehdy 5 let - jsou místo sromů zvířátka ), říjen, listopad, prosinec - pod stromečkem blázinec....
|
| Federika | 
 |
(1.5.2010 7:47:18) jo, to neni špatný, to už se dobře pamatuje
|
|
|
|
|
|
| Tenna /2 | 
 |
(16.4.2010 20:24:13) Čtení a psaní bylo od první třídy součástí předmětu "český jazyk". Syn také škrábal (stále škrábe) a paní učitelka mne ujistila, že dílčí špatné známky ze psaní na výslednou známku nebudou mít vliv. Naštěstí
|
|
| Yuki 00,03,07 | 
 |
(17.4.2010 22:49:26) je to dohromady, naštěstí, protože jinak by měl můj syn pokažený vysvědčením něčím dalško horším, než dvojkou, takto se to zprůměruje s tím, že čte jak čtvrťák a je to v pohodě :)))
mně psaní kazívalo vysvědčení taky, prostě když na to nemám manipulační chapadla, tak s tím nic nenadělám
|
|
|