| dadlenka |
 |
(19.4.2010 14:42:56) vím, že tady na rodině je spoustu zkušených matek Náš 19 měsíční syn ještě vůbec nemluví, neukazuje obrázky, nedonese hračku, ale chápe souvislosti, když jdeme ven, donese si boty, když chce houpat, donese si polštářek na podložení apod. Synkovi se věnujeme, snažíme se povzbudit k mluvení, ale on místo máma, táta a pod odbroukává, nebo odpápává písničky a říkadla, vystihuje melodii, když se spleteme, opraví nás. Začínám být už trošku nervózní, neukazuje na věci ani se je nesnaží pojmenovat, knížky si chce prohlížet sám, na těle neukazuje,jeho jediný verbální projev je zpěv a broukání a samozřejmě nelibost - řev. Vždycky šel tak nějak vlastní cestou, ale mám obavu, jestli něco nezanedbáváme. Máte taky doma takového samorosta? a popřípadě nenapadá vás něco čím ho povzbudit??
|
| remus | 
 |
(19.4.2010 14:45:53)
to je pěkný, že si zpívá, eveidentně má radost ze života a je vidět, že se o něj dobře staráte, když tráví den zpěvem , hlka mi začala mluvit až ve dvou letech, kluk v 18m uměl přeříkat přezpívat všechny možné básničky a písničky, mluvil ve větách, každé dítě je jiné a v 19m je malej prďola.
|
|
| Bára+3♀ | 
 |
(19.4.2010 14:49:18) V 19 měsících je ještě malej nechej ho chvilku, však on se rozmluví. Mé dceři je 27 měsíců a teprve ted najížídí pomalu na slovíčka. Třeba ti před očima roste druhý Kája Gott
|
|
| Raduza | 
 |
(19.4.2010 14:50:23) Syn začal říkat slovíčka někdy ve 13. měsících, asi v 16ti najednou přestal a říkal jen NE. Jsou mu tři a tři měsíce ještě pořádně nemluví. Byli jsme na foniatrii a doktor říkal, že zase tak nezáleží na tom jak moc s dětmi mluvíš či nikoli. Kdyby to opravdu na tom záviselo, tak starší nemluví skoro vůbec (mluvila brzo a hodně) a mladší by mluvil před rokem ). Tím, že nemluví, bych se vůbec v 19ti měsích netrápila (ono moc dětí v tom věku nemluví).
|
|
| Jaana2 | 
 |
(19.4.2010 15:02:19) dadlenko určitě nepodceňovat, ale ani nepřeceňovat. Syn taky "zpíval" oo mala, do toho ječel a řval. Vše mu vydrželo dodnes, zpívá ve sboru a když mu něco nejde, tak ječí. Mluví neustále a neustále i zpívá i doma, když např. bojuje s legem, tak si přezpívává bitvu
|
| Jaana2 | 
 |
(19.4.2010 15:09:01) jo, je mu 9
|
|
|
| Půlka psa | 
 |
(19.4.2010 15:25:48) Dcera taky dřív zpívala než mluvila. Dnes je jí pět, časem se rozmluvila, ale zpívání ji naštěstí nepustilo. Zpívá ve sboru a zřejmě má docela talent. Stále prozpívá prakticky celý den.
Mluví krásně a zřetelně, ale stejně dost často v rámci hry nahrazuje řeč zpěvem. Jako třeba - "Prosíííííííííím, mamííííííííííííííí, dej mi mrkéééééééééééév.
Být tebou, tak dám malému ještě někaký čas. Rozmuví se a třeba z něj bude nadějný zpěváček.
|
|
| Federika | 
 |
(19.4.2010 15:38:25)
moje dcera, 22 měsíců sice něco málo povídá, ale ve větách rozhodně ne, v jednoduchých větách jen zpívá!!!!  Takže sice mi neřekne, mami, mám hlad, ale zato zpívá a to hezky melodicky:" třpyt se třpyť se hvězdičko,malinkatá bludičko"!!
|
| Půlka psa | 
 |
(19.4.2010 15:44:40) U nás zase tak v roce a půl letělo Já husárek malý, boty rozdrhaný, já na vojnu nepojedu atd. Znala obě sloky písničky, ale jinak bez zpívání uměla říct jen mama, baba, tata a pár dalších slov. 
No dneska můžu říct, že je to docela normální předškolní dítě. Momentálně u nás tedy letí arie z Rusalky, ale tím, že už mluví dávno normálně, tak tam není takový kontrast mezi schopností mluvit a schopností zpívat.
|
|
| Tessis | 
 |
(19.4.2010 15:49:07) Dadli,syn na tom byl do dvou let stejně,skoro vůbec nerozuměl slovům,neukázal části těla,neukazoval prstem...ale snad od 8měsíců si brouka melodie,žnělky,napodobi zvuky.Ve 20m jsem to zacla řešit,kolečko psychologie,neurologie atd.Ve dvou letech začal pomalu rozumět,ukazovat prstem,ukazovat části těla,v knížkách.Teď má 2,5...rozumí slušně,ale na jeho věk to není,nemluví až na tři citoslovce vůbec,zvatla asi dva měsíce.Máme zatím lehce opožděný psychomotoricky vývoj se závažnějším opožděním v expresi řeči,podezření na smíšenou vývojovou dysfazii.Být tebou,tak uz bych zašla min.na tu neurologii,ukazování prstem je strašně důležité...přeju hodne štěstí.
|
| dadlenka |
 |
(19.4.2010 15:57:50) moc děkuju, určitě si to pohlídám a proberu s doktorkou. Když jsme byli na technické v 18 měsících tak jsem o tom s paní doktorkou mluvila, ale ona říkala, že se jí jeví normálně, jenom je v něčem pohodlný, do očkováku mu napsala velmi pomalý nástup řeči. On začal i chodit později (13 měsíců) věci začal dělat až poté, když je zvládl na 100 %. On má rád věci na svém místě a srovnané, třeba příklad - normálně máme kojící polštář v obýváku, jeden večer jsem si ho vzala do ložnice, protože mě bolely záda, ráno jsme slyšeli funění a mladej táhl ten polštář z ložnice do obýváku. Nebo nesnese na sedačce polštáře jiné barvy než zelené a systematicky mi ty, které mají oživit zelenou odnáší a hází na křeslo nebo na zem.
|
| Půlka psa | 
 |
(19.4.2010 16:06:23) Zajdi to určitě ještě probrat s doktorkou. Tyhle věci, jako vaše polštáře měla naše malá taky. Zpívala a nemluvila a navíc ještě uměla číst písmenka, i když jí to nikdo vlastně neučil. Ty písmenka prý můžou pokazovat na jakousi formu autismu či co, a tak jsem to všechno řešila s doktorkou. Pro klid duše někam zajdi. Přeju ať to dobře dopadne. Třeba jako u naší malé - dneska je jasné, že je naprosto ok, i když jako batole byla fakt trochu zvláštní.
|
|
|
|
|
| Insula | 
 |
(19.4.2010 15:44:01) Náš syn začal mluvit ve dvou a půl (skoro). A to takové to máma, táta. Nic ho nezajímalo, neukazoval, neznal jak dělají zvířátka. Veškeré pokusy ignoroval. Přitom rozumněl všemu. Ve třech letech šel do školky, tak to už se domluvit uměl, ale moc toho nenamluvil. Během půl roka byla jeho pusa k nezastavení a teď (čtyři roky) mě brní hlava. Dá se říct, že začal rovnou věty. Zvlášť když začnou i s dcerou. Ta zase roce mluvila, v roce a půl básničky, takže jsem byla z kluka celkem "na nervy", ale nakonec v pohodě.
|
| Insula | 
 |
(19.4.2010 15:44:27) Jo a písničky taky miloval. To bylo to jediné, u čeho vydržel. A dodnes je má rád.
|
|
|
| dadlenka |
 |
(19.4.2010 15:52:02) já vím, že začít mluvit může později, mě spíš trápí to, že ani nemá snahu pojmenovat věci, ukazovat a do toho třeba hučet. Naši starší kluci tohle všechno dělali, třeba jim nebylo rozumět, ale snažili se, ale ten benjamínek ne. Jestli je to tím, že je nejmladší Ale zase je pravda, že kluci minimálně do tří nezpívali a ani neměli snahu Jinak moc díky
|
| Tessis | 
 |
(19.4.2010 15:54:22) Dadli,já tě nechci znervóznovat,ale lehké náznaky komunikační poruchy uz u vás vidím.Mne to vysvětlovala psycholožka,že zvukové a recove centrum je každé jinde.Syn opravdu zvuk napodobi každý,ale řeč vůbec.Jak se ti zda,že ti malý rozumí?V tomhle věku uz by měl rozumět skoro vše...
|
| Půlka psa | 
 |
(19.4.2010 15:59:50) Je fakt, že když jsem šla za doktorkou s tím, že naše dítko nemluví, ale pouze zpívá, tak mě řekla, že pokud rozumí, tak je vše ok. No a tak jsme to dál neřešili. Jinak by nás na nějaké kolečko po doktorech asi poslala.
|
|
| dadlenka |
 |
(19.4.2010 16:00:04) no když řeknu, že jdeme ven, donese si boty, ale je možné, že to i vypozoruje z toho, že já se oblékám, chystám si věci apod., na jídlo ho volám a většinou přijde k jídelní stoličce. Když na něj volám, že to nemá dělat, přestane, nebo nepřestane, ale provokativně se podívá. Jestli to je pochopení řeči, nebo jenom vypozorované souvislosti
|
|
|
| Insula | 
 |
(19.4.2010 17:46:23) Syn se taky absolutně nesnažil napodobovat.
|
|
|
| Balbína | 
 |
(19.4.2010 15:54:13) Našemu je 21 měsíců. řekne mama, tata, baba, baf, bum, tra (traktor nebo bagr), ne a snaží se o slova papat, hajat, jist a některá další, rozumím tomu jen já. Poslední měsíc pojmenuje zvířata a to jen některá. Před dvěma měsíci nepojmenovával, ani ho to nezajímalo. SPíš ho zajímají auta, bagry. Knížky ho taky zajímají až poslední dva měsíce. Takže klid
|
| Tessis | 
 |
(19.4.2010 15:59:29) Ono tady nejde o to, že nemluví....spíš už u mě z mých zkušeností se synem svítí ta kontrolka, že tvůj syn neukazuje. To je nesmírně důležitá část vývoje v komunikaci, měl by na zajímavé předměty ukazovat, udělat zvuk, podívat se na vás a zase zpátky Bez téhle fáze prostě mluvit nezačne. V 19m už by to dělat měl. Můžeš mrknout na naši diskuzi: Děti s poruchou komunikace, je to ve volné diskuzi v Drbárně...
|
| dadlenka |
 |
(19.4.2010 16:03:32) určitě kouknu, díky za informace
|
|
|
|
| Liška s banem :) | 
 |
(19.4.2010 15:59:19) Dadlenko, můj stejně starý syn dělá to samé. Používá tedy 2 slova - mama a ne. Mama označuje prakticky všechno. Jinak je chytrý, oblíkne si sám bačkorky, přinese boty, donese bačkory mně i manželovi,... jen do toho mluvení se mu moc nechce. Přitom kolem roku říkal cca 15 slov, pak i zdvojoval slova (spinkat ne), ale teď se mu nějak nechce.
|
| Tessis | 
 |
(19.4.2010 16:05:28) Dadli, zkus doma menší test. Dej na stůl několik předmětů, a řekni mu: podej xy..a nedívej se tam, neukaž tam prstem...prostě bez neverbální reakce. V tomhle věku už by ti měl donést požadovaný předmět, pokud ne..viděla bych už menší problém. Syn třeba v 19m znal jenom slovo podej, a tím to haslo...ale dokázal, jak píšeš, vypozorovat ze situace, co by mi asi tak měl donést..stačilo, abych se tam mimoděk podívala a on to poznal. Ale nerozuměl ony děti s horším nebo žádným porozuměním mívají často dost dobře vyvinuté reakce na neverbální signály
|
| dadlenka |
 |
(19.4.2010 16:17:15) tak podej, přines jsme zkoušeli a žádná reakce to raději nás vezme za ruku a dovede k tomu, co chce, donese si plínku na kojení, podá mobil na puštění oblíbené písničky. Paci paci, moty a pod nám vždy držel ruce a dělal našima rukama sám nechtěl a když jsme to schválně pletli - rytmus, tak nás opravuje.
|
|
|
|
| Mishaczek+Tygříci 07+Daník 10 | 
 |
(19.4.2010 16:04:11) Dadlenko zrovna dneska jsem to řešila s pediatričkou... Kluci slyší, chápou a reagují na všechno. Posunkama ukážou co udělat, takže jen počkat až se rozmluví. do 3let s nima nikdo nic dělat nebude. Oni mají asi 20 slov, víc určitě ne. Takže buď v klidu...
|
| Tessis | 
 |
(19.4.2010 16:13:08) Jinak dětí s dysfázií, at expresivní( děti rozumí, "jen"nemluví), at receptivní(smíšenou- problém jak v porozumění, tak v mluvení) neskutečným tempem přibývá ta expresivní se rozpoznává hůř, protože v 19m asi nikdo nebude řešit, že dítě nemluví...a když rozumí, tak se to neřeší. Ta receptivní je rozpoznatelná dřív, jelikož právě děti dlouho neukazují prstem, špatně nebo vůbec nerozumí, neukazují v knížkách atd...prostě ty zvláštnosti tam už jsou. Já sama jsem tušila tak od roka, že nebude něco v pořádku...všichni mě uklidnovali, že je kluk..ty jsou líný, pomalý a blabla..takže jsem to tedy začla řešit až na těch jeho 20m a tedy oprávněně.
Syn udělal tedy od toho druhého roku neskutečný pokrok, dá se říct, že je už "skoro normální"..mírně opožděný, ale ne o moc...za dva měsíce nás čeká rediagnostika, a uvidíme...zda to tedy bude jen ten "opožděný vývoj"..nebo už opravdu smíšená dysfázie. Ona ta absence porozumění ovlivnuje všechny složky vývoje, proto bývají děti opožděné třeba i v té hře- syn si donedávna hrál pouze mechanicky, něco někam přendával, vyndával. Ted už si hraje třeba s Duplo letadlem, dává tam pasažéry, lítá s nima atd.
Porozumění jde pomalu, ale jistě dopředu, ukazuje všechny části těla, umí ukázat předměty atd. Ale stačí se ho zeptat jinak, než je zvyklý, a je v čoudu. Na "chceš napít?" si jde pro pití a napije se..ale kdybych se ho zeptala: nemáš žízen? Tak už vůbec neví, která bije
|
| Tessis | 
 |
(19.4.2010 16:20:06) Jinak přezpívá asi 150 písniček, všechny znělky, co běží v televizi..on je schopný vyintonovat i otázku, když venku jede sanitka, tak ji napodobí tak, jak kdybych ji měla v bytě, napodobí zvuk mikrovlnky, smsky. Miluje hudbu ve všech podobách. Ale opravdu do těch 28m z něj nevypadla jediná slabika, nic. Dělal jenom "eee" ehm, hmm hmm, smál se nebo řval. Ted už tedy žvatlá baba, dada, ..a máme tři "slova" s účelem: ham( na jídlo), mama( na mě) a haf( pes). Řekla bych, že v běžném životě rozumí, ale třeba vysvětlování nepochopí( tohle nemůžeš dělat, protože ....) prostě já mu musím říct: nesmíš, víc by nepochopil.
Rada je komentovat vše, co děti dělají, co děláte vy. Ze začátku mi to přišlo ujetý, např. když syn šel k oknu, tak já jsem řekla: Péta jde k oknu. A takhle na něj musím mluvit celý den, mluvit spíš miminkovsky- místo jíst, říct papat. Prostě začít s tou řečí od píky. Já na něj dřív mluvila prostě normálně, jak mluví jiné mámy na děti...a to bylo k ničemu, nerozuměl ani slovu, tím pádem okamžitě ztrácel pozornost a uprostřed mého souvětí odcházel.
|
| Tessis | 
 |
(19.4.2010 16:22:26) Dadli, podobně se projevuje autismus..ale právě v tomhle věku i ta dysfázie, protože on ti neumí dát najevo svoji potřebu jinak, než tě tam dovede To rozpozná opravdu dobrý psycholog, a těch je bohužel v naší republice málo. Opravdu zajdi na tu naši diskuzi, holky tam mají spousty zkušeností s "nestandartními" dětmi, dají radu, kontakt na dobrého doktora atd. Rozhodně bych ten váš problém nepodcenovala, a myslím, že tebe to trápí taky, a věř, že když máma cítí, že něco není v pořádku, tak není
|
| dadlenka |
 |
(19.4.2010 16:29:14) no nevím jestli autismus, protože syn je na nás velmi vázaný, navazuje oční kontakt, prochází obdobím vzdoru, ale zase je pravda, že si rád hraje sám, ale nevadí mu, když se zapojíme taky, ostatní děti při hře pozoruje, s bratrama si hraje, věnuje jim pozornost, no chci tomu přijít na kloub, hlodá to ve mě, nejsem matka tabulkovka, ale prostě je jinej no.
|
| Tessis | 
 |
(19.4.2010 16:32:55) dadli: no ony ty projevy autismu jsou různé, vůbec třeba neplatí to, že se děti nemazlí, nedívají se do očí atd. To jsou přežitky jsou různé formy autismu- Asperger, atypický, vysokofunkční...já bych to spíš u vás viděla na tu narušenou komunikační schopnost. Abys to nemusela hledat, tady je ta diskuze, mně pomohla neskutečným způsobem
http://www.rodina.cz/diskuse2038.htm
|
| dadlenka |
 |
(19.4.2010 16:43:10) moc díky za odkaz už to projíždím, dala jsem si termín do jeho 20 měsíců a jestli se neobjeví známky zlepšení určitě do budu řešit, průběžně ho nenápadně otestuju, třeba jako dneska. Opravdu moc děkuju, snad je synek jenom pomalouš
|
|
|
|
|
|
| Mishaczek+Tygříci 07+Daník 10 | 
 |
(19.4.2010 19:59:17) Tessis to bylo na mě? Kluci ukazují co chtějí, i si přinesou flašku mlíko ukážou že mám nalít, když chtějí spát, přinesou si polštář a peřinu a vedou mě do pokoje, že jdou spát. Když jim řeknu vyhoď plínu, tak ji vyhodí do koše, když řeknu ať dají něco někam tak jsou udělají to. Umí kývat hlavou že ano, řeknou mi když se ptám na něco a oni nesouhlasí, tak žeknou Ne. když se zeptám jak dělá autíčko, mašinka, kravička, prasátko, pejsek tak mi odpoví citoslovcem k danému zvířátku a když to zvířátko někde vidí, tak místo názvu řeknou to jak dělá. Takže já si myslím, že u nich je to opravdu lenost. Oni vidí, že za ně všechno odkecám já...
|
|
|
|
| dadlenka |
 |
(19.4.2010 16:34:31) no tak teď jsem ho otestovala jestli rozumí aspoň něco, zeptala jsem se ho jestli půjdeme papat a mládežník si to rovnou zamířil k ledničce, snažila jsem se mu nic nenaznačit, úplně mě to překvapilo, asi vycítil, že matka vykvákává na internetu jakej je to opožděnec, tak mi ukázal, že rozumí, ale zásadně nevykonává
|
| Tessis | 
 |
(19.4.2010 16:39:38) Dadli, jinak neboj...dysfázie vůbec nesouvisí s intelektem, děti jsou často velmi chytré a vnímavé..jen prostě ta řeč se nevyvíjí stejně, jako u zdravých dětí. U vás bych primárně opravdu řešila to, že neukazuje...to by bylo asi první, co by se měl naučit dělat. Jinak syn v tom vašem věku rozuměl asi: jdeme, hají, hačí, papat, čistit, stát, podej, kostka...no fakt pár základních slov, zbytek si odpozoroval z neverbálních gest...takže jsem fakt nebyla schopná říct, jestli rozumí nebo ne. On totiž jednou reagoval, podruhé ne. Ted už vím 100%, že nerozuměl. Jelikož když něčemu rozumí, tak to udělá VŽDY. To jsou prostě takové jemné nuance, které člověk ze začátku vůbec nevidí
|
| Tessis | 
 |
(19.4.2010 16:42:36) Dadli: příklad, přišli jsme do místnosti..byl tam kyblík na kostky..a kostky okolo něj rozházené. Tak mu říkám: dej kostičky do kyblíku. Tak šel, dal je tam..a já se radovala, že rozumí.Za chvíli mu říkám: dej kostičku na stůl. Tak on vzal kostku a bezradně se na mě díval, páč asi vůbec nevěděl, co je předložka "na" a slovo "stůl"..to prostě nemohl nijak odhadnout, a byl v koncích. Vysledovat to porozumění je sakra těžká věc, oni jsou fakt chytří jak opičky, a dokážou dokonale číst z neverbálních gest. Tyhle děti taky pak často ve vyšším věku dokonale poznají, když třeba někdo lže...protože tu řeč těla mají zmáknutou perfektně
|
| dadlenka |
 |
(19.4.2010 16:50:22) díky za tipy, zavedu doma malou laboratoř, začnu ho víc pozorovat, nenechám se oklamat a když se nezačne lepšit vyrazíme za odborníky. jenom se možná blbě zeptám jak naučit syna ukazovat??
|
| Tessis | 
 |
(19.4.2010 16:56:38) Dadli, syn se teda naučil ukazovat sám. Fakt do těch 20m, když něco chtěl, tak jenom řval a to bylo šílený. Pak najednou začal ukazovat celou rukou, prostě k nějakýmu zajímavýmu předmětu, co mi chtěl ukázat nebo k něčemu, co chtěl. A asi dejme tomu v 27m najednou začal natahovat ten ukazováček, a pak už se to rozjelo. Ted jsme ve fázi, kdy mi ukazuje naprosto všechno asi tak 100x do minuty, třeba koukáme na pohádku- Mašinka Tomáš..a on dělá to jeho "eeee" ukazuje tam, kouká na mě..a já musím říkat: Ano, to je mašinka..mašinka Tomáš...šššš.. a takhle je to fakt se vším, jsme venku a on na všechno ukazuje, já mu musím říct, jak se to jmenuje..dokud mu to neřeknu, tak by nedal pokoj. A tohle je prostě fáze, kterou mají běžné děti okolo 12-18m, tak my ji máme až ted Ale jinak se radí..postavit před něj dvě věci, např. jogurt a banán( něco, co má prostě rád)..a pak vzít jeho prst a ukázat na jednu věc, a říct: Chceš jogurt?..a zas na druhou věc: Chceš banán? Aby si to nějak zafixoval. Třeba syn doted neumí kývat hlavou na souhlas, nebo nesouhlas...to budeme muset nějak vypilovat.
Jinak v některých věcech je chytrej jak opice, naprosto všechno po nás napodobuje( to ale taky začal dělat až ve 2letech), umí si pustit DVD, pustit kávovar, vypnout pračku a vyndat z ní prádlo, zapojit mobil do PC  ..ale prostě u nás se od 12m do těch zhruba 20m nedělo v oblasti komunikace naprosto nic, byl pořád na stejné úrovni..rozjel se až pak. Fakt ten rozdíl mezi ním a jinými dětmi byl v tomhle viditelný tak už od těch 9m.
|
| dadlenka |
 |
(19.4.2010 17:02:18) a kromě toho, že vás diagnostikovali byla nějaká léčba, nebo se prostě vyvinul svým tempem (vím, že se blbě ptám, ale nějak špatně hledám slova)
|
| Tessis | 
 |
(19.4.2010 17:09:56) Dadli, já jsem kontaktovala Ranou péči- je to nezisková organizace, která se zabývá dětmi s ohroženým vývojem do 7 let. Je to teréní služba, přijedou k vám domů..na syna mrknou, řekneš jim, co máte za problém. Nemusíte mít žádnou diagnozu, my v té době neměli vůbec žádné vyšetření. Půjčují didaktické hračky, a prostě se budou synovi věnovat, aby ho rozvíjeli. Já jsem celkově musela překopat přístup, jakým jsem s ním komunikovala. Jak jsem tady psala, mluvit na něj jednoduše- i když je mu 2,5roku Komentovat vše, co dělá..aby si slovo zafixoval k předmětu. Měl by rozvíjet jemnou a hrubou motoriku. Ono to samotné mluvení je tak na 7.místě, první je ukazování, právě ta motorika, sdílení pozornosti, vytleskávání rytmu atd. atd., tohle by měl všechno zvládnout, aby mohl začít mluvit. To vám právě poradí v té Rané péči, my už asi začneme od těch 2,5 navštěvovat klinického logopeda- ten s dítětem pracuje, je to zatím formou hry, žádný dril slov..bude si tam s ním malovat, přiřazovat obrázky, barvy atd.
Já jsem zvědavá, co nám řekne Dr. za ty dva měsíce( je to špička v oboru), syn se sice zlepšil..ale myslím, že tu dysfázii dostaneme...pořád je mezi ním a vrstevníky viditelný rozdíl v té komunikaci. Syn má horší hrubou motoriku- doted nechodí cílesměrně( běhá si, kam chce...ale mým směrem nepůjde, dle Dr. tohle zvládají děti, které jsou v hrubé motorice okolo 2let, syn byl před 3měsíci v hrubé motorice na 18m Ono fakt všechno souvisí se vším
|
| Tessis | 
 |
(19.4.2010 17:17:13) Jinak nevím, jak ochotného máš pediatra, ale třeba naše Dr. na mě koukala jak spadlá z višně, že po ní chci žádanky na neurologii a psychologii, že co bych po něm chtěla, když má 2 roky...do 3 let času dost že tak se kdyžtak nenech odpálkovat, protože čím dřív se začne se synem pracovat, tím lépe. Já si říkám, že kdybych to začla řešit už na tom roce, tak by ted mohl být ve všem jako ostatní děti no pozdě bycha honit že ono těch informací je furt málo v téhle oblasti, já do té doby vůbec netušila( prvorodička), jak je třeba to ukazování důležité.
|
| dadlenka |
 |
(19.4.2010 17:42:40) ještě moc děkuju za informace, pediatričku máme úplně v pohodě, nedělá z komára velblouda, ale taky nic nepodceňuje, půjdeme se starším synem na očkování tak s ní hodím řeč a objednáme se na pokec a uvidíme. Půjdu tam vyzbrojena informacemi, ona mi taky řekne její názor, určitě nechci nic podcenit, to raděj budu za plašanku. Určitě dám ještě vědět, jak jsme dopadli. Jsi moc hodná, že jsi popsala i příklady v mnoha vidím i našeho benjamínka. Hezký večer, jdu zaopatřovat děti, taky jak má chudák mluvit, když matka vysedává na netu
|
| Vanka | 
 |
(20.4.2010 11:26:07) tak už si to přesně nepamatuju, ale vím že když našemu byly 3 roky tak říkal akorát máma, táta, auto a asi ještě 3 slova - k tomu si broukal. odložili jsme kvůli tomu i docházku do školky. pak za 5 měsíců nastoupil a to už mluvil ve větách - místo broukání si prozpěvoval konkrétní melodie
- no a teď je mu 4a půl - u nás v rodině se často říká: povíme si to až půjde Jáchym spát - protože dokud nespí tak není možné ho zastavit. A co se týká melodií - tak zapamatuje si každou i dlouhou a ještě nás pak opravuje, že to nezpíváme přesně - už jsme domluveni že začně v září chodit do hudebky - prý to vypadá na slušný talent
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|