| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Reklamace zboží - vrací se poštovné?

 Celkem 54 názorů.
 makkyn 


Téma: Reklamace zboží - vrací se poštovné? 

(9.11.2010 11:44:59)
Prosím o radu, na MMB jsem nakoupila několik nových hraček, prodávající má IČ. Po doručení balíku jsem zjistila, že u dvou autíček nefunguje setrvačník, u ostatních ano. Napsala jsem prodávající, ta mi potvrdila,že se to stát může a že mi auta vymění, ať ji nefunkční zašlu zpět. Poslala nové. Mám nárok na vrácení poštovného za ty nefunkční auta, která jsem posílala zpět? Prodávající tvrdí, že podle zákona ne,že je to tak u každé reklamace přes internet...Děkuji.
 Staronová.luc 


Re: Reklamace zboží - vrací se poštovné? 

(9.11.2010 11:50:15)
Já jsem reklamovala zboží u jedné firny zrovna minulý týden a poslala jsem to jako dobírku s tím, že poštovné platí adresát. Sice jsem to zaplatla, ale poštovné se mi vrátí zpátky, protože adresát při převzetí reklamovaného zboží zaplatí a mě přijdu peníze zpět.
 Staronová.luc 


Re: Reklamace zboží - vrací se poštovné? 

(9.11.2010 11:51:27)
Snad jsem to napsala srozumitelně. Na poště jsem vyplňovala podací lístek + ještě takovou červenou poukázku, nevím, jak se jmenuje, ale ta paní za přepážkou věděla o co jde.
 Loizička 


Re: Reklamace zboží - vrací se poštovné? 

(9.11.2010 13:22:53)
To se divím, protože neznám žádný e-shop, který by přijal reklamované zboží balíkem, za který by musel zaplatit. To pak ten e.-shop otevře a vevnitř bude třeba rozbitá hračka vinou zákazníka? Co s tím pak bude dělat?

Reklamaci posílá zákazník, pokud je oprávněná, má nárok i na vrácení částky za poštovné směrem k prodávajícímu.
 Daniela 
  • 

Re: Reklamace zboží - vrací se poštovné? 

(9.11.2010 11:58:28)
To záleží na tom, co má prodejce uvedeného v obchodních podmínkách. Na MMB, když má IČO by to měl mít vyplněné.
 Loizička 


Re: Reklamace zboží - vrací se poštovné? 

(9.11.2010 13:25:49)
nezáleží, co má prodejce napsáno v obchodních podmínkách. Nákup na dálku se řídí dle zákonů a pipiny na MMB tam můžou mít napsané co chtějí. Např. jejich podmínky, že nemění velikost, nebo nepřijímají zboží zpět, atd. Musí se prodejci řídit zákony, a ne že si udělají obchodní podmínky dle svého.
 makkyn 


Re: Reklamace zboží - vrací se poštovné? 

(9.11.2010 13:29:23)
Paní nemá v podmínkách nic o reklamaci uvedené, jen o vrácení zboží do 14 dnů - to že kupující platí oboje poštovné. S tím souhlasím, ale tohle je přece něco jiného. Paní má 5 hvězd, IČ i e-shop.
 Loizička 


Re: Reklamace zboží - vrací se poštovné? 

(9.11.2010 13:36:25)
pokud nemá nic v obchodních podmínkách o reklamaci uvedeného, musí se řídit zákonem.
 Paradox 


Re: Reklamace zboží - vrací se poštovné? 

(9.11.2010 13:32:14)
Poštovné by měla vrátit. Také ho vracím, pokud je chyba na mé straně. S tím, že se neproplácejí jízdenky ani benzín na mě taky jedna dáma vyrukovala, když jsem je chtěla vrátit. Poslala mi nesprávnou velikost oblečení a odmítala mi vrátit peníze včetně poštovného.

Jinak bych chtěla podotknout, že skutečně ne všichni prodejci na mmb jsou pipiny.
 Loizička 


Re: Reklamace zboží - vrací se poštovné? 

(9.11.2010 13:41:01)
Omlouvám se poctivému obchodníkovi na MMB, ale 90% procent jsou maminečky pipinečky, které nemají ani základní ekonomické a podnikatelské minimum.
Kolikrát nedostanu absolutně žádný doklad, když už, dostala jsem místo faktury jen paragon - mluvím jen o prodeji od komerčních prodejců, co mají IČO a neprodávají věci po svých dětech. A miluju, když mi komerční prodejce napíše mejl typu: Matkétečko, děkuji za objednávečku, penízky pošlete na čísílko účtu.,.. apod. :-©:-©:-©.
U takových z 90% ruším objednávku. Nejsem pro ní žadná Markétečka, na písku jsem s ní bábovky nestavěla a nikdy jsem ji neviděla. Jsem pro ní zákazník a čekám, že se se mnou nebude bavit jako s malým děckem.
 Kája + 4:-) 


Re: Reklamace zboží - vrací se poštovné? 

(9.11.2010 14:22:36)
Loizičko "jen" paragon? Dovol mi, abych tě upozornila že paragon je daňový doklad jako každý jiný. Faktura se musí vystavit na částku přesahující 10 000 Kč. Spousta "malých firem" má externího účetního který vystavuje pouze tyto velké faktury, malé položky si řeší sami právě přes paragony.
JInak my (naše firma) náklady na oprávněné reklamace hradíme, svoz větších kusů i zařizujeme sami, aby s tím zákazník neměl žádné problémy.
 Loizička 


Re: Reklamace zboží - vrací se poštovné? 

(9.11.2010 20:25:48)
Paragon je pro prodej hotovostní, pokud jde o platbu přes banku, dobírku, musíš vystavit fakturu, ikdyby ¨měla být na 1,- Kč.
 Žžena 


Re: Reklamace zboží - vrací se poštovné? 

(9.11.2010 18:22:50)
Loizičko,
tváříš se, že to základní podnikatelské a ekonomické minimum narozdíl od těch pipineček máš, tak mi prosím řekni, v čem je problém, když dostaneš "jen" paragon.
 Loizička 


Re: Reklamace zboží - vrací se poštovné? 

(9.11.2010 20:07:07)
Žženo, paragon se vydává pro prodej v hotovosti. Pokud probíhá platba dobírkou, nebo bankovním převodem - bezhotovostně, musí se vystavovat faktura. A je to i logické.
 Žžena 


Re: Reklamace zboží - vrací se poštovné? 

(9.11.2010 20:32:55)
Loizičko,
ale dobírka může být buď bezhotovostní, kdy použije prodejce dobírkovou poukázku A, nebo hotovostní, kdy je to přes dobírkovou poukázku C. Tam prodejce obdrží peníze v hotovosti, nikoli na účet. Takže paragon může být na místě.
A jinak si myslím, že z hlediska mne coby zákazníka je jedno, jestli dostanu paragon či fakturu, hlavně aby DOKLAD měl patřičné náležitosti. To že dělá třeba blbě účetnictví je problém toho prodejce, že ho můžou úřednící pověsit za koule do průvanu, nikoli problém můj.
 Loizička 


Re: Reklamace zboží - vrací se poštovné? 

(10.11.2010 8:44:25)
Když ´posílá na dobírku, tak má tu platbu buď na účet, takže k faktuře bude mít hradící doklad na výpise účtu a pokud má peníze na ruku, tj, dostane je složenkou, tak bude mít hradící doklad ústřižek od složenky. Paragon je za prodej hotově, takže k němu se žádný hradící doklad nepáruje. Ale tady to už zabíháme do detailů účetnictví a ať si ho dělá kdo chce jak chce, v případě kontroly si to pak zaplatí, když to dělá špatně.
Mě primárně nešlo o to dostat paragon, ale že při nákupu na MMB ten dosklad spíš vždycky nedostanu. Když se před nákupem zeptám, zda dostanu doklad, dostane se mi odpovědi žě ano. Samozřejmě to přijde bez a pak se dókladu nedočkám. A že když už dostanu dosklad na nákup, tak je to max. ten paragon, který je vlastně při bezhotovostním prodeji špatně. Ale když už tam paragon je, díky za něj.
Bohužel MMB je spíš prolezlej černýma prodejcema, typu že maminečka prodává na IČO svého manžela zedníka, který nemá v oboru svého podnikání s nákupem, prodejem nic společného. Nemyslím to jako že je zedník, u toho může míét i další obory podnikání, ale v registru ŽP tam nic takového uvedeného nemá.
 Žžena 


Re: Reklamace zboží - vrací se poštovné? 

(10.11.2010 10:53:44)
Loizičko,
stejné nešvary, jaké vyjmenováváš u prodejců na MMB, potkávám i u e-shopů s vlastními doménami ~d~
Šlapala bych jim na krk jen skrz to, aby mi dali doklad, jestli si dělají blbě účetnictví je jejich problém.
Mimochodem paragon jsem v balíku (po bezhotovostní platbě předem!) dostala i od jednoho z největších a nejzavedenějších našich prodejců "alternativního dětského zboží" (nosítka, látkové plíny, kosmetika a spol). Takže u malých prodejců mne to už ani nepřekvapí.
Jako zákazníkovi mi jde jen o zboží. Jestli maminečka prodává na IČO manžela zedníka, a jestli Tebe to tak dráždí, tak dej prostě podnět na Živnostenský úřad.
 houstička 
  • 

Re: Reklamace zboží - vrací se poštovné? 

(22.11.2010 21:35:15)
Já mám pocit, že paragon může být do 10.000.- Kč jakmile je to 10.001.- Kč musí dle zákona vystavit fakturu.
 marty 
  • 

Re: Reklamace zboží - vrací se poštovné? 

(9.11.2010 11:58:50)
podle jakého zákona se prodejce řídí? já jsem reklamovala zboží koupené přes net, doložila jsem podací lístek z pošty a na základě tohoto mi byla částka za poštovné uhrazena.
 Ren 
  • 

Re: Reklamace zboží - vrací se poštovné? 

(9.11.2010 18:13:31)
Ahoj,
dle § 599 občanského zákoníku mate pravo na proplaceni veskerych nakladu
souvisejicich s reklamaci.
 Hostaš+ Karča05+Mára a Renča08 


Re: Reklamace zboží - vrací se poštovné? 

(9.11.2010 12:03:32)
Myslím, že žádná povinnost vracet poštovné v zákoně opravdu není, takže záleží na vůli obchodníka...já jsem se ještě u žádné reklamace s vrácením poštovného nesetkala ~:(
 Anni&Annika 


Re: Reklamace zboží - vrací se poštovné? 

(9.11.2010 12:05:55)
tak v nemecku se nevraci...takze predpokladam, ze v cechach taky ne~d~
 remus 


Re: Reklamace zboží - vrací se poštovné? 

(9.11.2010 12:26:09)
Vrácení poštovného je jen na libovůli prodejce.
 Dáňula 


Re: Reklamace zboží - vrací se poštovné? 

(9.11.2010 12:47:10)
Podle mne se také nevrací. To máš stejné, jako kdybys jela reklamovat do nějakého kamenného obchdu a chtěla po nich, ať ti proplatí benzín, nebo lístek z tramvaje. ~d~
 Staronová.luc 


Re: Reklamace zboží - vrací se poštovné? 

(9.11.2010 12:56:27)
Dáňulo, nemáš pravdu, vrací. Podívej se do Občanského zákoníku. Mě ho pokaždé vrátili bez problémů. Naposled minulý týden, jak jsem již psala dříve.
 briliantacek+2(07,10) 


Re: Reklamace zboží - vrací se poštovné? 

(9.11.2010 13:33:19)
Souhlas já také ne.. a to jsem reklamovala celéý PC.
 Králíček4 


Re: Reklamace zboží - vrací se poštovné? 

(9.11.2010 12:06:37)
Reklamovala jsme několikrát,ale poštovné se nevrací.Pokud ho prodávající vrátí,tak je to jen jeho dobrá vůle,já to štěstí neměla.
 Patejl1 


Re: Reklamace zboží - vrací se poštovné? 

(9.11.2010 12:09:11)
V této zemi je každý pravník ~;)

Při reklamaci obchodu uzavřeného dle občanského zákoníka, má zákazník právo na úhradu uznatelných nákladů s uplatňováním reklamace.

Takže teoreticky ano.
 makkyn 


Re: Reklamace zboží - vrací se poštovné? 

(9.11.2010 12:40:54)
Tohle jsem si taky myslela :-) ja si přece objednám finkční zboží a nemůžu za to, že tomu tak není. Tak proč bych měla platit ještě něco navíc...
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Reklamace zboží - vrací se poštovné? 

(9.11.2010 12:09:14)
Při reklamaci má dle dle zákoníku nakupující nárok na opravu či výměnu zboží a taktéž na úhradu nákladů s reklamací spojených. ( Tj. doprava do místa reklamace, poštovné..) Mákokdo to však ví a využívá.
~;)
 Anni&Annika 


Re: Reklamace zboží - vrací se poštovné? 

(9.11.2010 12:11:32)
dobre vedet~;)~R^
 Jitka 
  • 

Re: Reklamace zboží - vrací se poštovné? 

(9.11.2010 12:33:28)
Myslím, že nárok máš. Máš nárok na úhradu nákladů spojených s reklamací podle Občanského zákoníku, § 598
 Lucie, Sára, Danny 


Re: Reklamace zboží - vrací se poštovné? 

(9.11.2010 12:41:57)
V zákoně to je, obchodník ti musí uhradit nezbytné náklady na reklamaci. Ale brání se, mršky~:-D~:-D
 Markéta-M+F 


Re: Reklamace zboží - vrací se poštovné? 

(9.11.2010 12:43:25)
podle mého ty to reklamuješ a pošlez za své ale tu částku co jsi zaplatila za doručení nebo převodem peněz/cena i s poštovným/ by ti měla vrátit.~d~
 janula8152 


Re: Reklamace zboží - vrací se poštovné? 

(9.11.2010 13:30:59)
Podle zákona máš nárok na škodu a náklady, které ti vlivem vady výrobku vznikly. Tzn. pokud jsi nucena posílat vadný výrobek zpátky, tak máš nárok na úhradu poštovného. V praxi to tak bohužel nefunguje. Eshopy ti řeknou, že třeba lístek na tramvaj aby jsi dovezla reklamaci do kamenného obchodu si taky nenecháš proplatit, a tím to pro ně končí(taky jsem v jednom takovém pracovala a posílala lidi do háje, i když jsem věděla že mají pravdu). Jde o to, jak seriozní je to eshop a jak máš nervy na to se s nima dohadovat. Obecně má zákazník u reklamací právo na ledasco, ale u nás není zvykem to uplatňovat a hlavně firmy nejsou zvyklé to uznávat. Pěkná je například formulace v zákoně, že prodávající musí prokázat že výrobek vadu NEMÁ!!! Tzn. že zákazník nemusí dokazovat že je výrobek vadný, ale naopak výrobce musí prokázat opak!!
 briliantacek+2(07,10) 


Re: Reklamace zboží - vrací se poštovné? 

(9.11.2010 13:36:22)
To mi řpipomíná jak jsme poslali na reklamaci PC.. prostě nefungovalo. Po měsíci nám přišlo zpět, že je OK, že ho zapli fungovalo, nechali ho projít testy a fungovalo.. Nám doma opět ne!! Manžel se naštval a volal jim. Odpověď zněla, že zřejmě je tam něco uvolněného a jak s tím PPL házela, tak to začalo fungovat a na cestě zpět s tím házela znovu a zase to přestalo. Manžwel se naštval s PC zatřásl a dodnes funguje:-)... Je to asi 2 roky:-)~t~~t~
 makkyn 


Re: Reklamace zboží - vrací se poštovné? 

(9.11.2010 13:55:49)
Děkuji za info. S prodávající se asi nedomluvím, pořád si trva na svém. Napsala mi: zavolejte si na ČOI a oni Vám to tam milerádi poví. Zboží máte tzv. v reklamaci a náklady na poštovné si nesete sama. Kdyby jste mi zboží osobně přivezla, měla bych povinnost vám peníze uhradit po předchozím upozornění, že věc nelze řešit jinak. Ale v případě reklamace, kde zboží posíláte vy mě, Vám nemám povinnost uhradit.
 Mája+M(7/11) 


Re: Reklamace zboží - vrací se poštovné? 

(9.11.2010 13:38:01)
Poštovné se nehradí, tak jako kdybys vezla zboží vrátit, nikdo ti nezaplatí naftu, to je snad jasné ~x~
 Staronová.luc 


Re: Reklamace zboží - vrací se poštovné? 

(9.11.2010 13:56:26)
Makkussko, vrací se, je na to nárok ze zákona, tak si to přečti. Mě se fakt líbí, jak to někdo napíše nevrací se blablabla a přitom o tom ví prd. Nebo myslíš, že mě to vrací pro mé krásné oči? Já reklamuju tak, že tam zavolám, řeknu jaký je problém, že to posílám zpátky a že žádám úhradu poštovného a že to posílám na dobírku ve výši poštovného.

Lozičko, s takovým jednáním na MMB jsem se nesetkala a že tam nakupuju a prodávám hodně už několik let. Nakupujícím vykám, prodávající mě vykají, sice osluvují křesním jménem, ale bez zdrobnělin. Samozřejmě nikdo tě nenutí tam nakupovat, když tě to tak vytáčí ~;)
 Loizička 


Re: Reklamace zboží - vrací se poštovné? 

(9.11.2010 14:21:21)
Tak možná mám smůlu na prodávající. Nakupování jsem tam už omezila, protože a) nedostávám ve většině případů faktury k nakoupenému zboží,
b) začíná to být skoro samý vietnamský zboží, což u nás v prdelákově je taky. Bohužel jen to a u větví nenakupuju.
 šatranka 


Re: Reklamace zboží - vrací se poštovné? 

(9.11.2010 14:22:46)
Co to je "u vetvi"?
 janula8152 


Re: Reklamace zboží - vrací se poštovné? 

(9.11.2010 14:28:02)
A co je na tom jasného?? Když si něco koupím a pak musím jezdit znovu reklamovat a znovu vyzvedávat....tak co je jasného na tom, že si to mám platit sama??? To je jen v lidech, že tohle neřeší. Pochopitelně pokud něco reklamuju někde v bydlišti tak se neproplácí 10Kč na autobus, ale třeba známá si objednala matrace v nejmenovaném velkém nábytku, po potvrzení že si pro ně může přijet si zapůjčili vozík a jeli pro ně a ony tam nebyly. Ta tam udělala takový randál,že si nechala proplatit půjčovné za vozík, zbytečnou cestu dle jejich ceníku o rozvozu...atd... Prostě jde jen o to nebýt slepou ovcí co si nechá všechno líbti, ale bránit se. Pochopitelně že se s ní nejdřív nechtěli bavit, ale to ji právě rozčílilo, tak jim poslala oficiální dopis kde si vyčíslila náklady, hodila tam číslo paragrafu zákona podle kterého to chce proplatit a do týdne to měla na účtě a bez keců. Jde jen o to vědět na co mám právo a trvat si na svém. Hodně postojů firem je o tom, kdo víc vydrží....
 Klára Č. 


Re: Reklamace zboží - vrací se poštovné? 

(9.11.2010 14:03:00)
Je to tak. Seriózní e-shop poštovné vrací. Zde je výňatek z Obchodních podmínek jednoho e-shopu: V případě oprávněné reklamace má kupující spotřebitel právo na úhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním reklamace (zejména náklady na dopravu reklamovaného zboží). V případě odstoupení od smlouvy z důvodu vady věci má spotřebitel také právo na úhradu nákladů k tomuto odstoupení.
V tomhle je třeba obchodníky ještě vycvičit:-)
 Staronová.luc 


Re: Reklamace zboží - vrací se poštovné? 

(9.11.2010 14:06:45)
Kláro, díky za ten odkaz ~g~
 šatranka 


Re: Reklamace zboží - vrací se poštovné? 

(9.11.2010 14:23:25)
Ano, mas narok na vraceni postovneho.
 makkyn 


Re: Reklamace zboží - vrací se poštovné? 

(9.11.2010 14:32:51)
Děkuji, to si myslím také. Ale paní prodávající to nějak nechápe... A pořád si opakuje svoje (prý je právník).
 šatranka 


Re: Reklamace zboží - vrací se poštovné? 

(9.11.2010 14:36:53)
A poslala ti nejake zneni zakona, ze ktereho vychazi? Na tu COI bych asi zavolala nebo se zeptala na Sdruzeni obrany spotrebitelu. (http://www.spotrebitele.info/)
 hannyss 


Re: Reklamace zboží - vrací se poštovné? 

(9.11.2010 14:45:13)
Nenapsala, napsala mi jen, že to ví, že je právník... Odůvodnila to ještě tím, že já ji taky nezaplatím to druhé poštovné, za které poslala nová auta.
 šatranka 


Re: Reklamace zboží - vrací se poštovné? 

(9.11.2010 14:48:55)
Zkousi to na tebe ~;) Je to jeji chyba - kdyby posilala funkcni vyrobek, nemusela by zadne postovne platit.

tady jsem nasla treba jeden podobny dotaz:
http://www.spotrebitel.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=115489&catid=37&Itemid=281
 makkyn 


Re: Reklamace zboží - vrací se poštovné? 

(9.11.2010 14:47:23)
Ano, poslala mi: řídím se občanským zákoníkem. V části osmé je závazkové právo a s ním i spojené obecné ustanovení o kupní smlouvě, jakož to i o reklamaci a o odstoupení od smlouvy. § 598 vymezuje část, kde jsou uvedeny, že má zákazník právo na náhradu nutných výdajů. Nutné výdaje jsou specifikovány jako cestovné...např. MHD, automobil... Ne taxi. Toto jsou nutné výdaje, kdy spotřebitel po předchozí domluvě dodá prodávajícímu reklamovanou věc. Od této doby běží 30denní reklamační lhůta. Nejsou to veškeré náklady, jak se můžete dočíst v kdejakých forech a na internetu pod značkou Právní pomoc.
 šatranka 


Re: Reklamace zboží - vrací se poštovné? 

(9.11.2010 14:51:50)
Neni to pravda, je to i postovne. Jde jen o to, ze kdybys k ni letela letadlem, tak nebude nucena ti to platit, protoze jsi to mohla poslat levneji postou.
Obrat se na inspekci. Ja jsem mela stesti a postovne mi jeden prodejce vratil.
 makkyn 


Re: Reklamace zboží - vrací se poštovné? 

(9.11.2010 14:54:21)
Děkuji. Vlastně sama "kopírovala" jen část odpovědi uvedené v tvém odkazu.
 šatranka 


Re: Reklamace zboží - vrací se poštovné? 

(9.11.2010 14:54:51)
Tady jsou kontakty:

Na jakou instituci se mohu obrátit, abych se dovolal spotřebitelských práv, případně kde mi poradí jak postupovat při reklamaci?
Doporučujeme vám obrátit se na spotřebitelské organizace, kde jsou kompetentní poskytnout vám kvalifikovanou konzultaci:

Sdružení obrany spotřebitele (SOS)
tel.: 224 239 940, 222 210 151, 603 248 266,
fax: 224 239 941
e-mail: sos@spotrebitele.info
internetová adresa: www.spotrebitele.info
poradna pro spotřebitele: www.spotrebitele.info/poradna/

Pro získání okamžité odpovědi můžete volat v pracovní dny mezi 9–17 linku SOS po telefonu 900 08 08 08 s dotovaným tarifem 8 Kč/min.

Alternativně lze dále kontaktovat například

Spotřebitelský poradenský a informační portál
tel.: 224 811 111
internet: www.spotrebitel.cz
poradna: www.spotrebitel.cz/poradna/
 Staronová.luc 


Re: Reklamace zboží - vrací se poštovné? 

(9.11.2010 14:39:14)
makkyn, tak si najdi příslušný paragraf na netu. Myslíš, že právník si přivydělává obchodováním na MMB? ~t~ Ona to na tebe jen zkouší, nesmíš si to nechat líbit, poukazuj na ten paragraf, klidně jí ho pošli a já bych pohrozila žalobou. Někteří obchodníci jsou svině (pardon) a zkouší co zákazník vydrží.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.