| Helča + J+V+M |
 |
(6.12.2010 13:22:19) Ahojky . Mám dotaz na vás zkušenější. Když vám žáček přečte sám nějakou knihu,vedete (resp. vede si on) si nějak záznamy. Něco na způsob čtenářského deníku, listů či nějak jinak? A co obsahuje - název knihy, jméno autora, jméno ilustrátora, vydavatelství, hlavní postavy, krátce o ději ...? Předem díčky za nápady a zkušenosti. Jeník právě Veronice dočetl Velkou knihu o mašince Tomášovi, začal jí číst další knihu, tak abychom to nějak zaznamenali a sám mohl vidět, jaké dělá ve čtení pokroky.
|
| Federika | 
 |
(6.12.2010 13:32:41) nevedu Ale může to bjt hezký...mě by to ale nebavilo a děti k tomu nedonutím. Nejstarší si sem tam něco zapíše, prootže to musí mít do školy...
|
|
| Binturongg | 
 |
(6.12.2010 13:34:43) Autor, název, stručný obsah je základ. Pak jsem taky chtěla po dětech ilustraci  Ale čím víc podrobností, tím lépe - třeba se to bude jednou hodit.
Např. u přijímaček na některé SŠ a VŠ chtějí seznamy přečtené literatury - nejen odborné, ale i beletrie a dětskýh knih...
|
|
| Beruška+J02A07T10 | 
 |
(6.12.2010 14:57:52) můj syn je ve třetí třídě, čte hodně a dost mě mrzí, že nemůže do čtenářáku ze školy psát všechno, prostě mají zapsat jednou za čas, jak kdy někdy měsíc, někdy dva, tři jednu knihu. Právě přemýšlím o tom, že dostane pod stromeček velký tlustý sešit s tvrdýma deskama, kam si knížky bude psát, všechny co přete. zápisky ale vedou hezky je tam: název knížky, Jméno autora, ilustrátor, stručný obsah knihy a potom kapitola, co se mu nejvíce líbala a proč. A pod to obrázek, většinou z té vybrané kapitoly, ale může být cokoliv týkající se knížky. Mají to většinou tak na A5
|
| Lída+2 | 
 |
(7.12.2010 6:03:18) Beruška+J02A07T10 luk loni učitzelce napsal na konec čtenářskýho deníku: Letos jsem ještě přečet: Julius Verne- Dva roky prázdnin XXXX a takhle tam měl asi 50knih,ale to jsme opsali z průkazky z knihovny jen tak ze srandy
|
|
|
| žanika | 
 |
(6.12.2010 19:47:17) Z vlastní zkušenosti si pamatuji, že jsem četla jednu knihu za druhou a vracela se k nim. tak to bylo od chvíle, co jsem se naučila číst. Takže ještě než jsem šla do školy a než se vůbec začal vést ve škole čtenářský deník, tak jsem měla přečteny hory knih a tudíž jsem to brala jako nudnou formalitu, protože jsem stejně nestíhala vše zapisovat tak, jak bych chtěla. U Ronyho je to stejné. Doma má knihy přečteny už hezky dlouho, z knihovny to je také jedna za druhou, takže by to nestíhal zapisovat a já také ne. Ale vracíme se spolu ke knihám, povídáme si o nich, ptám se ho, co zrovna čte, když se směje, přečte mi úryvek a já si to vybavím a tak se smějem spolu atd. Ale viděla jsem u hodnocení také jeden krásný čtenářšký deník, kde měli zapsanou každou knihu i s obrázkem - bylo to období dvou let - knih bylo tolik, kolik by Rony přečetl asi za týden. Takže záleží asi individuálně na čtenáři
|
|
|