| PANDI+Daneček08,Tomášek10 | 
 |
(14.2.2011 20:22:55) Dobrý den. Potřebovala bych poradit. Jak postupovat, když nesouhlasíme s výsledkem reklamace.
Před měsícem si manžel koupil hrací konzoli X-BOX360. K tomu si hned koupil jednu hru. Hrál jen jeden večer, druhý den už hra začala blbnout, odpoledne už se cd nenačetlo. Vzali jsme konzoli a jeli s ní na reklamaci. Tak vyndali CD a zjistili, že hra je poškrábaná. Jedno kolečko v šíři 4 mm evidentně poškrábané od konzole. I vedoucí, který reklamaci vyřiizoval, tak říkal, že je to od konzole. Konzoli vyměnili kus na kus a hru poslali spolu s konzolí na posouzení. Zítra je to měsíc. Takže si s reklamací dali načas. A dneska přišel e-mail se zamítnutím reklamace.
Jak postupovat? CD je opravdu poškrábané od konzole. Ale původní konzoli mají oni. Kdyby šlo o pár korun, ale hra stála 1400,- a hráli jsme ji sotva pár hodin.
Manžel tam jel, ale pochybuju, že nějak pořídí.
|
| Barbara, Lisa a Vincent 4/2011 | 
 |
(14.2.2011 20:39:57) Pando a důvodem reklamace bylo to, že škrábe CD? Nebo co je uvedené v reklamačním listě u konzoly?
|
| PANDI+Daneček08,Tomášek10 | 
 |
(14.2.2011 20:43:19) Já mám reklamační list jen na to CD.
To mi předtím nedošlo. Asi tak trochu podfuk z jejich strany, který nám předtím nedošel, co? Reklamaci sice vyřizoval manžel, ale mě to teda taky doma nenapadlo.
|
| PANDI+Daneček08,Tomášek10 | 
 |
(14.2.2011 20:54:58) Tak manžel přijel. Zatím tam nechal papíry a nic nepodepsat. Ve středu tam bude paní, která to vyřizuje. Každopádně mu původně říkali, že budou posílat hru na posouzení společně s konzolí. Ale zjistili, že nakonec šla na reklamaci asi jen hra, nevědí kam šla konzole.  Ta paní ve středu, která to má nastarost, prý bude vědět víc.
Jako nechápu, že konzoli vyměnili bez zjišťování závady okamžitě na místě kus za kus a s tou hrou jsou takové problémy. To jsme asi udělali chybu.
|
| Barbara, Lisa a Vincent 4/2011 | 
 |
(14.2.2011 21:10:44) Pokud by byla zapsaná reklamace u té konzole (ježiši, jak se to skloňuje?) na to, že škrábe CD, pak by měli uznat i to poškrábané CD - protože to byl vlastně ten důkaz. Příště se na to zeptej.
Ono to tak někdy bývá. Já jsem reklamovala v Tescu dvoukolový vařič, který jsem nepoužila ani jednou na vaření, protože mi při vypalování dvakrát vyhodil pojistky a paní mi tu reklamaci nechtěla uznat, protože je prý vařič celý špinavý od vaření (čistý nepoužitý vařič za 600) a přede mnou reklamovat chlap od pohledu špinavé onošené boty a dostal zpátky bez řečí asi dva litry. Takže tak. Oni si dělají, co chtějí někdy. A jako jak čekat na paní, co to vyřizuje? Vždycky musí být v obchodě přítomen člověk, co je schopný vyřídit reklamaci.
|
| PANDI+Daneček08,Tomášek10 | 
 |
(14.2.2011 21:19:38) No, prostě manžel udělal chybu, že si nechal vyměnit tu původní konzoli kus za kus a asi o tom není žádný zápis.
Manžel chtěl, aby zjistili, kam se to posílalo, ale to nezjistili. Tak uvidíme v tu středu.
|
| Barbara, Lisa a Vincent 4/2011 | 
 |
(14.2.2011 21:27:17) To je pravda, můžete žádat i o náhradu za to dojíždění.
Já se tluču do hlavy za to, jak jsem vyřizovala reklamaci před Vánoci u Bati, přišel mi dopis, že mám skoro dva roky nevyzvednuté boty po reklamaci u Bati v Olympii Brno. Volala jsem tam, prodoavačka na mě nepříjemná, že takhle podle dopisu nic nepozná a že tam mám přijet, protože oni po mně budou chtít peníze za uskladnění bot a pokud to nezaplatím, tak to předají nějakému vymahači a podobně.
Tak jsem tam - já debil - schválně z Prahy jela, protože bez dopisu nechtěli předat boty mojí matce, která to šla mezitím vyřídit.
Když jsem přijela, prodavačka hrozná, boty hledala asi půl hodiny, pak mně je přinesla, ale byly to boty, za které mně před těmi dvěma lety vrátili peníze. Ale byly opravené. Tak jsem říkala, že bych si je teda stejně vzala, když už tam jsem, ale prodavačka opět nepříjemná, co si jako myslím atd... No prostě strašná. Řekla, že je musí zlikvidovat, ani se neomluvila, nic.
A já utratila za cestu tolik, co původně ani ty boty nestály. Teď už bych to tak nenechala. Chtěla bych nějakou náhradu.
|
|
| Barbara, Lisa a Vincent 4/2011 | 
 |
(14.2.2011 21:30:06) Jako je pravda, že ten zápis se mnohdy nedělá, pokud se vyměňuje zboží kus za kus. Nevím, jak je to v zákoně. Ale měla jsem jednu dobu brigádu v obchodě s hračkama a tam se vyměnil kus za kus a ten vadný kus se hodil "do zmetků" a kódy toho vadného zboží se pak jednou měsíčně poslaly na centrálu a majitel nám to odepsal ze zboží.
|
| PANDI+Daneček08,Tomášek10 | 
 |
(14.2.2011 21:34:09) Oni říkali, že půjde hra na reklamaci společně s konzolí a že se zjistí, jestli to je od té konzole a dneska právě manželovi zjistili, že hra šla na reklamaci sama. A kde je konzole netuším. Pokud ji neposlali společně s reklamací, poslali ji na zlikvidování. Nebo ne? Co se s vadnými kusy dělá.
|
| Barbara, Lisa a Vincent 4/2011 | 
 |
(14.2.2011 21:37:19) Co se s vadnými kusy dělá? Jak kde. Někde se posílají na centrálu, někde se vyhazují do kontejneru za nákupním centrem. Někde se dělá obojí na přeskáčku, aby se zjistilo, jestli se moc nešvindluje (jestli se třeba jako vadný kus nezapíše něco, co funguje a prodavač si to jen chce vzít zadara domů).
|
|
|
| Haaribo |
 |
(14.2.2011 21:34:28) Ono snad existuje něco, jako vada z výroby, na kterou se vztahuje prvních 6 měsíců...
|
|
|
|
|
|
|
|
| katyn | 
 |
(14.2.2011 21:18:11) Řešila jsem zamítnutí reklamace minulý týden, přesně toto mi nabídnuli v případě mého nesouhlasu: Máte v podsatě 2 možnosti - napsat odvolání proti rozhodnutí o této reklamaci a my danou reklamaci pošleme znovu na posouzení a nebo si můžete nechat daný produkt posoudit u Vámi najmutého soudního znalce a postoupit tento posudek soudu.
|
|
| janula8152 |
 |
(14.2.2011 21:19:35) Jestli je to tak jak píšeš, tak by jsi neměla reklamovat hru, ale požadovat náhradu za škodu, která vznikla z důvodu vady výrobku, tedy konzole jako součást reklamace této konzole. Tzn. že při reklamaci konzole sis měla nechat zrovna vyměnit nebo proplatit hru, protože k jejímu poškození došlo vinou vady konzoly. Dle zákona máš nárok na náhradu škody, která v souvislosti s vadou výrobku vznikla, tzn. že pokud Vám budou dělat problémy s tou hrou, tak bych je upozornila na to, že vzhledem k tomu, že jak píšeš jste museli opakovaně jezdit a řešit reklamci, protože nebyla příslušná pracovnice na prodejně atd., tak by jste mohli požadovat i úhradu nákladů na tyto opakované přejezdy atd.
|
| PANDI+Daneček08,Tomášek10 | 
 |
(14.2.2011 21:28:00) Janulo, nemáme bohužel zápis o reklamaci konzole, ale máme účtenku, na které je číslo výrobku a je na účence dopsáno, že byl vyměněn kus za kus. Teď jsem tu účtenku dohledala. Šlo by to i takto zpětně? Když mají tu konzoli oni. (jak to dokážu?)
|
|
|
| Haaribo |
 |
(14.2.2011 21:28:07) To je v pohodě, buď v klidu... My si loni na jaře koupili foťák od Sony s dotykovou obrazovkou. K foťáku je přiložená i originální "tužka" na její ovládání. A pozor! Po necelém měsíci byly na obrazovce brutál rýhy. Až po prozkoumání jsme zjistili, že jsou právě od tužky. Nesli jsme ho na prodejnu na reklamaci, prodejce to sám zkusil s tím, že vina je jasně na straně výrobce. No, jaké bylo naše překvapení, když nám reklamaci zamítli, ale v rámci dobrých vztahů obrazovku vyměnili. Jako důvod udali, že na obrovce měla být ještě folie. Jenže jak to jako má člověk vědět, když v návodu není nic, prodejce nic takového neřekne...a aby toho nebylo málo, tak jsme si tu fólii od nich objednali, ať je klid....bude to rok a folie nikde! A když jsem psala stížnost mailem na servis, vyfakovali mě i tam.    
|
| Barbara, Lisa a Vincent 4/2011 | 
 |
(14.2.2011 21:31:24) Haaribo, ježiši, co je to za obchod. Já to prostě nechápu v dnešní době takové konkurence, co si obchody dovolí je až neskutečné...
|
| Haaribo |
 |
(14.2.2011 21:33:31) Je to originál obchod SONY!!!! Ještě jsme si říkali, že kvůli servisu a protože foťák nestál zrovna málo půjdeme do jistoty...no, tak jsme si to pořešili sami... 
|
|
|
| PANDI+Daneček08,Tomášek10 | 
 |
(14.2.2011 21:35:44) Haaribo, to je děsný. To vlastně nemůžete ten foťák používat. Že si to vůbec dovolí.
|
| Haaribo |
 |
(14.2.2011 21:37:20) No, teoreticky ne, ale my si na něj sehnali folii jinde a to jsem pak taky psala na ten servis, že vlastně je v záruce, ale není na něm originál krytí... a vůbec o tom nechtěli diskutovat.
|
| Barbara, Lisa a Vincent 4/2011 | 
 |
(14.2.2011 21:40:18) Jo, mně taky ve Vodafonu řekli, proč nepoužívám na telefon fólii, že určitě byla v krabičce (nebyla a prodavač mě ani neupozornil) a v reklamačním protokolu je ohledně fólie a displeje popsáno asi deset řádků - přitom o vadě telefonu, proč jsem ho vlastně reklamovala, tam byla jedna věta. Reklamaci teda vyřídili, ale fólie se stala středobodem světa.
|
|
|
|
|
| Michaelas | 
 |
(14.2.2011 23:22:26) Pando, na e-mail doporučuji nereagovat a tvářit se, že jste ho nedostali. Nebo jste snad podávali reklamaci e-mailem? Samozřejmě, že ne. Takto to od výrobce poslali jen proto, aby stihli zákonem stanovenou lhůtu. Jinak se takové oznámení o neuznání reklamace zasílá min. doporučeným dopisem anebo osobně (v prodejně).
Vy můžete pro nedodržení lhůty k vyřízení reklamace požadovat peníze zpět.
|
| PANDI+Daneček08,Tomášek10 | 
 |
(14.2.2011 23:29:15) Míšo, přišel e-mail, ale bylo tam, abychom se dostavili na prodejnu. A přišla i sms, že je reklamace vyřízená.
|
|
|
| PANDI+Daneček08,Tomášek10 | 
 |
(18.2.2011 22:20:42) Tak to nakonec dopadlo dobře. Druhý den volali z obchodu (sami od sebe), že se máme zastavit a že nám dají novou hru. Odůvodnění nevím, ale hlavně že to dobře dopadlo. Třeba paní z reklamací čte Rodinu.
|
|
|