| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Lékařka jako pacient

 Celkem 113 názorů.
 maceška 


Téma: Lékařka jako pacient  

(6.6.2011 20:15:10)
Byla jsem uplynulý měsíc ve zdravotnickém zařízení, kde mě nikdo nezná, jako pacient. Úmyslně jsem nikde nenahlásila titul (jsem lékařka), protože jsem chtěla zkusit, jaké to je být anonymním pacientem.
Po měsíci v rehabilitačním zařízení musím konstatovat, že jsem se v roli pacienta cítila mnohem lépe než v kůži lékaře. Kromě jedné protivné sestřičky, která byla protivná na všechny, takže jsem to nebrala osobně a neřešila to, byli všichni velmi ohleduplní, milí a vstřícní. Respektovali moje omezení i bolest, snažili se mi vycházet vstříc, klidně mi všechno vysvětlili, odpověděli na moje otázky.
Po návratu do práce na mě opět dolehla šílenost vyčerpávající a nekonečné práce na oddělení, nutnost postarat se o všechno a o všechny, a uvědomila jsem si, že v našem nemocném zdravotnictví více trpí personál, jakkoliv si můžou pacienti myslet opak.
(Doufám jen, že dokážu fungovat stejně dobře jako ti, kdo se o mě uplynulý měsíc starali.)
 Inka+Viki 
  • 

Re: Pacient  

(6.6.2011 20:18:10)
Maceško, kéž by bylo víc takových empatických doktorů a doktorek. Já mám k tvé práci velký respekt právě kvůli té zodpovědnosti za zdraví, za osudy lidí... já jsem učitelka, momentálně po maturitách dost unavená, ale přesto si myslím, že práce doktorů musí být mnohem a mnohem namáhavější!
 binaryy szuká ovci 


Re: Pacient  

(6.6.2011 20:20:47)
z jedné zkušenosti děláš závěry, že více trpí personál? promiň, ale ~t~~t~~t~~t~
 binaryy szuká ovci 


Re: Pacient  

(6.6.2011 20:31:33)
ahaaaa, takže pacient vlastně nemá právo vzbouřit se proti jednání a zacházení s ním, protože není doktor nebo sestra??? promiň, ale už jsme se něco v nemocnici naležela...od malička... a snad jen jednou jsem zažila, že byl personál i lékaři v pohodě..já nemůžu za to, že se blbě vyspali přece... je to jejich práce..každé zaměstbání má nějaké vypětí...ale nikdy by mě nenapadlo omlouvat lékaře, že se blbě vyspí a chovají se jak hovada
 binaryy szuká ovci 


Re: Pacient  

(6.6.2011 20:35:43)
hmmm zase teorie, jako že člověk musí být stavbyvedoucí na to, aby mohl říc, že ta zeď je křívá...
 MrakovaK 


Re: Pacient  

(6.6.2011 21:29:25)
no, ale pravdivá teorie. Já nenapíšu, že se učitelka fláká, když jsem nikdy tu profesi nedělala. Tak bych čekala i trochu uznání z druhé strany, od pacienta ke zdravotníkům.. Nebo si Bin myslíš, že je zdravotnictví brnkačka?
Párkrát jsem byla pacient, těžké je obojí a zvláště hrozně se musí cítit těžce nemocný pacient.
 Pawlla 


Re: Pacient  

(7.6.2011 7:10:57)
Mrakova,není pravdivá ani náhodou,to by jsi nemohla reklamovat žádnou službu,holičku necháš Tě ostříhat jak chce,protože Ty nejsi holička,když Ti instalatér spraví záchod,tak,že pořád teče,neřekneš ani popel,protože nejsi instalatér?V každém povolání,kde jsem zákazník,klient nebo odběratel se můžu k službě nebo produktu vyjádřit,světe div se i negativně.A já osobně nemám důvěru k lidem,kteří na kritiku umí odpovědět jen "Ty jsi to nikdy nedělala",to není žádný argument.~Rv
 DaVinci 


Re: Pacient  

(6.6.2011 20:36:05)
Já jsem zase nikdy v životě nepřišla do kontaktu s nepříjemným doktorem či sestrou. Ať jako dítě, těhotná, rodící, rodič. Fakt ne. A moc si doktorů vážím. Možná je to o tom, že sama přistupuji k lidem srdečně a slušně.
 binaryy szuká ovci 


Re: Pacient  

(6.6.2011 20:37:53)
víš, já se snažila.. ,,držela hubu"... a přesto..asi jsem narazila na špatné směny..nebo nevím.. třeba v porodnici jsem chtěla jen radu, pomoc, mile jsme se usmívala..hrála debila, jen aby bylo vše klidu,,to, čeho jsem se dočkala...škoda slov...
 MrakovaK 


Re: Pacient  

(6.6.2011 21:31:06)
tak se chová plno učitelek, plno uklízeček, plno úřednic, plno pacientů.. ~d~~d~
 Klára 
  • 

Re: Pacient  

(6.6.2011 22:29:48)
Zkus dětskou nemocnici v Brně, máme dost nepříjemných zkušeností.
 Grainne 


Re: Pacient  

(6.6.2011 20:47:27)
dryjádo a to má jeden zamáčknout slzu v oku, když se zdravotnický personál chová nejapně?
Já sice chápu, že je to namáhavá profese, ale nikdo to nikoho nenutí dělat a když se pod tíhou čehosi hroutím, tak se odeberu zhroutit se tiše do ústraní a neobtěžuju tím okolí.
 Ananta 


Re: Pacient  

(6.6.2011 21:01:49)
"(přesto, že 24 hodin nespali, že se ještě nestihli najíst, že na ně doma čeká nemocné dítě, že mají taky svých starostí dost)."

Tak tohle mě vůbec nezajímá. Nikdo je nenutí, navíc by se to mělo zakázat, takhle ohrožují životy lidí, protože chtějí vysloužit víc peněz.
 Káťa,2 kluci 


Re: Pacient  

(6.6.2011 21:07:09)
nikdo je nenutí??
a co takhle nízký stav lékařů na odděleních?
Nechtěla bych dorazit do nemocnice s tím, že mi na emergency řeknou - jééé, zrovna dneska nikdo neslouží, no možná by na vás mohla kouknout jedna sestra z kožního, ale jinak jsou všichni doma.

Ale souhlasím, že by se ty extra dlouhé služby řešit měly, zvlášť na některých odděleních.
 Ananta 


Re: Pacient  

(6.6.2011 21:11:59)
To je otázka, nakolik je nedostatek lékařů a nakolik sami lékaři mají tento systém záměrně, protože by si jinak nevydělali dost peněz. Nedostatek bude asi taky souviset s lokalitou. Nic proti doktorům, ale někdy mě to fňukání už nebaví. Mám je v rodině a mají se velmi, velmi dobře. Paní na hlídání, na úklid, zahraniční dovolené, barák...
 MrakovaK 


Re: Pacient  

(6.6.2011 21:34:56)
celkově je nedostatek personálu, třeba u nás na oddělení a nikdo s tím nic nedělá. Když odpadne jedna sestra-třeba onemocní, než se sežene náhrada, někdy se ani nesežene.. Nedobrovolné neproplacené přesčasy 80, sto a více hodin bohužel jsou. Ale měnit povolání se mi kvůli tomu zatím nechce. Něco podobného se sanitáři.
 Jana+1 
  • 

Re: Pacient  

(6.6.2011 21:46:13)
Nesrovnávej doktory, kteří mají soukromou praxi a doktory v nemocnici, v platech jsou obrovské rozdíly. Jistě, někde záměrně lékaři slouží, aby měli více peněz. A že sloužit nemusí? Tak v našem špitále musí a není to "jen" 24 hodin, ale cca 30, kdy se v některé službě opravdu nezastavíš a vyčerpáním padáš na ústa. A pokud mi do takové služby přijde ve tři ráno člověk, že si našel klíště a neví jak ho vyndat, tak ano, jsem na něj nepříjemná. Jistě, nemusím tu práci dělat, to je pro mě řešení.
 Epepe 


Re: Pacient  

(6.6.2011 21:58:37)
Jano, tohle ospravedlňování moc nechápu ... podle mě je to spíš věc, za kterou by se měli lékaři stydět, ale někteří ji dávají přímo na odiv (neříkám, že ty). "Pracuju třicet hodin denně a ve tři ráno jsem nepříjemná." Mně to přijde jako "kdo nekrade, okrádá rodinu".

Nedávno jsem se účastnila posezení s dvěma mladými lékařkami (nejsem jejich kolegyně ani pacient). Způsob, jakým se bavily o pacientech, mně vyrazil dech. Byly to kusy, věci, povětšinou "hysterické" nebo "hlupáci". Odsudek měly evidentně hotový, už když pacient vešel do dveří. A takových mladých, co mají tuhle pokřivenou etiku doktora Sovy, znám víc. ~Rv
 Líza 


Re: Pacient  

(6.6.2011 22:01:24)
Juldo, jestli ono to nesouvisí s tím, že ti mladí jsou nejvíce zneužívaní a vykořisťovaní.
A souhlasím s tebou, pracovat třicet hodin v kuse je ostuda, ano.
 Jana Nová 


Re: Pacient  

(6.6.2011 22:03:24)
Lízo, můžeš mi prosím vysvětlit, jak spolu může souviset fakt, že se někdo cítí být vykořisťovaný a proto dělá blbce z člověka, který za to:
a) nemůže
b) se nemůže adekvátně bránit?
 Líza 


Re: Pacient  

(6.6.2011 22:09:31)
Boleslavko, docela jednoduše. Podmínky práce jsou jedním z nejdůležitějších faktorů, který ovlivňuje vznik (rychlost vzniku) syndromu vyhoření.
To by mohlo stačit jako odpověď na obě tvoje otázky.
 Epepe 


Re: Pacient  

(6.6.2011 22:12:02)
Lízo, to máš pravdu. Ale není to omluva. Ani v nejmenším.
 MrakovaK 


Re: Pacient  

(6.6.2011 22:20:00)
Pokud slouží 24 hodin a poté padá na ústa únavou, což se ve zdravotnictví stává často, pak bych i chápala, že není z pacienta, co přijde na pohotovost ve tři ráno s klíštětem, nadšená. Přiště si snad zavolá ten pacient záchranku (nadsázka). Doktor není robot, ani mu po těch odmakaných hodinách nikdo energii do těla nedoplní. Pro mě to omluva je, že bude doktorka nepříjemná. Ne, že pacienta seřve, ale že se rozhodně usmívat nebude.
 Jana Nová 


Re: Pacient  

(6.6.2011 22:18:34)
Lízo, vím dobře, co obnáší syndrom vyhoření, ale nejsem si jistá, jestli se tímto označením dá bez výjimky vysvětlit nadřazenost některých lékařů. Chápu, že potřebují upustit páru, ale dělat z lidí apriori blbce svědčí spíš o vadě charakteru.
 Epepe 


Re: Pacient  

(6.6.2011 22:03:33)
Lízo, já jsem taky někam nastupovala jako mladá, měla nástupní plat a dělala kolikrát "holku pro všechno" starším a v úplně jiných profesích a rozhodně to neovlivňovalo kvalitu mé práce.
To je opravdu hodně hloupá výmluva. Když někdo neumí krotit svoje emoce, tak nemá pracovat s lidmi.
 Epepe 


Lízo, 

(6.6.2011 22:07:47)
A Lízo, to tedy "Děkujeme odcházíme" vůbec nezabralo?
Já jen, že jsem měla pocit, že si lékaři vymohli své a teď tu čtu ty samé argumenty jako předtím. ~d~

 MrakovaK 


Re: Lízo, 

(6.6.2011 22:11:46)
co já sleduji, tak nevymohli, až takové změny se ve zdravotnictví nestaly, aby v tom nebyl bordel.. Podle mě mohla být akce ještě drsnější.
 Jana+1 
  • 

Re: Lízo, 

(6.6.2011 22:21:57)
"dekujeme odchazime" pomohlo jak kde a jak v cem. V nasi nemocnici se sice zvedli platy, ale opravdu odesla rada lekaru, zbyla hrstka, ktera slouzi a slouzi, jsou mladi a nemaji se od koho ucit.
Nezpochybnuju, ze je rada lekaru, kteri jsou protivny, chovaji se k pacientum hnusne, hnusne o nich mluvi. Ale take jsem zazila nekolik velmi neprijemnych pacientu.
Ke klisteti - tvrdim, ze rada pacientu zneuziva sluzby nemocnice, pak se stane, ze se opozdi vysetreni u vazne nemocneho cloveka, protoze jeden doktor ma na starosti velke mnozstvi pacientu najednou. Chapu, ze se lide boji. Ale to je uz asi na jinou diskuzi.
 Epepe 


Re: Lízo, 

(7.6.2011 8:53:15)
Jano+1,
v tom případě je ale chyba evidentně na straně managmentu nemocnic. Vždycky jsem si myslela, že hlavní problém bude tam.
Řada pacientů určitě nepříjemných je, ale nejspíš to má nějaký celkem dobře čitelný důvod (strach, pocit bezmoci, omezené kompetence, apod.). Tvrdím, že lékař by měl být i trochu psycholog a toto poznat. ~d~
A ne "oko za oko, zub za zub". ~a~
 MrakovaK 


Re: Pacient  

(6.6.2011 22:09:45)
podle mě ať si mezi sebou mluví o čem chtějí, to je snad jejich věc. Ale ať se k pacientovi taky snaží chovat uctivě, to by měla být samozřejmost. ale rozhodně bych ty dvě věci nespojovala. Však každý si chce upustit páru. Důležité je, že to nikdo neslyší, což je divné, když se bavily před tebou.
Někde tu bylo téma o telefonních operátorkách, prý některé drsně pomlouvají své zákazníky,ale jinak se chovají mile,normálně. Myslím, že se to děje ve všech profesích.
 Ajlina 
  • 

Re: Pacient  

(7.6.2011 11:57:21)
Juldo, ano nejlepší procitnutí je, když má člověk lékaře za přátele a někdy třeba s nimi jede na dovolenou, kde se pak po večerech baví o pacoších jako o obtížném hmyzu, a že by nejraději hodili do té čekárny bombu, jak jim lezou na nervy.
 Ajlina 
  • 

Re: Pacient  

(7.6.2011 11:58:55)
pochopitelně to neplatí o všech lékařích, ale i tady platí kamarádění, zatímco známého ošetří s plnou parádou, tak u cizího péče pokulhává
 Ananta 


Re: Pacient  

(6.6.2011 22:02:10)
Jo, nemusíš a nebo si vystávkujte jiný systém než dělat těch 24 - 30 hodin (ale vy ty služby chcete kvůli penězům), protože to je o zdraví nejen vaše, ale hlavně pacientů. A nejsou soukromí, dělají v nemocnici, ale už dlouho a taky slouží a slouží...
 MrakovaK 


Re: Pacient  

(6.6.2011 22:14:45)
...ale vy ty služby chcete kvůli penězům...

to často není pravda. Je nedostatek personálu, tak to jinak nejde. Vedení na to kašle. to už tu popsáno bylo.
 Mab 


Re: Pacient  

(6.6.2011 22:35:38)
Ananto, tak já vysloveně sloužit nechci, mám doma dvouleťáka, takže bych radši byla doma s ním. Jenže je nás tu málo. Sloužíme ve dvou, celkem je u nás 7 lékařů na plný úvazek + 2 na zkrácený. POkud tu na noc, kdy je minimální provoz jen akutní stavy nutno mít dva lékaře, tak kolik asi se musí sloužit služeb, že? Vím, že sloužit nemusím ze zákona, nikdo mě k tomu nenutí. Peníze taky nepotřebuju, manžel vydělá slušně, uživí mě i bez mých služeb. Ale když vidím, jak tu všichni padají na ústa, tak přeci jen něco odsloužím. Ale věř mi, nechci.
Většina sloužících lékařů není v práci 30 hod. Ale 24 hodin + další den 8 hod. - tj. 32 hod. O víkendu dle zvyklostí a možností oddělení, tj. od pátku 7 hod. do pondělí 15:30 hod., v lepším případě od soboty 7 hod. do pondělí 15:30. Je jasné, že se občas můžou vyspat, ale přerušovaný spánek á jedna hodina, je nedostatečný.
Od roku 2013 padne výjimka, kterou teď mají zdravotníci pro přesčasovou práci a opět tu bude problém. Je zajímavé, že zatím opět nikdo nehledá koncepční řešení, ale vymýšlí se jak to očůrat.
 Grainne 


Re: Pacient  

(6.6.2011 22:05:33)
Tak to asi bude lepší, když v případě potíží, nebo neznalosti, jak řešit nějakou zdravotní situaci, pacient zavolá rovnou na pojišťovnu, oni odpočítají body a platby a hotovo, víc už zdravotníky ve tři ráno netřeba obtěžovat.
Hlavně že se vyděsí půlka národa reklamou na vakcínu "klíště jde". Nedivím se, že se někdo OPRAVDU bojí.
 MrakovaK 


Re: Pacient  

(6.6.2011 21:39:51)
to už je doktor od doktora. Rozhodně takhle nejedná většina, podle mě. Taky jsem občas pacient a taky jsem bývala nezdravotník.
 Jiřule a 3 skřítkové 


Re: Pacient  

(6.6.2011 20:49:28)
jjj to je všechno pravda, přesto mi vadí když se chová personál jako by byl pacient kus hmoty. a říkám to jako zdravotník i jako pacient
 vlad. 


Re: Lékařka jako pacient  

(6.6.2011 20:42:50)
Maceško, to jsi odvážná ~:-D

Je fajn, že jsi pořídila dobrou zkušenost jako pacientka. Většinou se člověk dozvídá ty negativní.
 binaryy szuká ovci 


Re: Lékařka jako pacient  

(6.6.2011 20:43:48)
to přece nemůžes posoudit, nejsi lékař~;)
 malostranska 


Re: Lékařka jako pacient  

(6.6.2011 20:48:54)
myslim, ze zrovna vlad. lekar je, ne?~t~
 Káťa,2 kluci 


Re: Lékařka jako pacient  

(6.6.2011 21:01:13)
Taky myslím, že Vlad. v tomhle případě do "hlasovací právo" má~;)

Jinak já to mám postavené jako Dryjáda - lékařů si strašně vážím. Ano, i v tomhle oboru jsou lepší a horší odborníci. I jiné profese jsou náročné.
Ale pořád zůstává pravdou, že když si dá 48 hodinovou pracovní směnu účetní a sekne se, vletí na ní finančák. Ale nikomu při tom nejspíš nepůjde o život.

A v extrému, když se vybourám v autě, bude mi naprosto šumák, jestli na ARO slouží protivnej doktor nebo sestra, hlavně když mně nebo mým blízkým dokáží zachránit život.
Empatický chirurg s roztřesenou rukou mi nepřijde lepší než profesionální samorost. A speciálně v chirurgických oborech to beru tak, že tam jsou hodně specifičtí lékaři. A je to prostě dáno i jejich specializací.
 vlad. 


Re: Lékařka jako pacient  

(6.6.2011 20:52:47)
Bin, těsně vedle ~t~
 Dalalmánek 


Re: Lékařka jako pacient  

(7.6.2011 7:05:27)
Vlad se tady zrovna se svou profesí vůbec netají. ~;)
 uhugo 
  • 

Re: Lékařka jako pacient  

(6.6.2011 20:51:39)
Beru to jako povzdechnutí bez velké výpovědní hodnoty, promiň.
Lékaři a pacienti nejsou ve stejném postavení. Lékař si svoje povolání vybral a kdykoli se ho může vzdát (což samozřejmě není jednoduché, ale jde to). Pacient si svou nemoc nevybral a jen atk se jí zbavit nemůže, musí se s ní nějak poprat.
Mluvit o tom, že zdravotníci trpí víc, je v kontextu třeba nádorových onemocnění téměř rouhání.
Jinak je samozřejmě dobře, že zveřejňuješ dobrou zkušenost, věřím, že je takových většina, jenom má málokdo potřebu o tom mluvit.
 Ananta 


Re: Lékařka jako pacient  

(6.6.2011 20:53:02)
Být dobrý doktor musí být vyčerpávající. Asi proto nemálo z nich dobří nejsou a hlavně se chovají arogantně což je nemilé.

Často slyším jak nějakého pacienta někdo křičel nebo se choval neomaleně, posdlení případ z víkendu, kolegyně manžel si rozdrtil prst, doktorka řekla že amputovat, on odmítl, jiný doktor ho vzal na rentgen a zjistil, že je kost rozštíplá podél a že amputace nebude nutná.
 anemon 
  • 

Re: Lékařka jako pacient  

(6.6.2011 21:12:19)
Za dvacet let jsem nezažila, že by doktor či sestra na pacienta řvali.
Potkala jsem určitě víc nepříjemných úřednic a prodavaček než doktorů a sester.
 Delete 


Re: Lékařka jako pacient  

(6.6.2011 21:24:01)
Tak to já to zažila. Třeba když jsem přijela do nemocnice s šestnáctiměsíční dcerkou, která vzala starší sestře kousek jablka a zakuckala se a pak několik hodin nechtěla jíst ani pít, tak jsme jeli na doporučení naší pediatričky pro jistotu na kontrolu.
V autě si pak už malá lahvičku vzala a já byla ráda, že pije, dokonce jsme uvažovali, že už k doktoru ani nepůjdeme, že je OK, ale byli jsme na cestě, tak jsme dojeli.

Na recepci jsme řekli, co se stalo a od té chvíle...nejprve na nás naběhla sestra, dcerce vyrvala flašku z ruky a nás seřvala, jak to, že pije, že půjde na sál (to vše ještě před vyšetřením, jen po našem sdělení na recepci). Pak hodiny čekání v čekárně, zákaz pití a jídla (k tomu ještě druhé dvojče). Vstup do ordinace a bez pozdravu seřvák od doktorky (bez možnosti promluvit), že dětem do tří let se jablko vůbec nemá dávat, jen nastrouhané.

Pak koukli do krku, nechali zkontrolovat pediatrem a i když oba lékaři (ORL i pediatr) prohlásili, že je dítě v pořádku, další hodinu nesměla dostat ani napít, dokud nám to nedali písemně ~8~.

 Ananta 


Re: Lékařka jako pacient  

(6.6.2011 21:29:14)
Já to mám spíš z vyprávění, a jednou jsem viděla sestru, jak řve na pacietku, když jsem byla na revizi, moc se v nemocnici nevyskytuju, spíš vůbec. Já jsem se setkala spíš s tou arogancí a neosobností, v podstatě si připadám u doktora jako debil a už se tak i chovám, ale jsou výjimky.
 Ananta 


Re: Lékařka jako pacient  

(6.6.2011 21:37:59)
Jo, pak odejdu a jsem na sebe strašně naštvaná, že jsem se nedokoktala k tomu co jsem potřebovala. Úžasné taky bylo, když jsem sebou sekla na náměstí, zavolali sanitku, odvezli mě do nemocnice, vedro... udělali EKG nebo co to bylo a já jsem začala omdlívat znovu a už jsem jen říkala "vodu" a doktor něco dopsal a pak mi natočil TEPLOU vodu, myslela jsem že mě trefí, kdyby mi dali napít hned, tak mi nemuseli dělat ani to EKG... já jsem mu říkala z čeho to mohlo být a on mi ani neodpověděl, vůbec nereagoval, nezajímalo ho to :-)
 Jana Nová 


Re: Lékařka jako pacient  

(6.6.2011 21:43:35)
Ananto,
před dvěma týdny jsem byla u gynekologa: Když vytáhl maketu ženského pohlavního ústrojí a pravil, že mám dělohu, vejcovody a vaječníky, myslím, že jsem jako debil skutečně vypadala, protože mi hlava nebrala, proč mi proboha provádí tuto edukační činnost ~:-D, až mi to konečně došlo: On si opravdu myslí, že to třeba NEVÍM. Nejdřív jsem se cítila jako blbec, ale pak jsem si vzpomněla na legendární debatu o vcucnutí kondomu k vaječníku a přestala jsem se divit:-). Myslel to dobře
 Ananta 


Re: Lékařka jako pacient  

(6.6.2011 21:52:21)
No aspoň se snažil :-) já za každý náznak komunikace několikrát děkuju a jsem fakt vděčná, ale od té doby co chodím do caru, tak jsem si to dala jako trenig asertivity, ale zatím jsem ve fázi, že co si neřeknu to nemám, takže študuju, študuju a už si pomalu můžu otevřít poradnu. Začínám si stanovovat postup léčby a doktor už si zvyká ~t~
 anemon 
  • 

Re: Lékařka jako pacient  

(6.6.2011 21:56:16)
Ananto, nevím, jestli jsi z Prahy, co se týče CAR, doporučila bych ÚPMD, zkušenost kolegyň i v rodině a na blbý přístup si nikdo nestěžoval.
 Ananta 


Re: Lékařka jako pacient  

(6.6.2011 22:10:10)
Děkuju, já jsem zatím vcelku spokojená, našla jsem si takovej malinkej car, taky na doporučení, konkrétního doktora co se trhl z Pronatalu a jsou na něj samé dobré reference, nejsem z Prahy.
 Epepe 


Re: Lékařka jako pacient  

(6.6.2011 22:00:32)
To by mě zajímalo, jestli když jde lékař do banky, zeptat se, kolik bude platit za vedení účtu nebo do pojišťovny, tak se spokojí s odpovědí plnou čísel a paragrafů a dovětkem: rozumíte tomu? Ne, tak vidíte, neraďte ... ~t~
 Delete 


Re: Lékařka jako pacient  

(6.6.2011 21:48:18)
Když se mi jednou tři dny nedařilo srazit horečku u osmiměsíční dcerky (shodou okolností ta, co se pak zakuckala jablkem), kvůli organizaci (neexistenci) pohotovosti skončila v nemocnici, odkud mě jako matku v deset večer prostě vyhodili, předtím mě ale stihli seřvat na tři doby, jak to, že dcera ještě v osmi měsících (nedonošená, takže korigovaně 6,5 měsíce) není plně na příkrmech. Druhý den už do ní futrovali přesnídávku, ze které pak měla šílené bolení břicha, večer, ač jsem upozorňovala, že pije jen Nutrilon, dostala do flašky kaši. A i když jsem se několikrát ptala, jestli se uvolnil pokoj pro mě, tak řekli, že ne...a pak, že už je zase obsazeno, že jsem se měla ptát dřív.
Romské miminko, co bylo s mojí malou na pokoji, ignorovaly. Malé odsáli nos elektrickou odsávačkou, až když jsem je opakovaně prosila, zato jí kapali dvoje různé kapky do nosu a další do krku.
Pak nás odmítli pustit domů, protahovali odchod, odmítali vydat propouštěcí zprávu. Až když jsme se začali ptát po jménu lékařky (pro jistotu chodily bez jmenovek), byla propouštěcí zpráva ihned k dispozici, aniž se ale lékařka mezitím ukázala.

To vše v jiné nemocnici než s tím zakuckaným jablkem.
 Ananta 


Re: Lékařka jako pacient  

(6.6.2011 21:55:24)
Mě připadá, že mají svoje rigidní postupy, které aplikují na každého, oni se zeptají na nějaké základní anamnestické údaje, ale jakmile je to něco navíc, tak je to jakoby na obtíž.
 Delete 


Re: Lékařka jako pacient  

(6.6.2011 21:53:52)
Oni to prý nemají rádi, když jim pacienti radí ~t~.
 MarkétaP + 4 dcerky 


Re: Lékařka jako pacient  

(6.6.2011 22:04:53)
Nemám naštěstí děti moc nemocné, a zatím mám na zdravotníky celkem štěstí a taky jsem se za sedm let s dětmi dost otrkala. Co se týká ambulantních lékařů, tak se mi povedlo najít jak dětskou, tak gynekoložku, tak ORL, kteří se mnou komunikují jako s tím, kdo má hlavní zájem i odpovědnost na zdraví sebe i dítěte. Dobrý přístup jsem zatím potkala i na dětské chirurgické pohotovosti, dokonce i na pohotovosti ORL, i když teda tam už to bylo trochu na hraně. Vlastně jediní zdravotníci, co se mnou komunikovali jako s pitomcem, byli na šestinedělí - emoční vydírání přes dítě místo informací. Až tedy na jednu světlou výjimku, které dokázala respektovat jak mě, tak i neobvyklý rytmus dítěte, a jediná nás podpořila v nalezení vhodného řešení.

Každopádně se mi zdá, že jak rostu ve svých rodičovských kompetencích, roste i respekt zdravotníků a snižuje se míra manipulace - nevím, zda je to vývojem v systému, nebo jen zrcadlením mého přístupu.
 MarkétaP + 4 dcerky 


Re: Lékařka jako pacient  

(6.6.2011 22:17:17)
Žluťásku, a zajímavé je, že ta cesta k respektu a naslouchání opravdu není v tom pokořit se a poslechnout, a ani pohádat se, ale prostě mít přehled, informace, o informace si asertivně říkat, prostě tu respektující komunikaci apriori očekávat. Jsou tedy jedinci, kteří jsou už tak do sebe zahledění, se kterými to fungovat nikdy nebude, ale těm já nakonec nikdy nebudu důvěřovat ani jako odborníkům, takže pokud to jde, od těch prostě dál, stejně bych jejich léčbu nedovedla s důvěrou přijmout (konkrétní zážitek mám s jedním věhlasným ORL lékařem, dodnes si myslím, že existovalo spousta jiných způsobů, jak u dcery tehdy postupovat, zvlášť když se u stejného problému později osvědčily. To byl vlastně druhý nechutný příklad citového vydírání, okořeněný ještě despektivním "no ale vy jste matka, vy si to musíte rozhodnout" s podtextem "co mám dělat, obejít vás bohužel nesmím").
 Epepe 


šestinedělí 

(6.6.2011 22:10:39)
Sestry na šestinedělí jsou podle mě přímí potomci dozorců v koncentračních táborech. Dokážou udělat lidskou trosku, která touží jen po troše spánku, jídla a hlásí se číslem, i z normálně duševně zdravého a silného jedince.
 Jana Nová 


Re: šestinedělí 

(6.6.2011 22:21:50)
...a pokud ne, tak mají minimálně bachařku v blízkém příbuzenstvu ~t~.
 Makulka,3kluci 


trošku přes čáru 

(6.6.2011 23:16:20)
Je tenhle komentář, nezdá se ti??????~z
I já mám špatnou zkušenost se sestrami na šestinedélí po prvním porodu, ale u druhéého dítěte to bylo 100x lepší, i když ve stejné nemocnici....už jsem prostě měla zkušenosti, ale taky se za těch 6let změsnil přístup k lepšímu~:-D
Přiznejme si, že hormony dělají svoje, a z nás jsou zkrátka uzlíčky nervů, hroutících se z každé ptákovinky...
 Delete 


Re: Lékařka jako pacient  

(6.6.2011 22:14:00)
Markéto,
určitě je to i o tom, jak na ty druhé působíme. Bohužel jsou lidé, kteří budou vždycky působit submisivně, na které se bude dobře ječet a je fuk, jestli to bude doktor nebo prodavačka. Stejně tak budou i lidé, se kterými se bude jednat jako s lidmi a pak lidé, před kterými se i ten doktor bude mít na pozoru.

Já patřím k těm, na které se bude ječet vždycky, nezměnilo se nic od dětství, nepomohlo dospět, vystudovat VŠ, porodit 4 děti...Určité skupiny lidí se chovají stále stejně a tak se jim, pokud to jde, vyhýbám....bohužel s lékaři mám těch hodně negativních zkušeností nejvíc (ve srovnání s jinými profesemi, se kterými čas od času přijdu do styku)....

Něco jiného jsou jen ti lékaři, které jsem si mohla vybrat a se kterými byl čas najít společnou řeč (pediatr, gynekolog).
 MarkétaP + 4 dcerky 


Re: Lékařka jako pacient  

(6.6.2011 22:22:31)
Ivo, to je pravda, a určitě by takovým lidem pomohlo, kdyby respektující komunikace byla dodržovaným standardem.

Na osobní úrovni bych možná uvažovala i o nějaké terapii, nějakém procesu, který my mě z tohohle bludného kruhu dostal, protože to už není jen o situacích v nemocnici, ale v celém životě, a musí to být dost ubíjející :(
 Delete 


Re: Lékařka jako pacient  

(6.6.2011 22:44:52)
Markéto,
prošla jsem už dost kurzů a třeba ten "respektující" jsem absolvovala dost dávno, když se o něm ještě ani nemluvilo a nepsalo. Také všelijaká školení ohledně asertivity...
Ale já začínám být přesvědčená, že to je stejně uvnitř toho člověka, nějaká chemie, něco, co ostatním řekne ještě dřív, než člověk promluví, na tomhle si můžu zchladit žáhu...

Jak jsem psala, tam, kde jsem měla příležitost dostat se ke slovu, nechat vztah vyvinout, už problém většinou nebyl...

A právě lékaři na ambulancích, pohotovostech, v nemocnicích, bývají ti, se kterými má člověk možnost potkat se třeba jen jednou, tam se o nějakém vývoji nedá mluvit....

A upřímně, k psychologovi nejdu, na to už jsem do toho oboru pronikla až moc a moc jsem jich i potkala ~t~.
 MarkétaP + 4 dcerky 


Re: Lékařka jako pacient  

(6.6.2011 22:52:22)
Ivo, tak nejsou jen psychologové. Já bych asi docela pátrala po tom, co se mě dělá snadnou oběť, vadilo by mi to. Ale chápu, že máš možná pocit, že změnit to, už bys to třeba nebyla ty.
 Delete 


Re: Lékařka jako pacient  

(6.6.2011 23:25:21)
Markéto,
mimo jiné jsem děsná konzerva, špatně snáším změny a jen ta představa, že by najednou něco bylo jinak...
Takhle už tak nějak vím, co mohu očekávat a předem se na to mohu připravit. Je to lepší v tom, že čím jsem starší, tím míň kvůli tomu brečím ~;).
A teď naposled jsem dokázala v sebeobraně vyjet i na ségru a to je vrchol mé odvahy ~f~. Sice mi to moc nepomohlo, ale ani nijak neuškodilo, ona odešla jako vždy v pohodě, já byla vytočená několik dní a ořvala jsem to také jako vždy, ale zůstal ve mně ten pocit, že jsem se dokázala ozvat, vzepřít ~;).
 Epepe 


A to je nějaká soutěž? 

(6.6.2011 21:14:27)
Chápu to jako nadsázku a povzdechnutí, ale přesto si neodpustím:
je to opravdu potřeba rozsoudit? Musíme vědět, kdo trpí víc?
Každý má svoje starosti.
A navíc souhlasím výjmečně s uhugem. Je tam rozdíl v postavení, klient je vždy znevýhodněný.
 Jana Nová 


Re: Lékařka jako pacient  

(6.6.2011 21:21:38)
maceško, jakkoliv si tě opravdu vážím, a jsem ráda, žes měla pozitivní zkušenost, tohle postesknutí kulhá na obě nohy: Napadá mě příměr třeba s kadeřnicí, která se nechá opečovávat v jiném kadeřnickém salónu (v jednom jediném) a když se vrátí do práce, prohlásí, že být v roli zákazníka je mnohem lepší a že jako kadeřnice trpí mnohem víc než její zákazníci. Navíc z toho usoudí, že toto pravidlo platí všeobecně.
 Jana Nová 


Re: Lékařka jako pacient  

(6.6.2011 21:23:00)
...a že nepříjemné a neprofesionální kadeřnice a kadeřníci neexistují a když, tak pouze jako výjimky z původního pravidla...
 mira 
  • 

Re: Lékařka jako pacient  

(6.6.2011 21:35:18)
Maceško, dík za sdílení pozitivní zkušenosti, to se dneska moc nenosí, je to příjemné slyšet, že někdo někoh chválí a je spokojený :)
 MrakovaK 


Re: Lékařka jako pacient  

(6.6.2011 21:44:21)
je zajímavé, když to napíše lékař, že se neprozradil. Pěkné. Taky jsem občas pacient, ale povětšinou sestra, Hodnotit, že je mé dobrovolně vybrané povolání horší, než pacientův čas prožitý v nemocnici, nevím. To bych si netroufala. Ona je otázka, když tam jde člověk se zlomeninou či ležet s "banální" operací a na druhé straně člověk nesoběstačný, plně odkázaný na personál a doktory někak vážně nemocný. Ten se jistě musí cítit velmi špatně.
 Jana Nová 


Re: Lékařka jako pacient  

(6.6.2011 21:46:30)
Mraková, souhlasím ~R^
 Binturongg 


Re: Lékařka jako pacient  

(7.6.2011 0:06:23)
Maceško - tohle velmi oceňuju ~R^ ~x~
Ale z pohledu bývalé zdravotní sestry, která má ke zdravotnictví stále víceméně blízko, měla by sis to vyzkoušet ještě jednou, jinde a s titulem...
Nejčertvější zkušenost má vzdálená známá - lékařka - z porodnice. Kdyby titul, resp. své povolání neuvedla, bylo by jí lépe ~7~
 maceška 


Re: Lékařka jako pacient  

(7.6.2011 7:05:22)
Binturong, jenom mi potvrzuješ, že naše zdravotnictví je nemocné (nebo společnost?)
Taky jsem 20let zastávala názor, že pacient je proti zdravotníkům v těžké nevýhodě, jak tu někdo psal, a takto jsem ke své práci vždy přistupovala. Jenom jsem si teď uvědomila druhý úhel pohledu: že jako pacientka MÁM ŠANCI na ohleduplné, vstřícné a laskavé zacházení ze strany personálu, ale že by někdo respektoval moje pocity, potřeby, limity, únavu, stres, bolest, jsem-li v roli lékaře, to se mi nestalo ani nepamatuju.
Možná jsem svůj příspěvek špatně zařadila, možná patřil do Deprese :-(
 Dalalmánek 


Re: Lékařka jako pacient  

(7.6.2011 7:09:52)
Chápu Tě. Prostě jako lékařka nemáš nárok ani nejmenší míru empatie ze strany pacientů (jak tady v diskuzi padlo, ani třicet hodin v práci beze spánku nikoho nezajímá). Je to pochopitelné, jsi poskytovatel služby, pacienti klienti, normální obchodní vztah. Ta empatie by měla být ze strany zaměstnavatele. A tady je ten věčný problém!
 Epepe 


Re: Lékařka jako pacient  

(7.6.2011 8:54:50)
Přesně vyjádřeno! ~R^
 maceška 


Re: Lékařka jako pacient  

(7.6.2011 9:24:04)
Cimbur, jestli se péče o pacienty degraduje na normální obchodní vztah, tak ze zdravotnictví odcházím :-( Alespoň kvůli tomu nebudu muset mít výčitky svědomí. Doteď mě brzdilo vědomí, že zdraví není zboží a že bylo-li mi dáno, abych rozuměla něčemu, co může druhému pomoci nebo zachránit život, nemůžu se jen tak rozhodnout, že to dělat nebudu.
 Jana a Petra 


Re: Lékařka jako pacient  

(7.6.2011 9:29:58)
Určitě je to nějaký vztah mezi 2 lidma. Nemělo by to být tak, že pacient je v podřízeném postavení, kdy nemá žádná práva, nic se mu neřekne, manipuluje se s ním proti jeho vůli .... Měl by to být vztah 2 partnerů, kdy 1 potřebuje pomoc a druhý mu jí poskytne. Obchodní vztah je to ve smyslu, že pacient si za to platí, i když prostřednictvím ZP.
 MarkétaP + 4 dcerky 


Re: Lékařka jako pacient  

(7.6.2011 9:35:45)
Jano, ano, tak to vnímám. Zdravotník je partner, konzultant, "provaditel" výkonů v péči o mé zdraví/zdraví mého dítěte, kterého si platím.
 MarkétaP + 4 dcerky 


Re: Lékařka jako pacient  

(7.6.2011 9:36:53)
A s takovým partnerem klidně mohu - a je to ku prospěchu věci - navázat vztah důvěry, kdy je oběma stranám jasné, že pracujeme společně se stejným cílem.
 MarkétaP + 4 dcerky 


Re: Lékařka jako pacient  

(7.6.2011 9:34:08)
Maceško, a jaký vztah si představuješ, že by to měl být? Věřím, že ne ten, že ty přece pomůžeš, a proto očekáváš vděčnost.
 maceška 


Re: Lékařka jako pacient  

(7.6.2011 9:44:19)
Markéto, nevím, jestli se mi podaří vyjádřit slovy, jak vnímám vztah lékař-pacient, ale zkusím to.
Především jsem přesvědčená, že lékař musí mít pacienty rád. Nemyslím každého jednotlivě, ale nemůže k nim přistupovat jako k zákazníkovi, kterého obsloužím, dostanu zaplaceno, a konec zvonec. Do léčby přináší obě strany spoustu proměnných, a obě musí mít stejný cíl. U nás jsme zvyklí, že nemoc je věcí lékaře, nikoliv pacienta a jeho rodiny. Zdraví a udržení zdraví je věcí "týmové práce", nelze spoléhat - ne vždy - jen na jednu z obou zúčastněných stran, že to zařídí sama.
Pro mě jsou moji pacienti mnohem víc než zákazníci.
 MarkétaP + 4 dcerky 


Re: Lékařka jako pacient  

(7.6.2011 9:46:27)
Takže v podstatě souzníme, když ocituji sebe:

Zdravotník je partner, konzultant, "provaditel" výkonů v péči o mé zdraví/zdraví mého dítěte, kterého si platím. A s takovým partnerem klidně mohu - a je to ku prospěchu věci - navázat vztah důvěry, kdy je oběma stranám jasné, že pracujeme společně se stejným cílem.
 Žžena 


Re: Lékařka jako pacient  

(7.6.2011 9:51:35)
maceško,
tak ale podobně to je i u jiných profesí a obdobně jako Ty to má každý, kdo má svou profesi rád a cítí, že dělá něco dobrého.
Já jsem sice obchodník, ale neberu to rozhodně tak, že vydám zboží, přijmu prachy, a konec zvonec žádné angažování.
Já mám své klienty taky ráda. Obchoduji proto, že jsem ráda s lidmi (i s těmi, co jsou někdy na přeshubu). Někteří se mihnou jednou, jiní (mnozí) lidé se vracejí, stávají se stálými zákazníky, u kterých znám jména, historii, pobavíme se o tom co nového... a z některých (mnohých) se stávají přátelé, i dlouholetí.
Já si myslím, že to není o tom, jestli je zdravotnická služba vztah obchodní či lidský. Je to o tom, jak to vnímá ten konkrétní její poskytovatel.

 Tulka. 


Re: Lékařka jako pacient  

(7.6.2011 10:03:13)
Žženo,ono je to trošku jiná situace.Tady přeci jenom rozhoduješ o zdraví nebo dokonce životech.A jsi li právě dostatečně empatická,věřím,že je to někdy opravdu vyčerpávající.Nehledě na to,že u nás jsou lidi vážně zvyklí,že problémy za ně vyřeší doktor a oni pro to nemusí udělat nic.
 Žžena 


Re: Lékařka jako pacient  

(7.6.2011 10:14:47)
Tulko,
jistě to vyčerpávající je, a k syndromu vyhoření jsou náchylnější právě ti, kteří do práce nastupují s nadšením.
Psychologická podpora pomáhajících profesí je bohužel mizerná až nulová (i když je otázkou, jak by byla u některých zdravotníků přijata).
To je naprostá tragédie, protože ti nejlepší nejdřív odpadnou.
Nevím, nepomohlo by třeba založit nějaké občanské sdružení atd? Moje máma dobrovolničí ve znevýhodněných rodinách a organizace, se kterou spolupracuje, pořádá pro dobrovolníky pravidelné osobní supervize (každý týden), kde dostanou podporu, rady jak jednat v situacích, jak se s tím či oním vyrovnávat... a kromě toho může kdykoli zavolat koordinátorovi, když je třeba bezprostředně po práci v rodině a potřebuje podporu.
Doktor se po těžké službě může akorát tak jít ožrat, nikdo mu nepomůže.
 Tulka. 


Re: Lékařka jako pacient  

(7.6.2011 11:12:17)
Tak nějak:-).
Já jsem zareagovala spíš tak nějak ze solidárnosti,protože si myslím,že maceška tu je všeobecně známá jako člověk se srdcem na správným místě,tak mě docela udivily některé dost ostré reakce.Říkám si,že když tohle napíše maceška,tak jí musí být docela mizerně.
Tímto jí posílám podporu~6~ a chápu její pocity.
Je to pro mě fajn ženská~;((
 Žžena 


Re: Lékařka jako pacient  

(7.6.2011 11:17:57)
Tulko,
no to jo, akorát mi není jasné, proč jsi zareagovala zrovna na můj příspěvek, kde popisuju, že ten "obchodní vztah" není třeba démonizovat a redukovat na "housky na krámě bez osobní angažovanosti".
Chtěla jsem tím říct, že si nemyslím, že stav, kdy budu brát pacienta jako kupovače mé (léčebné) služby, musí být nutně tragický.
 Tulka. 


Re: Lékařka jako pacient  

(7.6.2011 11:19:58)
Sorry,já to tam jen přilepila,nebylo to osobní:-)
 Jana a Petra 


Re: Lékařka jako pacient  

(7.6.2011 9:52:36)
My tady v podstatě křičíme po té týmové práci. Nic jiného nechceme. Většina lékařů bere pacienty jako věc, která musí poslouchat.
 Jana a Petra 


Re: Lékařka jako pacient  

(7.6.2011 10:03:10)
Ono stačí si přečíst některé diskuze na rodině. Témata typu v lékařské zprávě mám něco, doktor mi nic neřekl, může mi to někdo vysvětlit...
 Žžena 


Re: Lékařka jako pacient  

(7.6.2011 10:02:51)
Maceško,
já mám pocit, že ten tlak ze strany pacientů na to, aby je doktor jednostranně spasil, je spojená nádoba s tlakem lékařů na to, aby pacient coby laik do léčby moc nekecal.
Že tyto dvě věci spolu souvisí a navzájem se podporují.
Zodpovědnost může přijmout člověk teprve tehdy, pokud mu ji svěříš. U nás dlouhou dobu pacienti nebyli vedeni k tomu, že za své tělo a za své zdraví odpovídají především oni. Byli prostě paušálně postaveni do pozice nesvéprávného, a jako takoví se teď chovají. To se mění pomalu, ale mění. Bolestné je to na obou stranách: lékař, který chce mít v pacientovi partnera v léčbě, stále často naráží na pacienty, kteří od lékaře očekávají, že vše vyřeší za ně; a stejně tak pacient, který má pocit, že chce dělat maximum pro své zdraví a chce se účastnit celého toho ozdravného procesu ve spolupráci s ošetřujícím lékařem, bývá bohužel stále na mnoha pracovištích odražen oním obligátním "vy do toho nemáte co kecat, nejste doktor".
 Kudla2 


Re: Lékařka jako pacient  

(7.6.2011 9:38:08)
Maceško, a co tedy konkrétně Ti vadí jako lékařce?

 maceška 


Re: Lékařka jako pacient  

(7.6.2011 9:45:38)
Kudlo, odpovím ti večer, jo?
 Kudla2 


Re: Lékařka jako pacient  

(7.6.2011 9:47:22)
Jasně, jak (a jestli) se Ti to bude hodit ~x~
 maceška 


Re: Lékařka jako pacient  

(7.6.2011 19:21:41)
Kudlo,
nemohla jsem odpovědět dřív, protože na tuhle odpověď se potřebuju víc soustředit.
Především mi vadí, že není funkční přednemocniční péče. Sice si můžeš svobodně zvolit lékaře, ale jenom z těch, které ti předurčila pojišťovna. K tomuto svobodně zvolenému lékaři chodíš, pokud jsi na tom relativně dobře, ale jakmile ti opravdu o něco jde, je významněji ohroženo tvoje zdraví nebo dokonce život, a dostaneš se do nemocnice, žádnou svobodnou volbu nemáš. Maximálně si můžeš (někdy) zvolit nemocnici, ale nikoliv lékaře, ke kterému máš důvěru (nemyslím když jsi v bezvědomí - pro rýpaly). Vysoká migrace lékařů ti navíc nezaručuje, že budeš pro "tvého" lékaře víc než případ, protože se s tebou třeba už nikdy nepotká, nebude se dál podílet na tvém zdraví a osudu. Přednemocniční lékaři si mohou zvolit svoji pracovní dobu, nemocniční lékař ne. Přednemocniční lékař by měl mít osobní znalost tebe jako svého pacienta, a měl by být tím, ke komu budeš mít důvěru, kdo ti domluví nebo zařídí konzultaci či léčbu na vyšším pracovišti, a měl by se o tuto léčbu zajímat. Skutečnost ale taková není (resp. je to spíše výjimka). Lidé chodí do nemocnice s potížemi, které patří do přednemocniční péče. Vyšetřují a ošetřují je lékaři, kteří nemají znalost o anamnéze, předchorobí a třeba taky psychice nemocného. Mnohdy si připadám jako detektivní kancelář, protože k tomu, aby mohla být správně stanovena diagnóza a následná léčba, je velmi často potřeba mít informace, které není kde získat. Ztrácíme čas, který bychom měli věnovat nemocnému, telefonováním, dohadováním se, zjišťováním okolností, atd. Nejsou dobře nastaveny kompetence, pokud je pacient "mezioborový", je to obzvlášť složité. Nemocniční oddělení jsou personálně poddimenzována, ale protože přednemocniční péče funguje jenom omezeně, přibývá pacientů, kteří potřebují vyšetření či ošetření v nemocnici, a tím se dále přetěžuje personál ve službě.
Jsou nemocní, kteří jsou opravdu zoufalí - např. jejich ošetřující lékař si odjede na dovolenou a nezajistí zástup. Může si to klidně dovolit, protože za to nejsou žádné sankce a o pacienty nepřijde - kam by šli? Více lékařů v regionu pojišťovna nepovolí, takže je nic nenutí změnit svoji péči o pacienty. Takoví nemocní se potom obrátí na nemocnici jako jediné místo, kde mohou najít pomoc. Ale poskytuje jim ji personál, který má jinou funkci.
Nevím, jestli se mi podařilo odpovědět na tvoji otázku.
 Dalalmánek 


Re: Lékařka jako pacient  

(7.6.2011 9:45:10)
Ale pokud Maceško sleduješ diskuze kdekoliv na internetu, lidé od nás očekávají bezchybné služby s úsměvem a plným nasazením - přesně tak, jako třeba v cestovním ruchu. Pak je to obchodní vztah podle mě.
 Jana a Petra 


Re: Lékařka jako pacient  

(7.6.2011 9:49:34)
Popravdě já netrvám na úsměvu. Já chci vysvětlení, komunikaci. Když jdu s dcerou k lékaři, tak vím, že se žádných informací nedočkám, že se dozvím přesně jen to na co se výslovně zeptám. Musím mít připravené otázky.

Hlavně mi vadí, když se s nemohoucími pacienty jedná způsobem, se kterým by nesouhlasili, i když jsem schopna pochopit pohnutky.
 MarkétaP + 4 dcerky 


Re: Lékařka jako pacient  

(7.6.2011 9:49:57)
Cimbur, ne nutně - já třeba maximálně ocenila, když jsem byla hospitalizovaná s dvouletou dcerkou a v neděli v jedenáct v noci se vedle mě na křeslo na chodbě svalila utahaná sloužící lékařka, chvilku jsme spolu mlčely, pak probraly pochybnosti ohledně nějakých předchozích testů u dcerky, chvilku si jen tak povídaly o jejím hektickém dnu a pak se zase rozešly. Stačilo, že se mnou partnersky probrala, co se jí ohledně mého dítěte honilo hlavou, úsměv jsem k tomu nepotřebovala.
 Žžena 


Re: Lékařka jako pacient  

(7.6.2011 9:55:43)
cimbur,
no asi jak kteří. Já chápu že chybovat je lidské, ale očekávám dospělé a korektní jednání, pravdivé informování a respektování toho, že to tělo je pacientovo a že všechny následky ať už dobře nebo špatně zvolené léčby nese pacient na tom svém těle, tudíž pacient má opravdu o čem rozhodovat.
Nepotřebuji k tomu úsměvy ani aby mi kdokoli lezl do zadnice.
 Dalalmánek 


Re: Lékařka jako pacient  

(7.6.2011 7:10:40)
Víš, že Ti to docela věřím...
 Dalalmánek 


Re: Lékařka jako pacient  

(7.6.2011 7:06:35)
Bohužel musím říct, že já mám i negativní zkušenosti z "druhé strany". Ale pozitivních je víc.
 Merylin5 


Re: Lékařka jako pacient  

(7.6.2011 7:33:13)
Určitě je jednodušší být v roli opečovávaného, než pečujícího, už proto, že tam neni zodpovednost, člověk přijímá to, co si na něj ostatní vymyslí:-) Já jsem taky mnohem radši v roli vyučovaného, než vyučujícího:-)
 Jana a Petra 


Re: Lékařka jako pacient  

(7.6.2011 8:40:13)
To není totéž, když budu mít pocit, že vyučující přednáší nesmysly, tak můžu odejít nebo si číst pod lavicí....
Když má nemohoucí pacient pocit, že ho lékař léčí špatně, tak nemůže dělat skoro nic. Může současně klidně empaticky chápat, že ten oblbovák a cévku mu dali, protože nemají dost personálu, ale určitě nad tím nebude jásat.
 Žžena 


Re: Lékařka jako pacient  

(7.6.2011 9:16:02)
Já si nemyslím, že je jednodušší být v roli opečovávaného. Zvlášť když jsi opečovávaný s rakovinou, jsi nemohoucí, závislý na dobrovůli personálu s vyměšováním, po operaci, v bolestech, v nejistotě nad diagnózou (povím Ti, takové téměř týdenní čekání na histologii u 2,5 cm velkého nádoru, co mi vytáhli z krku, nic příjemného nebylo) atd.
 Jana a Petra 


Re: Lékařka jako pacient  

(7.6.2011 11:50:25)
Souhlasím s Lorax, že pacient může některé věci vnímat jinak než lékař. Napadl mě další příklad chování lékaře:
Matka přijde s dítětem poprvé na alergologii. Lékař jí udělá potřebná vyšetření. Je to lékař, který má rád pacienty a chce pacientovi pomoci. Na závěr dá doporučení na vyšetření na CF bez vysvětlení proč. Matka přijde domů, najde si na internetu, co to je CF, vyděsí se, že její dítě má CF a představuje si nejhorší scénáře. Objedná dítě na vyšetření. Matka nejdřív čeká na termín vyšetření, potom na výsledky vyšetření a celou dobu se stresuje. Na samotném vyšetření jí trochu uklidní, že ve většině případů se tato diagnóza u větších dětí nepotvrdí. Když tím vším projde, dozví se, že dítě nemá CF. A až po čase zjistí, že některé léky na alergii a astma se nesmí brát při CF, takže vlastně lékař jen potřeboval mít ten papír založený ve spise. Lékař vše udělal správně, přesto matka byla několik týdnů zbytečně ve velkém stresu. Stačilo jí jen na začátku ve 2 větách vysvětlit, proč lékař dítě na to vyšetření posílá. Tady na rodině už o tom bylo několik diskuzí.
 Kudla2 


Re: Lékařka jako pacient  

(7.6.2011 9:22:32)
Maceško,

to je mi moc líto, právě takoví lékaři jako Ty by neměli mít ty "vyhořovací" problémy.

Jak ale říká Cimburčanka, je něco, v čem bychom vám my pacienti mohli pomoct? Já se opravdu obávám, že ty podmínky, které popisuješ, jsou věcí lékařů versus managementu, nikoli lékařů versus pacientů.

Určitě to nebude Tvůj případ, ale třeba když jsem byla s miminkem na kyčličkách ve špitále, tak jsme tam čekaly dloooouhou frontu a aniž bychom si stěžovali, tak jsme hned dostali od pana doktora sprdunk, že toho je tam na ně moc, a že je to vina nás pacientů, protože si nestěžujem ~a~.

Jako já se zdravotníky hluboce cítím, kdybych věděla, jak jim můžu jako pacoš pomoct, tak to udělám, ale jak se můžu ozvat třeba za jejich lepší pracovní podmínky, když do toho vůbec nevidím?
 maceška 


Re: Lékařka jako pacient  

(7.6.2011 9:37:19)
Díky, Kudlo, a promiň mi, že jsem se neobratně vyjádřila - vůbec si nemyslím, že je to problém pacientů nebo že ty jako pacoš bys tohle měla pomáhat řešit. Spíše jsem chtěla vyjádřit obdiv nad tím, že přes systémové nedostatky, které ve zdravotnictví jsou a které vedou k velkému vyčerpání (což posoudit můžu, protože se ve zdravotnictví pohybuju více než 20 let), je alespoň část zdravotnického personálu schopná fungovat vysoce lidsky. Mám pocit, že poslední tři roky jedu na doraz a že ten pramen porozumění, empatie, vstřícnosti a trpělivosti, který musíme všichni v sobě mít, není ničím napájen (a fakt nemluvím o penězích).
 Kudla2 


Re: Lékařka jako pacient  

(7.6.2011 9:39:14)
Maceško, já si toho taky moc vážím, a je v mém zájmu stejně tak jako ve vašem, aby lidi jako Ty "nevyhořovali" a vydrželi nám co nejdéle. ~x~~x~~x~
 Ennywan 


Re: Lékařka jako pacient  

(7.6.2011 10:21:04)
Maceško a to bylo zařízení soukromé n ebo fungujíci jako třeba nemocnice?
 Elíláma 


Re: Lékařka jako pacient  

(7.6.2011 10:17:19)
Jo, já taky viděla na všech svých praxích a při práci na psycině, že doktoři dělali co mohli, je fakt, že jsem byla na "lepších" pracovištích plus dětské v menší nemocnici...

Ale je fakt, že třeba někdy u doktorů (např. před porodem) se mnou jednali (snad preventivně?) jako s hotentotem, div, že mi všechno nehláskovali, když se zeptali na povolání, přitom blbej psycholog ač na klinice, často byli přirozenější, mluvili na mě normálně :-) :-)

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.