| maceška | 
 |
(6.6.2011 20:15:10) Byla jsem uplynulý měsíc ve zdravotnickém zařízení, kde mě nikdo nezná, jako pacient. Úmyslně jsem nikde nenahlásila titul (jsem lékařka), protože jsem chtěla zkusit, jaké to je být anonymním pacientem. Po měsíci v rehabilitačním zařízení musím konstatovat, že jsem se v roli pacienta cítila mnohem lépe než v kůži lékaře. Kromě jedné protivné sestřičky, která byla protivná na všechny, takže jsem to nebrala osobně a neřešila to, byli všichni velmi ohleduplní, milí a vstřícní. Respektovali moje omezení i bolest, snažili se mi vycházet vstříc, klidně mi všechno vysvětlili, odpověděli na moje otázky. Po návratu do práce na mě opět dolehla šílenost vyčerpávající a nekonečné práce na oddělení, nutnost postarat se o všechno a o všechny, a uvědomila jsem si, že v našem nemocném zdravotnictví více trpí personál, jakkoliv si můžou pacienti myslet opak. (Doufám jen, že dokážu fungovat stejně dobře jako ti, kdo se o mě uplynulý měsíc starali.)
|
| Inka+Viki | •
 |
(6.6.2011 20:18:10) Maceško, kéž by bylo víc takových empatických doktorů a doktorek. Já mám k tvé práci velký respekt právě kvůli té zodpovědnosti za zdraví, za osudy lidí... já jsem učitelka, momentálně po maturitách dost unavená, ale přesto si myslím, že práce doktorů musí být mnohem a mnohem namáhavější!
|
|
| binaryy szuká ovci | 
 |
(6.6.2011 20:20:47) z jedné zkušenosti děláš závěry, že více trpí personál? promiň, ale   
|
| binaryy szuká ovci | 
 |
(6.6.2011 20:31:33) ahaaaa, takže pacient vlastně nemá právo vzbouřit se proti jednání a zacházení s ním, protože není doktor nebo sestra??? promiň, ale už jsme se něco v nemocnici naležela...od malička... a snad jen jednou jsem zažila, že byl personál i lékaři v pohodě..já nemůžu za to, že se blbě vyspali přece... je to jejich práce..každé zaměstbání má nějaké vypětí...ale nikdy by mě nenapadlo omlouvat lékaře, že se blbě vyspí a chovají se jak hovada
|
| binaryy szuká ovci | 
 |
(6.6.2011 20:35:43) hmmm zase teorie, jako že člověk musí být stavbyvedoucí na to, aby mohl říc, že ta zeď je křívá...
|
| MrakovaK | 
 |
(6.6.2011 21:29:25) no, ale pravdivá teorie. Já nenapíšu, že se učitelka fláká, když jsem nikdy tu profesi nedělala. Tak bych čekala i trochu uznání z druhé strany, od pacienta ke zdravotníkům.. Nebo si Bin myslíš, že je zdravotnictví brnkačka? Párkrát jsem byla pacient, těžké je obojí a zvláště hrozně se musí cítit těžce nemocný pacient.
|
| Pawlla |
 |
(7.6.2011 7:10:57) Mrakova,není pravdivá ani náhodou,to by jsi nemohla reklamovat žádnou službu,holičku necháš Tě ostříhat jak chce,protože Ty nejsi holička,když Ti instalatér spraví záchod,tak,že pořád teče,neřekneš ani popel,protože nejsi instalatér?V každém povolání,kde jsem zákazník,klient nebo odběratel se můžu k službě nebo produktu vyjádřit,světe div se i negativně.A já osobně nemám důvěru k lidem,kteří na kritiku umí odpovědět jen "Ty jsi to nikdy nedělala",to není žádný argument.
|
|
|
|
|
| DaVinci | 
 |
(6.6.2011 20:36:05) Já jsem zase nikdy v životě nepřišla do kontaktu s nepříjemným doktorem či sestrou. Ať jako dítě, těhotná, rodící, rodič. Fakt ne. A moc si doktorů vážím. Možná je to o tom, že sama přistupuji k lidem srdečně a slušně.
|
| binaryy szuká ovci | 
 |
(6.6.2011 20:37:53) víš, já se snažila.. ,,držela hubu"... a přesto..asi jsem narazila na špatné směny..nebo nevím.. třeba v porodnici jsem chtěla jen radu, pomoc, mile jsme se usmívala..hrála debila, jen aby bylo vše klidu,,to, čeho jsem se dočkala...škoda slov...
|
| MrakovaK | 
 |
(6.6.2011 21:31:06) tak se chová plno učitelek, plno uklízeček, plno úřednic, plno pacientů.. 
|
|
|
| Klára | •
 |
(6.6.2011 22:29:48) Zkus dětskou nemocnici v Brně, máme dost nepříjemných zkušeností.
|
|
|
|
| Grainne | 
 |
(6.6.2011 20:47:27) dryjádo a to má jeden zamáčknout slzu v oku, když se zdravotnický personál chová nejapně? Já sice chápu, že je to namáhavá profese, ale nikdo to nikoho nenutí dělat a když se pod tíhou čehosi hroutím, tak se odeberu zhroutit se tiše do ústraní a neobtěžuju tím okolí.
|
| Ananta | 
 |
(6.6.2011 21:01:49) "(přesto, že 24 hodin nespali, že se ještě nestihli najíst, že na ně doma čeká nemocné dítě, že mají taky svých starostí dost)."
Tak tohle mě vůbec nezajímá. Nikdo je nenutí, navíc by se to mělo zakázat, takhle ohrožují životy lidí, protože chtějí vysloužit víc peněz.
|
| Káťa,2 kluci | 
 |
(6.6.2011 21:07:09) nikdo je nenutí?? a co takhle nízký stav lékařů na odděleních? Nechtěla bych dorazit do nemocnice s tím, že mi na emergency řeknou - jééé, zrovna dneska nikdo neslouží, no možná by na vás mohla kouknout jedna sestra z kožního, ale jinak jsou všichni doma.
Ale souhlasím, že by se ty extra dlouhé služby řešit měly, zvlášť na některých odděleních.
|
| Ananta | 
 |
(6.6.2011 21:11:59) To je otázka, nakolik je nedostatek lékařů a nakolik sami lékaři mají tento systém záměrně, protože by si jinak nevydělali dost peněz. Nedostatek bude asi taky souviset s lokalitou. Nic proti doktorům, ale někdy mě to fňukání už nebaví. Mám je v rodině a mají se velmi, velmi dobře. Paní na hlídání, na úklid, zahraniční dovolené, barák...
|
| MrakovaK | 
 |
(6.6.2011 21:34:56) celkově je nedostatek personálu, třeba u nás na oddělení a nikdo s tím nic nedělá. Když odpadne jedna sestra-třeba onemocní, než se sežene náhrada, někdy se ani nesežene.. Nedobrovolné neproplacené přesčasy 80, sto a více hodin bohužel jsou. Ale měnit povolání se mi kvůli tomu zatím nechce. Něco podobného se sanitáři.
|
|
| Jana+1 | •
 |
(6.6.2011 21:46:13) Nesrovnávej doktory, kteří mají soukromou praxi a doktory v nemocnici, v platech jsou obrovské rozdíly. Jistě, někde záměrně lékaři slouží, aby měli více peněz. A že sloužit nemusí? Tak v našem špitále musí a není to "jen" 24 hodin, ale cca 30, kdy se v některé službě opravdu nezastavíš a vyčerpáním padáš na ústa. A pokud mi do takové služby přijde ve tři ráno člověk, že si našel klíště a neví jak ho vyndat, tak ano, jsem na něj nepříjemná. Jistě, nemusím tu práci dělat, to je pro mě řešení.
|
| Epepe | 
 |
(6.6.2011 21:58:37) Jano, tohle ospravedlňování moc nechápu ... podle mě je to spíš věc, za kterou by se měli lékaři stydět, ale někteří ji dávají přímo na odiv (neříkám, že ty). "Pracuju třicet hodin denně a ve tři ráno jsem nepříjemná." Mně to přijde jako "kdo nekrade, okrádá rodinu".
Nedávno jsem se účastnila posezení s dvěma mladými lékařkami (nejsem jejich kolegyně ani pacient). Způsob, jakým se bavily o pacientech, mně vyrazil dech. Byly to kusy, věci, povětšinou "hysterické" nebo "hlupáci". Odsudek měly evidentně hotový, už když pacient vešel do dveří. A takových mladých, co mají tuhle pokřivenou etiku doktora Sovy, znám víc.
|
| Líza | 
 |
(6.6.2011 22:01:24) Juldo, jestli ono to nesouvisí s tím, že ti mladí jsou nejvíce zneužívaní a vykořisťovaní. A souhlasím s tebou, pracovat třicet hodin v kuse je ostuda, ano.
|
| Jana Nová |
 |
(6.6.2011 22:03:24) Lízo, můžeš mi prosím vysvětlit, jak spolu může souviset fakt, že se někdo cítí být vykořisťovaný a proto dělá blbce z člověka, který za to: a) nemůže b) se nemůže adekvátně bránit?
|
| Líza | 
 |
(6.6.2011 22:09:31) Boleslavko, docela jednoduše. Podmínky práce jsou jedním z nejdůležitějších faktorů, který ovlivňuje vznik (rychlost vzniku) syndromu vyhoření. To by mohlo stačit jako odpověď na obě tvoje otázky.
|
| Epepe | 
 |
(6.6.2011 22:12:02) Lízo, to máš pravdu. Ale není to omluva. Ani v nejmenším.
|
| MrakovaK | 
 |
(6.6.2011 22:20:00) Pokud slouží 24 hodin a poté padá na ústa únavou, což se ve zdravotnictví stává často, pak bych i chápala, že není z pacienta, co přijde na pohotovost ve tři ráno s klíštětem, nadšená. Přiště si snad zavolá ten pacient záchranku (nadsázka). Doktor není robot, ani mu po těch odmakaných hodinách nikdo energii do těla nedoplní. Pro mě to omluva je, že bude doktorka nepříjemná. Ne, že pacienta seřve, ale že se rozhodně usmívat nebude.
|
|
|
| Jana Nová |
 |
(6.6.2011 22:18:34) Lízo, vím dobře, co obnáší syndrom vyhoření, ale nejsem si jistá, jestli se tímto označením dá bez výjimky vysvětlit nadřazenost některých lékařů. Chápu, že potřebují upustit páru, ale dělat z lidí apriori blbce svědčí spíš o vadě charakteru.
|
|
|
|
| Epepe | 
 |
(6.6.2011 22:03:33) Lízo, já jsem taky někam nastupovala jako mladá, měla nástupní plat a dělala kolikrát "holku pro všechno" starším a v úplně jiných profesích a rozhodně to neovlivňovalo kvalitu mé práce. To je opravdu hodně hloupá výmluva. Když někdo neumí krotit svoje emoce, tak nemá pracovat s lidmi.
|
|
| Epepe | 
 |
(6.6.2011 22:07:47) A Lízo, to tedy "Děkujeme odcházíme" vůbec nezabralo? Já jen, že jsem měla pocit, že si lékaři vymohli své a teď tu čtu ty samé argumenty jako předtím. 
|
| MrakovaK | 
 |
(6.6.2011 22:11:46) co já sleduji, tak nevymohli, až takové změny se ve zdravotnictví nestaly, aby v tom nebyl bordel.. Podle mě mohla být akce ještě drsnější.
|
|
| Jana+1 | •
 |
(6.6.2011 22:21:57) "dekujeme odchazime" pomohlo jak kde a jak v cem. V nasi nemocnici se sice zvedli platy, ale opravdu odesla rada lekaru, zbyla hrstka, ktera slouzi a slouzi, jsou mladi a nemaji se od koho ucit. Nezpochybnuju, ze je rada lekaru, kteri jsou protivny, chovaji se k pacientum hnusne, hnusne o nich mluvi. Ale take jsem zazila nekolik velmi neprijemnych pacientu. Ke klisteti - tvrdim, ze rada pacientu zneuziva sluzby nemocnice, pak se stane, ze se opozdi vysetreni u vazne nemocneho cloveka, protoze jeden doktor ma na starosti velke mnozstvi pacientu najednou. Chapu, ze se lide boji. Ale to je uz asi na jinou diskuzi.
|
| Epepe | 
 |
(7.6.2011 8:53:15) Jano+1, v tom případě je ale chyba evidentně na straně managmentu nemocnic. Vždycky jsem si myslela, že hlavní problém bude tam. Řada pacientů určitě nepříjemných je, ale nejspíš to má nějaký celkem dobře čitelný důvod (strach, pocit bezmoci, omezené kompetence, apod.). Tvrdím, že lékař by měl být i trochu psycholog a toto poznat.  A ne "oko za oko, zub za zub".
|
|
|
|
|
| MrakovaK | 
 |
(6.6.2011 22:09:45) podle mě ať si mezi sebou mluví o čem chtějí, to je snad jejich věc. Ale ať se k pacientovi taky snaží chovat uctivě, to by měla být samozřejmost. ale rozhodně bych ty dvě věci nespojovala. Však každý si chce upustit páru. Důležité je, že to nikdo neslyší, což je divné, když se bavily před tebou. Někde tu bylo téma o telefonních operátorkách, prý některé drsně pomlouvají své zákazníky,ale jinak se chovají mile,normálně. Myslím, že se to děje ve všech profesích.
|
|
| Ajlina | •
 |
(7.6.2011 11:57:21) Juldo, ano nejlepší procitnutí je, když má člověk lékaře za přátele a někdy třeba s nimi jede na dovolenou, kde se pak po večerech baví o pacoších jako o obtížném hmyzu, a že by nejraději hodili do té čekárny bombu, jak jim lezou na nervy.
|
| Ajlina | •
 |
(7.6.2011 11:58:55) pochopitelně to neplatí o všech lékařích, ale i tady platí kamarádění, zatímco známého ošetří s plnou parádou, tak u cizího péče pokulhává
|
|
|
|
| Ananta | 
 |
(6.6.2011 22:02:10) Jo, nemusíš a nebo si vystávkujte jiný systém než dělat těch 24 - 30 hodin (ale vy ty služby chcete kvůli penězům), protože to je o zdraví nejen vaše, ale hlavně pacientů. A nejsou soukromí, dělají v nemocnici, ale už dlouho a taky slouží a slouží...
|
| MrakovaK | 
 |
(6.6.2011 22:14:45) ...ale vy ty služby chcete kvůli penězům...
to často není pravda. Je nedostatek personálu, tak to jinak nejde. Vedení na to kašle. to už tu popsáno bylo.
|
|
| Mab | 
 |
(6.6.2011 22:35:38) Ananto, tak já vysloveně sloužit nechci, mám doma dvouleťáka, takže bych radši byla doma s ním. Jenže je nás tu málo. Sloužíme ve dvou, celkem je u nás 7 lékařů na plný úvazek + 2 na zkrácený. POkud tu na noc, kdy je minimální provoz jen akutní stavy nutno mít dva lékaře, tak kolik asi se musí sloužit služeb, že? Vím, že sloužit nemusím ze zákona, nikdo mě k tomu nenutí. Peníze taky nepotřebuju, manžel vydělá slušně, uživí mě i bez mých služeb. Ale když vidím, jak tu všichni padají na ústa, tak přeci jen něco odsloužím. Ale věř mi, nechci. Většina sloužících lékařů není v práci 30 hod. Ale 24 hodin + další den 8 hod. - tj. 32 hod. O víkendu dle zvyklostí a možností oddělení, tj. od pátku 7 hod. do pondělí 15:30 hod., v lepším případě od soboty 7 hod. do pondělí 15:30. Je jasné, že se občas můžou vyspat, ale přerušovaný spánek á jedna hodina, je nedostatečný. Od roku 2013 padne výjimka, kterou teď mají zdravotníci pro přesčasovou práci a opět tu bude problém. Je zajímavé, že zatím opět nikdo nehledá koncepční řešení, ale vymýšlí se jak to očůrat.
|
|
|
| Grainne | 
 |
(6.6.2011 22:05:33) Tak to asi bude lepší, když v případě potíží, nebo neznalosti, jak řešit nějakou zdravotní situaci, pacient zavolá rovnou na pojišťovnu, oni odpočítají body a platby a hotovo, víc už zdravotníky ve tři ráno netřeba obtěžovat. Hlavně že se vyděsí půlka národa reklamou na vakcínu "klíště jde". Nedivím se, že se někdo OPRAVDU bojí.
|
|
|
|
|
|
| MrakovaK | 
 |
(6.6.2011 21:39:51) to už je doktor od doktora. Rozhodně takhle nejedná většina, podle mě. Taky jsem občas pacient a taky jsem bývala nezdravotník.
|
|
|
|