| Xantipa. | 
 |
(20.10.2011 18:33:54) Už nedokážu být objektivní. Prosím o zkušenosti rodičů třeťáků - jakým způsobem se ve třetí třídě u vás zohledňuje písmo - myslím tím, zda se dává snížená známka, zda se na písmo nebere ohled apod. Potřebuji si udělat obrázek, neboť mám pocit, že to, co je ve třídě a v češtině, snad už není normální. Ale možná je, teď to neumím zhodnotit. Díky.
|
| Jarka | •
 |
(20.10.2011 18:37:04) U nás se ve třetí třídě krasopis rozhodně nehodnotil. Hodnotila se gramatika nebo i vynechávání písmenek/háčků, čárek. Krasopis jako takový ne.
|
|
| Bobul+2 | 
 |
(20.10.2011 18:37:14) Mám čerstvou čtvrťačku, krasopis učitelka neřešila nijak zvlášť ani v první třídě. Dcera hodně škrábe, s učitelkou jsem o tom mluvila, že doma opravdu procvičuje, ale výsledek teda nevalný. Učitelka se smála, že to vůbec nemám řešit, že dobře ví, kdo se snaží a víc ze sebe prostě nedostane a kdo na to kašle, zhoršenou známku za to neměla nikdy. Max. v té první třídě nedostala k jedničce hvězdičku Důležité je, aby šel psaný text přečíst, každý ten dar v ruce prostě nemá. Vím, o čem mluvím, já škrábu dodnes a můžu se snažit jak chci, prostě ty potvory malé do jednoho směru a velikosti nedostanu...
|
|
| 16.5Salám&Lajka14 | 
 |
(20.10.2011 18:37:55) Snížená známka ne. Ale učitelka mu píše do sešitu "Piš lépe!" Resp. psala to aspoň ta minulá ve druhé třídě... teď snad už ne... nevím, podívám se do sešitu.
|
|
| Lída,3 kluci a holka | 
 |
(20.10.2011 18:39:04) Xan, u všech dětí bylo důležité, jestli jsou dostatečně čitelně napsaná všechna písmenka, čárky a háčky, případně jestli někde nejsou pravopisné chyby. Krasopis   MMCH, všechny moje děti píšou jak čuňata, jeden z nich je dysgrafik (ale diagnostikovanej až v tercii).
|
| Xantipa. | 
 |
(20.10.2011 18:46:39) Proč to píšu - dnes donesl známky z písanky a moc nechtěl mi to ukázat - samý trojky. A proč? Protože u l a ch píše sklon vlevo, tu má u a malé bříško, támhle velké, u j malý oblouček pod řádkou apod. Když se podíváš z dálky, tak si řekneš - samá červená, to je blbec, samá chyba. Jo, samá chyba, ale jen a výhradně tohoto druhu. Navíc - syn má problém s motorikou, takže i kdyby se rozkrájel, tak vzorné písmo mít nebude. Nemá ostatně po kom - já sama píšu jak prase, doslova. Své poznámky, ať jsou jakékoli, mohu klidně nechat kdekoli povalovat a můžu slíbit pětistovky za rozluštění, stejně nikdo nerozluští. Našla jsem si písanku z druhé třídy - ano, piš lépe, to tam je taky, ale známka snížená jen za chybu, kdežto teď snížená známka i za písmo. Když na 5 řádcích má 30 opravených obloučků, tak jo, z dálky to vypadá jako mírné hodnocení, ale vzhledem k tomu, že písmo je v klidu čitelné a pravopis. chyba žádná, tak mě to s prominutí s.re.
|
| Petronela s pubescentom | 
 |
(20.10.2011 18:56:44) Syn má tiež sklon vľavo, to je ako zlé? Naozaj dostane trojku, aj keď v tom nemá jedinú chybu, iba to písmo?
|
|
| Siddhártha | 
 |
(20.10.2011 19:58:29) Panebože, Xantipo, to snad není možné!!!! Tak malé, pak zase velké bříško a sklon doleva jo    
No normálně bych šla s učitelkou pohovořit.
|
|
|
|
| Petronela s pubescentom | 
 |
(20.10.2011 18:43:14) Písmo sa u nás hodnotilo v prvej triede, kde sa na neho kládol dôraz. Hodnotí sa raz za pol úprava zošitov, ale to je skôr o prehľadnosti a úplnosti zápisov. Ak sa to dá prečítať, môže jej to byť jedno, max. dieťa upozorniť, nech sa snaží písať lepšie.
Ináč fakt pochybujem, že dáva deviaťakom v testoch známku za písmo.
|
| Zufi. | 
 |
(20.10.2011 19:02:20) Petkaa, vy nemáte ve třetí Psaní, tedy vyučovací hodinu s tímto názvem?
|
| Xantipa. | 
 |
(20.10.2011 19:07:29) Ale psaní jako takové není, je to prostě český jazyk a pak předmět čtení. V tom českém jazyce je všechno, ale je pravda, že v notýsku mají psaní jako takové oddělené. A přijde mi ale idiotský, když to tzv. psaní pak snižuje výslednou známku. Nevím, neumím být objektivní, ale přijde mi, že pravopis je prostě těžký a tak je nutný, aby zvládal právě ten pravopis.
|
| Mlada | 
 |
(20.10.2011 19:10:39) Předmět český jazyk v třetí třídě zahrnuje hodiny mluvnice (a slohu), čtení (a trochu základů literatury) a psaní.
|
|
| lipoo | 
 |
(21.10.2011 0:03:14) já vše nedočetla..ale pokud je to známka v písance,tak to beru...naši mají předmět /čtení,psaní/-s lomítkem,takže to mají dohromady..pak mají český jazyk..ale samo na výzu je "český jazyk"...chcete vložit ukázku "našeho" písma?  
|
|
|
| Petronela s pubescentom | 
 |
(20.10.2011 19:40:07) Nie, to sme nemali, u nás je to iba Slovenský jazyk a literatura.
|
|
|
|
| remus | 
 |
(20.10.2011 18:46:55) nemůžeš vložit foto? Takhle se to těžko hodnotí
|
| Xantipa. | 
 |
(20.10.2011 18:48:09) Jak se vkládá?
|
| remus | 
 |
(20.10.2011 18:50:50) tak mi pošli fotku na mail pod nickem, hodím to sem
|
| Xantipa. | 
 |
(20.10.2011 19:03:10) Ráda bych, ale hlásí mi počítač cosi a nechce se mi to zobrazit. Nemůžeš mi e-mail hodit sem?
|
| remus | 
 |
(20.10.2011 19:18:49) tinus11@seznam.cz
|
| remus | 
 |
(20.10.2011 19:23:33)
|
| remus | 
 |
(20.10.2011 19:27:24) Tak v menším to není vidět, tak jedině takhle. Jinak 1- je v pohodě, kdybych tu měla písanku naší holky, tak ti nafotím, jak píše ona, ale nemá tu zrovna žádný vhodný sešit
|
| Xantipa. | 
 |
(20.10.2011 19:29:34) Jo, 1- jo, to dole je 2- plus tam má právě asi 3 trojky, ale prý v písance školní. Ptala jsem se, co to je a je to volný list podobný jako v písance a do toho píšou ve škole. Zatím jsem ho do ruky nedostala. Učitelka si vhodné listy pro výuku asi kopíruje z jiného vydání písanky.
|
| zerat | 
 |
(20.10.2011 19:31:21) Xantipo, u nás teda učitelka taky nechce, aby písmena vlála pod a nad ale sklon mi přijde, že řeší míň a nebo moje dcera zase tak blbě nepíše, což mě trošku těší Ale u nás teprve uvidíme, jak bude učitelka hodnotit za rok...
|
|
|
| remus | 
 |
(20.10.2011 19:37:31)

tak tohle je jediný sešit, co mám doma, jsou to písemky z angličtiny, v písance píše daleko líp, asi by měl syn ytejné známky v písance i u naší učitelky, těžko říct , já bych to hodnotila mírněji, myslela jsem, že je to 1-
|
| Xantipa. | 
 |
(20.10.2011 19:40:33) Rin - Tvé dítě píše krásně, fakt.
|
| remus | 
 |
(20.10.2011 20:21:05) Hele dík, ale ta byste měli vidět jiné děti z její třídy , píšou daleko lépe! Ještě mě napadlo, čím syn píše? Přijde mi to takové trošku roztřepené písmo, jako když dám dceři nevhodné pero, taky to pak takhle rozklepe.
|
| remus | 
 |
(20.10.2011 20:25:23)
|
| Xantipa. | 
 |
(20.10.2011 20:28:17) Co je to za pera? Tohle teda nemá.
|
|
|
| Xantipa. | 
 |
(20.10.2011 20:27:41) On má 3 plnící pera - teda 3, tím myslím 3 druhy, i to stabilo /jak se to píše?/. Ale to píše nejtlustěji a jemu to prý vyhovuje. Zkoušela jsem i takový ty propisky, jako má starší, gumovací Pilotky, ale to on nemůže, pak děsně reje. Nechávám ho, ať si píše, čím chce a kterým se mu píše líp, nevím, ale myslím, že to si musí rozhodnout sám, nechtěla bych za něj rozhodovat.
|
| remus | 
 |
(20.10.2011 20:38:26)

začínal psát s tímhle - je to Tornado Herlitz, pak psala vloni s tím druhým, co jsem sem vkládala, to je My pen od Herlitzu, mrkni na ně na MMB, tam je mají, u nás mají jen Stabilo, tak jsem jí jednou koupila, učila se s ním psát přes léto, písmo vypadalo děsně, docela jí trvalo, než si na něj zvykla, ale celkem jí to už jde - viz ta angličtina, teď už píše vlastně jen tím stabilem.
|
| remus | 
 |
(20.10.2011 20:39:59) http://www.mimibazar.cz/bazar.php?album=134761
|
|
|
| lipoo | 
 |
(21.10.2011 0:09:15) jinak k tomu stabilu-našemu se s ním píše dobře,protože se mu skvěle drží-tornádo drží u hrotu a bolí ho ruky-ale jinak výsledek je otřesný...jak to píše tlustě,tak píše hrozně veliký písma...a k tornádu se odmítá vrátit ,to sakryš nemůže to stabilo psát tenší?
|
| Delete | 
 |
(21.10.2011 0:10:22) lipoo, to záleží na náplni, dělají se různé tloušťky. Kupuj 0,5, bude psát čáru 0,5 mm....ona totiž často je k sehnání spíš 0,6 nebo 0,7...
|
| lipoo | 
 |
(21.10.2011 0:13:44) jsou dvě velikosti...prodává se 0,5,já mu koupila 0,3 a je to skoro stejný...ono je blbý,že když to pero trošku nakloní-tak je ta čárně tlustá jak prase..to tornádo nedělá-to píše pořád stejnou čárou...vůbec není poznat rozdíl těch náplní-nebo minimálně
|
|
|
| lipoo | 
 |
(21.10.2011 0:12:43) tak naše ukázka-je tedy ale dysgrafik
|
| lipoo | 
 |
(21.10.2011 0:14:57) všimněte si,že teoterticky v tom pravém má jen jednu chybu-protože to byl OPIS,kde doplňovaly i,y..všechny má dobře až na MOTYLA...a má troju.
|
| Xantipa. | 
 |
(21.10.2011 11:54:56) Lipoo - chudák kluk - jak to, když je dysgrafik, tak ho hodnotí z písma? To by snad neměli, ne?
|
| lipoo | 
 |
(21.10.2011 11:59:03) xantipo-tohle není hodnocení z písma....tady mu dala troju za to všechno chybějící...ono je to "mírnější známkování"-já to tak beru-pokud nenosí čtverky a pětky tak to neřeším..jen to zkontroluje-a pokud je to takhle jak to napsal teď,tak ho spíš pochválím za to,že ty iy doplnil dobře-až na toho motýla...to je pro mě důležitý,aby ovládal učivo,než že zapomene pár písmen a háčků a čárek
|
| lipoo | 
 |
(21.10.2011 12:00:08) a myslím si,že by to takhle měla hodnotit i učitelka...dobře,nechcu jedničku,ale aby mu to aspoň řekla-ano,IY dopsal správně,si šikula-látku ovládáš...ale nemůžu na rodičáku říct nic,páč ho má asi plný zuby,neb je taky ADHD,takže i dost vyrušuje a tak
|
| Xantipa. | 
 |
(21.10.2011 12:51:28) Jenže on si to nevybral a nedělá to proto, že chce, přece když budu mít astmatika, kterej co chvíli bude mít záchvat, taky ho nebudu trestat za to, že si potřebuje dejchnout o hodině, to samý diabetici a další Já vím, je to složitý, kdyby to bylo jednoduchý, tak o tom nemluvíme, že jo
|
| lipoo | 
 |
(21.10.2011 13:38:39) no,ale on hlavně nedělá nic proto,aby to bylo lepší -je takový flink
|
| Xantipa. | 
 |
(21.10.2011 14:07:19) A co má dělat? Ten můj dělá a snaží se, denně doma procvičuje a cvičí a výsledek? Prd a kuličky
|
| lipoo | 
 |
(21.10.2011 14:31:43) třeba se trošku snažit...jemu je to prostě jedno ,kdyby jooo chtěl,tak je to napsané hezčí..chyby by byly asi stejný,ale aspoň to písmo by vypadalo líp...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Siddhártha | 
 |
(20.10.2011 20:01:10) Rin Tin, tohle považuju za krasopis, neb jde vše krásné přečíst, je to úhledné. FAkt
|
|
|
|
| JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) | 
 |
(20.10.2011 19:28:36) Ono tam není moc poznat, jak to vypadalo pod tim, ale soudě ze Sněhurky dole vpravo, kde to vidět jde, tak je to fakt přehnaný. Tohle bych vůbec neřešila.
|
| Xantipa. | 
 |
(20.10.2011 19:33:34) Já tam teď byla skoro pořád, ne kvůli tomuto, ale kvůli jiným věcem. Nechci učitelku nějak dusit nebo tak něco, chci se s ní domluvit - tím myslím, vhodně a fakt velmi mírně a vstřícně se zeptat, zda to příliš nehrotí /myslím to písmo/ a zkusit se s ní nějak dohodnout. Zatím jsme se vždycky dohodly, to jo, nemyslím si, že je to nějaká megera, ale potřebuju to s ní nějak probrat. V podstatě taky třeba proto, aby učitelka ve třídě vysvětlila to známkování - jestli to píšu srozumitelně. Ale vím, že učitelky a učitelé hodně startují na první našlápnutí, tak zas nechci šlápnout kamsi, chápete.
|
|
|
|
| pearl | 
 |
(20.10.2011 19:29:29) Jako mě to přijde docela v pohodě. Je to krásně čitelný. Trojku bych za to nedala.
|
|
| Xantipa. | 
 |
(20.10.2011 19:39:28) Musím uznat, že ve třídě jsou děti /není jich moc/, jejichž písmo bych opravdu nazvala krasopisem. Nechápu, jak to dělají, ale opravdu je to jak malovaný, jedno písmenko jak druhý, správná velikost..... pro mne - naprosto neuvěřitelný. Ale škoda že nemám už písanku staršího syna - ten psal vždycky jak prase a buď to byly kobyly a nebo blechy. Vím, že jsem to s jeho učitelkou řešila a bála jsem se známkování, ale ta se smála, že raději ty rozházený blechy než kobyly ve stylu 2 slova na řádek. Ta to neřešila, že prý někdo píše krásně a někdo prostě ne.
|
| pavla12345 |
 |
(20.10.2011 19:47:20) Xantipo, můj nejstarší píše jako prase dodnes. Už jsem to tady jednou psala, jak to řeší. V některých předmětech nemusí mít zápisy vůbec, pokud umí, v některých berou učitelé úpravu sportovně, a tam, kde na úpravě úča bazíruje, píše synovi zápisy do sešitu spolužačka
|
|
|
|
| Ropucha + 2 | 
 |
(20.10.2011 19:38:07) Na tomto písmu nevidím nic tragického, z mého pohledu úplně průměrné písmo. Naopak se mi zdá, že v některých místech se hodně snažil. Moje dcera třeťačka píše sice lépe, ale syn páťák píše hůř Ty opravy upřímně řečeno nejsou moc patrné, ale zdá se mi, že jsou to drobnosti, které sice dejme tomu stály za opravu, aby syn viděl, jak by to mělo být ideální, ale známku bych za to určitě nesnižovala. Čitelné je všechno v pohodě.
|
|
|
|
|
|
|
|