| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Výuka podle Frause

 Celkem 113 názorů.
 pet794 


Téma: Výuka podle Frause 

(1.12.2011 21:45:10)
Dobrý večer,chtěla by jsem se zeptat na tuto výuku-má 7letá dcera jí má i když se učí dobře mám pocit,že do budoucna jí to nic nedá...nemá zakotvená pricipy klasického počítání.Dnes přišla s tím ať se naučíme násobilku 2 a 3 a mě děsí,že ještě neumí pořádně + a - do 50 a už má násobilku a dostalo mě oblékání krychle...Děkuji za reace
 EvaK, Kryštof04,Rozulína11/07 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 21:58:07)
Fraus je výborný na log. uvažování, prostor. představivosst, ale chybí tam právě to procvičování a dril. Celkem mi vadí, že synátor nějak moc neví, že 18 je 10 a 8, tudíž třeba 40-18 řeší tak nějak zdlouhavě a občas se sekne o desítku, nepočítá to 40-10-8 ~n~. Na druhou stranu ve 2.třídě zvládá 0-3+5=2
 pet794 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 21:59:51)
proč krychle?je jí teprve 7 a deskriptiva se učí na střední...je ještě dítě...
 štěpánkaa 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 22:04:05)
pet, je to přesně obráceně. nejlepší prostorové vidění mají děti na 1. stupni, bohuže školská matematika ho málo rozvíjí a než se dopracují k nějaké stereometrii na 2. stupni, na gymplu dokonce většinou až v maturitním ročníku, tak už "nevidí nic"~d~~d~~d~ pochybuju, že yb v učebnici pro 2.třídu bylo něco z deskriptivy, spíše ze stereometrie. Pokud se pletu, tak s eomlouvám, tu učebnici v ruce nemám. To oblékání krychle - to byla síť, nebo nějaké řezy?
 .Katka 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 22:16:40)
Oblékání krychle je způsob, jak nechat děti pochopit síť krychle. Děti mají 6 plastových čtverců, krychli a lepítka a mají samy vymyslet různé (všechny) sítě tak, že krychli polepují čtverci a pak si to rozloží do plochy a obkreslí na papír.
 martasek7 


Re: opět Fraus 

(11.1.2012 9:10:23)
Síť krychle mají děti v páté třídě. Druháci se mají učit počítat a hlavně psát,což se neděje. Když si to pevně neosvojí teď, co budou dělat ve třetí a čtvrté třídě?~l~
 martasek7 


Re: opět Fraus 

(13.1.2012 7:46:12)
Mám doma i páťáka a ti to probírali teď. Pokud má mít zhoršený prospěch Kvůli tomu, že neumí kočky a myši, tak mi to tedy vadí. Počítání i násobení umí skvěle. A je to pro dítě demotivující. A že známky nejsou důležité, není pravda.
 tomajko 
  • 

Re: opět Fraus 

(14.1.2014 20:31:45)
jo jo tak to mne taky hlava nebre kocky mysi atd.
~a~
 Alena 
  • 

Re: opět Fraus 

(14.1.2014 21:28:27)
Kočky a mysi jsou naprosto logicke, to chape i maldsi syn predskolak, nebude chyba spis ve vysvetleni?
 pet794 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 22:20:54)
je to rozkad pláště krychle...jasně,že to patří do matematiky..ale jak jsem psala,ona je nešťastná,že to nechápe
 pet794 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 22:20:58)
je to rozkad pláště krychle...jasně,že to patří do matematiky..ale jak jsem psala,ona je nešťastná,že to nechápe
 Mlada 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 22:06:40)
~t~ Jaká deskriptiva?
Povrch krychle ji určitě potká ještě na základce. Ano, Fraus - tedy lépe Hejný a kol. - zařazují prostředí, která nám přijdou "zbytečně brzy". Ale proto, že se snaží udržet a rozvinou představy dětí, které si nesou ještě z předškolního věku. Děti mají šanci si věci osahat, prožít, hrát si s nimi. Až časem jsou tyto představy převedeny do matematických pojmů. Některé věci úplně zasednou až třeba na tom druhém stupni. A zrovna prostorová představivost tedy v klasické výuce dostává dost na frak.~d~
 pet794 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 22:13:19)
to asi máte velké štěstí na učitelku..to mi opravdu nemáme
 pet794 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 22:11:43)
jsem obyčejná mamka a miluji,když mi dcera příjde s úsměvem odkudkoliv,ale když stále řeší,že si s tím co se ve škole zrovna probrali neví rady a já jí to musím vysvětlovat a učit jí to,tak nevím...možná si myslíte proč to řeším,když jsme jí dali na tuto školu tak jsem netušila co se tu vyučuje..školu jsme se snažili vybrat co nejlépe,ale nějak mi uteklo se zeptat na výuku...nenapadlo mě,že jsou i tak výrazné rozdíly v metodách....a te´d se mi to opravdu nelíbí..zvažujeme odstup z této výuky,ale chci vědět i různé názory na tuto výuku
 Mlada 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 22:16:46)
Pet, ona se tato metoda špatně učí - v tom smyslu, jak to chápeš. Vysvětlit se dá základ - princip toho kterého prostředí. Pak je spíše důležitá podpora a povzbuzení, aby dítě zkoušelo různé postupy a řešení. Pro některé děti to je namáhavější, ono je snazší se mechanicky naučit počítat, než vysvětlovat, proč jsem postupoval takto. Ale z dlouhodobého hlediska mi to přijde prostě správnější - umět si poradit, najít řešení - i třeba vícero. Pokud si s tím doma tolik nevíte rady, požádej o pomoc paní učitelku.
 pet794 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 22:29:26)
to jsme žadali a ptáme se stále,ale odezva žádná.Jak tady všechny píšete asi je to výuka dobra,ale asi hodně záleží i na tom kdo to vyučuje..a tady je to katastrofa.
Moc se mi líbí jak píšete jak se má třeba ta krychle obléknout..moc děkuji za radu,ale dali jste mi i velké + jak se zítra na vše učitelky zeptat...Mám strach,aby mi neřekla,že jsem tak chytra tak ať si to jdu učit sama
 Mlada 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 22:33:20)
Pet, jaká "chytrá". Chceš pomoci své dceři. A protože tohle není úplně typická výuka, neprošla sis tím, potřebuješ pomoci i ty, abys věděla, jak to máš dělat.
 pet794 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 22:41:34)
netodiku mám,ale ještě by jsem k ní potřebovala slovním....kdyby jsi mě znala jsem moc rozumný a slušný člověk a s p.učitelkou vždy hovořím slušně a srozumitelně,ale její vysvětlení mi nestači a ona si pak mele svou,že to se zvládne a malá je šikovná
 .Katka 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 22:52:29)
V příručce pro učitele k matematice Fraus se dokonce u čehosi zmiňují, že se to řešilo i na třídních schůzkách, protože rodič nechápal, když pak pochopil, přišlo od dítěte vítězné "vždyť jsem ti to říkal" :-)
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 22:21:02)
"školu jsme se snažili vybrat co nejlépe,ale nějak mi uteklo se zeptat na výuku"

to nechápu - pokud se zajímám o školu, tak právě o výuku, ne?

jinak z Frause taky čerpám, akorát my jsme Montessori škola, tak nemáme učebnice ani pracovní sešity - čili tyhle věci používám jen jako inspiraci pro výrobu vlastních materiálů - a že u Frause je čím se inspirovat...
 pet794 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 22:36:41)
jjak jsem psala,jsem obyčejný človět a chci jen názory.....když byla dcera nemocná 14dní naučila jsem jí mnohem víc než si nosí ze školy a zrovna naše p.uč.má těch dětí 15,ale asi to není člověk na svém místě.Malá se učí dobře,ale nechci,aby se trápila
 ivaxx 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 21:55:42)
Přiznám se, že se mi učebnice matematiky od Frause velmi líbí. Ale jako doplněk pro děti, které matika baví a zajímá. Úlohy je daleko více motivují přemýšlet a kombinovat, než v učebnicích Alteru nebo Didaktise, Prodosu a další.
Syn i dcerka mají ve škole učebnice Alteru - jsou přehledné, drilující, opakující, děti se z nich naučí. Frause jsme si koupili na doma doplnění učiva a na léto jako opakovaní naučeného. Rozhodně staršího syna luštění autobusů, zvířátek dědy Lesoně a pavouků bavilo více, než suchopárné násobení nebo sčítání.

Kdyby to ale byla jejich jediná učebnice, tak bych moc nadšená asi také nebyla.
 Mlada 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 21:57:55)
1) Proč myslíš, že nemá zakotvené principy klasického počítání?
2) Stejný dotaz jako Žluťásek, co se ti nelíbí na oblékání krychle?
 dajmab 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 21:58:48)
Dvě mé děti podle Frause ve škole jedou a možná budu v menšině, ale my jsme z této koncepce nadšení. Podle mého názoru je to ideální metoda k rozvoji logického a také analytického myšlení. Děti se učí samostatné práci s fakty, k tomu občas musí připojit svůj názor nebo aktivně něco vyhledat či přecíst. Na matematice oceňuji i podněty k rozvoji logického a abstraktního myšlení. Beru proto bez problémů v úvahu i fakt, že mohou nastat třeba potíže a horší známky, ale vyhlídky na vývoj schopnosti samostatně pracovat s fakty mi to bohatě vynahradí. Oceňuji i jejich on-line podporu. P.S. děti jsou aktuálně ve 4. a v 6.třídě.
 Marťa11 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 22:08:12)
náš syn naštěstí podle Frause nejede... něco se mi na tom líbí, ale strašně mi vadí nejednoznačnost u příkladů, otázek apod., to v matematice prostě neexistuje
prostě, pokud se v matematice na něco ptám, něco mám spočítat apod., tak musí být jednoznačně zadáno zadání... a to často není
 Marťa11 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 22:29:58)
Žluťásku, tak to pozor!!! v matematice musí být jednoznačně položena otázka!!!

způsobů řešení může být více, logicky... ale jednoznačně musí být položno, co řešit!!!
 Mlada 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 22:31:29)
Marťo, ale většina dětí se učí matematiku proto, aby ji využívala v běžném životě. A v tom těch jednoznačně daných otázek zase tolik nenajdou.
 Marťa11 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 22:34:58)
no, tak pak už to není ale matematika...

určitě je Fraus dobrá inspirace, má spoustu fajn nápadů... ale pořád by měla být dodržena základní pravidla, aby to právě byla matematika...

ale to se nevylučuje... jen to dotáhnout, no
 Mlada 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 22:36:08)
Marťo, jaká základní pravidla podle tebe Hejný nedodržuje?
 Marťa11 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 22:37:59)
Mlado, vždyť to tu píšu od začátku

často nejsou úkoly zadané jednoznačně... a tím nemyslím, že je více řešení, ale že není jednoznačně dáno, co je úkolem a to v matematice neexistuje!!!
 Marťa11 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 22:42:54)
Žluťásku, já tu knížku tady nemám...

ale co přesně nechápeš???

prostě když je dané nějaké zadání, tak z něho musí být jednoznačně jasné, co je cílem, co se má spočítat apod., je fuk, jestli k výsledku dojdeš tak nebo onak... ale musí být jasné, co počítat...
a to v té knížce často není, stává se, že ze zadání lze považovat za úkol více věcí...



 Mlada 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 22:44:48)
Marťo - nemluvíš ty o nějaké jiné učebnici?
 Marťa11 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 22:45:20)
mlado, ne, nemluvím ~t~
 Marťa11 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 22:56:49)
Žluťásku, ok, ohledně matematiky jsem nechutný perfekcionista... no ~2~
zase mi to chybí jinde

jinak, já jsem psala, že nápady atd. jsou v té knížce fajn...
mně nejvíce vyhovuje, jak je to v synově škole... nedrží se v podstatě žádné knížky, paní učitelka si vybírá ze všech možných, co jí vyhovuje... a děti umí počítat i přemýšlet
 Mlada 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 22:58:33)
Marťo, ale mě by stejně zajímal alespoň příklad zadání, které považuješ za nejednoznačné. Chápej, pro mě to může být poučné.
 Marťa11 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 23:01:07)
Mlado, už jsem ti to psala, že tu knížku tady nemám, že si ji půjčím a napíšu sem konkrétní příklad... jak jsem již psala, ok?
 pet794 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 23:02:26)
super je to jen o lidech
 pet794 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 23:00:12)
chtěla by jsem poděkovat za názory,ale jsem obyč. ženská a asi určitě nemám nastudováno co ty,proto se opravdu přikláním na stranu od Frause pryč.Doba se změnila a učivo určitě také,ale chci,aby dcera byla spokojená a byla dítětem a né v 10letech dospělá a věděla vše.-Vše má svůj čas-a to i v dnešní ryclé době.Ještě moc děkuji za příspěvky.Momentálně preferujeme jednoduchost a např.když malou pošlu do obchodu tak chci,aby si uměla spočítat kolik jí mají vrátit,když to nemá přesně.
 Slonisko 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 23:09:08)
No a ja bych byla radsi, kdyby se me deti ucili ve skole spis premyslet a vyjadrovat, nez aby z nich delali s odpustenim cvicene opice.



 Marťa11 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 23:17:39)
popravdě...
nejvíce stejně záleží na učitelce (učiteli), knížka a metoda je druhotná
 pet794 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 23:19:46)
děkuju
 Federika 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 23:58:50)
máme Frause a jse strašně ráda..Syn je ve druhý, v první měli klasiku a občas se nudil, v matematice zřetelně..Fraus je daleko zajímavější, docela nesrovnatelně a to ve všech předmětech.
Závidím mu ty učebnice...:-)
 Mlada 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 22:40:52)
Marťo, také tedy mě nenapadá nějaký příklad nejednoznačného zadání.
 Marťa11 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 22:44:58)
ok, zítra si knížku půjčím a napíšu sem příklad...

matematiku jsem studovala, je možné, že "běžné oko" to netrkne, to není nic ve zlém, já zase nevnívám věci z jiných oborů...
 MarkétaP + 4 dcerky 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 23:39:35)
Marťo, já jsem matematiku taky studovala a z Hejného konceptu jsem naopak dost nadšená.
 MarkétaP + 4 dcerky 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 23:45:57)
:) Mě docela dost mrzí, že dcera právě jede "klasicky", tak se, když vybyde čas nebo chci něco přiblížit k lepšímu pochopení z jiné strany, aspoň inspiruju.
 Marťa11 


Re: opět Fraus 

(2.12.2011 8:59:18)
Markéto, ale ty jsi mě špatně četla... asi tedy...

já jsem psala, že se mi spoustu věcí líbí, že tam jsou dobré nápady, ale není to dotaženo do konce, jsou v knížkách chyby atd. a je problém v tom, že je sice strašně fajn děti rozvíjet jinak, vézt je k přemýšlení a hledání jiných řešení... to je v pořádku a o tom matematika vždycky byla, to není žádná novinka!!! ale děti musí mít základy, na kterých se staví dál a dál absolutně pevné...

ono je totiž blbě, když je v matematice vše vydřené, nadrcené a člověk ji neumíme používat...

ale stejně tak je špatně, když sice člověk by přemýšlel, na něco by i přišel, ale nemá na čem stavět...

takže matematika bez násobilky, vzorečků apod. prostě nelze... to je pouze hraní si...

takže ano, spousta věcí z těchto knížek super, ale zároveň tvořit krok po kroku pevné základy...

a o tom matematika vždycky byla, nikdy nebyla a nebude nuda... to není žádná novinka, nová metoda atd. ... je to také trochu kšeft a móda... ono to zní skvěle, jak jsou maminky nadšené, že zrovna jejich děti se logicky rozvíjejí, skvělý marketing, uznávám...

ale jak jsem již psala, tohle není žádná novinka, o tom matematika vždy byla... matematika bez logiky a hledání řešení neexistuje...

takže jsme zase u toho, je to hlavně o učiteli!!! knížka neknížka, lze učit matematiku suše a lze ji učit zábavně, podporovat myšlení, ale také stavět pevné základy znalostí... a tak to bylo vždy!!! na to nepotřebuje člověk Frause...
 Marťa11 


Re: opět Fraus 

(2.12.2011 9:24:06)
ale jak to tady čtu, tak ten marketing je udělaný opravdu velmi dobře...
skvěle funguje, jak si maminky myslí, jak jsou jejich děti rozvíjeny, jak je konečně někdo vede k logickému myšlení... a že tohle přesně jejich dítě zrovna potřebuje... a čekalo se celou dobu na tyto knihy

nezbývá než gratulovat nakladatelství ~g~

ale jak už jsem psala, to není žádná novinky, matematika nikdy nebyla nuda a počítání sloupečků... že to některé učitelky a učitelé jinak neumí a ke změně je třeba tato učebnice dokope, je jen dobře...

a že se dítě v první třídě u matematiky nudí ~t~~t~ (jak jsem tady někde četla) jako sorry, ale to je hlavně opět o učiteli, v první třídě se opravdu má ještě co učit, celý matematický život před sebou, takže absolutně nechápu, proč by se mělo dítě nudit... ale zase, pokud mu stačí jen změna učebnice, tak to zase asi taková nuda nebyla...

spíš mi přijde smutné, že opravdu je málo učitelů, kteří umí matematiku učit dobře, zábavně, učit děti myslet a zároveň jim ukládat do hlavy patřičné znalosti, vzorečky atd. ...a pokud se někteří probudí díky těmto knihám... tak jen dobře ~R^
 Federika 


Re: opět Fraus 

(2.12.2011 9:32:08)
Mar´to,
já jsem psala, že se můj prvňák nudil..A nudil se, uěl sčíta,odečítat, násobit..Nic novýho s ev matematice v orvní třídě prostě nedozvěděl...Kdyby měl Frause už v první třídě (ačkoli nějaký slovní úkoly, frausovský, už dělali a ty jediný ho bavily), bavila by ho matematika mnohem víc..
 Lída+2 


Re: opět Fraus 

(2.12.2011 9:53:49)
Marťo a já třeba nevidím důvod proč mají sedět u komínku příkladů jako my? proč to nezkusit jinak? Proč si u matiky nehrát? Proč jsi tak zahořklá ne jen na této diskuzi....co Tě žere?

Ano já jsem naší škole vděčná, že to dělá jinak. Kluci tam chodía chodili rádi.

Proč by se to nemohli naučit jinak?

mě třeba se ty učebnice líbí:2 třídA:


A na konci učebnice jsou i nezbytné komínky:¨


Jo a doma na procvičení jsem měla koupený tyto sešity odtud taky nejsou špatný: http://www.studio1a1.cz/
 Marťa11 


Re: opět Fraus 

(2.12.2011 10:04:43)
Lído, zahořklá? ~t~~t~

pro mě matematika nebyla nudná nikdy, nikdy jsem nezažila suché počítání komínků... ani u sebe, ani u dětí... už před těmi mnoha amnoha lety, co jsem chodila na ZŠ a na gyml byly různé matematické kroužky, soutěže atd. a rozhdoně to nebyla nuda či počítání sloupečků...

ano, je to u učitelích, nikoli o knížkách...

matematika je sama o sobě tak úžasná, že absolutně nechápu, jak může být nuda...

a spíš mi přijde smutné, že k tomu, aby se některé učitelé aspoň trochu probrali potřebují Frause... ale jo, pokud je to rozhoupe, proč ne...

jen jak píšu, nejsou to žádné novinky...

a já fakt nejsem zahořklá, jen se odmítám nechat slepě vláčet marketingem nové knihy... prý rozvíjí logické myšlení a jak na to tady spoustu holek slyší... co to je jako za novinku... to už je snad století a století známo, že matematika bez logického myšlení a hledání řešení neexistuje...

jo, jo, nejdu hned slepě z davem moderních matek, tak jsem zahořklá ~t~~t~

a možná neumíš číst, ale několikrát jsem psala, že v těch knížkách je spoustu dobrého... ale pokud byl někdo do teď bez nich ztracený a najednou je matematika skvělá... tak to mi přijde k smíchu nebo možná spíš k pláči...

ale co čekám... když někdo bere matematiku jako nablblé počítání sloupečků... to není matematika, o tom opravdu nemluvím... a o tom to možná je
 Bumbi&05,08,10 


Re: opět Fraus 

(2.12.2011 10:16:33)
problém je, že tak, jak se učila matematika za nás, to prostě je nuda. Biflování bez nutnosti pochopení souvislostí.
S tímhle jsem udělala i zkoušky ze statistiky na vysoké, ale nechápu to ani trochu. Jen jsem se nabiflovala vzorečky, leč prd tomu rozumím ~q~

Pokud frasovská metodika přispěje k tomu, že se dítě naučí u matematiky myslet, pak ~R^

U klasického způsobu učení matematiky v zásadě myslet totiž netřeba, jen umět používat vzorce v tipových úlohách ~l~~l~
 Hanka 
  • 

Re: opět Fraus 

(2.12.2011 10:53:14)
Viděla jsem tady ofocenou stránku z toho Frause a předla jsem nad ní blahem... Třeba ten úkol s krychlemi na sobě, z kolika krychlí se staví plot... Fakt je, že moje děti vždycky matiku rychle chápaly a viděly leccos i samy, ale já bych byla nadšená (a ostatně tam dole byly i klasické sloupečky, na té ofocené stránce).
Starší už je na víceletém gymplu a jedou podle Frause a je to IMHO opravdu dobré.

Ale asi se specielně s touhle učebnicí dá hodně zmršit ze strany učitele, víc než s klasickou. A možná to chce i laxnější rodiče, kteří nebudou nešťastní, když dítě nebude umět přesně to, co by umělo v danou chvíli podle klasické učebnice, a kteří ty příklady budou brát jako hraní, ne jako "ty krychle jí musím vysvětlit, jinak bude zítra průšvih".
 Marťa11 


Re: opět Fraus 

(2.12.2011 11:04:13)
teď si to čtu znovu, tu diskusi...

to si opravdu myslíte, že takové příklady nebyly? že jsou vymyšlené až pro tuto knížku???

tak to pak asi chápu nadšení...

třeba zmíněnou krychli ze špejlí a modelíny jsem dělala už já na ZŠ před 30 lety ~t~~t~ stejně tak jsme lepili krychle... kvůli povrchu atd. atd. to přeci nejsou žádné novinky???

 Federika 


Re: opět Fraus 

(2.12.2011 11:06:13)
ne, já tohle opravdu ve druhý třídě nedělala. Pokud se to někde dělao,tak fakt jen úplně okrajově.Ani bych nechápala,co se po mě chce.
Můj starší syn to taky nedělal, v matematice byl ve třídě nejlepší, scio testy na gympl udělal bez jediné ztráty bodu, přesto je mladší syn dál.
 Marťa11 


Re: opět Fraus 

(2.12.2011 11:11:26)
no, ale vždyť to je to, co čem celou dobu píšu...

že to je o učiteli!!!

co se učí v matematice na ZŠ a SŠ je známo opravdu dlouho, v podstatě se nic nemění... a jde jen o to, jak se to učí a co v hlavě dětí zůstane a jaký budou mít k matematice vztah...

takže učitel mohl už dávno (a jsou takový, co to dělali a dělají) učit zábavně, rozvíjet myšlení atd., ty příklady nejsou opravdu nic nového...

 Lída+2 


Re: opět Fraus 

(2.12.2011 11:05:00)
Marťa źnám dost lidí, co matiku nesnáší.....a procenta se naučili používat až v dospělosti prootže, když se to učeli...jen nesmyslně počítali....

A znám dost dětí spolužáků a kamarádů co matiku nemají rádi.
 Lída+2 


Re: opět Fraus 

(2.12.2011 11:08:52)
Marťo vidíš, my jsme byli s mladším synem u zápisu a doatli jsme na výběr.....pokud chceme,aby se učili podle jený hromady a nebo podle té druhé.....a rodiče jsme se rozhodli. Já do té doby od nich měla jen pracovní šešity pro předškoláky....NIKDO mi nic nepodsouval.....

Jo a kolik myslíš , že jde dětí v rámci matiky ven.....

A špejle jsme taky lepili modelínou....jenže třeba nyní se to už skoro nedělá...o matice by se to enstihlo co slyším od rodičů co mají děti ve třídě s 30 dalšíma.....nestihnou ani to co by měli probrat....
 .Katka 


To je ale DIDAKTIS 

(2.12.2011 13:46:45)
Aby nedošlo k omylu, tahle ukázka od Lídy73 není Fraus, ale Didaktis!
 Marťa11 


Re: To je ale DIDAKTIS 

(2.12.2011 15:28:52)
Katko, tak to je dobrá poznámka...

tak aspoň je vidět, že jsou i další super učebnice...

a já zase dnes vytáhla synovu čítanku a cvičebnici k čítatnce a je to Fraus, přišla mi úplně normální až dnes jsem se podívala, co to tedy oni mají...
 Marťa11 


Re: To je ale DIDAKTIS 

(2.12.2011 15:49:59)
projela jsem to všechno, oni učebnice domů nosí jen vyjímečně... mají totální směsku, asi všechna nakladatelství...

ale oni se učí hodně i mimo knížky, různé listy pracovní, co si chystají učitelé sami...

......

super učitele na matiku má moje neteř na gymplu... ten si vymýšlí všechno snad komplet a navíc je hodně vtipný... a prý i hezký, to nemohu posoudit, neteř mi posílá jen jeho nejlepší příklady, některé řeší i týden, má fakt vychytávky, trénuju si na nich i svoji starou hlavu... ale prý matika baví snad všechny ve třídě, někdo se možná učí jen proto, že je učitel mladý a hezký, ale účel světí prostředky ~t~
 Lída+2 


Re: opět Fraus 

(2.12.2011 9:55:55)
Marťo já myslím, že je důležité,aby je taky neučili tu matiku používat v běžném životě....a podle toho co píšeš by se jí používat nenaučili a nesnášeli jí.....a měli ji jako nutné zlo XXlet ve škole......
 Marťa11 


Re: opět Fraus 

(2.12.2011 10:06:33)
"Marťo já myslím, že je důležité,aby je taky neučili tu matiku používat v běžném životě....a podle toho co píšeš by se jí používat nenaučili a nesnášeli jí.....a měli ji jako nutné zlo XXlet ve škole......"

~e~~e~~8~

tak raději jdu ~3~ mazec ~e~
 Jarka 
  • 

Re: opět Fraus 

(2.12.2011 9:59:29)
Kluk je v páté třídě, v matice jedou od první třídy podle Frause. Teď se hlásí na osmiletý gympl a učitelka mi nasadila brouka do hlavy, že bez dalšího doučování přijímačky nedá, protože na dědu Lesoně a autobus nebude u přijímaček nikdo zvědavý. Přihlásila jsem tedy kluka do kurzů matiky k přijímačkách, koupila jsem mu scio testy... a pohoda, klídek. Z kurzu si hned první den přinesl domů nějaké úkoly a seděl nad nimi a že tohle ve škole nedělali... ovšem když jsem na něj houkla, ať si přestane stěžovat a začne přemýšlet, tak se docela rychle zorientoval a úlohy spočítal dobře. U scio se už ani remcat nepokoušel a dal je taky bez obtíží. Takže ty základy asi nebude mít o nic horší, než žáci, co jedou podle jiných učebnic, když zvládá stejné testy.
 Federika 


Re: opět Fraus 

(2.12.2011 10:29:16)
Jarko,
scio test znám dost dobře, starš syn je měl na zkoušky na gympl, te´d je zase máme doma, bude dělat zkoušky na šestiletej, letos.
A mladší je sice teprve ve druhý, takže nevím,co bude brát v pátý třídě, ale už te´d řeší zebry a logický úkoly,který jsou ve scio testech a myslím,že "frausovský" děti budou tyhle testy zvládat líp..Tam se "klasická" matematika zas tak moc nevyskytuje
Navíc, nějak fakt nevidím důvod, proč by měli mít v "klasický" matematice mezery,u nás i tu procvičujou dost..
 Marťa11 


Re: opět Fraus 

(2.12.2011 10:37:10)
Federiko, ale matematika je jen jedna ~;)

scio... no, to je další kšeft... vyhozené peníze, malé domů, hrozné...
navíc naučitelné...
neznám žádného chytrého studenta, který by měl se scio problém, tuplem, pokud si mohl udělat cvičné testy... neukáží nic, maximálně to, že i ne příliš chytré dítě se je může doma nadřít a tím předběhnout chytrého, ne tak pilného...

ale na mě neber zřetel, evidentně nejsem správná matka rodinkářka ~t~~t~~t~
 Federika 


Re: opět Fraus 

(2.12.2011 11:08:34)
já vůbec netvrdím, že scio je měřítkem laťky. jenže většina středních a vysokých škol u nás podle nich děti přijímá.
Mně scio vůbec těžký nepřijdou,ale jsou tam logický úkoly,k jejichž vyřešení ti klasická matematika moc nepomůže,musíš fakt mět přemejšlet..
 Marťa11 


Re: opět Fraus 

(2.12.2011 11:15:22)
Federiko, scio je jen a jen kšeft...

logické úkoly, jo? ... co je na tom logického, když je to pořád dokola jedno a to samé... naopak, logiku to nemá žádnou, jsou naučitelné a předvídatelné... a opět z chybama... každá 20tá otázka nejednoznačně položena... takže kšeft a ještě šunt

mně by se daleko více libili testy, co si škola připraví každá sama... a opravdu děti musí u toho přemýšlet a hledat řešení...

a ne, že jdu k testu a vlastně vím, co tam bude...

to fakt scio nejsou...

ty jsem si vzala do ruky a prostě jela, nic, žádné přemýšlení, nuda...
 Federika 


Re: opět Fraus 

(2.12.2011 11:23:16)
já neřeším,jestli je to kšeft, to víme všichni, jde o to,že naše děti těmi testy musí projít(většina), ab ymohli na vybranu střední nebo vysokou školu.Co by se mi líbilo,je vlastně nepdsttaný.Známděti,které se učily denně a opravdu hoodně scio testy a neprošly, některé věci v češtině se našrotit nejde,nejde tam o pravidla gramatiky a ve všeobecných každé dítě není schopné vyřešit ty logický úkoly-a logická úkoly tam prostě jsou.Jsou to úkoly,na který má pak dítě zhruba minutu a pokud neumí logicky přemejšlet,nedá to..Ačkoli je pravda,že do jistý míry se to nacvičit dá.

A když te´d pěkně úplně vynecháme matematiku,ta totiž fakt není můj obor~t~, absolutně nechápu,kde vzali moji kluci to matematický nadání~j~-a vezmu v úvahu češtinu-tak tamprostě Fraus nemá konkurenci~R^ texty mnohem líp vybraný,náročnější, ale zajímavější,otázky pod textem nutí dítě fakt přemejšlet vyslovovat svý názory-fakt super, nepřeháním, sama jsem valila oči a strašně se mi ty učebnice líbí..
prvouka taky nesrovnatelná, víc se blíží anglický výuce (máme obojí), která je daleko víc spjatá s praxí, zapojením všech smyslů.
 Lída+2 


Re: opět Fraus 

(2.12.2011 11:28:18)
Federiko jo nad češtinou loni měl syn profesora a ten říkal, že ta prima mu otevřela oči nad nějakým textem~t~

Jeho to nenapadlo...neviděl to tam.....
 Marťa11 


Re: opět Fraus 

(2.12.2011 11:34:09)
tak já si naopak jiné než matematické posoudit netroufnu... a tam pro mě nic nového není, to šikovný učitel dělat vždy...

Prvouka atd., tak u nás je to podobné jako u vás, jedou i českou i AJ a učebnice takřka nepotřebují, zase... učitelka si prostě chystá materiály všude možně, nedrží se jedné knížky a to je podle mě nejlepší... má osnovu a materiály vybírá co se jí hodí a co děti naučí a baví... stejně tak v té matematice...

a scio raději už dál neřeším... to je jedna z věcí, co mi přišla poslední dobou ve školství fakt šílená... tento výtvor...


už musím jet pryč...

jen shrnutí... já Frauze neodsuzuju, naopak, jsem psala, že tam je spousta dobrých nápadů, pokud to probere učitele ze šedi, také jen dobře... jen nechápu, že se to bere tak dramaticky, pro mě tam nejsou žádné novinky, nové nápady atd., ale matematika je pro mě koníček, nikdy bych jí nebrala potupně jako počítání příkladů ve sloupečcích... takže tady asi chápu to nadšení, pokud to tak někdo doteď měl... já ale nikdy, proto možná ten jiný pohled na věc...

ale to, že jsem zahořklá, co mi napsala Lída, mě dnes opravdu upřímně rozesmálo...
to je typické zde pro rodinu... ~t~~t~~t~~t~ všichni musí táhnout s nadšeným davem moderních matek ~t~~t~ ale, že takhle se učila už moje mamka, babička a i já... ale tak ono není moc co nového vymýšlet a marketing je udělaný prostě dobře ~R^
 Lída+2 


Re: opět Fraus 

(2.12.2011 11:54:09)
Marťo promiň,ale kdykoliv od Tebe něco čtu..tak mi to příjde zahořklý né vždy ,ale posledního 1/4 roku určitě....tak co...jsme Ti snad mohla napsat co si myslím ne? Jestli by ten názor nebyl jiný před tím než se Ti něco stalo......co to víš nejlíp sama.....co se stalo....

Jinak rozhodně si nepřipadám, jako dokonalá matka nebo co mi to podsouváš. KAždý má svojí pravdu. To je přece jasný.~t~

já jsem byla včera na rodičáku....fakt super zážitek...míváme vždy jen konzultace....udělala jsem si obrázek o rodičích polužáků svého mladšího syna......když jsem pak před starším synem večer líčila něco manželovi....a Luk prohlásil:...., že je rád, že jsme s tátou normální. což mě potěšilo.

Nechtěla jsem to probírat před mladším synem....třeba mu to někdy povím za rok a za dva určitě.

A zpět k učitelům- moje starší dítě co je na gymplu začalo zpívat....do té doby jsem si ymslela, že je poleno na HV po mě. A nechápu to,ale naučili ho to....takže záleží na učiteli. MAjí někoho kdo vede sbor a evidentně se mu daří.....(na synovi se vystřidali 4 úči ve školce a 6 ve škole a pět ho nenaučili)

 Federika 


Re: opět Fraus 

(2.12.2011 12:04:48)
Lído,
já se tady řežu~t~
Taky jsem byla na rodičáku, obou kluků, malej dobrý, tamjsou individuální shůzky,ale u velkýho největší zážitek rodiče!! někteří,teda,abyhc byla spravedlivá~t~
Po tomto zážitku už jsem nebyla schopná jít za žádným vyučujícícm,jea jsem domů a docela hrdě, protože jsemsi byla vědoma toho,že "nemám žádný starosti"~t~se školou, sdavidem, nic neřeším a nemusím,všechno vyřeší on sám, neměla jsem potřebu chytat toho a toho pod krkem,jelikož chudáčkům nekontroluje zápisky a nemají učebnici,nic nevím o tom, že bylo těžký stáhnout si jakýsi program z informatiky,nic nevím o problémech z dějepisu, prostě nic ~t~ a přitom máme klid.

A-světě podrž se, my celá rodina zpíváme jako když šlápneš kočce na ocas!!~t~ Milej David se ale zbláznil a chce chodit do hudebky na bubny!!!~t~
 Marťa11 


Re: opět Fraus 

(2.12.2011 12:39:10)
~t~ Lído ~t~
se fakt už musím smát...
asi tě zklamu, ale tvoje pseudopsycho rozbory jsou vedle, před 1/4 rokem jsem se maximálně tak válela u moře, nic se mi nestalo (a doufám ani nestane...), nevím, kde jsi mě jako četla, už skoro nikam nepíšu... a ani si nepmatuju, že bysme spolu něco řešily, kromě kalhot na hubené dlouhé děti... píšu jen na KM, kam nechodíš
ale jasně, psát si můžeše, co je libo...
 Lída+2 


Re: opět Fraus 

(2.12.2011 11:26:51)
MarťO můj starší syn šel dělat přijimačky a testy si dělá škola sama a dokonce- pokud má dítě DYS poruchu test upraví....zajímavé....já do tý doby žila v bludu(do dne otevřených dveří) , že takový DYs poruchy nemají an této škole co dělat......a ono né...po celou dobu co to bude potřeba jim učitel upraví testy....
 Marťa11 


Re: opět Fraus 

(2.12.2011 11:36:41)
Lído, to je super
 Federika 


Re: opět Fraus 

(2.12.2011 11:27:06)
a Mar´to,možná půjdete na jinou školu,ale opravdu tě chci vidět za pár let,pokud děti budou dělat scio:-) sama pak uvidíš,že až tak o "šrocení se" nejde a rozhodně nejdou k testům s tím"že přesně ví, co tam bude,to ani náhodou"..
Ale možná bych před vlastní zkušeností mluvila jako ty...
To jen na okraj, Scio s Frausem moc společnýho jinak nemá...

A ještě-už to tady padlo-Fraus je rozhodně náročnější na výběr učitele-nebo obráceně.ten, kdo podle něj učí,to musí fakt umět, jinak může taky dost pokazit..
 Marťa11 


Re: opět Fraus 

(2.12.2011 11:35:59)
scio dělala moje neteř loni a syn bratrance, oba v matematice bez chyby a bez učení... právě od neteře jsem je měla pak doma, sorry, mi to přijde fakt předvídatelné a slabé ~d~
 Federika 


Re: opět Fraus 

(2.12.2011 11:48:03)
Vidíš, u Davida na gymplu měli matematiku bez chyby ze cca 350 dětí asi jen dva, na mnoha gymplech bez chyby nikdo.A ty logický úkoly jsou vlastě spíš v obecných předpokladeh.
To fakt jen okrajově, nevím,co zamšejšlíš se svýma dětma,ale pkud je budete dělat,jsemsi jistá, že až takhle úplně nad tím mávat rukou nebudeš,vím,o čem mluvím, zas mě to čeká, v dubnu a taky bych ráda,aby se na to David podíval..
že nevypovídají o skutečných schopnostech, to je jasný. Ale ještě míň o nich vypovídají znalostní testy,který si připravuje školu, ty nahrávají zas často těm "navrčeným" a to pak taky není o nadání a schopnostech..

Připravit objektivní přijímačky je hodně těžký, ono taky každýmu dítěti vyhovuje něco jinýho..
 Marťa11 


Re: opět Fraus 

(2.12.2011 12:43:14)
Federiko, já nad tím nemávám rukou a už vůbec ne nad tvými pocity atd., samozřejmě, že chápu, že když bude dělat scio testy, že to musíte brát jak to je a že jste nervozní a že vám přeju, aby se na ten šestiletý dostal..., že to je pro vás důležité... to by mě vůbec nenapadlo, tohle řešit nebo to zlehčovat... škola pro děti je hodně důležitá...

jediné co kritizuju jsou sciotesty jako takové, nevztahuj si to, prosím, nijak na sebe...
 Federika 


Re: opět Fraus 

(2.12.2011 12:58:16)
Ne, nevztahuju..Já je nepovažuju za super,celej ten byznys mi docela vadí, ale holt...musí je dělat, musel je dělat i na ten osmiletej. A pro školy je to asi jednoduchý nebo jednodušší, prostě si je zaplatí, scio to vyhodnotí a hotovo.
kdoví,co bude za pár let, já ještě u Denise absolutně nevím,kam dál..
 martasek7 


Re: opět Fraus 

(11.1.2012 9:24:57)
Naprosto souhlasím~R^
 pet794 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 22:37:59)
přesně můj nároz..děkuju
 Slonisko 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 22:41:03)
Tak jsem si pro toho frause dosla, ja tam zadne nejednoznacne polozene otazky nevidim.
V ruce mam ucebnici pro 3. tridu, ale mela jsem i 1. a 2. a na nic takoveho si nevzpominam.
 pet794 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 22:45:08)
jaká logika je v šipkách-dcera to chápe-ale mě to příjde zbytečné
 Mlada 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 22:50:01)
Pet, v šipkách žádná, ovšem v krokování velká.
A, možná by nebylo od věci nehledat problém tam, kde není. Dcera chápe. Tobě to může připadat divné. Ale nech to být. Dnes je spousta věcí, které jsou jiné, než jsme byli zvyklí.
 Slonisko 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 22:56:54)
No šipky jsou zápis toho krokování, ne?
 MarkétaP + 4 dcerky 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 23:43:17)
Díky šipkám a krokování podle téhle knížky jsem dceru naučila vnímat číslenou osu a principy sčítání a odčítání rychleji než to probírali ve škole (když byla týden doma). A strašně to bavilo i mladší sestry.
 Slonisko 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 22:26:57)
Můj syn BOHUŽEL podle Frause nejede.
Je ve 4.třídě a hodnocen je podle toho jak rychle dokáže počítat. (tedy jak umí nazpaměť násobilku)
Učebnici má Alter, pracovní sešit je něco příšerného, připomíná to vyplňování formulářů, ne řešení úloh hlavou.
 .Katka 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 23:09:34)
Matematika Fraus je jeden z důvodů, proč učím dceru doma. Kombinace předdůchodové učitelky a učebnic Alter jí matematiku totálně znechutila, z násobilky na čas měla věčně trojky, ze sloupečků příkladů měla záchvaty, byl to její nejneoblíbenější předmět. Teď ji matematika baví, už jí nevadí ani ty (občasné) sloupečky, dokonce říká, že tahle učebnice je lehčí než ta předtím.
 pet794 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 23:16:54)
myslím si,že těch předůchodových učitelek už ve škole není mnoho,jen si myslím,že i tady v těchto názorech si každý tvrdě stojí za svým a nepřipouští žádné negativa a nebo rizika.Nic není bílé a černé,ale mě to dalo,že tato výuka není zrovna ta nejlepší a hlavně,že záleží kdo jí vyučuje
 Slonisko 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 23:24:09)
Ale jo, my jsme se doma s manželem (matematikem) shodli na tom, že tahle učebnice by v kombinaci s blbým učitelem mohla být dost vražedná....
 Marťa11 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 23:25:16)
~t~~t~

to asi každá učebnice...
 pet794 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 23:45:53)
teď když čtu vaše názory,tak jsem spokojená...teď si myslím,že uvažujeme s manželem dobře dát dceru jinám,teď už jsem si ohlídala vše a nová škola mě oslovila jen pozitivně,a opravdu je vše jen o lidech,nechci,aby se dcera trápila,ale chci aby si život užívala a postupně jí přibývali zkušenosti přirozenou cesto,dnešní doba je rychlá a zlá a dítětem jsme jen jednou,ječtě jednou moc děkuji za váš čas nad našim problébem
 MarkétaP + 4 dcerky 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 23:48:10)
pet, ale zrova tahle učebnice naopak přirozenou cestu učení se matematickému myšlení naopak silně podporuje. A je to i dolečeno výsledky dětí ze škol - daleko rychleji ve vyšších ročnících chápou složitější konstrukce, protože mají ty náhledy zažité z obyčejného "hraní" v první druhé třetí třídě.
 pet794 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 23:58:11)
jé teď jsi mě dostala, co jsi napsala,já ten pocit zatím nemám a kde jsou doložené nějaké výsledky....já jsem nic na Frause pozitivního neslyšela až tady...je vás moc málo a já se svou dcerou jako pokusné zvířátko nechci obětovat..ale myslím to vše v dobrém a nechci abyjste si mysleli,že když napíšu,že s tím nesouhlasím jsem proti vám zaujatá,jen jsem dnes plná vzteku na tuto výuku,která nás už trápí nějaký ten měsíc
 Federika 


Re: opět Fraus 

(2.12.2011 0:08:15)
já má trochu srovnání, protože starší syn jel klasicky a ten mladší Frause v první třídě ještě neměl..určitě záleží honě na tom,kdo to učí, ale rohodně u syna vidím,že frausovská metodika rozvíjí ty děti jinak a podle mě daleko líp.I ta prvouka se dost liší, chápou souvislosti, daleko víc rozumí tomu,co se učí..
A v matematice teda vůbec nevidím problém,že by neuměli základy. Násobilku te´d začali,ale sčítají a odečítají i velkých čísel do stovky nazpaměť a bravurně.. Vždyť to mají i v těch učebnicích,daleka tamnení jen krokování, děda Lesoň a oblíkání krychle...
 Lída+2 


Re: opět Fraus 

(2.12.2011 9:10:49)
Federiko, sny má na gymplu všechny učebnice od Frause a posunulo ho to dopředu.....víc přemýšlí.....

NA základce jel matiku podle Alteru a prostě pro mě to je neblbější učebnice.....aby náhodou nědělali něco jinak než před 30lety~a~

Mladší má DIDAktis všechny učebnice a třeba " člověk a jeho svět" (pracovní sešit je děs) ale učebnice úžasná! je to místo prvouky a vlastivědy a přírodovědy.

A pokud se vrátím k matice.....nutěj je přemýšlet , vymýšlet....a né jen počítat sloupečky příkladů. NA to mají početníček. Jinak ten zbytek je jiný a jsem ráda.
 Kahlan+5 


Re: opět Fraus 

(2.12.2011 9:14:24)
Tak koukam, ze jsme napsaly totez, Lido:-)
 .Katka 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 23:35:49)
Bohužel si obávám, že učitelů schopných učit matematiku podle Frause u nás moc není.
 Slonisko 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 23:21:05)
Já jsem učila kluky do ma loni, půl roku. Bavilo mě to, bylo to fajn, ale mám pocit že dlouhodobě bych to nezvládla. Bohužel jsem si přitom ujasnila, že mi současné školství přijde naprosto příšerné, a nevidím řešení.
 Marťa11 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 23:23:04)
Slonisko, to je další věc...

my jsme naštěstí z Prahy a měli jsme možnost výběru... ale některé školy jsou zoufalé, bez debat...

ale lze najít i dobré školy, kde učí fajn lidi...
 Slonisko 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 23:31:43)
Marťo my jsme taky z Prahy, a ta naše škola není úplně nejhorší. Teda je tam určitě jedna dobrá paní učitelka, díky které jsme se právě seznámili s Frausem a u které na kroužku syn pochopil, že matematika může být i zábava.
 Slonisko 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 23:40:31)
Samozřejmě že netvrdím, že jenom jedna, neznám je vsechny, ty které učí kluky jsou taky spíš lepší průměr. A já si navíc tak nějak ujasnila co bych si představovala, až opravdu po tom půlroce domácího učení.
No chystáme se stěhovat, tak třeba budeme mít štěstí.
 Termix 


Re: opět Fraus 

(1.12.2011 22:55:39)
Docela mě zaujala tato diskuse. Mám prvňáka, kterého matematika velmi baví, ale učí se podle učebnice Nová škola (teda myslím - učebnice jsou dnes ve škole) a právě mám pocit, že jej to nijak nenutí přemýšlet, prostě jen sečte, odečte, vybarví ...
Uvažuju, že Frause pořídím domů.
Mám koupit i metodickou příručku? Doporučujete právě jako doplněk?
 Janoow 


Re: opět Fraus 

(2.12.2011 5:59:37)
hrozná metoda!!!

lituji všechny děti, které se podle toho musí učit matematiku~6~
 Federika 


Re: opět Fraus 

(2.12.2011 7:06:03)
Lucko a proč?
Já jsem s Frause fakt nadšená. A Denis je v matematice hodně napřed, konečně je letso spokojenej,klasická matematika už ho nudila.Chápe logický úkoly,který jsou ve scio testech pro pátou třídu,Fraus totiž hodně jede tímhle směrem, porovnává pojmy,čísla, hodně rozvíjí logiku.
Mně teda přijde, že se dítě naučí mnohem víc, znalosti mají ty děti určitě větší ve všech předmětech a naprosto nesrovnatelně to rozvíjí právě logiku..
Je možný,že to třeba nesedne každýmu dítěti. Já jsem maximálně spokojená.
navíc má Fraus spoustu dalších pomůcek a knížek,který jsou nepovině k základním učebnicím u Denise je dostávají každý týden na pročtení, po týdnu se knížky mění a dítě referuje před tabulí o tom,co se zajímavýho dozvědělo.Protože vím, co scházelo staršímu synovi po nástupu do primy, považuju to za skvělý krok..To, co ví můj druhák z přírodovědy a dějepisu díky Frausovi už teď, neznal starší syn, který jel podle klasiky,zdaleka ani v páté třídě...
 Evka 73 


Re: opět Fraus 

(2.12.2011 6:47:21)
Syn se podle Frause učil v první a v polovině druhé třídy (pak odešel na jinou školu, ale ne kvůli Frausovi), několikrát jsem na vydavatelství psala o různých chybách v jejich učebnicích, které jsem tam našla. Bylo to první vydání učebnic, tenkrát mi odepsali, že se sem tam chybička najde. Upřímně musím říct, že jsem si oddychla, když jsem zjistila, že nová škola, kam nastoupil Frause nemá. Všechno je o učitelích a jejich přístupu, sice naše paní učitelka byla na několika kurzech, na druhou stranu krokování v praxi a podobné pomůcky nepoužívala, takže jsme se postupně s rodiči dopracovali k tomu, že jsme si koupili učitelskou příručku a scházeli se na pískovišti, kde jsme se snažili systém výuky pochopit, tak aby jsme ho doma mohli děti doučit. Protože tím že s dětmi učitelka moc nepracovala a oni jen dělaly úlohy v pracovních sešitech, tak se samostatně moc uvažovat nenaučily a často naprosto nechápaly, co se to vlastně učí. Dcera má Frause na druhém stupni, ty učebnice i pracovní sešity mi přijdou mnohem lépe propracované, tvořivější, tam jsem s nimi spokojená. Syn měl potom ve škole vlastně dvoje učebnice, jedny klasické od Altera, druhé od Frause, které paní učitelka používala pro zadávání úloh navíc, procvičování a rozvíjení myšlení. Ale plně se učili podle toho Altera.
 Evka 73 


Re: opět Fraus 

(2.12.2011 6:50:47)
Ještě mě napadla v souvislosti s matematikou od Frause například násobilka, kterou se syn učil - děti se učily pouze násobit (ne dělit) s tím, že učitelka říkala, že to dětem potom naskočí samo. Ve chvíli kdy došlo na dělení, tak děti vůbec nechápaly, co se po nich chce a nic jim tedy samo nenaskočilo a měli jen měsíc na to, aby se dělení doučily, protože paní učitelka potřebovala pokračovat dál. Od znýmých, kteří na škole s Frausem jsou dál vím, že to bylo hodně náročné, ve srovnání například se jinou výukou, kde plynule probírají násobení i dělení zároveň.
 kosicek 


Re: opět Fraus 

(2.12.2011 8:05:05)
Osobně mám s Frausem problém a některé příklady pro druhou třídu mi dají pěkně zabrat a musím nad nimi dost přemýšlet, abych vyluštila, na jakém základě funguje vzor, který si vyplnili ve škole (nemluvím ani o tom, že někde není šance vyluštit, pokud by syn měl vyplněný vzor špatně, protože je to vlastně bez zadání). Ovšem ještě víc mi dá zabrat to, aby to pochopil syn. Oni hodně počítají i z matematických minutovek, kde jsou klasické-naprosto zřejmé příklady, kde se učí i rozkládat čísla a tak, ale občas mají domací úkol i z toho Frause a já šílím-myslím, že syn dodnes úplně nepochopil ani ty pyramidy-respektive se mu vždy po několika příkladech zableskne a do příště zas neví-i když ry maličké myslím, že už zvládá, ale ty větší, tak me mu ty políčka už motají.
 Federika 


Re: opět Fraus 

(2.12.2011 9:29:50)
KJošíčku,
nám učitelka sama dopředu řekla,že s dětma nemáme dělat nic, v matematice..Stačí na to škola, děti mají skvělý výsledky, mají podle mě i skvělý základy, ve druhý třídě fakt bez problémů zpaměti rychle odečítají i sčítají několik čísel do stovky, umějí rychle porovnat čísla,aniž by se nad tím museli dlouho zamejšlet. Úkoly si dělá syn sám, stejně jako všichni jeho spolužáci. Pokud by se stalo, že by to dítě nechápalo,máme jen napsat,že úkol nebyl pochopen.Ale zatím se to nestalo a ani od dalších rodičů nevím nic o nějakých problémech.
J moc nechápu, proč by díky Frausovi měly mít děti problémy se základy-já to tak vůbec nevidím a srovnání mám.Je obdivuhodný, jak jsou sedmiletý děti schopný řešit čast i příkaldy pro pátou třídu, ze scio testů. A jak je díky Frausovi matematika fascinuje.
Jinak já sama krokování, dědu Lesoně, pyramidy, krychle atd často taky nechápu, ale ani nemusím:-)
 Kahlan+5 


Re: opět Fraus 

(2.12.2011 9:13:32)
Pet, mne se tedy Fraus strasne moc libi a je mi lito, ze sama jsem takovou ucebnici MA jako mala nemela. Obe me deti Frause maji rady (4. a 1. trida). Mozna to bude tim, ze oba maji nadprumerne dobre logicke a prostorove mysleni, ma sestileta dcera prave tyhle krychle, stavby, apod miluje. Jinak co se drilu tyka, tak ucitel by mel pouzivat i jine nastroje nez jen Frause. Nase deti krome Frause pouzivaji jeste jinou ucebnici a syn loni ve treti neustale pocital desitky prikladu ciste na pocitani (nebylo to z ucebnice). Ale jinak si myslim, ze ten zaklad ve Frausovi je super, protoze uci deti opravdu myslet a ne jen nesmyslne biflovat.
 radka 
  • 

Re: Výuka podle Frause 

(28.1.2013 8:09:06)
teď jsem viděla učebnice matiky pro prvňáky a absolutně jsem nechápala, o čem to je. takový chaos, žádný řád, z mosta do prosta, úplně mě to rozhodilo. ještě že se dcera učí podle nějakých klasických, prostě počítání, začíná se jedničkou a jede se postupně...

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.