| dajmab | 
 |
(1.12.2011 21:58:48) Dvě mé děti podle Frause ve škole jedou a možná budu v menšině, ale my jsme z této koncepce nadšení. Podle mého názoru je to ideální metoda k rozvoji logického a také analytického myšlení. Děti se učí samostatné práci s fakty, k tomu občas musí připojit svůj názor nebo aktivně něco vyhledat či přecíst. Na matematice oceňuji i podněty k rozvoji logického a abstraktního myšlení. Beru proto bez problémů v úvahu i fakt, že mohou nastat třeba potíže a horší známky, ale vyhlídky na vývoj schopnosti samostatně pracovat s fakty mi to bohatě vynahradí. Oceňuji i jejich on-line podporu. P.S. děti jsou aktuálně ve 4. a v 6.třídě.
|
| Marťa11 |
 |
(1.12.2011 22:08:12) náš syn naštěstí podle Frause nejede... něco se mi na tom líbí, ale strašně mi vadí nejednoznačnost u příkladů, otázek apod., to v matematice prostě neexistuje prostě, pokud se v matematice na něco ptám, něco mám spočítat apod., tak musí být jednoznačně zadáno zadání... a to často není
|
| Marťa11 |
 |
(1.12.2011 22:29:58) Žluťásku, tak to pozor!!! v matematice musí být jednoznačně položena otázka!!!
způsobů řešení může být více, logicky... ale jednoznačně musí být položno, co řešit!!!
|
| Mlada | 
 |
(1.12.2011 22:31:29) Marťo, ale většina dětí se učí matematiku proto, aby ji využívala v běžném životě. A v tom těch jednoznačně daných otázek zase tolik nenajdou.
|
| Marťa11 |
 |
(1.12.2011 22:34:58) no, tak pak už to není ale matematika...
určitě je Fraus dobrá inspirace, má spoustu fajn nápadů... ale pořád by měla být dodržena základní pravidla, aby to právě byla matematika...
ale to se nevylučuje... jen to dotáhnout, no
|
| Mlada | 
 |
(1.12.2011 22:36:08) Marťo, jaká základní pravidla podle tebe Hejný nedodržuje?
|
| Marťa11 |
 |
(1.12.2011 22:37:59) Mlado, vždyť to tu píšu od začátku
často nejsou úkoly zadané jednoznačně... a tím nemyslím, že je více řešení, ale že není jednoznačně dáno, co je úkolem a to v matematice neexistuje!!!
|
|
| Marťa11 |
 |
(1.12.2011 22:42:54) Žluťásku, já tu knížku tady nemám...
ale co přesně nechápeš???
prostě když je dané nějaké zadání, tak z něho musí být jednoznačně jasné, co je cílem, co se má spočítat apod., je fuk, jestli k výsledku dojdeš tak nebo onak... ale musí být jasné, co počítat... a to v té knížce často není, stává se, že ze zadání lze považovat za úkol více věcí...
|
| Mlada | 
 |
(1.12.2011 22:44:48) Marťo - nemluvíš ty o nějaké jiné učebnici?
|
| Marťa11 |
 |
(1.12.2011 22:45:20) mlado, ne, nemluvím
|
|
|
| Marťa11 |
 |
(1.12.2011 22:56:49) Žluťásku, ok, ohledně matematiky jsem nechutný perfekcionista... no  zase mi to chybí jinde
jinak, já jsem psala, že nápady atd. jsou v té knížce fajn... mně nejvíce vyhovuje, jak je to v synově škole... nedrží se v podstatě žádné knížky, paní učitelka si vybírá ze všech možných, co jí vyhovuje... a děti umí počítat i přemýšlet
|
| Mlada | 
 |
(1.12.2011 22:58:33) Marťo, ale mě by stejně zajímal alespoň příklad zadání, které považuješ za nejednoznačné. Chápej, pro mě to může být poučné.
|
| Marťa11 |
 |
(1.12.2011 23:01:07) Mlado, už jsem ti to psala, že tu knížku tady nemám, že si ji půjčím a napíšu sem konkrétní příklad... jak jsem již psala, ok?
|
|
|
| pet794 |
 |
(1.12.2011 23:02:26) super je to jen o lidech
|
|
|
| pet794 |
 |
(1.12.2011 23:00:12) chtěla by jsem poděkovat za názory,ale jsem obyč. ženská a asi určitě nemám nastudováno co ty,proto se opravdu přikláním na stranu od Frause pryč.Doba se změnila a učivo určitě také,ale chci,aby dcera byla spokojená a byla dítětem a né v 10letech dospělá a věděla vše.-Vše má svůj čas-a to i v dnešní ryclé době.Ještě moc děkuji za příspěvky.Momentálně preferujeme jednoduchost a např.když malou pošlu do obchodu tak chci,aby si uměla spočítat kolik jí mají vrátit,když to nemá přesně.
|
| Slonisko | 
 |
(1.12.2011 23:09:08) No a ja bych byla radsi, kdyby se me deti ucili ve skole spis premyslet a vyjadrovat, nez aby z nich delali s odpustenim cvicene opice.
|
| Marťa11 |
 |
(1.12.2011 23:17:39) popravdě... nejvíce stejně záleží na učitelce (učiteli), knížka a metoda je druhotná
|
| pet794 |
 |
(1.12.2011 23:19:46) děkuju
|
|
|
|
| Federika | 
 |
(1.12.2011 23:58:50) máme Frause a jse strašně ráda..Syn je ve druhý, v první měli klasiku a občas se nudil, v matematice zřetelně..Fraus je daleko zajímavější, docela nesrovnatelně a to ve všech předmětech. Závidím mu ty učebnice...
|
|
|
|
|
|
| Mlada | 
 |
(1.12.2011 22:40:52) Marťo, také tedy mě nenapadá nějaký příklad nejednoznačného zadání.
|
| Marťa11 |
 |
(1.12.2011 22:44:58) ok, zítra si knížku půjčím a napíšu sem příklad...
matematiku jsem studovala, je možné, že "běžné oko" to netrkne, to není nic ve zlém, já zase nevnívám věci z jiných oborů...
|
| MarkétaP + 4 dcerky | 
 |
(1.12.2011 23:39:35) Marťo, já jsem matematiku taky studovala a z Hejného konceptu jsem naopak dost nadšená.
|
| MarkétaP + 4 dcerky | 
 |
(1.12.2011 23:45:57) :) Mě docela dost mrzí, že dcera právě jede "klasicky", tak se, když vybyde čas nebo chci něco přiblížit k lepšímu pochopení z jiné strany, aspoň inspiruju.
|
|
|
| Marťa11 |
 |
(2.12.2011 8:59:18) Markéto, ale ty jsi mě špatně četla... asi tedy...
já jsem psala, že se mi spoustu věcí líbí, že tam jsou dobré nápady, ale není to dotaženo do konce, jsou v knížkách chyby atd. a je problém v tom, že je sice strašně fajn děti rozvíjet jinak, vézt je k přemýšlení a hledání jiných řešení... to je v pořádku a o tom matematika vždycky byla, to není žádná novinka!!! ale děti musí mít základy, na kterých se staví dál a dál absolutně pevné...
ono je totiž blbě, když je v matematice vše vydřené, nadrcené a člověk ji neumíme používat...
ale stejně tak je špatně, když sice člověk by přemýšlel, na něco by i přišel, ale nemá na čem stavět...
takže matematika bez násobilky, vzorečků apod. prostě nelze... to je pouze hraní si...
takže ano, spousta věcí z těchto knížek super, ale zároveň tvořit krok po kroku pevné základy...
a o tom matematika vždycky byla, nikdy nebyla a nebude nuda... to není žádná novinka, nová metoda atd. ... je to také trochu kšeft a móda... ono to zní skvěle, jak jsou maminky nadšené, že zrovna jejich děti se logicky rozvíjejí, skvělý marketing, uznávám...
ale jak jsem již psala, tohle není žádná novinka, o tom matematika vždy byla... matematika bez logiky a hledání řešení neexistuje...
takže jsme zase u toho, je to hlavně o učiteli!!! knížka neknížka, lze učit matematiku suše a lze ji učit zábavně, podporovat myšlení, ale také stavět pevné základy znalostí... a tak to bylo vždy!!! na to nepotřebuje člověk Frause...
|
| Marťa11 |
 |
(2.12.2011 9:24:06) ale jak to tady čtu, tak ten marketing je udělaný opravdu velmi dobře... skvěle funguje, jak si maminky myslí, jak jsou jejich děti rozvíjeny, jak je konečně někdo vede k logickému myšlení... a že tohle přesně jejich dítě zrovna potřebuje... a čekalo se celou dobu na tyto knihy
nezbývá než gratulovat nakladatelství 
ale jak už jsem psala, to není žádná novinky, matematika nikdy nebyla nuda a počítání sloupečků... že to některé učitelky a učitelé jinak neumí a ke změně je třeba tato učebnice dokope, je jen dobře...
a že se dítě v první třídě u matematiky nudí  (jak jsem tady někde četla) jako sorry, ale to je hlavně opět o učiteli, v první třídě se opravdu má ještě co učit, celý matematický život před sebou, takže absolutně nechápu, proč by se mělo dítě nudit... ale zase, pokud mu stačí jen změna učebnice, tak to zase asi taková nuda nebyla...
spíš mi přijde smutné, že opravdu je málo učitelů, kteří umí matematiku učit dobře, zábavně, učit děti myslet a zároveň jim ukládat do hlavy patřičné znalosti, vzorečky atd. ...a pokud se někteří probudí díky těmto knihám... tak jen dobře
|
| Federika | 
 |
(2.12.2011 9:32:08) Mar´to, já jsem psala, že se můj prvňák nudil..A nudil se, uěl sčíta,odečítat, násobit..Nic novýho s ev matematice v orvní třídě prostě nedozvěděl...Kdyby měl Frause už v první třídě (ačkoli nějaký slovní úkoly, frausovský, už dělali a ty jediný ho bavily), bavila by ho matematika mnohem víc..
|
|
| Lída+2 | 
 |
(2.12.2011 9:53:49) Marťo a já třeba nevidím důvod proč mají sedět u komínku příkladů jako my? proč to nezkusit jinak? Proč si u matiky nehrát? Proč jsi tak zahořklá ne jen na této diskuzi....co Tě žere?
Ano já jsem naší škole vděčná, že to dělá jinak. Kluci tam chodía chodili rádi.
Proč by se to nemohli naučit jinak?
mě třeba se ty učebnice líbí:2 třídA:

 A na konci učebnice jsou i nezbytné komínky:¨

Jo a doma na procvičení jsem měla koupený tyto sešity odtud taky nejsou špatný: http://www.studio1a1.cz/
|
| Marťa11 |
 |
(2.12.2011 10:04:43) Lído, zahořklá?  
pro mě matematika nebyla nudná nikdy, nikdy jsem nezažila suché počítání komínků... ani u sebe, ani u dětí... už před těmi mnoha amnoha lety, co jsem chodila na ZŠ a na gyml byly různé matematické kroužky, soutěže atd. a rozhdoně to nebyla nuda či počítání sloupečků...
ano, je to u učitelích, nikoli o knížkách...
matematika je sama o sobě tak úžasná, že absolutně nechápu, jak může být nuda...
a spíš mi přijde smutné, že k tomu, aby se některé učitelé aspoň trochu probrali potřebují Frause... ale jo, pokud je to rozhoupe, proč ne...
jen jak píšu, nejsou to žádné novinky...
a já fakt nejsem zahořklá, jen se odmítám nechat slepě vláčet marketingem nové knihy... prý rozvíjí logické myšlení a jak na to tady spoustu holek slyší... co to je jako za novinku... to už je snad století a století známo, že matematika bez logického myšlení a hledání řešení neexistuje...
jo, jo, nejdu hned slepě z davem moderních matek, tak jsem zahořklá  
a možná neumíš číst, ale několikrát jsem psala, že v těch knížkách je spoustu dobrého... ale pokud byl někdo do teď bez nich ztracený a najednou je matematika skvělá... tak to mi přijde k smíchu nebo možná spíš k pláči...
ale co čekám... když někdo bere matematiku jako nablblé počítání sloupečků... to není matematika, o tom opravdu nemluvím... a o tom to možná je
|
| Bumbi&05,08,10 | 
 |
(2.12.2011 10:16:33) problém je, že tak, jak se učila matematika za nás, to prostě je nuda. Biflování bez nutnosti pochopení souvislostí. S tímhle jsem udělala i zkoušky ze statistiky na vysoké, ale nechápu to ani trochu. Jen jsem se nabiflovala vzorečky, leč prd tomu rozumím 
Pokud frasovská metodika přispěje k tomu, že se dítě naučí u matematiky myslet, pak 
U klasického způsobu učení matematiky v zásadě myslet totiž netřeba, jen umět používat vzorce v tipových úlohách 
|
| Hanka | •
 |
(2.12.2011 10:53:14) Viděla jsem tady ofocenou stránku z toho Frause a předla jsem nad ní blahem... Třeba ten úkol s krychlemi na sobě, z kolika krychlí se staví plot... Fakt je, že moje děti vždycky matiku rychle chápaly a viděly leccos i samy, ale já bych byla nadšená (a ostatně tam dole byly i klasické sloupečky, na té ofocené stránce). Starší už je na víceletém gymplu a jedou podle Frause a je to IMHO opravdu dobré.
Ale asi se specielně s touhle učebnicí dá hodně zmršit ze strany učitele, víc než s klasickou. A možná to chce i laxnější rodiče, kteří nebudou nešťastní, když dítě nebude umět přesně to, co by umělo v danou chvíli podle klasické učebnice, a kteří ty příklady budou brát jako hraní, ne jako "ty krychle jí musím vysvětlit, jinak bude zítra průšvih".
|
| Marťa11 |
 |
(2.12.2011 11:04:13) teď si to čtu znovu, tu diskusi...
to si opravdu myslíte, že takové příklady nebyly? že jsou vymyšlené až pro tuto knížku???
tak to pak asi chápu nadšení...
třeba zmíněnou krychli ze špejlí a modelíny jsem dělala už já na ZŠ před 30 lety  stejně tak jsme lepili krychle... kvůli povrchu atd. atd. to přeci nejsou žádné novinky???
|
| Federika | 
 |
(2.12.2011 11:06:13) ne, já tohle opravdu ve druhý třídě nedělala. Pokud se to někde dělao,tak fakt jen úplně okrajově.Ani bych nechápala,co se po mě chce. Můj starší syn to taky nedělal, v matematice byl ve třídě nejlepší, scio testy na gympl udělal bez jediné ztráty bodu, přesto je mladší syn dál.
|
| Marťa11 |
 |
(2.12.2011 11:11:26) no, ale vždyť to je to, co čem celou dobu píšu...
že to je o učiteli!!!
co se učí v matematice na ZŠ a SŠ je známo opravdu dlouho, v podstatě se nic nemění... a jde jen o to, jak se to učí a co v hlavě dětí zůstane a jaký budou mít k matematice vztah...
takže učitel mohl už dávno (a jsou takový, co to dělali a dělají) učit zábavně, rozvíjet myšlení atd., ty příklady nejsou opravdu nic nového...
|
|
|
|
|
|
| Lída+2 | 
 |
(2.12.2011 11:05:00) Marťa źnám dost lidí, co matiku nesnáší.....a procenta se naučili používat až v dospělosti prootže, když se to učeli...jen nesmyslně počítali....
A znám dost dětí spolužáků a kamarádů co matiku nemají rádi.
|
|
| Lída+2 | 
 |
(2.12.2011 11:08:52) Marťo vidíš, my jsme byli s mladším synem u zápisu a doatli jsme na výběr.....pokud chceme,aby se učili podle jený hromady a nebo podle té druhé.....a rodiče jsme se rozhodli. Já do té doby od nich měla jen pracovní šešity pro předškoláky....NIKDO mi nic nepodsouval.....
Jo a kolik myslíš , že jde dětí v rámci matiky ven.....
A špejle jsme taky lepili modelínou....jenže třeba nyní se to už skoro nedělá...o matice by se to enstihlo co slyším od rodičů co mají děti ve třídě s 30 dalšíma.....nestihnou ani to co by měli probrat....
|
|
|
| .Katka | 
 |
(2.12.2011 13:46:45) Aby nedošlo k omylu, tahle ukázka od Lídy73 není Fraus, ale Didaktis!
|
| Marťa11 |
 |
(2.12.2011 15:28:52) Katko, tak to je dobrá poznámka...
tak aspoň je vidět, že jsou i další super učebnice...
a já zase dnes vytáhla synovu čítanku a cvičebnici k čítatnce a je to Fraus, přišla mi úplně normální až dnes jsem se podívala, co to tedy oni mají...
|
| Marťa11 |
 |
(2.12.2011 15:49:59) projela jsem to všechno, oni učebnice domů nosí jen vyjímečně... mají totální směsku, asi všechna nakladatelství...
ale oni se učí hodně i mimo knížky, různé listy pracovní, co si chystají učitelé sami...
......
super učitele na matiku má moje neteř na gymplu... ten si vymýšlí všechno snad komplet a navíc je hodně vtipný... a prý i hezký, to nemohu posoudit, neteř mi posílá jen jeho nejlepší příklady, některé řeší i týden, má fakt vychytávky, trénuju si na nich i svoji starou hlavu... ale prý matika baví snad všechny ve třídě, někdo se možná učí jen proto, že je učitel mladý a hezký, ale účel světí prostředky
|
|
|
|
|
|
| Lída+2 | 
 |
(2.12.2011 9:55:55) Marťo já myslím, že je důležité,aby je taky neučili tu matiku používat v běžném životě....a podle toho co píšeš by se jí používat nenaučili a nesnášeli jí.....a měli ji jako nutné zlo XXlet ve škole......
|
| Marťa11 |
 |
(2.12.2011 10:06:33) "Marťo já myslím, že je důležité,aby je taky neučili tu matiku používat v běžném životě....a podle toho co píšeš by se jí používat nenaučili a nesnášeli jí.....a měli ji jako nutné zlo XXlet ve škole......"
  
tak raději jdu mazec
|
|
|
|
| Jarka | •
 |
(2.12.2011 9:59:29) Kluk je v páté třídě, v matice jedou od první třídy podle Frause. Teď se hlásí na osmiletý gympl a učitelka mi nasadila brouka do hlavy, že bez dalšího doučování přijímačky nedá, protože na dědu Lesoně a autobus nebude u přijímaček nikdo zvědavý. Přihlásila jsem tedy kluka do kurzů matiky k přijímačkách, koupila jsem mu scio testy... a pohoda, klídek. Z kurzu si hned první den přinesl domů nějaké úkoly a seděl nad nimi a že tohle ve škole nedělali... ovšem když jsem na něj houkla, ať si přestane stěžovat a začne přemýšlet, tak se docela rychle zorientoval a úlohy spočítal dobře. U scio se už ani remcat nepokoušel a dal je taky bez obtíží. Takže ty základy asi nebude mít o nic horší, než žáci, co jedou podle jiných učebnic, když zvládá stejné testy.
|
| Federika | 
 |
(2.12.2011 10:29:16) Jarko, scio test znám dost dobře, starš syn je měl na zkoušky na gympl, te´d je zase máme doma, bude dělat zkoušky na šestiletej, letos. A mladší je sice teprve ve druhý, takže nevím,co bude brát v pátý třídě, ale už te´d řeší zebry a logický úkoly,který jsou ve scio testech a myslím,že "frausovský" děti budou tyhle testy zvládat líp..Tam se "klasická" matematika zas tak moc nevyskytuje Navíc, nějak fakt nevidím důvod, proč by měli mít v "klasický" matematice mezery,u nás i tu procvičujou dost..
|
| Marťa11 |
 |
(2.12.2011 10:37:10) Federiko, ale matematika je jen jedna 
scio... no, to je další kšeft... vyhozené peníze, malé domů, hrozné... navíc naučitelné... neznám žádného chytrého studenta, který by měl se scio problém, tuplem, pokud si mohl udělat cvičné testy... neukáží nic, maximálně to, že i ne příliš chytré dítě se je může doma nadřít a tím předběhnout chytrého, ne tak pilného...
ale na mě neber zřetel, evidentně nejsem správná matka rodinkářka  
|
| Federika | 
 |
(2.12.2011 11:08:34) já vůbec netvrdím, že scio je měřítkem laťky. jenže většina středních a vysokých škol u nás podle nich děti přijímá. Mně scio vůbec těžký nepřijdou,ale jsou tam logický úkoly,k jejichž vyřešení ti klasická matematika moc nepomůže,musíš fakt mět přemejšlet..
|
| Marťa11 |
 |
(2.12.2011 11:15:22) Federiko, scio je jen a jen kšeft...
logické úkoly, jo? ... co je na tom logického, když je to pořád dokola jedno a to samé... naopak, logiku to nemá žádnou, jsou naučitelné a předvídatelné... a opět z chybama... každá 20tá otázka nejednoznačně položena... takže kšeft a ještě šunt
mně by se daleko více libili testy, co si škola připraví každá sama... a opravdu děti musí u toho přemýšlet a hledat řešení...
a ne, že jdu k testu a vlastně vím, co tam bude...
to fakt scio nejsou...
ty jsem si vzala do ruky a prostě jela, nic, žádné přemýšlení, nuda...
|
| Federika | 
 |
(2.12.2011 11:23:16) já neřeším,jestli je to kšeft, to víme všichni, jde o to,že naše děti těmi testy musí projít(většina), ab ymohli na vybranu střední nebo vysokou školu.Co by se mi líbilo,je vlastně nepdsttaný.Známděti,které se učily denně a opravdu hoodně scio testy a neprošly, některé věci v češtině se našrotit nejde,nejde tam o pravidla gramatiky a ve všeobecných každé dítě není schopné vyřešit ty logický úkoly-a logická úkoly tam prostě jsou.Jsou to úkoly,na který má pak dítě zhruba minutu a pokud neumí logicky přemejšlet,nedá to..Ačkoli je pravda,že do jistý míry se to nacvičit dá.
A když te´d pěkně úplně vynecháme matematiku,ta totiž fakt není můj obor , absolutně nechápu,kde vzali moji kluci to matematický nadání -a vezmu v úvahu češtinu-tak tamprostě Fraus nemá konkurenci texty mnohem líp vybraný,náročnější, ale zajímavější,otázky pod textem nutí dítě fakt přemejšlet vyslovovat svý názory-fakt super, nepřeháním, sama jsem valila oči a strašně se mi ty učebnice líbí.. prvouka taky nesrovnatelná, víc se blíží anglický výuce (máme obojí), která je daleko víc spjatá s praxí, zapojením všech smyslů.
|
| Lída+2 | 
 |
(2.12.2011 11:28:18) Federiko jo nad češtinou loni měl syn profesora a ten říkal, že ta prima mu otevřela oči nad nějakým textem
Jeho to nenapadlo...neviděl to tam.....
|
|
| Marťa11 |
 |
(2.12.2011 11:34:09) tak já si naopak jiné než matematické posoudit netroufnu... a tam pro mě nic nového není, to šikovný učitel dělat vždy...
Prvouka atd., tak u nás je to podobné jako u vás, jedou i českou i AJ a učebnice takřka nepotřebují, zase... učitelka si prostě chystá materiály všude možně, nedrží se jedné knížky a to je podle mě nejlepší... má osnovu a materiály vybírá co se jí hodí a co děti naučí a baví... stejně tak v té matematice...
a scio raději už dál neřeším... to je jedna z věcí, co mi přišla poslední dobou ve školství fakt šílená... tento výtvor...
už musím jet pryč...
jen shrnutí... já Frauze neodsuzuju, naopak, jsem psala, že tam je spousta dobrých nápadů, pokud to probere učitele ze šedi, také jen dobře... jen nechápu, že se to bere tak dramaticky, pro mě tam nejsou žádné novinky, nové nápady atd., ale matematika je pro mě koníček, nikdy bych jí nebrala potupně jako počítání příkladů ve sloupečcích... takže tady asi chápu to nadšení, pokud to tak někdo doteď měl... já ale nikdy, proto možná ten jiný pohled na věc...
ale to, že jsem zahořklá, co mi napsala Lída, mě dnes opravdu upřímně rozesmálo... to je typické zde pro rodinu...    všichni musí táhnout s nadšeným davem moderních matek  ale, že takhle se učila už moje mamka, babička a i já... ale tak ono není moc co nového vymýšlet a marketing je udělaný prostě dobře
|
| Lída+2 | 
 |
(2.12.2011 11:54:09) Marťo promiň,ale kdykoliv od Tebe něco čtu..tak mi to příjde zahořklý né vždy ,ale posledního 1/4 roku určitě....tak co...jsme Ti snad mohla napsat co si myslím ne? Jestli by ten názor nebyl jiný před tím než se Ti něco stalo......co to víš nejlíp sama.....co se stalo....
Jinak rozhodně si nepřipadám, jako dokonalá matka nebo co mi to podsouváš. KAždý má svojí pravdu. To je přece jasný.
já jsem byla včera na rodičáku....fakt super zážitek...míváme vždy jen konzultace....udělala jsem si obrázek o rodičích polužáků svého mladšího syna......když jsem pak před starším synem večer líčila něco manželovi....a Luk prohlásil:...., že je rád, že jsme s tátou normální. což mě potěšilo.
Nechtěla jsem to probírat před mladším synem....třeba mu to někdy povím za rok a za dva určitě.
A zpět k učitelům- moje starší dítě co je na gymplu začalo zpívat....do té doby jsem si ymslela, že je poleno na HV po mě. A nechápu to,ale naučili ho to....takže záleží na učiteli. MAjí někoho kdo vede sbor a evidentně se mu daří.....(na synovi se vystřidali 4 úči ve školce a 6 ve škole a pět ho nenaučili)
|
| Federika | 
 |
(2.12.2011 12:04:48) Lído, já se tady řežu Taky jsem byla na rodičáku, obou kluků, malej dobrý, tamjsou individuální shůzky,ale u velkýho největší zážitek rodiče!! někteří,teda,abyhc byla spravedlivá Po tomto zážitku už jsem nebyla schopná jít za žádným vyučujícícm,jea jsem domů a docela hrdě, protože jsemsi byla vědoma toho,že "nemám žádný starosti" se školou, sdavidem, nic neřeším a nemusím,všechno vyřeší on sám, neměla jsem potřebu chytat toho a toho pod krkem,jelikož chudáčkům nekontroluje zápisky a nemají učebnici,nic nevím o tom, že bylo těžký stáhnout si jakýsi program z informatiky,nic nevím o problémech z dějepisu, prostě nic a přitom máme klid.
A-světě podrž se, my celá rodina zpíváme jako když šlápneš kočce na ocas!! Milej David se ale zbláznil a chce chodit do hudebky na bubny!!!
|
|
| Marťa11 |
 |
(2.12.2011 12:39:10)
Lído  se fakt už musím smát... asi tě zklamu, ale tvoje pseudopsycho rozbory jsou vedle, před 1/4 rokem jsem se maximálně tak válela u moře, nic se mi nestalo (a doufám ani nestane...), nevím, kde jsi mě jako četla, už skoro nikam nepíšu... a ani si nepmatuju, že bysme spolu něco řešily, kromě kalhot na hubené dlouhé děti... píšu jen na KM, kam nechodíš ale jasně, psát si můžeše, co je libo...
|
|
|
|
|
|
| Lída+2 | 
 |
(2.12.2011 11:26:51) MarťO můj starší syn šel dělat přijimačky a testy si dělá škola sama a dokonce- pokud má dítě DYS poruchu test upraví....zajímavé....já do tý doby žila v bludu(do dne otevřených dveří) , že takový DYs poruchy nemají an této škole co dělat......a ono né...po celou dobu co to bude potřeba jim učitel upraví testy....
|
| Marťa11 |
 |
(2.12.2011 11:36:41) Lído, to je super
|
|
|
| Federika | 
 |
(2.12.2011 11:27:06) a Mar´to,možná půjdete na jinou školu,ale opravdu tě chci vidět za pár let,pokud děti budou dělat scio sama pak uvidíš,že až tak o "šrocení se" nejde a rozhodně nejdou k testům s tím"že přesně ví, co tam bude,to ani náhodou".. Ale možná bych před vlastní zkušeností mluvila jako ty... To jen na okraj, Scio s Frausem moc společnýho jinak nemá...
A ještě-už to tady padlo-Fraus je rozhodně náročnější na výběr učitele-nebo obráceně.ten, kdo podle něj učí,to musí fakt umět, jinak může taky dost pokazit..
|
| Marťa11 |
 |
(2.12.2011 11:35:59) scio dělala moje neteř loni a syn bratrance, oba v matematice bez chyby a bez učení... právě od neteře jsem je měla pak doma, sorry, mi to přijde fakt předvídatelné a slabé
|
| Federika | 
 |
(2.12.2011 11:48:03) Vidíš, u Davida na gymplu měli matematiku bez chyby ze cca 350 dětí asi jen dva, na mnoha gymplech bez chyby nikdo.A ty logický úkoly jsou vlastě spíš v obecných předpokladeh. To fakt jen okrajově, nevím,co zamšejšlíš se svýma dětma,ale pkud je budete dělat,jsemsi jistá, že až takhle úplně nad tím mávat rukou nebudeš,vím,o čem mluvím, zas mě to čeká, v dubnu a taky bych ráda,aby se na to David podíval.. že nevypovídají o skutečných schopnostech, to je jasný. Ale ještě míň o nich vypovídají znalostní testy,který si připravuje školu, ty nahrávají zas často těm "navrčeným" a to pak taky není o nadání a schopnostech..
Připravit objektivní přijímačky je hodně těžký, ono taky každýmu dítěti vyhovuje něco jinýho..
|
| Marťa11 |
 |
(2.12.2011 12:43:14) Federiko, já nad tím nemávám rukou a už vůbec ne nad tvými pocity atd., samozřejmě, že chápu, že když bude dělat scio testy, že to musíte brát jak to je a že jste nervozní a že vám přeju, aby se na ten šestiletý dostal..., že to je pro vás důležité... to by mě vůbec nenapadlo, tohle řešit nebo to zlehčovat... škola pro děti je hodně důležitá...
jediné co kritizuju jsou sciotesty jako takové, nevztahuj si to, prosím, nijak na sebe...
|
| Federika | 
 |
(2.12.2011 12:58:16) Ne, nevztahuju..Já je nepovažuju za super,celej ten byznys mi docela vadí, ale holt...musí je dělat, musel je dělat i na ten osmiletej. A pro školy je to asi jednoduchý nebo jednodušší, prostě si je zaplatí, scio to vyhodnotí a hotovo. kdoví,co bude za pár let, já ještě u Denise absolutně nevím,kam dál..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| martasek7 | 
 |
(11.1.2012 9:24:57) Naprosto souhlasím
|
|
|
|
|
|
|