Paradox |
|
(22.1.2012 9:55:09) Situace: Prodejkyně (komerční) na základě objednávky a uskutečněné platby odešle zboží. Zákaznice tvrdí, že chce zboží vrátit, protože byla uvedena špatná míra. Zboží posílá zpět. Prodejkyně zjistí, že míra byla uvedena správně, posílá mailem fotografii zboží s přiloženým metrem a vrací zákaznici částku, zaplacenou pouze za zboží, bez poštovného. Zákaznice nazve prodejkyni zlodějkou a trvá na vrácení poštovného. Domníváme se, že v tomto případě, kdy je chyba na straně zákaznice, má tato osoba nárok pouze na vrácení částky zaplacené za zboží, nikoliv na náhradu poštovného. Co myslíte?
|
Insula |
|
(22.1.2012 9:56:44) Tak já bych určitě vrátila vše, jak se znám. Ale jinak si myslím, že prodejce je v právu.
|
Paradox |
|
(22.1.2012 9:59:04) Insulo, vrátila bys vše? Dejme tomu, že zboží bylo za 200,-Kč, poštovné 2x50,-Kč. Vrátila bys celé 300,-Kč?
|
Valoria |
|
(22.1.2012 9:59:43) vratila bych 250kc jak mi uklada zakon.
|
Paradox |
|
(22.1.2012 10:04:50) Valorie, zákon přece ukládá vrátit při internetovém prodeji částku zaplacenou za zboží, zárveň však uvádí, že dodavatel má právo na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží. Přece nemůže prodejce z takového obchodu mít ztrátu 50,-Kč, které zaplatil za poštovné. Má ztrátu už i na tom, že s balíčkem musel na poštu.
|
Valoria |
|
(22.1.2012 10:07:37) az na to ze pani si zaplatila jedno postovne, zadna strata tam neni Pani zaplatila 200kc za zbozi a 50kc postovne. Na zaklade toho ji prodejce poslal zbozi, Kupujici neni spokojena takze za 50kc posila zpet, to jsou naklady jenom jeji. Prodavajici je povinen zaplatit ji castku 250kc kterou take obdrzel. Kde mas ztratu?
|
Paradox |
|
(22.1.2012 10:10:09) No tak snad tu padesátikorunu prodejce zaplatit poště, ne? To je jeho ztráta. Obchod se neuskutečnil a přitom je prodejce o 50,-Kč chudší. Pokud by to udělalo 10 lidí do měsíce, je to minus 500,-Kč.
|
Valoria |
|
(22.1.2012 10:12:10) komercni prodejce je ale povinen ridit se zakonem. Pokud pani odstoupila od smlouvy v ramci 14dnu, tak je povinen vratit plnou castku plus postovne. Kazda strana prisla o 50kc.
|
Valoria |
|
(22.1.2012 10:12:49) To je proste risk v podnikani.
|
|
Paradox |
|
(22.1.2012 10:13:36) Našla jsem to. Je to tak. Děkuju Vám všem za názory.
|
|
|
Desty |
|
(22.1.2012 11:36:21) Jenže tu padesátikorunu, co nazýváš ztrátou - jsi přece dostala zaplacenou od zákaznice, ne? Ty netratíš nic - jen čas při vrácení zboží. Naopak tratná bude zákaznice - protože zboží vrátí na vlastní náklady.
|
Lída. |
|
(22.1.2012 12:16:15) "Jenže tu padesátikorunu, co nazýváš ztrátou - jsi přece dostala zaplacenou od zákaznice, ne? Ty netratíš nic - jen čas při vrácení zboží."
to je dobrá matematika
zákaznice pošle padesát - jsem 50 v plusu dám zboží na poštu - hypoteticky poště zaplatím 50 (zlaté oči) - jsem na nule zákaznice požaduje vrátit poštovné - jsem 50 v mínusu
|
|
Sengam |
|
(22.1.2012 12:21:26) Desty, jak NEZTRATÍ NIC? Zákaznice jí sice zaplatila poštovné,ale ona ho platila při posílání taky.Tím byly na nule. A ona ted chce po ní znovu vrátit i za poštovné!takže prodejkyně bude v "minusu" jen kvůli tomu, že zákaznice přes svátky přibrala a nevleze se do bundy.
|
Insula |
|
(22.1.2012 12:33:55) Zákaznice je ale v právu, jak tady již někdo upřesnil, neboť odstoupila od smlouvy do 14-ti dnů.
|
|
Limai |
|
(22.1.2012 16:53:50) Ona ho při posílání platila,ale to poštovné nebylo z jejích peněz,nýbrž z peněz zákaznice
|
|
|
|
|
|
|
|
Insula |
|
(22.1.2012 10:04:01) Ano.
|
Insula |
|
(22.1.2012 10:09:57) Na druhou stranu, když jde o komerčního prodejce, tak si dá náklady na poštovné do nákladů v účetnictví.
|
Valoria |
|
(22.1.2012 10:13:45) samozrejme ze si to da do nakladu, takze tu ztratu moc nechapu, kde jako vznikla.
|
|
|
|
|
|
HelenaPa |
|
(22.1.2012 9:58:16) Myslím, že nemá zákaznice nárok na poštovné, ale jen na pár facek za hrubou urážku prodejkyně.
|
|
Valoria |
|
(22.1.2012 9:58:42) take si myslim ze je prodejce v pravo ale do 14 dnu muze bez udani duvodu odstoupit od smlouvy. Tudiz se vraci castka za zbozi plus postovne, nehradi se vsak postovne ktere kupujici uhradil pri vraceni zbozi. Prodejkyne je komercni, tudiz jsou nektere veci pro ni opravdu zavazne.
|
HelenaPa |
|
(22.1.2012 9:59:49) Jo, to jsem přehlídla, že je komerční prodejkyně. Tak to asi musí vrátit ti to jedno poštovné. Ale pár pohlavků bych přibalila stejně
|
HelenaPa |
|
(22.1.2012 10:00:20) "ti" tam být nemělo
|
Alč@ |
|
(22.1.2012 10:05:20) mám, pocit že prodejce vrací poštovné pouze pokud by bylo zboží vadné a nebo by byli opravdu napsané špatné rozměry.
pokud kupující vrací protože se nu nelíbí, je poštovné na něho.
|
|
|
|
|
X E N A |
|
(22.1.2012 10:25:01) Přesně tak, vrací všechno vč. obou poštovných. Ať byl důvod jakýkoliv, psát nic nemusela. Do 14ti dnů platí oboje poštovné prodávající.
|
Paradox |
|
(22.1.2012 10:28:20) Obě opravdu ne. http://www.podnikatel.cz/clanky/odstoupeni-od-smlouvy-musite-vratit-i-postovne/
|
X E N A |
|
(22.1.2012 10:32:22) Hmm, já to beru podle sebe. Mně naposledy skutečně vrátili všechno, vč. mého poštovného k nim. Nebyl to žádný bazar, ale klasický nábytek vč. e-shopu. Tak asi záleží, jak se k tomu daný prodejce postaví, tenhle můj byl evidentně dobrej...
|
X E N A |
|
(22.1.2012 10:33:52) Navíc o tom byly reportáže v TV, kde to zdůrazňovali a byly tam rozhovory s majiteli různých prodejních serverů, že pokud toho lidi budou zneužívat, tak navýší cenu zboží, ale že pro začátek to rozjedou bez navýšení ceny a uvidí se...
|
|
Paradox |
|
(22.1.2012 10:34:22) Xeno a bylo to vrácení zboží bez udání důvodu? To koukám.
|
X E N A |
|
(22.1.2012 10:39:05) Asi jsem fakt narazila na nějakýho seriózního, no. Holt to chce studovat obchodní podmínky.
|
X E N A |
|
(22.1.2012 10:41:28) Jo a pak jsem ještě asi 2x reklamovala, a to mi teda vrátili automaticky to moje poštovné k nim a druhá firma si dokonce zařídila sama odvoz, to jsem nikam ani nemusela.
|
|
|
|
|
|
Sengam |
|
(22.1.2012 10:40:14) To se mi teda ještě nikdy nestalo, aby mi vrátili obě poštovné.
Neckermann, Otto,Vodafone(to jsou shopy, se kterými mám zkušenost s vracením zboží) vrací pouze ceny za zboží. Litex mi vrátil při výměně i cenu jednoho poštovného.
|
|
|
|
Cimbur | •
|
(22.1.2012 10:28:26) Pokud vím, tak nárok na vrácení zboží zakoupeného přes internet má zákazník do 14-ti dnů vždy a bez uvedení důvodů, navíc nově se loni hovořilo o tom, že prodávající vrací i poštovné. Proplácení poštovného mi ale připadá likvidační pro prodejce - s výjimkou oprávněných reklamací, samozřejmě.
|
|
houstička | •
|
(22.1.2012 11:03:08) Prodejce má jistě v podmínkách prodeje i část, kde se na vyzvání administrátorky hned po změnách v zákoně týkajících se vrácení zboží do 14 dnů a poštovného, může mimojiné uvádět, že má nárok na snížení vracené částky o skutečné náklady, které prodejci vznikají. Skutečné náklady = vyzvednutí zboží na poště, neoriginální obal, chybějící cedulky, čas strávený opětným přeměřením, zhotovení fotografie, komunikace, vrácení zboží zpět do prodeje, ponížení ceny již použitého zboží aj.
|
Maťa. |
|
(22.1.2012 11:12:03) jj
|
|
|
Maťa. |
|
(22.1.2012 11:10:39) No..míra-nemíra...do 14 dní je nárok na vrátenie zo zákona bez udania dovodu v prípade, že ide o NOVÉ ZBOŽÍ. A musí sa vrátiť i poštovné.
V prípade, že 14 dní vypršalo, tak sa to rieši jak normál reklamácia a zle odmerané miery zákazníkom nie sú na reklamovanie dovod - u NOVÉHO ZBOŽÍ.
U bazarového neplatí ani lehota 14 dní.
|
Maťa. |
|
(22.1.2012 11:11:42) Ešte teda, ako predajca možem poštovné znížiť o čiastku, ktorá mi vznikla skutočnými nákladmi (príklad - šperky - ich vyčistenie, uvedenie do pov. stavu atd.).
|
Maťa. |
|
(22.1.2012 11:13:03) Ešte...inak píšem o JEDNOM POŠTOVNOM, NE O DVOJÍM! Týka sa to poštovného smerom od predajcu k zákazníkovi. Poštovné smerom od zákazníka k predajcovi si zákazník hradí sám!
|
Paradox |
|
(22.1.2012 12:29:46) Maťo, tato lhůta platí i pro bazarové zboží. I pro nové zboží se slevou. Pokud je smlouva uzavřená přes internet.
|
|
|
|
|
Adina,kluk 08 | •
|
(22.1.2012 12:07:32) já bych určo poštovné neřešila a již bych to nechala být. proč hned nazývat paní zlodějkou,vždyt je to ubohé.
|
|
katyn |
|
(22.1.2012 16:57:04) V takovém případě bych poštovné nevracela. Jednou jsem takhle koupila novou bundu, ale byla poškozená, tak jsem ji vrátila a protože chyba byla na straně prodávající, vrátila mi i poštovné. Ale když jsem např. vracela nové zboží ve lhůtě 14 dnů od zakoupení, poštovné mi taky nidko nevracel. Když jsem poštou posílala toustovač na reklamaci, poslali mi jen nový kus, poštu mi nikdo neproplácel.
|
|
Luciferekk s čertíky |
|
(22.1.2012 17:10:37) Nevím jak to kde chodí, ale třeba z Bonprixu ti taky nevrátí poštovné ani balné a navíc když to posíláš zpět tak si to vlastně zaplatíš taky sama.Takže po sečtení si to poštovné zaplatíš při vrácení 2x.
|
|
Suza007 |
|
(24.1.2012 19:58:36) Já kupovala něco na mall.cz a vracela jsem to, protože mi nevyhovovala velikost a vrátili mi jenom peníze za zboží, ne za poštovné. Poštovné se prý vrací jenom při reklamaci.
|
|
|