| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Problém na Mimibazaru

 Celkem 43 názorů.
 Paradox 


Téma: Problém na Mimibazaru 

(22.1.2012 9:55:09)
Situace: Prodejkyně (komerční) na základě objednávky a uskutečněné platby odešle zboží. Zákaznice tvrdí, že chce zboží vrátit, protože byla uvedena špatná míra. Zboží posílá zpět. Prodejkyně zjistí, že míra byla uvedena správně, posílá mailem fotografii zboží s přiloženým metrem a vrací zákaznici částku, zaplacenou pouze za zboží, bez poštovného.
Zákaznice nazve prodejkyni zlodějkou a trvá na vrácení poštovného.
Domníváme se, že v tomto případě, kdy je chyba na straně zákaznice, má tato osoba nárok pouze na vrácení částky zaplacené za zboží, nikoliv na náhradu poštovného.
Co myslíte?
 Insula 


Re: Problém na mimibazaru 

(22.1.2012 9:56:44)
Tak já bych určitě vrátila vše, jak se znám. Ale jinak si myslím, že prodejce je v právu.
 Paradox 


Re: Problém na mimibazaru 

(22.1.2012 9:59:04)
Insulo, vrátila bys vše? Dejme tomu, že zboží bylo za 200,-Kč, poštovné 2x50,-Kč. Vrátila bys celé 300,-Kč?
 Valoria 


Re: Problém na mimibazaru 

(22.1.2012 9:59:43)
vratila bych 250kc jak mi uklada zakon.
 Paradox 


Re: Problém na mimibazaru 

(22.1.2012 10:04:50)
Valorie, zákon přece ukládá vrátit při internetovém prodeji částku zaplacenou za zboží, zárveň však uvádí, že dodavatel má právo na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží. Přece nemůže prodejce z takového obchodu mít ztrátu 50,-Kč, které zaplatil za poštovné. Má ztrátu už i na tom, že s balíčkem musel na poštu.~d~
 Valoria 


Re: Problém na mimibazaru 

(22.1.2012 10:07:37)
az na to ze pani si zaplatila jedno postovne, zadna strata tam neni Pani zaplatila 200kc za zbozi a 50kc postovne. Na zaklade toho ji prodejce poslal zbozi,
Kupujici neni spokojena takze za 50kc posila zpet, to jsou naklady jenom jeji. Prodavajici je povinen zaplatit ji castku 250kc kterou take obdrzel. Kde mas ztratu?
 Paradox 


Re: Problém na mimibazaru 

(22.1.2012 10:10:09)
No tak snad tu padesátikorunu prodejce zaplatit poště, ne? To je jeho ztráta. Obchod se neuskutečnil a přitom je prodejce o 50,-Kč chudší.~d~ Pokud by to udělalo 10 lidí do měsíce, je to minus 500,-Kč.
 Valoria 


Re: Problém na mimibazaru 

(22.1.2012 10:12:10)
komercni prodejce je ale povinen ridit se zakonem. Pokud pani odstoupila od smlouvy v ramci 14dnu, tak je povinen vratit plnou castku plus postovne. Kazda strana prisla o 50kc.
 Valoria 


Re: Problém na mimibazaru 

(22.1.2012 10:12:49)
To je proste risk v podnikani.
 Paradox 


Re: Problém na mimibazaru 

(22.1.2012 10:13:36)
Našla jsem to. Je to tak. Děkuju Vám všem za názory.
 Desty 


Re: Problém na mimibazaru 

(22.1.2012 11:36:21)
Jenže tu padesátikorunu, co nazýváš ztrátou - jsi přece dostala zaplacenou od zákaznice, ne?
Ty netratíš nic - jen čas při vrácení zboží. Naopak tratná bude zákaznice - protože zboží vrátí na vlastní náklady.
 Lída. 


Re: Problém na mimibazaru 

(22.1.2012 12:16:15)
"Jenže tu padesátikorunu, co nazýváš ztrátou - jsi přece dostala zaplacenou od zákaznice, ne?
Ty netratíš nic - jen čas při vrácení zboží."

to je dobrá matematika ~t~

zákaznice pošle padesát - jsem 50 v plusu
dám zboží na poštu - hypoteticky poště zaplatím 50 (zlaté oči) - jsem na nule
zákaznice požaduje vrátit poštovné - jsem 50 v mínusu
 Sengam 


Re: Problém na mimibazaru 

(22.1.2012 12:21:26)
Desty, jak NEZTRATÍ NIC?
Zákaznice jí sice zaplatila poštovné,ale ona ho platila při posílání taky.Tím byly na nule.
A ona ted chce po ní znovu vrátit i za poštovné!takže prodejkyně bude v "minusu" jen kvůli tomu, že zákaznice přes svátky přibrala a nevleze se do bundy.
 Insula 


Re: Problém na mimibazaru 

(22.1.2012 12:33:55)
Zákaznice je ale v právu, jak tady již někdo upřesnil, neboť odstoupila od smlouvy do 14-ti dnů.
 Limai 


Re: Problém na mimibazaru 

(22.1.2012 16:53:50)
Ona ho při posílání platila,ale to poštovné nebylo z jejích peněz,nýbrž z peněz zákaznice~:-D
 Insula 


Re: Problém na mimibazaru 

(22.1.2012 10:04:01)
Ano.
 Insula 


Re: Problém na mimibazaru 

(22.1.2012 10:09:57)
Na druhou stranu, když jde o komerčního prodejce, tak si dá náklady na poštovné do nákladů v účetnictví. ~d~
 Valoria 


Re: Problém na mimibazaru 

(22.1.2012 10:13:45)
samozrejme ze si to da do nakladu, takze tu ztratu moc nechapu, kde jako vznikla.
 HelenaPa 


Re: Problém na mimibazaru 

(22.1.2012 9:58:16)
Myslím, že nemá zákaznice nárok na poštovné, ale jen na pár facek za hrubou urážku prodejkyně.
 Valoria 


Re: Problém na mimibazaru 

(22.1.2012 9:58:42)
take si myslim ze je prodejce v pravo ale do 14 dnu muze bez udani duvodu odstoupit od smlouvy. Tudiz se vraci castka za zbozi plus postovne, nehradi se vsak postovne ktere kupujici uhradil pri vraceni zbozi. Prodejkyne je komercni, tudiz jsou nektere veci pro ni opravdu zavazne.
 HelenaPa 


Re: Problém na mimibazaru 

(22.1.2012 9:59:49)
Jo, to jsem přehlídla, že je komerční prodejkyně. Tak to asi musí vrátit ti to jedno poštovné. Ale pár pohlavků bych přibalila stejně :-)
 HelenaPa 


Re: Problém na mimibazaru 

(22.1.2012 10:00:20)
"ti" tam být nemělo
 Alč@ 


Re: Problém na mimibazaru 

(22.1.2012 10:05:20)
mám, pocit že prodejce vrací poštovné pouze pokud by bylo zboží vadné a nebo
by byli opravdu napsané špatné rozměry.

pokud kupující vrací protože se nu nelíbí, je poštovné na něho.
 nancy17+Filip03/10+Lucie02/12 


Re: Problém na mimibazaru 

(22.1.2012 10:12:16)
Tuším, že má nárok na vrácení všeho včetně poštovného, pokud vše proběhlo do 14 dnů.
 X E N A 


Re: Problém na mimibazaru 

(22.1.2012 10:25:01)
Přesně tak, vrací všechno vč. obou poštovných. Ať byl důvod jakýkoliv, psát nic nemusela. Do 14ti dnů platí oboje poštovné prodávající.
 Paradox 


Re: Problém na mimibazaru 

(22.1.2012 10:28:20)
Obě opravdu ne.
http://www.podnikatel.cz/clanky/odstoupeni-od-smlouvy-musite-vratit-i-postovne/
 X E N A 


Re: Problém na mimibazaru 

(22.1.2012 10:32:22)
Hmm, já to beru podle sebe. Mně naposledy skutečně vrátili všechno, vč. mého poštovného k nim. Nebyl to žádný bazar, ale klasický nábytek vč. e-shopu.
Tak asi záleží, jak se k tomu daný prodejce postaví, tenhle můj byl evidentně dobrej...
 X E N A 


Re: Problém na mimibazaru 

(22.1.2012 10:33:52)
Navíc o tom byly reportáže v TV, kde to zdůrazňovali a byly tam rozhovory s majiteli různých prodejních serverů, že pokud toho lidi budou zneužívat, tak navýší cenu zboží, ale že pro začátek to rozjedou bez navýšení ceny a uvidí se...
 Paradox 


Re: Problém na mimibazaru 

(22.1.2012 10:34:22)
Xeno a bylo to vrácení zboží bez udání důvodu? To koukám.~e~
 X E N A 


Re: Problém na mimibazaru 

(22.1.2012 10:39:05)
Asi jsem fakt narazila na nějakýho seriózního, no. Holt to chce studovat obchodní podmínky.
 X E N A 


Re: Problém na mimibazaru 

(22.1.2012 10:41:28)
Jo a pak jsem ještě asi 2x reklamovala, a to mi teda vrátili automaticky to moje poštovné k nim a druhá firma si dokonce zařídila sama odvoz, to jsem nikam ani nemusela.
 Sengam 


Re: Problém na mimibazaru 

(22.1.2012 10:40:14)
To se mi teda ještě nikdy nestalo, aby mi vrátili obě poštovné.

Neckermann, Otto,Vodafone(to jsou shopy, se kterými mám zkušenost s vracením zboží) vrací pouze ceny za zboží.
Litex mi vrátil při výměně i cenu jednoho poštovného.
 Cimbur 
  • 

Re: Problém na mimibazaru 

(22.1.2012 10:28:26)
Pokud vím, tak nárok na vrácení zboží zakoupeného přes internet má zákazník do 14-ti dnů vždy a bez uvedení důvodů, navíc nově se loni hovořilo o tom, že prodávající vrací i poštovné. Proplácení poštovného mi ale připadá likvidační pro prodejce - s výjimkou oprávněných reklamací, samozřejmě.
 houstička 
  • 

Re: Problém na mimibazaru 

(22.1.2012 11:03:08)
Prodejce má jistě v podmínkách prodeje i část, kde se na vyzvání administrátorky hned po změnách v zákoně týkajících se vrácení zboží do 14 dnů a poštovného, může mimojiné uvádět, že má nárok na snížení vracené částky o skutečné náklady, které prodejci vznikají.
Skutečné náklady = vyzvednutí zboží na poště, neoriginální obal, chybějící cedulky, čas strávený opětným přeměřením, zhotovení fotografie, komunikace, vrácení zboží zpět do prodeje, ponížení ceny již použitého zboží aj.
 Maťa. 


Re: Problém na mimibazaru 

(22.1.2012 11:12:03)
jj
 Maťa. 


Re: Problém na mimibazaru 

(22.1.2012 11:10:39)
No..míra-nemíra...do 14 dní je nárok na vrátenie zo zákona bez udania dovodu v prípade, že ide o NOVÉ ZBOŽÍ. A musí sa vrátiť i poštovné.

V prípade, že 14 dní vypršalo, tak sa to rieši jak normál reklamácia a zle odmerané miery zákazníkom nie sú na reklamovanie dovod - u NOVÉHO ZBOŽÍ.

U bazarového neplatí ani lehota 14 dní.


 Maťa. 


Re: Problém na mimibazaru 

(22.1.2012 11:11:42)
Ešte teda, ako predajca možem poštovné znížiť o čiastku, ktorá mi vznikla skutočnými nákladmi (príklad - šperky - ich vyčistenie, uvedenie do pov. stavu atd.).
 Maťa. 


Re: Problém na mimibazaru 

(22.1.2012 11:13:03)
Ešte...inak píšem o JEDNOM POŠTOVNOM, NE O DVOJÍM! Týka sa to poštovného smerom od predajcu k zákazníkovi. Poštovné smerom od zákazníka k predajcovi si zákazník hradí sám!
 Paradox 


Re: Problém na mimibazaru 

(22.1.2012 12:29:46)
Maťo, tato lhůta platí i pro bazarové zboží. I pro nové zboží se slevou. Pokud je smlouva uzavřená přes internet.
 Adina,kluk 08 
  • 

Re: Problém na mimibazaru 

(22.1.2012 12:07:32)
já bych určo poštovné neřešila a již bych to nechala být.
proč hned nazývat paní zlodějkou,vždyt je to ubohé.
 katyn 


Re: Problém na mimibazaru 

(22.1.2012 16:57:04)
V takovém případě bych poštovné nevracela. Jednou jsem takhle koupila novou bundu, ale byla poškozená, tak jsem ji vrátila a protože chyba byla na straně prodávající, vrátila mi i poštovné. Ale když jsem např. vracela nové zboží ve lhůtě 14 dnů od zakoupení, poštovné mi taky nidko nevracel. Když jsem poštou posílala toustovač na reklamaci, poslali mi jen nový kus, poštu mi nikdo neproplácel.
 Luciferekk s čertíky 


Re: Problém na mimibazaru 

(22.1.2012 17:10:37)
Nevím jak to kde chodí, ale třeba z Bonprixu ti taky nevrátí poštovné ani balné a navíc když to posíláš zpět tak si to vlastně zaplatíš taky sama.Takže po sečtení si to poštovné zaplatíš při vrácení 2x.
 Suza007 


Re: Problém na Mimibazaru 

(24.1.2012 19:58:36)
Já kupovala něco na mall.cz a vracela jsem to, protože mi nevyhovovala velikost a vrátili mi jenom peníze za zboží, ne za poštovné. Poštovné se prý vrací jenom při reklamaci.

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.