| Nevímsirady |
 |
(23.1.2012 12:35:20) Je tady někdo, kdo vracel zboží na dobírku? Musí být tyhle doklady prodávajícímu doloženy? U pošty mi nikdy nic nedali a z PPL je rovnou vyhazuju  problém ale nastal te´d, když jsem poprvé v životě vracela zboží takto koupené, přečetla jsem si samo jejich podmínky a nic takového tam nebylo a přesto to po mě chtějí, přitom fakturu (je v ní i to poštovné) mají (i si jí můžou vytiskout), peníze co jsem zaplatila za zboží mají také, tak fakt nechápu, kde je problém Nechápe to ani manžel a to reklamace a vrácení zboží dělal několik let
|
| Nevímsirady |
 |
(23.1.2012 12:40:23) to zboží bylokoupeno na dobírku zasláno zpět tak jak má být
|
|
| withep | 
 |
(23.1.2012 12:43:20) Logiku by to mělo, pokud by k nim peníze od pošty/PPl nedorazily, ale takhle... Pokud to nemají v reklamačním řádu, odvolej se na reklamační řád, případně na zákon (obchodní? na ochranu spotřebitele? nevím přesně). Tvou povinností je dokázat, že jsi to koupila u nich, kdy a za kolik; to všechno je napsáno na faktuře.
Stalo se mi, že v době, kdy moje zdravotní pojišťovna přispívala na různé ochranné pomůcky, jsem si koupila dioptrické plavecké brýle a dodatečně mě napadlo uplatnit na ně ten příspěvek. Nešlo to, nestačila jim faktura a neměla jsem od pošťačky potvrzení (dává ho jen na vyžádání), měli to ovšem takto napsáno v podmínkách.
|
|
| Vínečko | 
 |
(23.1.2012 12:55:44) Jsem teda nikdy nic na dobírku nevracela. Vždycky jsem vracela zboží bez dobírky a následně mi poslali peníze na účet. Nesetkala jsem se s shopem, kde by přebírali vrácené zboží oproti dobírce.
|
| Nevímsirady |
 |
(23.1.2012 13:05:47) já to zboží vracela normálně, ale kupovala na dobírku, špatně jsem to napsala
|
| Vínečko | 
 |
(23.1.2012 13:06:25) aha, tak to promiň Jsem to pochopila špatně.
|
|
|
|
| X E N A | 
 |
(23.1.2012 12:57:58) Oni patrně chtějí číslo dokladu, asi jsou líný to dohledávat. Napiš jim, že to najdou podle data objednání z toho a toho mejlu. To si snad pamatuješ... Pokud ne, měla by jim stačit pouze doručovací adresa, resp. fakturační.
|
|
| Martina, 3 synové | 
 |
(23.1.2012 13:22:12) Na poště mi doklad o zaplacení nabízejí, ale já si ho neberu.
Nikdy s tím nebyl problém, u zboží byla přiložena NÁVRATKA, kterou jsem vyplnila a poslala zpátky.
|
|
| Malenka44 |
 |
(23.1.2012 16:59:57) pošta by ti měla dát potvrzení o zaplacení znovu, alespoň u nás to není problém, tak se tam zeptej. Jen musíš vědět, kdy to asi bylo. A PPL to samé, záleží na ochotě.
|
|
| Romana32 | 
 |
(23.1.2012 17:26:37) Z netu objednávám většinou na dobríku, ale při reklamaci (cca 3x z různých obchodů) po mě chtěli pouze fakturu a nic jiného.
|
|
| Katka, kluci 9 a 13 | •
 |
(23.1.2012 18:52:37) No nevím, u nás se vyřizuje toto na základě dodací faktury s vyplněnou návratkou, ale zákazníci často pošlou se zbožím jen průvodní dopis a ženské, co to zpracovávají si to samozřejmě umí dohledat a ověřit, k jakému nákupu se to vztahuje...Uvedený požadavek je buzerace zákazníka a něčí lenost, podle mě..."Otevřenou" pohledávku na dobírkovou částku má prodejce v tomto modelu vůči poště, nikoliv vůči tobě.Bu´d mu přijdou peníze za dobírku, nebo mu pošta rovnou vrátí balík jako nepřevzatý. V případě, že jsi balík převzala a dobírku tedy zaplatila, je to ted mezi poštou a jimi /ta peněžní částka.Je možné, že peníze za dobírku ještě nemají na účtě , ale to není tvůj problém.Je to běžné : zákazník zaplatí, peníze putují na účet a zákazník mezitím pošle zboží zpět... To, že jsi jim zaslala zboží zpět, je prostě normální a měla bys mít pouze doklad o nákupu, kterým je faktura. Trvala bych na svém. Mimochodem, jde o REKLAMACI nebo vracíš zboží ve dvou týdnech od nákupu ?
|
| Nevímsirady |
 |
(23.1.2012 20:54:15) jedná se o vrácení věci do těch dvou týdnů... Já na to koukala taky jako puk a manžel taky, podle něj dokonce ani nepotřebuju tu fakturu, stačí když napíšu čestné prohlášení, že jsem věc koupila a kdy a oni si to musí dohledat... Asi se mstí, že jsem věc vracela
|
| Katka, kluci 9 a 13 | •
 |
(23.1.2012 22:58:28) Bude to nějaký menší webshop, kde řeší případ od případu. Ale jak říkám, při nákupu na dálku máš zákoný nárok na vrácení zboží bez udání důvodu a následně návrat peněz. Bez ohledu na to, jestli dobírku mají nebo nemají.. atd. je to navíc logický nesmysl, aby vyžadovali důkaz o převzetí zásilky. Máš doklad, že jsi nakoupila a zasíláš jim zpět NAKOUPENÉ ZBOŹI.Kdybys ho nepřevzala, tak ho nemůžeš poslat zpět.....Slušně a stroze je mailem nebo lépe písemně požádej o to, aby dostáli zákonným závazkům. k tomu kopie nákupní faktury, konec. Napiš, že jinak postupuješ k prošetření ČOI.
|
| Katka, kluci 9 a 13 | •
 |
(23.1.2012 23:02:16) To vrácení bez udání důvodu platí do dvou týdnů, samozřejmě...Ještě mě napadá, jestli třeba nevracíš to zboží nějak na hranici těch dvou týdnů. Tam by eventuelně mohli chtít ten doklad k posouzení, jestli to opravdu je v rámci těch dvou týdnů... ale zase, slušný a normální obchodník tam vždy ponechává toleranci.
|
|
|
|
|
|