| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Reklamace bot

 Celkem 17 názorů.
 Ažurka + Toni+Andul 


Téma: Reklamace bot 

(2.3.2012 7:57:10)
Dnes jdu reklamovat zimní boty koupila jsem si je v listopadu chodila jsem v nich párktát střídala ještě s jinými.U těchto se mi propadla klenba jsou koupený ve Sportisimu, peníze mi asi nevátí že?díky
 Pawlla 


Re: jak to je s reklamací bot? 

(2.3.2012 8:09:08)
Boty kupuju v Deichmannu,tam vrací peníze vždy.
 Ažurka + Toni+Andul 


Re: jak to je s reklamací bot? 

(2.3.2012 8:13:31)
jj o Deichmannu vím.Ale jinak na vrácení asi právo v tomto případě nemám~d~
 Inka 
  • 

Re: jak to je s reklamací bot? 

(2.3.2012 8:40:18)
Proč bys neměla nárok? Je to reklamace jako každá jiná.
 Ažurka + Toni+Andul 


Re: jak to je s reklamací bot? 

(2.3.2012 8:47:05)
já myslela,že boty musí jít na reklamaci a budu čekat 1 měsíc bud je opravý nebo dají jiné příp.vrátí peníze,ale hned asi nemůžu čekat vrácení peněz ne?
 Inka 
  • 

Re: jak to je s reklamací bot? 

(2.3.2012 8:54:04)
No budeš čekat měsíc, pak Ti vrátí peníze. Jestli to jsou zimní, tak to nevadí, ne.
 Ažurka + Toni+Andul 


Re: jak to je s reklamací bot? 

(2.3.2012 8:56:04)
tak četla jsem toto Vada zboží

Koupili jste si televizi, ale přestala fungovat. Šli jste do práce v teniskách, ale promokly. Udělali jste si výlet na bruslích, ale přezka praskla... Určitě byste vymysleli tisíc dalších případů, které se staly vám nebo vašim známým. Prvním krokem k reklamaci je každopádně zjištění vady, i když toto zjištění nebývá být nijak příjemné. Ve hře můžou být stovky, ale i tisíce korun.
2

Cesta do prodejny

S sebou si vezměte účet (pokud ho nemáte, existují i jiné možnosti- např. výpis z banky, pokud jste platili kartou) a samozřejmě vadné zboží. Nepotřebuje ani krabici, ani visačku s cenovkou, ani záruční list. Pokud vám v prodejně budou tvrdit opak, nenechte odradit!
3

Prvních 6 měsíců

Proč je vlastně výhodné, že se zboží poškodilo v prvních 6 měsících? Odpověď dává § 616 občanského zákoníku: Pokud se vada objeví v prvních 6 měsících ode dne nákupu, má se za to, že existovala již v době převzetí věci, a to za předpokladu, že to neodporuje povaze věci nebo se neprokáže opak.

Proto vy nemusíte dokazovat prodavači, že jste škodu nezpůsobili svým nevhodným zacházením, ale prodavač musí dokázat vám, že jste s věcí zacházeli jinak než podle návodu. Pokud vám to nedokáže (většinou nemá jak, i kdyby jste s věcí skutečně nakládali jinak, než je vhodné), reklamaci vám musí uznat.
4

Realita

Argument prodavače může být třeba následující: Kůže na botách popraskala, protože jste v nich evidentně sportoval. Ale tohle jsou kožené vycházkové boty a podle návodu nebyly určeny na sport, proto vám reklamaci neuznávám.

Vaše reakce: Skutečně? A jste schopen mi to dokázat?
5

Výměna zboží

V prvních 6 měsících jste to jen vy, kdo rozhodne, jestli se věc bude opravovat, nebo jestli si z prodejny odnesete věc stejného druhu, ale úplně novou. Vždy to ale musíte prodavači říct! Samozřejmě budete mít zájem na tom, aby vám věc vyměnili za novou. Pokud již takovou věc nemají (např. daná televize se přestala vyrábět), musí vám vrátit peníze.
6

Modelová situace

Vaše reklamace může vypadat například takto: Dobrý den, před třemi měsíci jsem si u vás koupil tento batoh, ale utrhla se mu obě ucha. S batohem jsem zacházel jen podle přiloženého návodu a vylučuji, že by s ním nevhodně nakládal někdo jiný, protože batoh jsem měl stále u sebe.

Prodavač: Batoh má nosnost maximálně 5 kg, vy jste v něm určitě nosil těžší věci! Reklamaci vám proto neuznáváme.

Vy: Už jsem vám jednou řekl, že jsem s ním zacházel jen podle návodu. A i kdyby ne, podle občanského zákoníku jste to vy, kdo mi musí prokázat, že jsem batoh poškodil svým nevhodným zacházením. Batoh si nepřeji opravovat, chci nový. Pokud nový nemáte, vezmu si peníze.

(Prodavač zpravidla zavolá vedoucí prodejny, takže jí zopakujete to samé a máte "vyhráno").
 Inka 
  • 

Re: jak to je s reklamací bot? 

(2.3.2012 8:59:15)
Já jim vždycky řeknu, že jsem se radila na české obchodní inspekci a vždycky mi to uznali
 Esmi,Kubík 08/05,Terezka 12/08 


Re: jak to je s reklamací bot? 

(2.3.2012 8:49:37)
Na reklamaci určitě právo máš.Já tam reklamovala zatím boty jednou,posílají na posouzení a pak je vrátí buď opravené nebo vrátí peníze. Mě vrátili boty zalepení a ještě špatně,takže to tenkrát vyřizoval muž(on je takový výřečnější~;) ),takže nakonec si vykřičel vrácení peněz.
 zerat 


Re: jak to je s reklamací bot? 

(2.3.2012 8:52:00)
Hned Ti je asi nevrátí, ale máš právo napsat do reklamačního, že chceš vrátit peníze a já bych to tak i udělala-končí zima a kdyby se závada opakovala, ale třeba byla jiná, tak za rok Ti řeknou, že už jsou boty rok staré a peníze se třeba budou cukat vrátit ~d~
 Esmi,Kubík 08/05,Terezka 12/08 


Re: jak to je s reklamací bot? 

(2.3.2012 8:56:02)
jj,taky jsem si napsala,že chci vrátit peníze,botky přišly zpátky,jako opravené a prý se podle toho neřídí~d~,když to jde opravit tak opraví,i když máš zaškrtnuto,že chceš vrátit peníze.To je teda aspoň moje zkušenost ze Sportisima.
 zerat 


Re: jak to je s reklamací bot? 

(2.3.2012 8:58:45)
No to určitě,tak jsem to myslela, že je samozřejmě na nich, jak to udělají, ale mně třeba opravili a boty zničili jejich pohodlnost a vrátili mi peníze obratem když jsem tam přišla vyzbrojená info z ČOI.
 Esmi,Kubík 08/05,Terezka 12/08 


Re: jak to je s reklamací bot? 

(2.3.2012 9:00:55)
To je děs,já na jednu stranu chápu,že prodavač za to nemůže,taky se řídí jen tím,co dostal za instrukce,takže tam na ně nerada ječím,ale člověk by se z toho jednání vzteknul~o~
 zerat 


Re: jak to je s reklamací bot? 

(2.3.2012 9:12:27)
Já jsem na ně ani jednou nezvedla hlas, jen když mi boty zmršili - mám nohu 41-42 a sehnat v téhle velikosti je dost o štěstí. Navíc to byly kozačky v podstatě nad naše možnosti za 2590 Kč, ale vzala jsem je předloni, páč byly jediné, které mi sedly no a za skoro rok, co čekaly na zimu se v jejich podešvy pod nohou udělaly bubliny a měla jsem pocit, že chodím po struhadle ~Rv Opravili to vlepením nové vložky a boty mě začaly tlačit, malíček se mi sunul do jiné prohlubně- prostě fakt se to nedalo. Tak jsem je šla vrátit s tím, že už je nechci a oni, že to určitě peníze vrátí... po 14 dnech jsem tam volala prý jo, reklamaci uznali, ale peníze mi nevrátí na ruku v hotovosti, ale stylem nějaké předplacené karty, kterou musím tuším o půl roku vyčerpat a že zimní boty už ale skoro žádné nemají a já, že je prosinec a v čem jako budu chodit? No někde si koupíte jiné, kráva jedna ~o~~o~~f~ Jo a prý jednají v souladu s reklamačními podmínkami ~t ~Tak jsem jí řekla, že jdu volat na ČOI... další den jsem tam šla, ještě mi u Bati ukázali jejich reklamační řád, že mi skutečně musí vyplatit peníze v hotovosti... přišla jsem do Rena vyzkoušela pár bot a šla jsem za paní, že fakt u nich boty nevyberu a na nové nemám, tudíž prosím ať přijde vedoucí a ukáže mi v jejich reklamačním řádu, kde je to co mi den předtím říkala. Paní, že už ví, kdo jsem a že mi samozřejmě peníze vyplatí ~t~~t~ Ono není potřeba řvát, fakt je stačí umlátit argumenty ~;) Nicméně u Rena koupím už tak max. bačkory ~;)
 Majda a Kájík 07/10 


Re: jak to je s reklamací bot? 

(2.3.2012 9:18:23)
Cauky,tak ja mela taky boty ze Sportisima,vysoke. A rozbil se mi zip. V nedeli jsem tam s tim byla,v utery se to posilalo do Prahy a za 14 dni v utery jsem tam mela pripravene zpet. Vedouci moc mila a jeste me litovala ze budu muset v tech mrazech chodit v teniskach. :D
 Majda a Kájík 07/10 


Re: jak to je s reklamací bot? 

(2.3.2012 9:21:48)
ale taky me upozornila vedouci,ze pokud to pujde opravit tak to opravi i kdyz jsem chtela penize zpet. Ono jako vzijte se do toho,ze by ted kazdy po zime prisel,rozbil botu a chtel penize. Koupil by si jarni boty a zase by je po sezone vratil.:)
 X E N A 


Re: jak to je s reklamací bot? 

(2.3.2012 12:00:34)
Nechtěla bych to vyřídit jako reklamaci, ale buď vyměnit, nebo zpět peníze, tak jak to říká zákon o vadě vyskytnuté do 6ti měsíců od data prodeje.
Tudíž v žádném případě nepodepisovat reklamační protokol.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.