Ramisa |
|
(1.6.2012 11:03:44) Zajímalo by mě, jak co nejlépe prodat něco v aukci. Prodávám nové zboží (bižuterii) na MMB, mám tedy předplacené i nějaké aukce. Ale zatím se mi v aukcích moc nedaří. Když koukám na ostatní aukce, tak mají hodně sledujících zákazníků, cena se jim zvedá. Já když dám nějakou minimální cenu, za kterou chci prodat, tak to nikdo ani nesleduje. Když dám od korunky, tak už jsem dvakrát musela prodat právě za korunu Nepředstavuji si, že budu vydělávat pětinásobek nákladů, ale že se pokryjí náklady a výdělek bude někdy větší někdy menší. Neporadíte nějaké triky, jak zlepšit úspěšnost? Kdy třeba aukce zahajovat, kdy končit? Jaké ceny dávat? Předem díky za Vaše tipy.
|
Ramisa |
|
(1.6.2012 11:04:41) Ještě jedna poznámka - pokud bych prodávala použité zboží, tak budu samozřejmě ráda sledovat, jak se pomalu zvyšuje cena věci, která je už pro mě bezcenná. Ale pokud je to nová věc, musím přece dostat minimálně na náklady, ne?
|
MarMat (+2) |
|
(1.6.2012 11:24:07) Spousta podnikání se nějaký čas "dotuje". Pokud to člověk myslí vážně, měla by potom jít přibližně polovina čistého zisku na reklamu (PPC, sociální sítě...)
Máš třeba profil na Facebooku? Ze začátku musíš ty za nimi a ne oni za tebou.
My třeba naše podnikání dotovali asi půl roku, teď už vydělává. Prostě to chvilku trvá.
V tomhle je to fakt i otázka trhu, my prodáváme věci, které nejsou jen tak všude...ale zase máme jiné problémy, pořád je něco
|
|
|
MarMat (+2) |
|
(1.6.2012 11:10:36) Prodávám sice jiné výrobky, ale mám dva eshopy...jeden zakázkový a jeden klasický.
Aukce je dobré zadávat chvíli po špičce ... tzn. sobota nad ránem. V pátek večer se vyrojí aukcí plno a tak se to posunuje.
Ceny samozřejmě menší než konkurence, ale zase ne tak abys prodělala. Pro začátek by vážně mělo stačit, aby to pokrylo náklady.
Na mimibazaru je potřeba mít zakoupené členství, jinak se defaultně neukazuješ a i tak aukce často aktualizovat, protože je tam spousta prodávajících a pak se to posunuje dolů.
Samozřejmě je dobré mít svou značku...jméno nebo přezdívku. Pokud si to lidé zapamatují a pak tě někde uvidí, budeš pro ně důvěryhodnější. Často lidé koukají i jestli máš webové stránky, to s tím souvisí, takže dobré SEO je asi základ, potom nějaký "user friendly" vzhled a často na sebe odkazovat.
Určitě je také dobré dělat akce, např 20% sleva buď pro a) registrované u tebe na stránkách b) nakupující na MMB atd. udělané třeba jako "TATO SLEVA TRVÁ POUZE TŘI DNY"
|
Ramisa |
|
(1.6.2012 11:13:29) Za ten tip na dobu zadávání díky. Jinak členství mám placené. Já právě viděla jednu konkurentku, která ani nemá na své MMB stránce odkazy na aukce, dává vše od korunky a přitom jí lidé přihazují.
|
MarMat (+2) |
|
(1.6.2012 11:14:14) asi je známější
|
Ramisa |
|
(1.6.2012 11:15:32) Známější myslíš jako že se lidi pravidelně chodí dívat na její stránky aukcí, co tam zrovna má? Jakože ji třeba mají uloženou v oblíbených?
|
MarMat (+2) |
|
(1.6.2012 11:16:39) Ano, že má jméno jako značku. To by měl být tvůj cíl. Lidi musí vědět kdo jsi a co prodáváš.
|
Ramisa |
|
(1.6.2012 11:18:26) No, ale kolik lidí si zase bude bižuterii kupovat opakovaně, ne? Já bych řekla, že se spíš na ty aukce jen tak kliká, co člověku padne do oka, ne?
|
MarMat (+2) |
|
(1.6.2012 11:20:43) Pokud je s tebou člověk spokojen, tak bych se nebála, že nepřijde znovu. Ale samozřejmě, ten vzhled k tomu patří taky. Pěkné fotografie, které zaujmou.
Taky se musí brát v potaz, že trh je bižuterií a jinými rukodělnými výrobky značně přesycen.
|
Ramisa |
|
(1.6.2012 11:26:43) No já vím, že je toho všude mnoho. Já to mám okrajově, takže se nijak nehroutím. A vystačím s tím, co normálně prodám na MMB. Jen jsem si to těmi aukcemi chtěla trochu ozvláštnit. Jinak obrázky mám pěkné, buď vlastní (u rukodělných výrobků) nebo katalogové, které jsou potom úplně stejné jako mají konkurenti. Snažím se to také spíš přefotit, ale pokud se tomu člověk nevěnuje profesionálně tak to většinou nevypadá líp než z katalogu, že. A ještě druhá věc je zaklínadlo "Swarovski". Já ho tam nepíšu, když na sto procent vím, že ty moje (i jejich) výrobky Swarovski být nemohou...
|
MarMat (+2) |
|
(1.6.2012 11:28:44) Tak pokud máš kamínky Swarovski, tak klidně napiš do názvu Swarovski a potom upřesni. Pokud to Swarovski není "ani zdaleka", tak to tam rozhodně nepiš, to by bylo klamání zákazníka. K pravému šperku Swarovski dostáváš vždy certifikát pravosti.
|
Ramisa |
|
(1.6.2012 11:29:51) Jo, to vím. A taky vím, že ten certifikát nemůžou mít ani oni, když prodáváme úplně ten stejný výrobek, no Ale lidi se po tom asi neptají, jak vidí Swarovski, tak jsou oslněni
|
|
|
Ramisa |
|
(1.6.2012 11:29:06) No, to přihazování od kámošek bych taky typovala. Hlavně by mohly přihodit, když to vypadá, že prodám za korunu, že Bohužel nikoho takhle neznám. Facebook mám teď nově, zatím sháním "přátele" mezi spokojenými zákazníky. Jinak to moc neumím, teprve se učím možnosti facebooku
|
MarMat (+2) |
|
(1.6.2012 11:30:07) a co Fler?
|
Ramisa |
|
(1.6.2012 11:31:02) Tam myslím té bižuterie bude ještě tisíckrát více...
|
bin prostě |
|
(1.6.2012 11:33:23) to sice jo,ale fler je na tohle zaměřený víc než MMB. měla bys tam větší šanci..a hlavně jápokud chci něco prodat cpu to úúúplně všude kde se dá:)
|
|
A & D |
|
(1.6.2012 12:38:36) Ale taky tam bude tisickrat vic pripadnych zakazniku, mmb je prece jen zamereny hlavne na zbozi pro deti a hadry.
|
|
|
Ramisa |
|
(1.6.2012 22:53:38) Tak co, Jitys, už máš taky obchůdek?
|
Ramisa |
|
(1.6.2012 23:00:26) Holky, všem díky za tipy a přeji dobrou noc a hezký víkend!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ramisa |
|
(1.6.2012 11:14:48) Odkazy dávám, dokonce někdy když mám čas, tak je aktualizuji častěji než jednou za 24 hodin (tím, že je vymažu a vložím znovu). Je to ale dost otrava a když pak vydělám třeba 20 Kč, tak to nestojí ani za to klikání na aktualizování
|
|
|
|