Jájinka+2 |
|
(27.11.2012 22:49:50) Prosím všechny rodiče, kteří mají děti nebo známé na ZŠ Pod Marjánkou nebo ZŠ J.A.Komenského na Praze 6 o napsání zkušeností (popř. i se ZŠ Norbertov, ale ta už je od nás dost daleko). Nemůžeme se rozhodnout a máme jen reference typu "jedna paní povídala". Máme poměrně chytrou holčičku, která se o vše zajímá, má dobrou paměť, postřeh a sama se naučila psát. Zároveň je ale velmi citlivá až přecitlivělá. Kam byste jí dali?
O Komenského jsem dříve neslyšela nic dobrého. Teď je tam ale prý super ředitel a škola je na dobré úrovni, hlavně prý pro citlivý přístup k dětem a zábavnou formu výuky. Děti to tam prý baví a do školy se těší. Zároveň ale je to škola s velkým počtem dětí se specifickými problémy učení a nemá moc dobré výsledky přijímaček na gymnázia. Nechci zase, aby se dcera ve škole nudila, nic se nenaučila a tím jí zavřít dveře do případného dalšího studia.
ZŠ Pod Marjánkou bývala škola výběrová, teď už není, ale je to prý stále velmi náročná škola, děti se toho prý hodně naučí, ale za cenu šprtání a stresů, každodenních mnohahodinových domácích úkolů. A slyšela jsem, že se některé do školy dokonce bojí a je tam šikana (trochu snobárna). Jaké mají s touto školou zkušenosti rodiče dětí 1. a 2. tříd, které už nejsou výběrové? O ZŠ Norbertov nic nevím. Poradíte prosím? Díky!!!
|
foxyna |
|
(28.11.2012 8:30:23) Jájo, vždycky to bude Jedna paní povídala... plácám se v tom stejně, ohledně stejných škol. Na jednu stranu chci, aby mělo dítě pohodový vstup do vzdělávacího systému, aby ho to namotivovalo do mnoha dalších let studia, aby chodilo rádo, těšilo se, bavilo ho to... na druhou stranu je bystré, zvídavé, intelekt je rozhodně jeho největším nadáním (na rozdíl od manuálního a sportovního), takže bych ho nechtěla hned na začátku hendikepovat školou s nižší úrovní vzdělávání... a teď babo raď :-( Vůbec nevím, k čemu se přiklonit, protože syntézu obého jsem tu v Břevnově zatím nenašla a nechci, aby jezdilo do školy někam dál, ta doprava je tu šílená, víš určitě sama.
Bylas včera na Komenského na dni otevřených dveří? Já ano, chystám se ještě na Bílou Horu a na Norbertov (to už je trochu víc dojíždění, ale pořád mi to připadá ještě realizovatelné). Mmch, která škola je vaše spádová?
|
foxyna |
|
(28.11.2012 8:31:49) Ještě, info o tom, že Pod Marjánkou dostávají už prvňáci suše čtyřky a některé chodí po pár týdnech do školy s žaludeční neurózou ve mně moc nadšení nevyvolává :-(
|
Pole levandulové |
|
(28.11.2012 12:59:00) Foxyno, ty informace jsou bohuzel pravdive, mame tam dost deti kamaradu ze skolky,momentalne druhaku. Deti, ktere znam jako takove ty klidne, myslitelske typy, jsou tam brani za velke raubire, dostavaji poznamky, dutky a je vyvijen tlak na rodice, aby deti prevedli jinam. Predpoklada se, ze i prvnak se bude chovat jako dospely, bude se klidne vzdelavat. Komenskeho osobne neznam, je to od nas dal. Znam Norbertov, mam tam druhaka a jsem rada, ze jsem tu skolu nakonec zvolila. Maji dobry program vyuky anglictiny, trikrat tydne rodileho mluvciho /nepovinny kurz od jazykove skoly, ale chodi na nej vsichni/, jednou tydne povinne ucitele ceskeho. Skola je to mensi, klidna, rodinna, atmosfera prijemna. Samozrejme vse je o ucitelich, my meli na nasi ucitelku velke stesti.
|
Jájinka+2 |
|
(28.11.2012 13:27:56) O Norbertově jsem původně nepřemýšlela, protože ji máme 2 km daleko. Někomu se to může zdát blízko, ale není tam žádné spojení, tak jedině autem nebo pěšky. A i tak je tam od nás dost blbá cesta, přes čtyřproudovku a pak se klikatí různými uličkami. Z představy, že by dcera někdy musela jít sama domů, nejsem moc nadšená - vidím všude samé úchyláky atd. Ale zase pokud je to hodně dobrá škola, lepší než Komenského, tak bych o ní asi začala uvažovat spíš než o Pod Marjánce.
|
Pole levandulové |
|
(28.11.2012 13:43:20) My vozime autem, pesky to taky jde, mame ji taky dost daleko - cca od Strahova.Ale nam opravdu vyhovuje, jsem rada, ze jsme ji zvolili. O samotnem chozeni ani neuvazuji, stejne ma odpoledne krouzky, na ktere ho vozime.
|
foxyna |
|
(28.11.2012 19:03:12) Půjdu se podívat na Norbertov na den otevřených dveří. Můžeš mi prosím jen říct, jaké máte učebnice? Frause nebo něco jiného? A jakou metodou se učí číst a psát? Díky...
|
Pole levandulové |
|
(28.11.2012 23:35:13) foxyno, Frause nemaji, je to matematika "s krteckem". Nazev muzu zjistit, ted ji ma ve skole na kontrole u ucitelky. Metodu cteni maji tu "splyvave cteni", metoda OSBUA nebo SFUMATO /porad jde o to jedno/, pry nejaka, co je prevenci pred projevy dislexie a je pravda, ze vsechny deti ji zvladaly velmi rychle a dobre, cteni jim problemy nedela nikomu, i kdyz tam urcite nektere bude dislekticke. Psani na tuto metodu navazuje, meli kopirovane sesity na psani, opet nenasilne, splyvave. S nasi tridou to minuly rok ucitelky zacinaly a osvedcilo se to, tak to prenesly i do letoska, aspon pokud vim. Mam ve skole prvni dite, takze nemam srovnani, ale kdyz byla hodina ukazkoveho cteni pro rodice nekdy v listopadu pred rokem, slo to vsem krasne. Nase pani ucitelka umi respektovat zvlastnosti jednotlivych deti, nedela ji problem nasemu rychlikovi pridat priklady na pocitani nebo basnicku na nauceni navic, naopak dobre zvlada jeho disortograficke prepisy, kdy mu chybi pismena a jeho zivost neni na prekazku /na rozdil od te Pod Marjankou, kde ho prave kvuli tomu nevzali - udelal komplet zkousky, bez jedine chybicky i v anglictine, ale byl pri tom "takovy neposedny", jak se vyjadrili. Tehdy mi to mrzelo, dneska jsem rada, sve byvale spoluzaky ze skolky vida na krouzku, takze informace o te skole mam pomerne prubezne aktualni a za nas jsem rada, ze je tam, kde je/.
|
Pole levandulové |
|
(28.11.2012 23:36:30) Hmm, a koukam, ze ja bych potrebovala nejaky kurz pravopisu cizich slov Vsude, kde mam dys... pisu mekke i.
|
|
Jájinka+2 |
|
(29.11.2012 11:35:12) Pole, jak píšeš, že klidné děti jsou na Podmarjánce považované za raubíře atd. To tam děti nutí sedět s rukama za zády a na vše odpovídat "ano, pane" atd. (samozřejmě nadsázka)? A když se dítě projeví jako dítě, tak je zle??? Jak se tam k nim teda chovají? Proč tam děti tvých kamarádek nejsou spokojené? Je to kvůli přísnějšímu hodnocení a známkování nebo se k nim fakt ošklivě chovají? Přece tam na ně snad nekřičí nebo je nešikanují, nebo nějak ano??? Pořád se mi to honí hlavou a nemůžu se rozhodnout...
|
Jájinka+2 |
|
(29.11.2012 11:38:16) Taky jsem se dívala na učitelky, co teď mají 5. třídy na Podmarjánce. Předpokládám, že příští rok asi budou mít prvňáčky. Neznáte je někdo?
5. A Mgr. Barbora Kotvová 5. B Mgr. Lucie Pavlíčková 5. C Mgr. Silvie Žeková
|
Alena | •
|
(29.11.2012 19:11:43) Pokud s nepletu predloni sla do 1. tridy z 5. jedna ucitelka (ze tri), loni snad podobne.
|
|
|
Pole levandulové |
|
(29.11.2012 13:12:07) Jajo, to, co jsi napsala, neni bohuzel moc nadsazka a podle referenci tech deti a jejich rodicu to tak je - chteji, aby deti v prvni tride sedely bez hnuti, nevykrikovaly, v podstate si predstavuji, ze budou jako male dospele, nebo alespon jako ti vyselektovani tretaci, co je tam meli drive jako nejmladsi. A ucitelka na ne krici, dostavaji poznamky a tridni dutky.Pokud dostavaji trojky, je na ne vyvijen velky tlak, aby skolu opustily. Ono uz ty zkousky byly pomerne usmevne, mela jsem pocit, ze prvnaka hlasim spis nekam na Harvard, nez na spadovou zakladku. Fakt nechci tu skolu pomlouvat jen proto, ze jsme se tam nedostali, ale kdyz to slysim a ne ojedinele, tak jsem opravdu rada, ze jsme jinde. Na lonske prvni tridy prijala skola nove ucitelky, protoze skola do te doby mela nejmensi tretaky. Takze ty, co uci pate tridy ted, se vrati spis ke tretakum a u prvnaku se budou tocit ty nove.
|
|
|
|
|
|
|
|
Jájinka+2 |
|
(28.11.2012 13:17:50) Foxyno, tak to jsme na tom stejně... Spádovou máme právě Komenského. Byla jsem pro ní celkem rozhodnutá, kvůli té citlivosti dcery. Ale teď nevím. Na dni otevřených dveří jsem byla. Škola je to stará, na zemi ještě lino, klouzavé schody, ale učitelé i jiný personál (družinářka i školník) se zdáli být moc příjemní a vstřícní. Byla tam taková rodinná atmosféra. Třídy byly celkem pěkné (i když se mi zdály malé), ale pěkně barevné, dokonce v první třídě rostoucí židle a stoly a téměř všude interaktivní tabule. Kdybych neslyšela, že je tam prý až 24% "pomalejších" dětí nebo dětí s nějakými problémy (teď se nechci někoho dotknout, možná že taky budeme mít nějaký problém, jen o něm ještě nevíme), tak bych tam dceru dala. Ale bojím se, že tam budou dceru brzdit... Ale na druhou stranu jsem na ní slyšela velkou chválu, že prý kvůli "jinému" přístupu k výuce se toho děti naučí víc, protože je to baví.
O té neuróze dětí z Podmarjánky jsem také slyšela, ale prý to byl jen případ jedné blbé učitelky, kterou už prý vyhodili. Teď je to tam snad už dobré??? Navíc je to škola moderní (asppoň tak na mě působí, ještě jsem tam nebyla).
Kdybych se mohla předem seznámit s učitelkou, kterou by měla, tak by to asi taky bylo jiné. Možná, že si půjdu promluvit s ředitelem v Komenské, jaký na mě udělá dojem a co mi řekne.
|
foxyna |
|
(28.11.2012 19:09:06) Jájo tohle mě právě trošku "brzdí v rozletu", ty "pomalejší" děti. Byla jsem v Komenského nakouknout na hodinu matematiky, počítali do pěti,některé ani ne z hlavy, ale s počítadlem. Na konci listopadu. Ale do pěti počítá moje pětileté, a ani ne na prstech... neučím ho to, jen na to občas přijde řeč a on vždycky ví... Bojím se, že by se nudil, neviděla jsem, že by pí uč měla připravené něco pro ty rychlejší, vlastně jen jeden chlapeček volal, že chce příklad do deseti a ona se moc divila, že by to uměl (možná to hrála, nevím), což mě taky překvapilo, že ani neví, jak to dítě je daleko. Jinak mi tam přišli všichni moc milí, to rozhodně, atmosféra se mi líbila, i třídy, mně nevadí staré budovy, naopak...
|
|
|
|
|
Alena | •
|
(28.11.2012 9:23:12) Pod marjankou je vyberova stale.Neberou vsechny deti, je previs, nikde jsem necetla nejaka oficialni kriteria, ale vzhledem k tomu, ze nevzaly nektere deti z okoli, pricemz kamarada z Prahy 5 ano, si lze domyslet, ze jdou spis po intelektu nez spadovosti. Zalezi na koho narazis, kamaradka ma opravdu tu variantu trojky od rijna a slzy, zvazovali prestup (a to je dite sikovne), jina u jine ucitelky je spokojena. Znama je zdatna jazykarka, sla se podivat, jak se tam uci anglictina a byla zklamana (nuda, sed). kazdy chce neco jineho (napr.moje deti musi chodit do skoly rady, pak se uci s chuti a hodne), vybrala bych dle ucitelky.
|
|
Monika |
|
(28.11.2012 15:29:39) Máme podobný problém, ale zvažujeme mezi ZŠ Marjánka (naše spádová) a ZŠ Pod Marjánkou. Dost mě štve, že jsou obě jazykově zaměřené, syn se zdá chytrý, ale spíš technicky nadaný a stačila by mi "normální" Aj. Pod Marjánkou je mi sympatičtější to, že není u té hlavní ulice s tramvajemi a má pěkné hřiště a tělocvičny. Jinak teda jsem vevnitř byla (chodíme tam volit a vloni na dni otevřených dveří) a je to asi stejně stará budova jako J.A.K, nic "moderního" jsem tam neviděla, jen má novou fasádu. O té "hrozné" učitelce jsem taky slyšela, ale znám i lidi, co s ní byli spokojení a ze změny jsou spíš mrzutí (ve smyslu, že učitelé na 1.stupni moc měnit nemají, ne že by ta nová byla špatná) Jako všichni tady jsem přesvědčená, že nejdůležitější je osoba konkrtétní učitelky a pak jak se sejde kolektiv (někdy stačí 1-2 nějak komplikované děti a může být velký problém), jenže ani jedno nejde zjistit předem (děti vůbec a pokud vím, tak často se v době zápisu ani přesně neví, kdo bude příští rok mít 1. trídy a pokud jo, v těhlech velkých školách je v ročníku tříd víc, takže stejně nevíte, koho chytnete. Takže, ne že bych nějak poradila, že :-(
|
Alena | •
|
(28.11.2012 16:27:01) Čemu rikas normalni AJ? Ja jsem totiz nepochopila v cem je Pod Marjanka tak hrozne jaykova. V 1.a 2. maji 2 hodiny Aj, jenze to plati Praha 6 a tuhle jazykovou dotaci ma kazda skola na Praze 6, ve vyssich rocnicich 1.stupne maji obdobny rozsah co ostatni skoly. Zminovany Norbertov, Bila, Dlouhý lan atd. tam vsude je moznost mit anglictiny vice, tohle je standard, mozna rozdil nastava na 2. stupni? nevim. Takze toho bych se nebala. Nevim, kdo se mysli tou "hroznou" ucitelkou, kazdopadne trojky, ctyrky byly u kamaradky ve tride standard od rijna 1. tridy a ucitelka zustava stale stejna, takze ostrejsi hodnoceni beru jako beznou vybavu.
|
Jájinka+2 |
|
(28.11.2012 18:25:56) Hmm, tak zatím to vypadá, že pro naší cíťu škola Pod Marjánkou nebude. Aby mi domů chodila s brekem a bála se do školy, to fakt ne... A nějaká maminka, co má zkušenosti s Komenského by tu opravdu nebyla??? Začínám zas uvažovat, že ji dám do té Komenského - číst, psát a počítat se snad naučí všude, hlavně aby se do školy pokud možno těšila. A angličtinu tam prý mají taky od 1. třídy (volitelnou). Jen mi chybí ty reference. Kdyby se jí tam nelíbilo nebo se zdála být hodně šikovná, můžeme zkusit přijímačky na víceleté gymnázium.
|
foxyna |
|
(28.11.2012 19:12:06) Já se právě trošku obávám, aby se z Komenského na víceletý gympl dítě dostalo. Jestli v pětce budou opravdu na dostatečné vědomostní úrovni? Nedávno jsem mluvila s kamarádkou učitelkou, teď zrovna má prvňáky. Říkala, že to je svým způsobem smutné, jak ta škola děti průměruje. Že i když se snaží, tak stejně nemůže těm nejlepším a nejrychlejším dát maximum, které by byly schopné vstřebat, protože prostě musí jet pomaleji kvůli těm ostatním... No a když budeš mít na Komenského 25% dětí s nějakým vzdělávacím hendikepem nebo jen prostě pomalejší... Já fakt nevím.
|
Jájinka+2 |
|
(28.11.2012 19:43:07) To je fakt, já teda nevím, kam ji dát.
|
foxyna |
|
(28.11.2012 19:48:25) Já taky ne :-D Ačkoliv k smíchu to moc není...
|
Jájinka+2 |
|
(28.11.2012 19:52:45) No to není... Každý den se rozhodnu pro jinou školu a pak se o ní dozvím něco, že jí zase zavrhnu... Kdyby ten Norbertov byl blíž, asi bych jí dala tam. Nebo zkusím tu Pod Marjánkou a budu se modlit, abychom měli štěstí na učitelku...
|
Carewna |
|
(29.11.2012 18:44:16) Jájo, dcera chodí do školy Pod Marjánkou a má třídní paní učitelku Žekovou. Je to fantastická učitelka, tu by měli naklonovat na všechny základky! Je otevřená, bere věci s nadhledem, na všem se s ní dá domluvit, děti vede k samostatnosti a zodpovědnosti. Nedává úkoly, pouze v případě, že to děti nestihnou dodělat ve škole, což některým rodičům může vadit. Mně to vyhovuje maximálně Nevím však, jaké zkušenosti má s prvňáky, dcera u ní začínala ve třetí třídě, kdy škola ještě neměla první a druhé třídy. Určitě ty malý děti zvládne, ale připadá mi, že celkový projev a chování je spíš přístupnější starším dětem.
|
Jájinka+2 |
|
(29.11.2012 22:08:20) Díky Carewno a náhodou ostatní učitelky neznáš? A nějaké spokojené/nespokojené prvňáčky nebo druháčky? Také máš zkušenosti se stresem a neurózami dětí z Pod Marjánky kvůli velkým nárokům a přísnosti??? Díky všem!
|
Carewna |
|
(30.11.2012 13:55:37) Bohužel, ostatní učitelky neznám. Prvňáky ani druháky taky ne, protože jak už jsem psala, tak dcera nastupovala až do třetí třídy, v době, kdy se na školu dělaly přijímačky. První třídy začínaly až když byla ve čtvrté třídě.
|
|
|
|
|
Monika |
|
(28.11.2012 20:01:20) No, podle mě to je dost sázka do loterie a buď to klapne n. ne. Čím je dítě "zvláštnější", tím je asi pravděpodobnost potíží větší. Já se právě utěšuju tím, že syn je "takový normální",ani "přechytralý", ani snad s nějakou "diagnózou" - hloupé děti snad dneska ani neexistují? ),v žádném kolektivu neměl potíže, i se všema učitelkama ve školce (vystřídal 2 a učitelek fůru)vycházel, takže odmítám vybrat nějaké komplikované řešení a vozit ho bůhví kam, to by přišlo asi na řadu až v případě, že by tu konkrétní třídu fakt snášel špatně. Takže zvolím školu, co je blízko (bude muset chodit sám, až nebude moct do družiny, nemáme tu žádné babičky a tak), ale dilema vzniká právě tím, že ZŠ Marjánka a Pod Marjánkou jsou jen 50 m od sebe No, půjdeme asi k zápisu do obou (žiju v domění, že to jde?) a pokud ho Pod Marjánku nevezmou, bude po dilematu, pokud ano, budeme to pak muset nějak rozseknout (možná i podle kamarádků ze školky)
|
Alena | •
|
(29.11.2012 16:04:30) ANo, dvoji zapis jde. Tak do tydne, do ctrnacti dnu ti pak ze skol zavolaji jak jsi se rozhodla (zapisy se posilaji na radnici a kdo je zapsany vickrat toho "naprasi" :)
|
Tragika |
|
(3.12.2012 22:46:56) Slyšela jsem, že dobrá škola na P6 je Hanspaulka.?
Pod Marjánkou mají děti mé dvě kamarádky a jsou dost nešťastné. Když byla škola od třetích ročníků a mohli si tam děti vybírat z jiných škol, bylo to prý jiné kafe. Teď mají mnozí učitelé na prvňáky přehnané nároky. Čtyřky se rozdávají i jim. Na škole mne zarazilo, že tam x let nemají žádné dítě s poruchou učení. Pak mi bylo vysvětleno, že jsou takové děti ze školy ,,odejity,,. To v překladu znamená, že dítě, u kterého se na konci první třídy, či spíš v průběhu druhé, objeví nějaká dys, nemá Pod Marjánkou co dělat.
|
Peta Nováková |
|
(18.2.2018 21:05:28) Dcera je na Komenskeho a jsme spokojeni. Skola je to mensi, klidna, rodinna (nechteli jsme zadnou obr skolu, kde se hur vse uhlida a je tam hluk). Ucitelka super, velmi aktivni. Anglictinu mají v první tride 2x v tydnu. Velka vyhoda je i sousedici Zakladni umelecka škola, do ktere nam na ktouzky deti odvadi z druziny.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|