maceška |
|
(18.3.2013 11:09:53) Ahoj, máme dceru s VFA, k diagnóze jsme se dopracovávali přes tisíc různých mezistupňů. Hodně věcí si uvědomuje, ale to je spíš ke škodě - vnímá, že se od ní cosi očekává, ale neumí dešifrovat, co to vlastně je. Jestli máš nějaké dotazy, napiš, co konkrétně by tě zajímalo.
|
maceška |
|
(18.3.2013 11:49:23) Buchli, díky za optání Válčíme, jak se dá, loni chodila na keramické učiliště, ale to prostě nešlo, přes veškerou edukaci pedagogů nemohli pochopit, že nedělá naschvály, že opravdu potřebuje tlumočníka, atd. Sice měla jakože pedagogickou asistentku, ale byla to učitelka z téže školy, tj. učila v jiných třídách a pouze když měla volnou hodinu, byla s Míšou. Takže Míša trpělivě čekala, až přijde, nerušila, ale taky vůbec neposlouchala, nevnímala, takže učitelé nevyšli ze stížností. Taky nepochopili, že se neorientuje v prostoru, a když se jim ztratila při přecházení mezi budovami, zlobili se na ni (a na nás). Ve druhém pololetí už byla natolik úzkostná, že v podstatě většinu času proležela doma, znovu se jí zhoršilo sebepoškozování a ze školy nám dali jasné avízo, ať si najdeme něco jiného. Teď je na soukromé střední škole, má asistentku po celou dobu, a je to mnohem lepší. Akorát je bohužel na maturitním oboru, sice nikdo od ní maturitu nečeká, ale stresuje ji to.
Mívá období lepší a horší, obvykle úplně jinak než by člověk čekal Chodí celá v černém, nesnáší ani nápisy, odmítá nosit bundu, a tak. Když ji vidím někde stát, vypadá jako mozkomor. Přitom je ve skutečnosti docela jemná a vnitřně bohatá.
|
maceška |
|
(18.3.2013 12:03:12) To je pravda, ale vzhledem k tomu, že jsem puberťáky dost obklopená, můžu srovnávat, a je to opravdu hodně jiné. Chybí v tom ta vlastní vůle, pro ni je to prostě jakýsi zákon, který nelze překročit - to radši chřadne doma ve svém pokoji :-(
|
|
|
.Katka |
|
(18.3.2013 17:27:10) Maceško, a na co si učitelé stěžovali na tom učilišti, když nevyrušovala? Že nic nedělá? Četla jsem, že při výběru školy by mělo být důležitější spíš to, jak se tam bude dítě cítit, jestli budou chápat jeho zvláštnosti, než jestli se tam co nejvíc naučí, souhlasila bys?
|
maceška |
|
(18.3.2013 20:14:12) Katko, souhlasím s tím, ale ti učitelé s tím prostě měli problém. Ona celé hodiny jen seděla a kývala se a čekala, až přijde někdo, s kým bude pracovat. Nezvládá frontální výuku. Přitom má ale normální intelekt, tak to jim nešlo do hlavy, mysleli si, že to je provokace. Ona je schopná zazpívat árii z muzikálu latinsky, ale neumí porozumět tomu, že když někdo mluví ke všem, tak mluví i k ní.
|
|
|
|