| Vínečko | 
 |
(16.5.2013 15:51:17) V návaznosti na téma o mamologii zakládám toto téma. Proč myslíte, že lékaři nedodržují objednané časy pacientů? Nemluvím o 5-10 minutách, ale o hodinách. Pochopím, že se může stát cokoliv nepředvídatelného.
U naší bývalé ortodoncistky jsme čekávali s dětma i 3 hodiny, tento týden jsem byla na gynekologii a ač jsem byla objednána jako první v pořadí, čekala jsem. Dr. si na stejný čas pozvala na pohovor novou zdr. sestru. Neříkám, že to tak funguje všude. Většinou na soukromých klinikách berou na čas. Ale co tam, kde se to běžně děje? Má dr. pocit, že je "neco víc" než pacient? Má pocit, že ho pacienti tak jak tak potřebují? Neváží si času pasientů?
|
| TS Garp | 
 |
(16.5.2013 15:55:51) Člověk - prase - to nemá s titulem - potažmo "vzděláním" nic společného. Já bych tam už v životě nešel a jeho chování bych nahlásil na pojišťovnu. ODSák to říká vše.
|
| Pam-pela | 
 |
(16.5.2013 17:49:39) ODSák říká co?
|
|
| Pam-pela | 
 |
(16.5.2013 17:57:28) To je povaha od povahy, s "funkcí" to nemá nic moc společného ..i když myslím, že někteří lékaři se cítí být všemocnými "bohy". Většinou ale u těch, co fakt umějí a jsou to kapacity ve svém oboru, jsem se setkala i s respektem k pacientovi.
Nadřezenost je vidět všude kolem, někdy má navrch poskytovatel služby - politik, lékař, učitel, nájemce...někdy se ovšem cítí být nadřazený zas klient, stačí mknout, jak někdo zachází s prodavačem, číšníkem... Někteří lisi se prostě potřebují cítit "důlěžitými" a potřebují si to potvrdit.
Nedodržování určeného času k ošetření bez omluvy mi ale nepřijde jako nadřazenost, ale spíš jako neúcta k druhému z jedné nebo z druhé strany.
|
|
| aach | 
 |
(16.5.2013 18:58:10) přesně to samé co garp. znám osobně pár doktorů z party kamarádů. někdy mě až zaráží, co jsou to za nemorální prasata. v poměru s lidma co není jejich posláním pomáhat jsou většinou bezcitní, cyničtí, bezpáteřní.
|
|
|
| jalinka | 
 |
(16.5.2013 15:56:52) Nevím, ale bude to oboustranné. Známá pediatrička si pořád stěžuje, jak rodiče s dětmi chodí mimo vymezenou dobu, chodí s nemocnými do ordinace pro zdravé, bez omluvy se nedostaví na naplánovanou x-letou prohlídku, nebo chodí například s "problémy" jako: my jedeme za tři dny pryč, tak bysme chtěli, abyste ho prohlídla, jestli je zdravý.
Taky nesnáším čekání, ale myslím, že na tom, co píšeš něco bude - prostě "potřebujou mě, tak si počkají, nic jim nezbývá". S mými doktory tohle ale skoro nezažívám, jen na alergologii, ale tam mi prostě stojí za to počkat, protože doktroka je super.
|
| Dee Dee+2 kluci |
 |
(18.5.2013 8:14:14) jalinko přesně, znám i neuvěřtelně "voráchlý pacienty"....blbwc zůstane blbcem a je jedno,na jaký straně barikády je.
|
|
|
| Kukurice25+Nik09+Seb12+Dom14. | 
 |
(16.5.2013 15:57:09) S tim jsem se uz dlouho nesetkala. Naposledy u mojeho ORL. Nedelal to schvalne, proste byl hrozny zmatkar a rad si s lidmi povidal. Nemyslim, ze by si myslel, ze je nadrazeny. Pak si pamatuju jeste byvalou gyndarku a ta byla protivna a hnusna at jsem prisla prvni nebo me objednala pred koncem. Cekala jsem vzdy.
|
|
| Baobab | 
 |
(16.5.2013 15:58:26) A neni to spis zalezitost sestry potazmo asistentky? Ja osobne neznam doktora, ktery by sam daval terminy, to za nej vzdycky dela nejaka zenska v (pred) ordinaci....
|
| Žžena |
 |
(16.5.2013 16:03:53) Tak nějak. Taky neznám doktora, kterej by objednací časy spravoval sám. Teda jednoho vlastně - on ale sestru žádnou nemá, ani nedělá v zařízení s asistentkou, recepcí... což moc běžné není.
|
|
| Vínečko | 
 |
(16.5.2013 16:12:35) Jani, logicky ano. Objednává sestra nebo asistentka.
|
| jája | •
 |
(16.5.2013 17:05:33) Ale taky existuje situace, kdy sestra objednává, pak někdo zavolá doktorovi a ten, aniž by se podíval, kolik vlastně pacientů je objednaných, řekne lidem, ať klidně přijdou, jak se jim to hodí. A někteří se ani neobtěžují zavolat si a přestože vědí, že jdou v čase určeném pro objednané, vnutí se, i když nemají nic akutního - prostě dopoledne nemohli... Že pak kvůli nim další musejí čekat, to je vůbec nezajímá. Ale jasné je, že by se zdravotnívi za zpoždění měli omluvit, vysvětlit.
|
|
|
| sovice | 
 |
(16.5.2013 16:14:26) Z mých zkušeností jde o kombinaci. Doktor je sestřin nadřízený a ona ví, co jí u něj projde, co on pokládá za důležité. Potkala jsem za svůj život už pár fest protivných sester a "jejich" doktor byl obvykle totéž v bledě modrém. Trochu jiné to bývá leda v nemocničních ambulancích, kde se týmy víc střídají. Spíš než milý doktor / arogantní sestra se vyskytuje kombinace arogantní doktor / milá sestra, to je tam, kde doktorovi na chování k pacientům extra nezáleží, ale sestra je prostě hodná a vstřícná povaha sama o sobě.
S tím objednáváním a dodržováním časů to taky moc nechápu. A to, že sestra třeba neinformuje o zpoždění lékaře, nedá možnost čekajícím nějak si zafixovat pořadí a zajít si třeba do bufetu nebo do lékárny nebo s dítětem jen tak pobloumat... to je z 99% kombinace neochoty a "chodí to tak odjakživa", skutečná nemožnost je to málokdy.
Chodím na celkem narvané ORL, objednací časy jsou orientační, jak všude uvádějí, protože tam končí spousty akutních pacientů, ale sestřička občas vyjde, řekne, jak to vypadá, vybere průkazky nebo lístečky od praktika, zjistí, jestli tam není někdo s miminem nebo fakt akutní... člověk tam taky docela čeká, ale atmosféra je úplně jiná.
|
|
|
| Kačeřice | 
 |
(16.5.2013 16:09:46) Já pravidelně čekám u zubaře, rekord byl asi 3 hodiny, ale stojí mi za to čekat, protože je opravdu dobrej. Navíc on to nedělá z nějaké nadřazenosti, ale protože má hodně lidí a myslí si, že toho stihne víc než je realita. Na druhou stranu, když mám já nebo děti nějaký problém, tak nás vždycky někam "vecpe".
|
| překvapená 20.9. | 
 |
(16.5.2013 18:19:05) Myslí si,že stihne víc než je realita? To by asi znamenalo, že půlku lidí pošle domů rp. že přidá ty tvý 3 hodiny k běžné pracovní době. To asi nehrozí, viď..
Myslím si, že zrovna zuby jsou dobře organizovat a neznám pracoviště, kde by byl víc než dvacetiminutový skluz.
|
| Kačeřice | 
 |
(16.5.2013 19:05:51) Libiku, on nikoho domu nepošle, končí, až má všechny pacienty udělaný, klidně o ty 3 hodiny později.
|
|
|
|
| LaDa_A (2 deti) | 
 |
(16.5.2013 16:18:37) Tipovala bych ze to bude bezna lidska ignorace, a na obou stranach. U nas treba bezny obvodak bere pouze na objednani, jedou hodne presne, ceka se minimalne, nejdelsi zpozdeni jsem za 10 let mela snad 10-15 minut. Objednavani i vstup k lekarum ridi recepce, ale stejne kazdy tyden / mesic vyhlasuji i na recepci na na webu strediska kolik lidi se nedostavilo a byva to dobrych 10-15% objednanych. Coz je docela hnusny, protoze blokuji moznost objednani ostatnim lidem, kteri to potrebuji. Ted se snazi zavadet nejake sankce pro opakovane nedostaveni se na nezrusenou schuzku, ale je to hodne osemetne, protoze jak muzou prakticky postihnout cloveka kdyz mu je priste opravdu blbe a potrebuje doktora hned.
|
| wer | 
 |
(17.5.2013 16:27:42) Nedovedu si představit objednávky u obyčejného obvoďáka. To mám vědět, že za čtrnáct dní mi zrudne krk, napuchnou mandle a dostanu horečku
|
| Lída+2 | 
 |
(17.5.2013 18:13:04) Zemík, jak jdeš na preventivku...to snad víš, že by jsi mohla jít a pak tam vyhniješ 2-3hodiny odpoledne jen proto, že důchodci si přišeli napsat recety...a potřebuje si pokecat....
A já teda pokud jsem nemocná....tak mám 39-40C a je mi k angíně dost zle...takže si tam volám a ptám se setřičky jestli mám počkat doma...já bych si v té čekárně musela lehnout....takže asi tak...
|
|
| Senedra | 
 |
(18.5.2013 7:53:49) Zemík, jak jsem psala, můj praktik objednává jen na jednu hodinu ráno. Manžel byl v zimě nemocný, tak v den, kdy měl jít na kontolu a nechat si ukončit neschopnost, byl objednaný hned na sedmou, vyřídil, co potřebovala a hned jel do práce. Když k doktorovi šel, aby mu neschopenku vystavil, tak si holt sedl do čekárny a čekal.
Znám dětskou lékařku, která naopak ráno asi hodinu bere akutní případy bez objednání a pak objednané - to znamená, že když je dítěti zle, tak rodiče třeba hned v sedm zavolají, sestra jim řekne, v kolik mají přijít a téměř nečekají. Což mi zase přijde lepší než dvě hodiny čekat s dítětem s horečkou.
|
|
| LaDa_A (2 deti) | 
 |
(18.5.2013 21:50:42) Ja si zas neumim predstavit, ze s tim rudym krkem pujde sedet a cekat ... Proste rano zavolam a objednam se - podle urgentnosti bud potrebuje tentyz den nebo v prubehu nekolika dalsich dni. A tentyz den to prakticky znamena nekdy mezi 9 a 19.
|
|
|
|
| Benin | 
 |
(16.5.2013 16:22:20) Já takhle čekávám u očního. Klidně hodinu, dvě. Ale je dobrej, měnit ho nebudu. Navíc myslím, že to bude akutními případy, kteří přijdou bez objednání. Jinak moc nečekám, maximálně pár minut.
|
|
| Kopřiva Dvoudomá | 
 |
(16.5.2013 16:22:45) Neváží si času pacientů. Když budou ignorovat potřeby pacientů, nijak to nepocítí, tj. stejně budou mít plnou čekárnu.
V jednom zdravotnickém zařízení jsem se snažila prosadit objednávání na čas. NESKUTEČNÝ odpor ze strany lékařů, přesto, že by administrativa celé záležitosti vůbec nebyla na nich. Pochopila jsem, že by se cítili moc ve stresu, kdyby se měli "zodpovídat" pacientům za to, že je vzali pozdě. Radši si je objednají jen na datum a pak je tam nechají čtyři hodiny čumět. Je to pro ně pohodlnější. Komu se to nelíbí, má jít někam, kde jsou rychlejší. Prej.
|
|
| kosatka2 | 
 |
(16.5.2013 16:28:43) čekala jsem, že téma bude o něčem jiném, nemyslím si, že dlouhé čekání je projevem nadřazenosti lékařů. i na letišti jsem zažila overbookovaný letadlo, prodá se víc míst než je sedadel v letadle, ale aspoň jsme dostali příjemnou finanční kompenzaci. chodím k jedinému soukromému a i tam se cca 20 min. čeká. u dětské nesoukromé doktorky to je jak kdy - někdy je prázdno, někdy narváno, podle okolností, ona je fakt milá a vstřícná. že když je něco akutního, prostě se musí počkat, a s některými dětmi a rodiči to je nadlouho, jindy rychle. a je fakt, že rodiče chodí dost nespolehlivě, jednou jsem telefonovala a omlouvala se za nějaké zpoždění, omluvu beru jako normální věc, dostala jsem pochvalu, že to maminky obvykle nedělají a musí je pak doktorka nahánět a hledat náhradní termíny.
problém jsou fakultky a různá výjimečná pracoviště, kde může být doktor kdykoliv odvolán k nějakému akutnímu případu, občas to mají i napsáno v čekárnách.
no a pak jsou lidi jako mí prarodiče je to tak, že oni jsou staří a nemocní a preventivní prohlídky obsolutně nedodržují, prostě dojdou bez telefonátu, bez omluvy, kdy se jim zlíbí, přestože nemají žádný zdravotní důvod. a o neplacených přesčasech lékařů by se taky dalo mluvit.
ano, leckde je organizace práce děsná, obzvlášť nesnáším chybějící instrukce pro pacienty, které by předešly zbytečnému čekání.
|
|
| Senedra | 
 |
(16.5.2013 16:37:36) Naposledy tenhle týden v úterý, alergologie.Dcera objednaná na třetí, na řadu jsme přišly skoro až ve čtyři. Paní doktorka měla asi nějakou známou v ordinaci..jindy si přijde půl hodiny po začátku ordinační doby, v ruce kafíčko, koblihu, popovídá se sestrou a teprve pak začne ordinovat.
Bohužel, druhý alergolog v našem okresním městě má plno, nové pacienty nebere a současná lékařka po odborné stránce je výborná. Jinak bych už přešla s dětmi a manželem jinam.
Na druhou starnu, včera soukromé ORL, dcera šla na řadu asi o 3 minuty před termínem objednání. Jedinkrát jsem tam zažila, že jsme čekali, ale to se sestra i s lékařem omlouvali, že mají strašné množství akutních případů a snaží se je nějak nacpat mezi objednané.
|
|
| překvapená 20.9. | 
 |
(16.5.2013 16:37:46) Já myslím, že jde u v některých ordinacích spíš o neschopnost to zorganizovat, pak jsou ordinace, kde významnou roli hraje akutní pacient (praktik, gynda)
Dlouho jsem nezažila nějaké výraznější čekání. Naprostý otrok času byla naopak moje bývalá zubařka, tam se mi sevřel žaludek hrůzou, když nebylo kde zaparkovat a bylo evidentní, že přijdu o 2 minuty déle. Tvářila se tak, že se člověk cítil odpovědně za veškeré ztráty českého zdravotnictví.
|
| Kreaty | 
 |
(16.5.2013 16:56:51) nikde se to neučí-žádná škola nemá organizaci času/práce v uč. osnovách neexistence recepcí, dnes si lékař raději ani neplatí sestru, aby víc vydělal, natož aby měl recepci, kde objednávají nepochopení a netolerance a možná i ta nadřazenost-však on si počká...
|
|
|
| Cimbur | 
 |
(16.5.2013 17:21:31) Někdo to má opravdu špatně zorganizované a neumí pracovat s časem, v některých typech ambulancí se prostě plánovat nedá - akutní případy mají přednost, nikdy dopředu nevědí, co a jak dlouho budou muset řešit.
|
|
|