Martina S |
|
(16.1.2014 20:55:18) Prosím o radu. Dlouho jsem měla pro dceru vybranou školu a to jednoznačně Kladskou. Líbí se mi její výsledky, první jazyk němčina, mají hezké vyučovací prostory atd., namotivovala jsem ji do ní... Ale dcera byla přijata do Angelovky - bilingvní třídy. Vůbec jsem to nečekala, anglicky skoro nic neumí, do jejich školky nechodila. A dost mě to zmátlo v rozhodování, kam ji dát. Protože na Angelovce se mi líbilo, moc vítám počet dětí ve třídě - 20 (v Kladské bude ke 30 a mám z toho obavy) a věřím, že by se takto v angličtině mohla dostat dost daleko a taky že by tam bylo přívětivější prostředí (Kladská asi bude dost direktivní). Ale tu školu jsem si ani neprohlídla, nebyla na dni otevřených dveří, neznám tamní družinu, na webu jsem našla rozporuplné názory. Děkuji za jakoukoliv informaci, názor, vlastní zkušenost, radu. Martina
|
Anča123 |
|
(16.1.2014 22:00:04) Co chceš vědet o Angelce?
|
Martina S |
|
(16.1.2014 23:03:26) Všechno. Jak fungují ty bilingvní třídy hlavně, jak moc jsou přínosné, jaký je přínos z menšího počtu žáků (myslím, že dost velký), jaká je tam atmosféra... a další věci, na které se mě ani nenapadne zeptat. Pak jak je to tam s družinou (četla jsem na webu, že nějak přechází do/z Mladenovovy), do kolikáté je třídy, jestli má svoje prostory nebo je v běžných třídách... Jaký je vztah k rodičům (občas se setkávám s tím, že škola je pro děti a že by měli otravovat co nejmíň) - aspoň podle webu se zdá dost vstřícná. Nějak se mi nedaří najít moc fotek na webu, takže by mě zajímalo i vybavení atd. Moc děkuji. Kdyby echtěla psát veřejně, uvítám mail. Martina
|
cyann |
|
(17.1.2014 11:16:43) Napíšu ti z pohledu rodiče, který má dítě na Angelce v bilingvní druhé třídě. Je to nutně subjektivní pohled, protože každému vyhovuje něco jiného, a každé dítě je jiné. Ale vím, jak jsem já sama před dvěma lety horkotěžko sháněla informace. Pokusím se být co nejvíc objektivní.
Jak fungují ty bilingvní třídy hlavně, jak moc jsou přínosné, jaký je přínos z menšího počtu žáků (myslím, že dost velký), jaká je tam atmosféra...
Plusy: Bilingvní třídy jsou skvělé, angličtinu mají opravdu hodně a kvalitní. Dobré rodilé mluvčí i české učitelky. jdou celkem rychle dopředu, ale dá se to zvládnout i pro dítě, které aj předtím nemělo. Pracují s dětmi individuálně, takže nevadí, když je na tom někdo hůř. 20 dětí ve třídě je super, navíc většinu času jsou tam s nimi dvě pedagožky - učitelka plu rodilá mluvčí nebo asistentka, běžně se dělí do skupinek podle potřeby. I v jiných předmětech jdou rychle dopředu, výuka není direktivní, minimum frontální výuky, spíš samostatně plní úkoly nebo pracují ve skupinkách. Atmosféra skvělá. Když jsem na začátku řešila náznak šikany (ze strany dítěte z vedlejší třídy), braly to VELMI vážně a opravdu vyřešily. Tolerují i nějak specifické projevy dětí - máme jednoho chlapce tuším s ADHD, jednoho tak nějak citově nedozrálého, můj je zase extrémě pomalý, ale paní učitelka s nimi se všemi zvládá pracovat. Mínusy: Je to dělané pro opravdu nadprůměrné děti, navíc výkonově orientované. Sice mají slovní hodnocení a zásadně děti nesrovnávají, ale prostě děti toho musí zvládnout hodně moc, a když jim to nejde samo, tak musí hodně doma pracovat. Což je zrovna náš případ, úplně od začátku první třídy (všechny děti až na dvě ve třídě uměly v září číst, takže jeli hrozně rychle, já to syna musela rychle doučit doma...). Celkem hodně úkolů a pořád přibývají. Aby nezaostával, tak jsme tomu museli tak dvě hodiny doma denně dát. Proto jsem dost zvažovala přeřazení do běžné třídy. Teď se to ale hodně zlepšilo, druhá třída není tolik náročná, tak zatím vyčkávám. sznovi to nevadí a je aspoň už teď zvyklý se učit, takže to beru částečně jako pozitivum.
Pak jak je to tam s družinou (četla jsem na webu, že nějak přechází do/z Mladenovovy), do kolikáté je třídy, jestli má svoje prostory nebo je v běžných třídách... Plusy: Těch zas tak moc není, protože s družinou jsem dost nespokojená. Dobré je, že do tří hodin jsou ve své vlastní třídě (která je velká, pěkně zařízená, vůbec nevypadá jako třída ve škole - spíš jako ve školce). navíc můžou být i na chodbě, což je takový příjemný prostor. A jsou tam se svou asistentkou, takže je čas něco dodělat co se nestíhá, dělají takové ty tvořivé činnosti, které tedy absolutně nestíhají během výuky, nemají na ně čas. Plus je také dobré komunitní centrum, kam chodí starší děti a děti co jdou na kroužky (po kroužku). Mínusy: po té třetí hodině přecházejí do jiné třídy, spojené, pak po hodině právě do jiné budovy. Prostory malé, hodně dětí, nikdo s nimi nic moc nedělá, kluci jen sedí a čučí s někým starším do mobilu na hry. Ven pořádně nechodí, protože se vlastně pořád jen balí a stěhují (ani do těch tří, protože ze své třídy se nedostanou přímo ven, navíc rodiče kontinuálně vyzvedávají). Určitě by to ale ško nějak zorganizovat, ale není zájem. takže já jsem nakonec syna přihlásila na maximum kroužků, takových nenáročných, kde se mu někdo věnuje, a pak jde do té komunitky, kde je hezký prostor a príma vychovatelky.
Jaký je vztah k rodičům (občas se setkávám s tím, že škola je pro děti a že by měli otravovat co nejmíň) - aspoň podle webu se zdá dost vstřícná. Tady jsou jenom plusy - rodiče mají volně přístup do školy i do třídy, případně i do výuky, kdyby měli zájem. Paní učitelka komunikuje mailem, pře internet. stránky, sms. Všechno se s ní dá řešit. Třídní schůzky jsou individuální (plus občas i s dítětem), termíny jsou rodičům vstřícné. Je to opravdu spolupráce.
Nějak se mi nedaří najít moc fotek na webu, takže by mě zajímalo i vybavení atd. Plusy: vybavení je podle mě výborné, třída je pěkná, navíc v ní nesedí jen tak na místě, na různé aktivity se přesunují, sedí na zemi na koberci, běhají. Mají počítač, který hodně využívají pro výuku. Učební materiály všechny dostali, nemusí je pořád nosit na zádech, domů nesou jen to co potřebují do domácí úkol. Aj učebnice jsou krásné. Mínusy: Od rodičů se tak nějak očekává, že když můžou platit školné, můžou platit i leccos dalšího. Část zařízení jsme platili z vlastní kapsy - zařízení prostoru na chodbě, kupovali jsme žíněnky, hrací materiály, koberec, sami jsme to tam uklízeli a instalovali. Teď jsme kupovali projektor do třídy, aby se děti nemusely mačkat u monitoru, platili jsme instalaci. Škola má sice ipadovou učebnu, ale tam se naše děti dostaly tak dvakrát do roka. Problém je taky tělocvična - na některé hodiny tělocviku ji vůbec nemají, nebo dohromady s jinou třídou, a tělocvik je v těchto třídách pokládán asi za ztrátu času, takže prostě není.
a další věci, na které se mě ani nenapadne zeptat. Přijde mi trošku problém, že to je celé takové ne úplně legálně zastřešené, my dáváme peníze formou daru škole a nemáme žádnou konkrétní smlouvu, takže si za ně vlastně nemůžeme nic nárokovat. Původně bylo řečeno 18 dětí ve třídě, pak bylo prostě oznámeno, že od druhé třídy jich bude dvacet, a nikdo s námi rodiči nediskutoval. Teď nám bylo oznámeno, že od třetí třídy si máme zaplatit asistentku navíc, nad rámec školného, škola už ji nehradí. nemůžeme si ale vybrat konkrétně jakou. Vypadá to, že kdyby se škola rozhodla radikálně změnit podmínky, nezmůžeme nic, jenom odejít jinam. A paní ředitelka je taková svérázná manažerka, takže se stát může asi leccos. Ale zase - školné je relativně nízké a vedení asi dělá co může, aby to fungovalo. Jinak já jsem celkově hodně spokojená apořád doufám, že to synek dá a zůstane tam. Nejlepší je na tom asi ta nedirektivní výuka, maximálně individuální přístup, respekt vůči dětem, výborná komunikace s paní učitelkou, pokroky které dělají v aj. Pro nadprůměrně nadané dítě, které učení baví, je to naprosto super.
|
Martina S |
|
(17.1.2014 11:57:59) Ahoj, mohla bych ti napsat mail, no nejradši bych ti zavolala potřebuji toho tolik vědět.
Ještě se ubezpečím, nějak ty přesuny nepobírám. Ráno je družina v Mladenovově, pak jdou do třídy, která je v Angelovce, v té je potom družina do tří, pak je družina v jiné třídě v Angelovce a za 3/4 hodiny přechází do Mladenovovy? Přičemž pokud mají kroužek, tak jsou v tom komunitním centru? To jediný znám, byly tam přijímačky. A tělocvična je kde?
Dítě mám dost studijně nadané, v to obavy nemám, skoro ve všem je napřed. Ale i dost hravé, takže pokud tu výuku trochu prolnou i jinými činnostmi, bylo by to super.
|
cyann |
|
(17.1.2014 12:16:43) Ano, ty přesuny pobíráš správně. Klidně napiš, mám mail tuším pod nickem. Můžeš i zavolat, pošlu ti číslo mailem.
|
|
|
Martina S |
|
(17.1.2014 11:59:21) Ještě k tomu počtu, mně říkali 20 dětí, na netu uvádí 22.
|
|
Jiřina |
|
(21.2.2015 11:19:00) Dobrý den,
mohla bych se prosím zeptat na několik otázek, které jsem nenašla na webu ZŠ Angelovova?
1) Jak vysoké je školné 2) Platí se měsíčně 3) Skutečně neexistuje žádná smlouva 4) Jak často chtějí nějaké další poplatky 5) Jaké muselo dítě základní znalosti angličtiny, aby bylo do dvojjazyčné třídy přijato
Děkuji
|
|
Jiřina |
|
(21.2.2015 11:19:25) Dobrý den,
mohla bych se prosím zeptat na několik otázek, které jsem nenašla na webu ZŠ Angelovova?
1) Jak vysoké je školné 2) Platí se měsíčně 3) Skutečně neexistuje žádná smlouva 4) Jak často chtějí nějaké další poplatky 5) Jaké muselo dítě základní znalosti angličtiny, aby bylo do dvojjazyčné třídy přijato
Děkuji
|
Verbalinka |
|
(29.3.2015 22:25:01) Zdravím, nemám tam dítě, ale je přijato a já zvažuji, zda ho tam dát.
Školné je 20tis. za rok (nevím, jestli najednou, nebo měsíčně, ale tipuji najednou). K tomu, co mi říkala kamarádka, se pořád něco doplácí. 500 na žíněnky, další měsíc 300 zase na něco atd. Jak jsem četla výše, tak hodně záleží na učitelce. Mně nepřijde, že by jeli nějak rychle a výuka byla náročnější.
Nevím proč, ale je velký převis. Tento rok brali jen spádové a děti, které chodily do jejich školky. Syn anglicky neumí, ale jsme spádoví a vzali ho. Stejné to bude i další roky. Ale my možná půjdeme jinam...
|
|
|
|
|
|
Líza |
|
(17.1.2014 9:16:28) Jak mohla být dcera sama od sebe přijata na školu, kam jsi ji nehlásila?
|
Martina S |
|
(17.1.2014 10:17:05) Jak to myslíš, že nehlásila??? Nerozumím dotazu.
|
Martina S |
|
(17.1.2014 10:18:37) Hlásila jsem ji, samozřejmě.
|
|
|
|
|