Lucyová +3 | •
|
(30.1.2015 19:24:08) Za mě naopak - klidně přibližuj Nemám ráda takové to "hlavně ať se dítě něco nenaučí před školou, protož co tam pak bude děla"? Imho se má dítě nové věci učit ve chvíli, kdy je to zajímá. Protože to jde nejsnadněji. Takže pokud dítě "řeší" čtení, ptá se, pořád dokola to zkouší, považuju za normální mu s tím pomoct. Můj nejstarší syn se naučil taky číst hodně brzo před nástupem do školy. Začalo to, jak už tu zaznělo - ptal se na písmenka, já mu je pokaždé řekla, až uměl všechny. Pak následoval asi půlrok, kdy se zastavoval na ulici u náspisů a ptal se stylem: "Mami, co je to Z-A-K-A-Z?" Zkoušela jsem různé fígle, koupili jsme i malý obrázkový slabikář, ale to hádal slova podle obrázků a prvního písmene... až nakonec pomohlo, když jsem ho navedla, aby si ta písmenka četl po dvou. Prostě klasické slabikování. Když ty slabiky vyslovoval nahlas, seplo mu to. ZA-KA-Z...ajó, to je ZÁKAZ! S mladším jsme to dělali podobně (i když v jeho pozdějším věku) a fungovalo to stejně (problém byl jen u delších slov, že než se proslabikoval na konec, zapomněl, co bylo na začátku.... jenže když si yvbere jako první slovo "Atlantský"... ). Tak vyzkoušej. Držím palce!
|
Federika |
|
(30.1.2015 19:28:32) vidíš a děti, který se naučí číst samy, protože k tomu jaksi už dospěly, neslabikujou, neučí se číst po slabikách. Instinktivně si skládají písmenka k písmenku, těží z toho pak "genetická " metoda. Mně přijde zbytečný předškolní děti "učit", pokud mají zájem,jak říkáš, samy si k tomu najdou cestu, nepotřebujou nic a žádnou metodu.
|
lucyová +3 | •
|
(30.1.2015 21:17:28) My to slabikování použili jen k pochopení principu čtení. Děti mi nikdy dlouho neslabikovaly. Ten starší asi tak 3 dny Myslím, že je to jedno, jaká se použije metoda. Slabikování se kritizuje, pokud jsou k němu zpětně nuceny děti, které už jsou ve čtení dál. Zakladatelce jsem jen psala jednu z možností, kterou může zkusit.
|
|
|
sarmi |
|
(1.2.2015 10:13:31) Jde spis o to,ze dítě,které ještě není vyzrálé,netřeba drezurovat a chtít po něm věci,které ještě nemůže zvládnout...taky si nesepnes culík z krátkých vlasu ;-) ... Pokud je dítě přirozené zvidave,jsou na místě nejrůznější hry na rozvoj sluchového a zrakového vnímání, fixovani správného úchopu tužky apod...
|
Kamilka3 |
|
(3.2.2015 8:47:29) Opravdu je to normální, plno dětí neumí písmena a naučí se je až ve škole. Dcera se naučila ve 3 letech písmena, plynule číst ve 4 letech, aniž bysme jí to nějak učili, secvaklo jí to dřív a to určitě není nějak nadaná a extra chytrá. Trochu se obávám, co bude dělat v září v první třídě, bude to spíš překážka
|
|
|
|