| Erik, dvě děti |
 |
(31.1.2015 23:13:22) "Pre zlé známky si siahla na život! Prváčka Jesika (15) z pezinského gymnázia si v piatok polročné vysvedčenie neprevzala. Deň predtým sa zo strachu rozhodla ukončiť svoj mladý život strašnou smrťou pod kolesami vlaku. Akoby zázrakom však zrážku prežila. Obľúbený volejbal, v ktorom reprezentuje Pezinok, si však už nikdy nezahrá - prišla o obe nohy." http://www.cas.sk/clanok/306613/hrozna-cena-za-zle-vysvedcenie-krasnej-jesike-odrezal-vlak-v-pezinku-nohy.html
To je tak neuvěřitelně... nepředstavitelný! Asi jsem měl štěstí, ale nikdy jsem se nesetkal s bitím dětí za špatné známky, leda tak s tím, že namísto pomoci a podpory byli na dítě nepříjemní a třeba se s ním nebavili, což měl být pro něj trest. Neumím si představit, do jakého stádia musí rodiče svoje dítě dostat, aby bylo něčeho takového schopné Je vůbec možné, aby mělo dítě něco takového - extrémní ctižádostivost v povaze - a rodiče za to nemohli?
|
| NovákováM |
 |
(31.1.2015 23:22:46) Dneska je možný asi všechno... a bohužel, je mnoho rodičů, co si svou ctižádost nahánějí přes děti.
Nebo to má to dítě v sobě?
Já nevím. Aktuálně chválíme za trojky :-D.. přešly nám děti do střední školy a vím, že je to zlom a říkali jsme jim to. Nějak to odmítali pochopit, už sami zírají.
Najednou šok, roky bez učení a jedničky a teď zápas ... o trojku...
Takže jako rodiče netlačíme, vyžadujeme snahu, sháníme doučka, pomáháme (co stačíme, co jsme nezapomněli a intelektem... jakože češtinu ještě dám od do... literaturu taky, ale ve fyzice po mně nic nechtějte, matematika atd... to jsem nevěděla nikdy, nebo zapomněla).
Ale tím se nechci nijak chvástat... třeba podobné řešení průšvihu je spíš moje noční můra.
Bůh ví, co se v té její duši odehrávalo, zda tlak rodičů, sama na sebe..
Je sice fajn, že to přežila, ale také netuším, co ji k tomu dohnalo.
Ale i puberťáci mohou mít deprese a i sama vím, že o nich nevím všechno. O vlastních dětech.
|
| Anni&Annika | 
 |
(31.1.2015 23:31:56) no ja mam exttremne ctizadostive dite a po me to rozhodne nema...ale tohle by neudelala. Ona jak je ctizadostiva, tak se ale kvuli nicemu nenervuje. Ztra je pisemka? No a?... Takze bych to nepricitala hned rodicum /nepises proc/. Ta holcina je v puberte a to taky dela hodne. Ja si o sobe jednou pamatuju, kdyz jsem z nejakeho zkouseni domu prinesla 2 /asi v 5.tride/. Brecela jsem jak zelva, mama se divila a rika..vyfasovala jsi za 5?..rikam ze ne...za 4?..ne, za 3 ne...ZA 2.... mama nechapala /nikdy me za znamky doma nenadavali, ale ja ani zadne spatne nemela/. Jen me stvalo, ze kdyz jsem to umela na 1, ze jsem dostala za 2. Neslo mi ten rev rozmluvit. Sedelo mi to v hlave
|
|
|
| Marketa, kluci 13 a 6 | •
 |
(1.2.2015 0:25:09) Rodiče přece múzou za všechno.
|
| NovákováM |
 |
(1.2.2015 0:40:17) ne, vědomě ani chtěně.
Asi určitě předáváme nějaké geny a nastavení. To vědomě (počneme-li dítě), ale někdy to jde přes mnoho kolen a vazeb.
Psychické, fyzické odolnosti.
Moje poslední noční můra je právě tohle. Asi proto, že si za poslední rok lehli dva synové kamarádek pod vlak a jeden se oběsil.
Všichni tři žili v normálních, povídavých rodinách, kde se o jejich problémy zajímali a dle mého nijak vtíravě. Nikdo netlačil na výkon.
Ano - dva se zamilovali a nevyšlo to, o tom třetím, co se oběsil - vlastně neví nic nikdo.
Normální, na vejšce se mu dařilo průměrně, průměrný, příjemný kluk.
|
| NovákováM |
 |
(1.2.2015 0:41:38) a taky samozřejmě nevím všechno..
popisuji to, jak na mne působili.
Ale bát se můžu, že?
|
|
|
|
| Marketa, kluci 13 a 6 | •
 |
(1.2.2015 0:25:20) Rodiče přece múzou za všechno.
|
|
| Grainne | 
 |
(1.2.2015 1:11:48) Ja nevim, kdo za to muze...muj nazor je, ze za znamky nese odpovednost ucitel, protoze existence takovych, kteri neco vykresaji z kazdeho je nepooiratelna a ze je jich malo, na veci nic nemeni...
...a ani jako ucka jsem vyznam znamkovani nepojala. Zbytecny luxus, vyrabet nervy ucitelum, rodicum i detem jeste ke vsem dalsim starostem. No kdyz to porad nekoho tak hrozne bavi...jen dalsi zbytecna spolecenska hra.
|
| NovákováM |
 |
(1.2.2015 1:28:42) zde se asi neshodneme.
Za známky nese odpovědnost učitel?
No tak jistě, můžou slovně hodnotit, KDE JE TO MOŽNÉ.
|
| Grainne | 
 |
(1.2.2015 1:39:47) Shodu nezadam, ale jak jinak chces hodnotit ucitele? Kdyz umi ucit, prumerne inteligentni zak nemuze mit horsi, nez za tri.
Nicmene, rozhodne to neni polozka, hodna pomerovani lidskym zivotem, nebo zdravim.
Mam gympl, se vsim vsudy, dokonce i klasickou latinou, ale nejak treba nepozoruju, ze by to ze mne delalo kdovijaky vykvet lidstva, v zadnem smeru. Domabrazim zasadu nepropadnout a nebyt neklasifikovan a se zivotem nejzdatneji naklada ten ...jenom vyuceny, ten otitulovany se s tim spis drsne pere.
Takze vazne nema smysl znamky resit, nejsou toho hodny.
|
| NovákováM |
 |
(1.2.2015 1:48:01) Shodu nezadam, ale jak jinak chces hodnotit ucitele? Kdyz umi ucit, prumerne inteligentni zak nemuze mit horsi, nez za tri.
Může mít i za 4. A z tělocviku, nebo výtvarky. A není to chyba učitele, ani dítěte. ...
Prostě učitel je naštván, že dítě se chová vzpurně a dítě se chová vzpurně, protože učitel ví, že ho to nebaví.. a kálí na to, že učitel bude naštván..
Tam pravda neexistuje. Učitel dělá co může a dítě je prostě svoje.. .. Od učitele nečekám zvláštnosti a dítě nese důsledky.
Ale nevyčtu to učiteli.
|
| Grainne | 
 |
(1.2.2015 1:54:21) Ja nevim...ja mela vzdycky slabost pro ty vzpurne rebely a vzdycky se s tim dalo neco delat, hlavne nebrat si to osobne, takze ty stiznosti...to je ta dnesni mladez fakt tak priserna a totalne nezvladatelna? Prechodne snad, ale obcas to v podani nekterych ucitelu vypada na soubor Hannibalu Lecteru, smrnclych kapitanem Sparowem, krizenych Draculou s primesi moderniho bojoveho komanda.
|
| NovákováM |
 |
(1.2.2015 2:08:12) myslím, že přeháníš, jak jsi školila převážně dospělé nebo se zájmem.
Průšvih jsou za zadelí rodičové u těch, co ještě nevědí. A nějaká srovnávací kritéria asi musí fungovat, včetně snahy, co se cení.
|
| Grainne | 
 |
(1.2.2015 2:13:22) No a to srovnavani nejak zkratka nepojimam, jakoze jaky nebetycny vyznam ma, ze Manicka cte o bod lepe, nez Hurvinek, ze Bart o ctyri body hure umi biologii, nez Liza .....neni to divny u deti, takhle je pomerovat?
Technicky vzato tomu samozrejme rozumim, ale co za blaho to lidstvu prinasi?
|
| Delete | 
 |
(1.2.2015 2:18:51) Grainne, poměřovat není třeba mezi sebou, ale ve vztahu k nějakým standardům, požadavkům pto ten který stupeň vzdělání. Pokud by se toto nedělo, netřeba mít nějaké tituly nebo by každý mohl být Dr., když je to vlastně jedno, co kdo jak umí.
|
| Grainne | 
 |
(1.2.2015 2:23:40) Delete, titul snad oznacuje profesi a na sale tezko nekdo zkouma, jestli mel MUDr Vocasek za dve, nebo za tri z chemie, ale VS bych neresila. Ze je ponekud pretitulovano, se take porad resi, ale jsou profese, kde to opravdu nezbytne je.
|
|
|
| NovákováM |
 |
(1.2.2015 2:35:09) a jak bys to jako měla hodnotit?
Jaké hodnocení by bylo správné?
Mařenka se tááák snaží, tak jí uberme o stupeň na známce? Mně připadá, že tohle docela funguje.. neuberou stupeň, ale jde-li o známku, tak za referát, přezkoušení, seminárku, - bodíky plus.
Jasně ne, když je to jasná známka.
|
|
|
|
| NovákováM |
 |
(1.2.2015 2:11:28) Domnívám se, že ti chybí kus aktuálního kontaktu se základním nebo Sš školstvím.
Když jsem školila, tak jsem školila lidi, co o přednášku stáli.
Mám kluky v prvním roce na běžné státní střední škole.. a z 27-mi je jich často ve třídě 10-15. Pro nás dobrý.. Jupí..
|
|
|
| úča | •
 |
(1.2.2015 1:58:30) Učitel by si v zásadě měl se vzpurností a podobnými lahůdkami umět poradit. Píšu v zásadě, protože jsou situace, kdy to nejde, kdy to v silách sebelepšího učitele není. Zrovna tak nejde každého naučit na tři, ať už je tím míněno cokolivěk. Jde skoro každého, řekněme každého v ZŠ, naučit něco víc, než co umí. A jde dát každému nejhůř za tři. Jde se aspoň trochu postarat o holčičku, kterou doma týrají kvůli známkám. Pokud víš, že ji týrají, protože oni ji třeba týrají za to, že má na vysvědčení dvě dvojky. Já jsem učila holku, kterou matka za každou dvojku bila (horší známky neměla). Oproti tomu pak třeba děti, které doma pochválí za trojku z chování, že jsou "správní rebelové". Taky za tři...
|
| Grainne | 
 |
(1.2.2015 2:03:35) Tak zase trochu zdravy rozum, ne? Nechodit do skoly, ci ublizovat spoluzakum neni rebelie, za to tedy nechvalim, naopak, to se neznam, ackoliv jako rodic jsem to ublizovani druhym resit nemusela, spis naopak.
Jinak snad obecne ta mladez neni tak priserna.
|
| úča | •
 |
(1.2.2015 2:11:37) Mládež je podle mě furt stejná, jen podmínky se mění. Trojky se dávají za megaprůsery typu prokázané úmyslné ublížení na zdraví, drogy, masivní záškoláctví, kradení, vandalismus typu že ve škole něco zapálí apod. Samozřejmě by do toho spadly i šikany, ale ty se skoro nikdy nevyšetří a pokud už by byl někdo ohrožen kázeňským postihem, tak oběť.
|
| Delete | 
 |
(1.2.2015 2:16:48) účo, u nás se v listopadu hlasovalo o trojce z chování pro holku, která řekla učitelce "krávo"...a že se ozývalo hlasů těch, co o tom nehodlali diskutovat, prostě nic horšího už přeci být nemůže . A to šlo o dceru kolegyně...Kdyby holku nestáhla ze školy a nedala jinam, tak tu trojku snad měla .
|
| NovákováM |
 |
(1.2.2015 2:43:32) chudinka malá...
jen řekla "krávo" učitelce..
Asi jste ji měli pohladit po účesu a říct jí, že je tele.. tak ať kraví jinde.
Jsem příšerná matka a vím, proč už neškolím ani dospělé, natož děti. Hluboce smekám klobouk všem, co si naše děti berou na starost.
|
| Delete | 
 |
(1.2.2015 2:46:44) Ter, no za "krávo" mi trojka přijde poněkud přehnaná vzhledem k tomu, že má jít oprvadu o nejtěžší kalibr.
|
| NovákováM |
 |
(1.2.2015 3:04:02) tak já jsem školila jen dospělé lidi. Zpravidla se zájmem o to, co jim říkám.
Ve škole, nevím, zda je "kráva" za 3 přijatelná a jiné názvy jemnější.
My si tak doma neříkáme, děti vychováváme také jinak,
asi to myslela jako urážku... a naštvat chtěla. Mi nepřipadá její chování známkovat, - nelíbí se ti tu? Máš na výběr...
|
| Delete | 
 |
(1.2.2015 3:05:44) Terezo, na základce na výběr nemáš. Šlo o holku z osmé nebo deváté třídy.
|
| NovákováM |
 |
(1.2.2015 3:20:04) tak já mám jiné zkušenosti z praxe...
ale co týče dětí - to pančelka neviděla a neslyšela, čím častovali našeho syna. Fantastická..... stavila se o přestávce, viděla a slyšela. Prostě to vyřešili,
ale mimo to jsem útočníka potkala a byla jsem zlá a kdyby ho někdo bránil, tak bych si podala taky. Natož nasranej manžel.
Dovedete si představit, že Vám někdo lehne na dítě nebo ho obejme zezadu a říká mu, "já tě šukám?" (a jiná, lepší slova?) . Větší, silnější?
|
| Delete | 
 |
(1.2.2015 3:24:15) Terezo, nerozumím, jak tebou popisované chování souvisí s holkou, která si učitelce, co se k ní také nechovala zrovna slušně, dovolila říct "krávo" .
|
| NovákováM |
 |
(1.2.2015 3:32:32) v tom, že před paní učitelkou jsou - svatí. A je problém dokázat, že se chovají děsně.
|
| Delete | 
 |
(1.2.2015 3:35:30) No pořád nerozumím. U nás nikdo, a ani já, netvrdí, že je holka "svatá". Jen že navrhovaný trest je neadekvátní provinění.
|
| NovákováM |
 |
(1.2.2015 3:37:39) když se ji pokusíte vyloučit, - to bude peklo, ne s ní, ale s rodiči.
kdyby přestoupila sama, vyřeší se to.
|
| Delete | 
 |
(1.2.2015 3:48:55) Terezo,
ale chápeš, že vyloučit dítě ze spádové základky nejde? A rodičem že je kolegyně od nás ze školy, která sama zařídila odchod své dcery z této školy? Nikdo jí k tomu nenutil, ona (kolegyně) nikomu peklo nedělala .
Ta trojka z chování měla být bez ohledu na to, že ze školy odejde.
|
| NovákováM |
 |
(1.2.2015 4:03:15) chápu.
asi se míjíme, celou dobu s tebou souhlasím. Jen se ptám.. na to, čemu nerozumím.
Znělo to jako rýpání nebo jinak, než jsem to myslela? PAK SE OMLOUVÁM, to nebylo myšleno, jak to bylo přečteno. Nemyslela jsem nic rýpavě, naopak .. všech učitelek a učitelů si nesmírně vážím. (krom mojí první pančelky :D)
|
| adelaide k. | 
 |
(1.2.2015 9:07:18) Terezou, taky nerozumím, ty máš občas hrozně nesrozumitelný projev, to pak nikdy nevím k čemu který výrok patří.
|
| NovákováM |
 |
(1.2.2015 11:02:41) Za to se omlouvám. To dělám i běžně (předpokládám, že okolí mi čte myšlenky)
|
|
|
|
|
|
| NovákováM |
 |
(1.2.2015 3:50:42) v tom, že jsme nestihli jejich rodinné nastavení, oslovování se.. "ty vole, ty debile, ty č.. bylo asi to nejjemnější.
Holky jsou..... "krávy, ....."
To je jedno. A přesně. Kdyby paní učitelce sdělil, že je kráva.. tak ji asi nějak ocenil, že?
|
| Delete | 
 |
(1.2.2015 3:56:38) Promiň, ale fakt nerozumím, co se mi tu snažíš psát.
Asi jsem debil, co nadělám .
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| NovákováM |
 |
(1.2.2015 3:08:30) no a mně zase připadá, že sdělit vám všem, že jste krávy,
je v pořádku. Ještě může řediteli něco po mužském pojetí.
Nabízí se otázka, zda chce se vzdělávat u vás, - nebo ji tam tlačí rodiče.. ideálně sponzoři,
|
| Delete | 
 |
(1.2.2015 3:16:59) Terezo,
no není to v pořádku, ale přeci se to nedá přirovnat k těžkému ublížení na zdraví nebo šikaně, za což se má ta trojka z chování dávat . Přeci existuje od "v pořádku" ke trojce z chování celá škála kázeňských opatření . A psala jsem, šlo o dceru kolegyně, mimochodem adoptovanou, takže rozhodně ne se snadným životem za sebou...takže žádní sponzoři . Chodila do té základky, protože nějaký úředník určil, že tam podle adresy bydliště patří. No už nechodí.
|
|
| Filip Tesař |
 |
(1.2.2015 8:49:02) Říct "krávo" se dá v afektu myslím celkem snadno - Delete psala, že to bylo v nějaký vypjatý situaci - ani na to nemusí bejt návyk z rodiny, a vůbec to nemusí bejt adresovaný všem učitelkám.
Kolektivní postoj sboru se snažím chápat - i když ho za správnej nepovažuju - je to o obraně společný cti a sedět a hlasovat ve sborovně je zase úplně jiná situace a pokud jsou skoro všichni pro, málokdo chce bejt proti... Na exemplární trest to podle mě není, ani na dvojku, to je na pohovor v ředitelně.
|
|
|
|
| úča | •
 |
(1.2.2015 2:59:34) To ne, ale být sprostý na učitele není to nejhorší, co se dá ve škole udělat. Podle toho je potřeba volit kalibr flastru.
|
|
|
| úča | •
 |
(1.2.2015 2:58:13) Blbý. Osobně bych pro takovou trojku nikdy nehlasovala. Na druhou stranu, když byl ve škole hubatý Vendelín (tuším), tak byl na den vyloučen a byla to celkem pecka... a tak je to s tím vším. Nejde to řešit normálně, funkčně, tak se to řeší vykloubeně a pomalu to snad už ani nikdo nevidí.
|
| Delete | 
 |
(1.2.2015 3:04:40) účo,
taky jsem hlasovala proti. Bohužel ani ta druhá možnost nebyla to, co bych si představovala...
Ale je to jedno. Učitel ať udělá, co udělá, stejně to bude špatně.
|
|
|
| Ráchel, 3 děti | 
 |
(1.2.2015 9:25:47) Delete, záleží taky na tom, proč to ta holka řekla. Já jsem na svého syna docela hrdá, že se ovládl a nic takového některým učitelům neřekl. A kdyby to udělal, tak bych se mu vlastně nedivila, protože i mně to v určitých chvílích dalo velikou práci některé jeho učitele neposlat do p.dele. Protože jak dokážou někteří učitelé šikanovat dítě, to je neuvěřitelné.
|
|
| Kudla2 | 
 |
(1.2.2015 10:20:39) tak na jednu stranu se rozčilujem, jak jsou děti nevychovaný a drzý a co všechno si k učiteli dovolí, a jak učitelé na ně nemají žádnou páku, a najednou když někdo tu páku použije, tak je to špatně?
já myslím, že pokud řekne žák učitelce "krávo", tak snížená známka z chování (minimálně ta dvojka) je dost adekvátní.
|
| Delete | 
 |
(1.2.2015 11:10:50) Kudlo,
ale jde o to, že ve škole se dějou mnohem horší věci, šikana, opravdu úmyslné ubližování, ničení věcí, krádeže, podvody. A ta trojka z chování je to nejvíc, co můžeš použít, v podstatě výjimečný trest. Když ho použiješ za něco, k čemu došlo v afektu v podstatě při sebeobraně (učitelka taky nebyla na holku zrovna milá), tak jak potom budeš řešit ty ostatní problémy? A dávat na roveň "krávo" (což je pro mnohé puberťáky ani ne bez zabarvení, ale dost často používané slovo, aby mohlo vyklouznout nesrovnatelně snáz než u dospělých) a třeba tu šikanu, to mi nepřijde jako ideální řešení. Nehledě na to, že u té šikany pak často dochází k tomu, že se nesáhne ani k dvojce z chování.
|
| Kudla2 | 
 |
(1.2.2015 11:31:21) Delete,
proto jsem říkala dvojku, ne trojku.
To, ž se neřeší šikana, je hodně špatně, ale nejde přeci říct, že drzost vůči učitelům se kvůli tomu nemá řešit taky?
|
| Delete | 
 |
(1.2.2015 17:43:06) Kudlo,
ale to já přeci neříkám, celou dobu píšu jen o neadekvátnosti trestu .
|
|
|
| NovákováM |
 |
(1.2.2015 12:34:44) Dle mého je obojí na pár facek. (ne nikdy jsem děti netloukla)... Stačí to moje vysvětlování. Někdy by možná dali výprasku přednost. Prostě ani jedno pro mne není tolerovatelné. Je zcela jedno co je horší.
|
|
| Filip Tesař |
 |
(1.2.2015 13:00:37) Delete, taky myslím, že jsou mnohem horší věci, horší z podstaty, tohle může bejt nejspíš asi jednorázová záležitost, kterou pokud trestat, tak jednorázovým trestem: překročila jsi hranice, tak tady máš, abys nemyslela, že takový věci jsou zadarmo, a konec, smazáno.
Nadávat učitelům soustavně je věc jiná, ale pokud to někdo dělá, dost pochybuju, že snížená známka z chování bude nějaká páka. Páka je něco, se se opírá o podstatu - jenže co když mu je známka z chování putna?
|
|
|
|
|
|
| Grainne | 
 |
(1.2.2015 2:19:56) Myslim si totiz, ze na ty deti prenasime nas vlastni stres a pak se to projevuje prave temi megapru.ery. i kdyz, co si tak vzpominam, taky jsme nebylii svati, krom toho, ze jsme kourili na toaletach, dnes srovnatelnne s oddpalenim atomove naloze, tu a tam sli za skolu, znicili majetek skoly a reditelskou trvalou...dneska by nas museli rovnou zavrit. Presto to ti profesori zvladali a vetsinu k maturitam dokopali, dohhnali a naucili. Bylo nas 36, 34 odmaturovalo...
|
| Delete | 
 |
(1.2.2015 2:39:21) Grainne, no moje dítě přišlo neklasifikováno ze dvou předmětů. V čem je problém podle tebe, když tvoje dítě by si toto nemělo dovolit?
|
|
| Kudla2 | 
 |
(1.2.2015 9:26:55) hm, Grainne, tak když u nás osmáci kouřili pravidelně za školou na jednom místě, na kterým nechávali vždycky hromadu odpadků a napliváno, tak škola se vyjádřila, že s tím nemůže nic dělat, protože už je to mimo její území.
Takže asi tolik k té "atomové bombě"...
|
|
|
|
|
| NovákováM |
 |
(1.2.2015 2:30:13) Znám učitele zasedlé, tmáře, takové ty, co si něco mrmlají - zaklínače hadů. Má školní docházka jimi byla prosycená.
Nevidomý děda mne naučil číst, psát (blbě a nehezky) a počítat. Chodila jsem s ním na zahradu, měli jsme zvířátka, zajímal se o šutry... byly mi 4 roky.
Do čtvrté třídy jsem s tím měla potíže, protože četli Honzíkovu cestu a já jsem měla načtený Verneovky. Když sčítali, tak já velkou násobilku.
Rodiče si zoufali - prospěch příšerný (táta za volantem, máma v práci), učitelka mne vysírala... buď jsem nedbala, nebo jsem rušila, špatné známky. Psaní, kreslení, matematika? - no po mém.
Nenáviděla mne a já ji. Nevím, zda nás nebylo ve třídě víc.
Podotýkám, že zlom, čtvrtá třída, nový učitel.... a říkal mi to, že jsem líná, neučím se, dlabu.. šlo to samo.. a byl báječnej.
Najednou jsem měl a trojky a čtyřky :-D
|
|
| Ráchel, 3 děti | 
 |
(1.2.2015 9:19:50) pokud máš dítě, o které víš, že ho rodiče mlátí (za známky či kvůli čemukoliv jinému), tak bys to měla spíš ohlásit policii, ne?
|
|
|
| Ráchel, 3 děti | 
 |
(1.2.2015 9:15:49) "Prostě učitel je naštván, že dítě se chová vzpurně a dítě se chová vzpurně, protože učitel ví, že ho to nebaví.. a kálí na to, že učitel bude naštván..."
pokud je učitel naštván, že se dítě chová vzpurně, tak je poněkud nezralý.
|
| Kudla2 | 
 |
(1.2.2015 9:28:10) "pokud je učitel naštván, že se dítě chová vzpurně, tak je poněkud nezralý"?
hm a co má tedy dělat, když dítě odmítne spolupracovat?
nenaštvat se a vpálit mu tu kouli rovnou?
|
| Ráchel, 3 děti | 
 |
(1.2.2015 9:31:42) Kudlo, naštvat se je naprosto kontraproduktivní. Pokud učitel zachová chladnou hlavu, tak je schopen se zamyslet, proč je to dítě vlastně vzpurné a podle toho zareagovat.
|
| Kudla2 | 
 |
(1.2.2015 9:36:12) Ráchel, i učitel je jen člověk, proč by si měl nad něčím takovým mutýrovat hlavu, když má jiných povinností dost? Znám zkušenou učitelku, která ve třídě, kde bylo víc takových dětí, normálně skončila, protože se tam nedalo učit - a tu fakt nepodezírám z toho, že by svou práci neměla ráda a nedělala ji pořádně.
V práci taky nikoho nebude zajímat, proč jsi drzá na šéfa...
|
| Binturongg | 
 |
(1.2.2015 9:43:17) Kudlo - Ty taky víš úplně všechno, člověče. Já smekám! Kudla Mravenec, vzdělání a zkušenost všeho druhu! Ať jste z jakéhokoli oboru a máte potíže či nejistoty, neváhejte se obrátit na Kudlu Mravence - ví všechno!
|
| Kudla2 | 
 |
(1.2.2015 9:46:16) takto jsi zvyklá "diskutovat" s dětmi ve třídě, potažmo s jinými lidmi, co s tebou nesouhlasí, Binturong?    
|
|
|
| Ráchel, 3 děti | 
 |
(1.2.2015 10:28:30) ale tomu já klidně věřím, Kudlo - ale naštvat se a vylejvat si to na děcka je kontraproduktivní já spíš zažila, že si řada učitelů brala leccos osobně - úplně zbytečně, protože jde o normální puberťácký projevy. jak pravila jedna naopak moudrá učitelka "já poznám, jestli se děcko chová úměrně věku (rozuměj-jako puboš), nebo jestli je záměrně zlý." Zrovna tahle učitelka s naším synem neměla vůbec žádný problém...
|
| Kudla2 | 
 |
(1.2.2015 10:30:45) No ale pak se nabízí otázka, co udělá s tím, kdo je záměrně zlej...
|
|
| Kudla2 | 
 |
(1.2.2015 10:33:48) tak mu tu blbou známku/důtku dá s chladnou hlavou...
|
|
|
|
|
|
|
|
| Ráchel, 3 děti | 
 |
(1.2.2015 9:14:42) Kdyz umi ucit, prumerne inteligentni zak nemuze mit horsi, nez za tri.
ale kdež, taky na to třeba může ten žák kašlat. Takhle se to úplně brát nedá.
|
|
| Kudla2 | 
 |
(1.2.2015 10:18:54) "Kdyz umi ucit, prumerne inteligentni zak nemuze mit horsi, nez za tri."
To tedy nevím, to zcela popírá jakýkoli podíl toho žáka na celým tom procesu - přece učitel nemůže ovlivnit, jestli se žák z nějakýho důvodu třeba rozhodne nespolupracovat 
|
|
| sarmi | 
 |
(1.2.2015 10:22:30) No,mohl by mít,kdyby chtěl... Pravidelně se na poradách dozvídáme o žácích,kteří by tu trojku dali,ale je jim to sumák,maji jiné priority,rodiče to neřeší... Prostě se učit nebudou a nebudou...
|
|
|
|
| NovákováM |
 |
(1.2.2015 1:30:47) ale jinak jsi mne úplně rozsekala...
za známky nese zodpovědnost učitel...
|
| úča | •
 |
(1.2.2015 1:40:38) Ale tak on za ně zodpovědnost nese, žejo, jenže jinak, než se Grainne domnívá. Pokud ty známky dávat musí, jako že musí, nemůže je nedat, slovní hodnocení u nás je taky jen převlečená známka, tak je dává. Jo, může dávat všem za všechno jedničky, jen se pak rodiče bouří, že má jako mít jedničku i Dežo, no to snad ne, ještě snad pak bude chtít na gympl, né? Jo, nemělo by se vůbec známkovat. V devadesátých letech to už bylo dobře rozjeté, známkování se mělo rušit postupně, od nejmenších dětí. Muselo se od toho ustoupit kvůli velkým RODIČOVSKÝM protestům. NE kvůli učitelům. A to, že si chudák dítě sáhne na život kvůli vysvědčení, to skutečně vina učitelů není. To je vina hrubé patologie v rodině. A vina kreténského školského systému, kterého jsou ale učitelé také oběti.
|
| Grainne | 
 |
(1.2.2015 1:45:57) Hele, jsem taky ucitelska obet systemu. Ja ty ucitele, tedy nevinne, nevinim, nekdo ucit musi, kdyby vsichni zdrhli, co by si ti milackove pocali? Ja to myslim z hlediska spokecenskeho, ze je to vlastne pitomost, tudiz jsme zrejme vicemene ve shode.
|
|
| sarmi | 
 |
(1.2.2015 10:17:53)
|
| sarmi | 
 |
(1.2.2015 10:18:47)
melo tam byt, ne srdce,špatně jsem odklikla...
|
|
|
|
|
| úča | •
 |
(1.2.2015 1:31:15) To jo, to věděl už Jára Cimrman, že za to může. Taky si nedal to viržinko. Kdyby se takhle všichni učitelé nad sebou zamysleli, byl by konec všech tragédií.
|
|
| NovákováM |
 |
(1.2.2015 1:39:13) a nabízí se třeba domácí škola..
Jinak aktuálně jsem z Tvého názoru dost vedle. - Vím, že proběhla šikana dítěte i ze strany učitele,
ale to jsem myslela, že jste probojovali. A že neházíš do jednoho pytle.
|
| úča | •
 |
(1.2.2015 1:42:08) Aha ... trauma.
|
|
| Grainne | 
 |
(1.2.2015 1:42:39) Zato stredni skola sedi perfektne, tady je to v klidu. Synek vi, ze nesmi mamince cuchhat nervy propadanim, skakanim z okna na terasu a neklasifikovanim, vic fakt nezadam.
|
| NovákováM |
 |
(1.2.2015 1:53:21) ano, náš má z tělocviku jedničku :-D
Ale zase umí asi blbě česky.. :-D
Ale učitele bych do toho netahala. (V našem případě)... dítě je svéhlavé, když mu něco nesedí, tak je prostě protivnej, zaseklej, zabejčilej....
žiju s ním 16 let, vím, jaký je.
U Vás to byla jiná kapitola, ale neházela bych učitele do jednoho pytle, sama píšeš, že střední je jiná káva, tak buď ráda.
|
| Grainne | 
 |
(1.2.2015 1:58:11) Vidis, co ma z telocviku jsem si dokonce ani nevsimla...me by snad meli odebrat i psa Fakt to nevim, ale za cestinu jsem mu domlouvala, to se me osobne dotklo, v pravu ovsem zzase exceluje, no taky okeca i co nejde, pravnik by z nej byt mohll
|
| Grainne | 
 |
(1.2.2015 1:59:13) Ten posledni smajlik tam nepatri, opravdu ve skole nepije
|
| úča | •
 |
(1.2.2015 2:01:05) Správně. Pít se má člověk naučit v rodině.
|
| Grainne | 
 |
(1.2.2015 2:04:30) Tak, tak, dobrym prikladem.
|
|
|
|
|
|
|
|
| Simeona+3 | 
 |
(1.2.2015 13:58:25) Báro, ale v tom je ta česká škola špatně nastavená, těžko vysvětlovat, že nejde o známky, ale o proces, když ty děcka pořád rveme do škatulek - za dvě chyby trojka...Kdyby bylo slovní hodnocení a děti se učily se i samy kriticky podívat na to, co jim jde a co ne, bylo by to o něčem úplně jiným.
|
| withep | 
 |
(1.2.2015 15:47:36) "No jo, taky by se mi líbilo, kdyby se ve škole tolik nehodnotilo a neporovnávalo. Jenže pak přijde život a dnešní svět je jedna velká soutěž kdo s koho."
Buchli, ne že by to nebyl málem nadlidský úkol, ale možnos tady je. Možnosti jsou v zásadě dvě - buď budeme vychovávat děti tak, aby obstály ve světě, jaký je, a nebo je budeme vychovávat tak, aby nám ten svět pomáhaly změnit. Já už soutěžit nechci, nechci se hnát za vzděláním (tedy za titulem), za prací (za lepší, lépe placenou, vyšší pozicí,...), lepšími auty, drahými dovolenými. Jsem spokojená s tím "akorátem", co máme, a raději se uskromním, než bych se plahočila a mrhala časem. Raději si vypěstuju vlastní mrkev, než abych celé dny mimo domov vydělávala jednou tolik (protože polovinu odevzdám na daních a dalším). A je to i šetrnější k planetě.
Dospěla jsem k tomu sama a zřejmě nelze než nechat děti, aby mě pozorovaly a něco z toho pobraly, soutěživé nejspíš budou (chvílema to ani jinak nejde - kvůli přijímačkám, pokud budou chtít studovat), ale od malička uvidí, že to jde i jinak a že to může činit člověka (i jeho rodinu) spokojenějším.
|
| olgaadam | 
 |
(1.2.2015 22:07:45) Já si hlavně myslím, že škola by neměla hodnotit takové věci, jako výkon v TV, výtvarku a zpěv a podobné. Takové předměty by se vůbec neměly známkovat.
|
|
|
| Filip Tesař |
 |
(1.2.2015 17:14:31) Buchli, možná je to aspoň trochu i opačně. Svět je takovej, jakej ho děláme - u nás to do značný míry platí, nezuří kolem nás válka nebo hladomor. Možná soutěživá škola připravuje lidi na soutěživej svět, možná je ale svět soutěživej, protože hlavním aspektem socializace probíhající ve škole je soutěžitost? Jsme úporně soutěživí, protože nás naučili takovýma bejt?
|
| Filip Tesař |
 |
(1.2.2015 19:31:59) Buchli, pečený holubi do pusy nelítaj a nelítali nikdy a nikde. A člověk se musí snažit, aby žil a přežil.
Ale nějak se mi zdá, že život nemusí bejt úplná hoňka. Spousta lidí žije něčím, čeho musej dosáhnout (nejen v práci, ale mít takovej a takovej byt, dovolenou, partnera - dosaď si...), a až dosáhnou toho, nastoupí tamto a pak tamto. Jasně, člověk by se měl snažit, ale někdy se mi toho zdá porůznu kolem mě moc. A ve školách to bejvá už zaběhlý: tohle vysvědčení, pak tamto vysvědčení... tyhle přijímačky, tamty přijímačky... diplom... ne učení, ale známky, ne vzdělání, ale papíry. Nežijou tak všichni, ale spousta lidí se za něčím honí. Nakonec dohoněj při troše štěstí důchod - co budou vykládat vnoučatům?
|
|
|
|
|