Zufi. |
|
(13.4.2015 16:42:54) Ale zmiňovala, učím třeba 6 hodin ale rozloženě 9, tři mám ,,vokno,,. už fakt jdu.Konec.
|
Kapradina |
|
(13.4.2015 16:46:24) Zufi, ale to je přeci fajn, mít během dne tříhodinový okno ne? Během tý doby se dá zařídit spousty věcí, který třeba někdo, kdo je v práci od sedmi do pěti v kuse nezařídí. Vzít si vždycky ze situace to lepší a ne to horší!
|
Kaipa |
|
(13.4.2015 18:36:25) Šuplíku, co já pamatuju (a pamatuju dost), tak Zufi pořád hořekovala, jak dlouho musí být v práci, není to záležitost několika měsíců (běduje takhle snad od začátku).
|
Kafe |
|
(13.4.2015 18:46:46) Šuplíku - a to je všude? Švagruše je také učitelka (nikoli v ČR), pracuje na plný úvazek, ale fakticky jen polovinu, protože přípravu si může dělat doma.
|
|
Senedra |
|
(14.4.2015 6:41:31) Liško, s tím odchodem z pracoviště je to jak kde - většinou se umožňuje učitelům odejít potom, co odučí. Ale máme třeba vypsané konzultace, občas nějaká porada, školení... A k těm "třem hodinám volna" během dne - zažila jsem, v reálu to vypadalo následovně - první hodina "okno", ale musela jsem být v práci, připravená suplovat, kdyby někdo z učitelů nedorazil. Druhé okno třeba kolem poledne na oběd a třetí až odpoledne. Takže to moc na courání někde po úřadech nebo obchodech nebylo. Teď jedu od osmi do jedné, v kuse, včetně dozoru ve třídě, takže si odfrknu poprvé až na obědě.
|
Zufi. |
|
(14.4.2015 13:22:34) 3 hodinové okno mám 3x, někdy stihnu i opravit, ale hlavně zadávám známky do PC, to strašně zdržuje, nedej Bože, abych udělala chybu, to se musí znovu otevřít, smazat, přepsat, no ....
|
Kapradina |
|
(14.4.2015 13:27:02) Zufi, proč nechceš odpovědět? Nerozumím tomu, nejdřív založíš diskusi a pak nechceš poskytnout argumenty na téma, kvůli kterému ses tu ohrazovala ...
|
Zufi. |
|
(14.4.2015 13:35:40) Vůbec jsem nepochopila, co po mně chceš a nemíním se k tomu vracet, pouze jsem reagovala na Suplíkova ,,vokna,,.
|
Kapradina |
|
(14.4.2015 13:40:38) No, já myslela, že cílem diskuse, kterou si založila je se obhájit - jaký je tedy jinak její smysl této diskuse?
Kopíruji, co jsem včera psala Buchli. Snad je to k pochopení.
Ad otázka - celá diskuse je o tom, že Zufi má pocit, že ji tu kdosi nazval v diskusích neempatickou a ona argumentuje tím, že v reálu taková není. Což já nepopírám, jen bych od ní chtěla argument empatičnosti zde na diskusích - v jiných tedy, než které zakládá ona sama. Jinak postrádá celá diskuse smysl, dle mého.
|
Zufi. |
|
(14.4.2015 13:44:35) Tak mi dej konkrétní otázku.
|
|
Kudla2 |
|
(14.4.2015 13:49:18) tak já ale myslím, že už to bylo řečeno - jestliže někdo tvrdí, že V REÁLU je empatický, tak přece nemusí dokazovat, že je takový NA DISKUSÍCH, to jsou přeci dvě různé věci, ne?
A stran toho "důkazu" - Zufi psala, že někam posílala prachy (tedy důkaz o empatii v reálu), ale bylo jí vyčteno, že je blbý se tím chlubit.
Takže moc nechápu, co přesně se po ní vlastně chce
|
Zufi. |
|
(14.4.2015 13:51:16) No právě, nechápu. posílala jsem i holkám z Rodiny, někomu anonymně, ale přeci je nebudu jmenovat a ani nečekám, že se ozvou, to je přeci trapný.
|
Líza |
|
(14.4.2015 13:54:58) Empatie není posílání peněz.
|
Zufi. |
|
(14.4.2015 13:56:29) Není, ale je to aspon důkaz, že nemyslím jen na sebe, jak mi bylo řečeno.
|
Zufi. |
|
(14.4.2015 13:57:04) Holky, už se zase zakecávám, ....
|
|
|
|
|
sovice |
|
(14.4.2015 13:53:42) Asi linky na soucitné příspěvky s někým jiným? Nevím. Já bych se na takové dokazování vyprdla, protože nemám dojem, že by bylo možné dohledat takové, které by tazatelce vyhověly - v tom smyslu, že si stejně myslím, že by je vyhodnotila jako bezobsažné smajlíky, plané a prázdné řeči... prostě IMHO tazatelka jede na zcela jiné vlně a Zufiina empatie by pro ni stejně empatie nebyla.
A mně teda připadá poněkud potupné žádat, aby někdo dohledával své příspěvky odjinud a dokazoval na nich svou empatii, aby mohla být následně hodnocena a proprána...
|
Zufi. |
|
(14.4.2015 13:55:41)
|
|
Kapradina |
|
(14.4.2015 13:58:37) Jaký byl tedy smysl založení této diskuse?
Kdyby Zufi rovnou v tématu napsala to, co teď "jestli jsem pomohla slovně někomu z Rodiny, ale to snad ani nemůže myslet vážně, za těch 15 let x krát jsem vyjádřila soucit, politování, držení palce, ale i praktické rady apodob." bylo by to přesně to, v jaké rovině se tady debatuje a ne vytahování toho, jaký jsem v reálu - potkáváme se tady a ne tam.
|
Zufi. |
|
(14.4.2015 14:00:17) OK
|
|
|
|
Zufi. |
|
(14.4.2015 13:55:11) Napadlo mi, jestli to nemyslí Kapradina tak, jestli jsem pomohla slovně někomu z Rodiny, ale to snad ani nemůže myslet vážně, za těch 15 let x krát jsem vyjádřila soucit, politování, držení palce, ale i praktické rady apodob. Jinak mě už nic nenapadá, co ,,chtěl básník říc,,.
|
Kapradina |
|
(14.4.2015 14:22:10) I když pravda jsem čekala trochu konkrétní odpověď, ne takto obecně abstraktní ... ale budiž.
"ale je to aspon důkaz, že nemyslím jen na sebe, jak mi bylo řečeno"
Tím, dle mého bylo myšleno to, že se angažuješ především v tebou založených tématech ...
|
Zufi. |
|
(14.4.2015 14:35:22) Nejen v mnou založených tématech.
|
|
|
|
|
|
|
. . |
|
(14.4.2015 13:57:33) Zufi, založila jsi téma, ve kterém píšeš:
"Jo a napsat , že jsem neempatická a že myslím jen na sebe je ... prostě nesmysl. ... pomohla jsem hodně lidem a nejen penězi a nelžu, jsem katolička a nelžu."
Kapradina (a jiné) poukazují na to, že pokud chceš uznánání od virtuálních nicků, že jsi empatická, je potřeba uvést příklady odtud, z virtuálního světa, tedy z tvých příspěvků na www.rodina.cz.
To, že pomáháš někomu v reálu, nemá smysl na svou "obranu" uvádět. Jako neempatickou tě tu vnímají a označují na základě zdejších příspěvků, a vnímají tak (pouze) nick "Zufi", nikoli skutečnou Zufi, kterou samozřejmě (skoro) nikdo z nás nezná.
Buď si to neber osobně, nebo se braň něčím, co lze dohledat v minulosti v tvých příspěvcích, a tedy můžeš říct: podívejte se, tady přeci radím, jak na tenhle či tenhle problém, aniž bych současně psala o své rodině a/nebo pracovní zátěži.
|
Kapradina |
|
(14.4.2015 14:00:57) Slupko, díky za napsání vyjádření toho, co se tu snažím Zufi říct X příspěvků já. Hlavně ten poslední odstavec.
|
|
Kudla2 |
|
(14.4.2015 14:27:29) Slupko,
no jo, ale ona psala, že je empatická v reálu, a uváděla příklady z reálu, tedy potud to bylo v logice věci.
Ale jiná věc je, že zatímco ve virtuálu je dokazatelný, co sem kdo kdy psal, nemůžeš jako anonymní nick dokázat, co děláš v reálu, to, co sem napíšeš, může být pravda a nemusí, zkrátka to, že někdo napíše "v reálu posílám peníze na černoušky a vařím obědy nemajetné staré sousedce" ještě neznamená, že to je pravda (Zufi, případně se nečerti, že bych Ti to snad nevěřila, akorát poukazuju na to, že se to prostě jen těžko prokazuje).
Navíc, co je to "empatický" - to je přeci děsně subjektivní pojem a nedá se to "dokázat".
Já bych se asi ohrazovala velmi, kdyby mě někdo nařkl z něčeho konkrétního špatnýho, co jsem neudělala, ale když si o mně bude myslet, že jsem neempatickej sobec, tak co můžu dělat? třeba má ze svýho pohledu pravdu a skutečně mě tak vnímá, a pak mi nepomůže mu to vyvracet. Když se já sama tak nevnímám nebo vnímám, ale nevadí mi to, tak v tom vcelku nevidím problém.
|
Zufi. |
|
(14.4.2015 14:34:51)
|
|
. . |
|
(14.4.2015 14:42:43) Kudlo: "Já bych se asi ohrazovala velmi, kdyby mě někdo nařkl z něčeho konkrétního špatnýho, co jsem neudělala, ale když si o mně bude myslet, že jsem neempatickej sobec, tak co můžu dělat? "
No právě že nic dělat nemůžeš, snad jen tvrdit, že jsi tu přeci vyjadřovala empatii účastným pokecem s řadou nicků v jejich tématech, a to si každý může dohledat (u tebe snadno).
Ovšem Zufi "něco" udělala, a to: založila toto téma. Načež napsala, že tvrdit o (virtuální, protože jinou neznáme) Zufi, že je neempatická, je nesmysl, protože reálná Zufi je jiná. Takže argumentačně vedle, a ten název tématu jí tu škodí DALEKO víc, než původní příspěvek Mandelinky, proti kterému se ohrazuje.
|
|
Czeperka |
|
(14.4.2015 14:58:51) cit. Kudla že někdo napíše "v reálu posílám peníze na černoušky a vařím obědy nemajetné staré sousedce" ještě neznamená, že to je pravda (Zufi, případně se nečerti, že bych Ti to snad nevěřila, akorát poukazuju na to, že se to prostě jen těžko prokazuje).
zejména pak věta "Zufi, případně se nečerti...
No teda takovýhle diplomatický tanečky nedělám ani kolem svých dětí a "věčněživotemavšímnasrané" babičky.
A to je asi to, co mnohým na Zufi vadí...to, že s ní musí jedna v rukavičkách. Protože - "kdo nejde s Zufi..." (hm možná proto tu někdy někdo poukazoval na komunistické smýšlení)
Opravdu mne až skoro děsí představa, že děti vychovává někdo tak moc labilní :-( Zufi, nezlob se, ale kdybys nebyla učitelka, tak mne tvoje reakce tolik neiritují. U kurátora v muzeu by mi to bylo úplně šumák...
|
Marika Letní |
|
(14.4.2015 16:25:35) Czeperko "zejména pak věta "Zufi, případně se nečerti...A to je asi to, co mnohým na Zufi vadí...to, že s ní musí jedna v rukavičkách."
Stejný dojem z toho mám i já, že se "musí" Kudla dvojitě předem omlouvat, aby si to Zufi nevzala špatně. Ale takový pocit, že se chodí kolem nich po špičkách, mám u více nicků. Kolem tzv. "starých" zasloužilých a jak si je dovolí někdo kritizovat, tak hned přijdou obhájci. Tak v tom Zufi není sama
|
|
|
|
|
|
|
Zufi. |
|
(14.4.2015 13:52:05) Zlatý Bakaláří, tam to šlo ,,jako po másle,,. program jmenovat nemůžu, byla bych dohledatelná.
|
|
|
|
Kafe |
|
(14.4.2015 18:32:31) Šuplíku - ale kolik hodin týdně reálně odučíš a kolik jich dostaneš zaplaceno celkem? Švagrová to má 50% odučí a za každou odučenou má další hodinu na přípravu (kterou si dělá doma).
|
Delete |
|
(14.4.2015 22:45:05) Pelíšku,
my máme povinnost být denně ve škole minimálně do 14:00, bez ohledu na to, do kolika učíme. Druhostupňoví končí kolem 16. hodiny, ne každý den, ale dvakrát týdně minimálně. Většina je ve škole v 7:00 - 7:15.
Já jsem denně ve škole od 7:00 do 16:00 (kromě úterka, to chodím v 15:30), ve středu a v pátek často do 18:00, doma pak přípravami trávím ještě tak 2 - 3 hodiny čistého času (tedy po odečtení času stráveného nakukováním a psaním na rodinu) denně. Ve škole to mám tak akorát na opravení toho, co za den uděláme, a někdy stihnu přípravu tabule. Doma pak řeším podrobně průběh celého dne, připravuju pracovní listy, aktivity do hodin....
Jsem fakt asi strašně neschopná, ale ať dělám, co dělám, bez ohledu na to, co učím a jestli na prvním nebo na sruhém stupni, pořád se s tím strašně crcám .
|
|
Kapradina |
|
(14.4.2015 22:53:17) Pelíšku, tak o tom žádná. Kdyby se na mých dětech používaly stejný postupy jako na mě, asi by si myslely, že učitel dorazil zrovna z mauzolea.
|
|
|
Kapradina |
|
(14.4.2015 22:49:41) Delete, ale ty učíš první rok, to je jasné, že u těch příprav trávíš hodně času ... až budeš točit prvňáčky po Xté, už budeš mít povětšinu základ připravený z letošního roku.
|
Delete |
|
(14.4.2015 22:57:10) Kapradino,
omyl...učím 4. rok...prvňáky mám isce poprvé, ale když jsem učila 3 roky fyziku, nebyla jsem na tom lépe .
No a k prvňákům se dostanu jednou za 5 let, v lepším případě za tři roky....a to už bude zase všechno jinak, včetně učebnic....a kdo ví, jestli ne i včetně metod, teď mám A-S a matiku klaicky, kdykoliv můžu dostat nařízenou genetickou a Hejného (a já to vezmu, protože mi obojí vyhovuje ještě o něco více než klasika)...
Takže použít totéž s novou třídou je prostě teorie....realita je jiná....
Stači i změna vedení a tedy koncepce školy...
Ale jak jsem psala, ani 3 roky fyziky ve stejném ročníku nebyly o tom, že bych tomu nemusela denně věnovat několik hodin....plus ty ostatní předměty, každý rok je to složení jiné... U mě první rok: 4. třída M, ČJ, Př + 7. tř. Fy + 8. a 9. tř. Ch a Inf druhý rok: 6., 7., 8. tř. Fy, 8. a 9. tř. RV, 6. tř. Inf třetí rok: 6., 7. 8. 9. tř. Fy, 6. tř VV, 6. tř. Inf
|
Delete |
|
(14.4.2015 23:01:22) Pelíšku,
k vzdavatelství Fraus? Nebo k Hejného metodě? Fraus není Hejný .
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(14.4.2015 23:07:35) Pelíšku - nakukukju spíš náhodou a na chvilku, ale sdílím tvou nechuť k Frausovi, nemám ho ráda a je jedno, jestli je to učebnice chemie, fyziky nebo biologie, děcka je mají a já učím ze své staré SPN a z čehokoliv, ale Fraus ne, a moje děti na ty knížky nadávají stejně jako já - vlastně nebýt toho, neznala bych některý z nich, ale na naučení to fakt není
|
NovákováM |
|
(14.4.2015 23:09:04) to není jen Fraus.. obecně se učebnice nějak horší.
Připadá mi, že se zase někde šetří. Přeskakuje se u vysvětlení - u podrobného vůbec, v učebnicích jsou chyby... švanda, že v chemii a fyzice v číslech a desetinných čárkách, atd.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(14.4.2015 23:10:43) chyby jsou všude, vydavatelstvím se nechce platit za korektory - dřív jsem si tím přivydělávala při MD, jenže pak stop a už jsou to jen ty chyby, v časopisech i knížkách pro děti, tam mi vadí hodně, o učebnicích ani nemluvím :(
|
NovákováM |
|
(14.4.2015 23:20:05) No jsou, ale tak nějak chyby v románu ... přejdu.
Blbé je, když jsou chyby ve výsledcích u příkladů, 3 dny hledáme chybu a ejhle.. ona je v tisku :-D
|
Delete |
|
(14.4.2015 23:23:50) Terr,
ale to bylo vždy. Jen když se ty učebnice kdysi používaly dlouho, tak se do nich občas stihla dodat i opravka...takový papír, kde bylo napsáno, že na té a té straně má být to a to a ne to, co tam je...
Dneska už se místo toho vydá nová řada, vyjde to levněji a vypadá to jako inovace.
|
NovákováM |
|
(14.4.2015 23:28:28) Mně ale kdysi učebnice připadaly jako učebnice.
Takže tak nějak postup jasnější. Nebo jsem zapomněla, z čeho jsem se na střední učila.
Chvála internetu... najde se leccos
|
|
NovákováM |
|
(14.4.2015 23:32:54) Jinak neexistovala domácí příprava, krom matiky u dyskalkulika.
Na střední - ale to bylo očekávané - chlapci začínají zjišťovat, co to znamená učit se, naučit se... příprava, práce, známky začaly lítat do podprůměrného spektra.
To bylo očekávané. Ale z těch materiálů, tj. učebnic, co škola doporučuje - se vážně leccos naučit naprosto nedá.
Dvě střední školy, obdobné materiály. Asi chvála internetu - znovu.
|
Delete |
|
(14.4.2015 23:36:26) Tak o středoškolských učebnicích přehled nemám vůbec....
Jsem ráda, že obsáhnu 1. - 3. třídu podrobně, 4. - 5. orientačně, 6. - 9. orientačně v některých púředmětech.
|
NovákováM |
|
(14.4.2015 23:39:01) No jsou příšerný.
Nicméně na nedostatky ve vlastním vzdělání - prostě platíme doučko z oněch předmětů, kde jim ty i ty hrozné učebnice někdo, kdo umí, přeloží :-D
|
|
|
|
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(14.4.2015 23:13:34) ořechy a víno... no ty bláho, to už musí být masakr.
|
|
|
Delete |
|
(14.4.2015 23:16:47) Mně se učebnice Fraus pro druhý stupeň líbí...ale jako učitelské, pro děti mi přijdou složité a náročné i co do obsahu.
Pro první stupeň znám jen matiku pro první třídu...Hejného i klasiku....Hejný je moc barevný, klasika ujde.
Pro prvňáky jsem ulítlá na Lili a Vili + Živá abeceda a Slabikář od Nové školy.
|
Delete |
|
(14.4.2015 23:22:02) Pelíšku,
ne, ne...to vaše sice znám z netu, ale ulítávám na jiných.
|
|
|
|
|
|