| Yanull & 2 | 
 |
(15.11.2015 14:44:55) Jitys, to, že v minulosti tu bolo niečo z dnešného pohľadu neakceptovateľné, predsa nemôže byť ospravedlnením toho, že niekde toto neakceptovateľné stále existuje. Moji (európski) predkovia prešli dlhou a bolestivou cestou, aby to bolo tak ako je, a príde mi ako nezodpovednosť a nevďačnosť nevážiť si a nechrániť ich odkaz a dedičstvo - napr. slobodu vyznania/nevyznania.
|
| Yanull & 2 | 
 |
(15.11.2015 14:50:13) Myslím, resp. som si istá, že takáto zmena môže prísť len zvnútra, nie zvonka. Vonkajší tlak na takúto zmenu môže mať podľa mňa skôr opačný efekt.
|
| Kafe | 
 |
(15.11.2015 14:56:21) Pelíšku, není pravda, že se integrace nezdařila. Hodně muslimů se integrovalo. Evropský problém je v tom, že si neumí poradit s těmi, co se neintegrovali a navíc jsou i nebezpeční.
|
| Kafe | 
 |
(15.11.2015 14:59:16) Jsem se akorát včera bavila se svým kanadským známým o integraci. Žil nejdřív v USA a když srovná tlak na integraci, tak v USA je značný - nevyčuhovat, chovat se stejně jako všichni ostatní, nejlépe sedět před telkou. V Evropě tlak na integraci necítí a jemu to tak vyhovuje a proto tu zůstává. Líbí se mu diverzita. Bohužel tento evropský přístup není pro každého. Pro někoho je vhodnější ten americký.
|
|
|
|
| Kapradina | 
 |
(15.11.2015 15:00:02) A proč tedy do Evropy tito muslimové chtějí, když se integrovat nechtějí? V tom případě mají cestu otevřenou jít tam, kde se jim integrovat chtít bude. Proč je to problém Evropy?
|
|
| Kafe | 
 |
(15.11.2015 15:04:52) Kapradino - ti lidé se chtějí mít ekonomicky dobře, ale o svobodu až tolik nestojí (ti, co se nechtějí integrovat už z principu). Na chuť po svobodě musíš být už vyspělejší. Někdo se svobody bojí, protože mu chybí řád. Nechápe třeba, že i v Evropě můžeš žít velmi konzervativní rodinný život, stejně tak jako promiskuitní. Je to jen otázka volby. Jim to přijde zvrhlé a toleranci Evropanů k takovému chování považují za jejich vlastní amorálnost. Je možné říci, že část muslimů žije v jiném století a mají v Evropě kulturní šok.
|
| Kafe | 
 |
(15.11.2015 15:09:58) Mimochodem - jako my, západní civilizace, nechápeme, že pokud nějaká muslimka chodí zahalená od hlavy až po paty, tak je to ve většině případů něco, co sama chce. Stejně tak nechápeme, že se některé mladé dívky chtějí nechat obřezat a když jim tohle právo někdo bere, cítí se napadené. Prostě jiné kultury.
|
| Yanull & 2 | 
 |
(15.11.2015 15:11:38) Mimochodem - jako my, západní civilizace, nechápeme, že pokud nějaká muslimka chodí zahalená od hlavy až po paty, tak je to ve většině případů něco, co sama chce. Stejně tak nechápeme, že se některé mladé dívky chtějí nechat obřezat a když jim tohle právo někdo bere, cítí se napadené. Prostě jiné kultury.
Tak to mi príde ako riadne klišé. Akože ak by tie muslimky chceli, behali by v minisukniach, ale oni vlastne nechcú, že? Ja si naopak myslím, že vo väčšine prípadov zahalené chodiť musia. Skúsili by nechodiť!
A s tým obrezávaním - to nemôžeš myslieť vážne
|
| Kafe | 
 |
(15.11.2015 15:15:12) Nechtějí, mnohé. Přečti si nějaké knihy, co napsaly muslimky. By ses divila. Četla jsem knihu, kde se mladé Jordánky vyjadřovaly v tom smyslu, že od budoucího manžela očekávají, že jim nebude bránit se plně zahalovat (včetně očí). Že naopak - někteří muži svým manželkám brání, aby se plně zahalovaly a takové muže že ony nechtějí. A byly to vysokoškolačky.
|
|
| Kafe | 
 |
(15.11.2015 15:16:37) "A s tým obrezávaním - to nemôžeš myslieť vážne"
Jistě, že myslím. Fakt by sis měla něco přečíst přímo od těch lidí.
|
| Yanull & 2 | 
 |
(15.11.2015 15:20:13) Prepáč, ale výpovedná hodnota takýchto textov je pre mňa veľmi nízka - neverím, že je možné tieto postoje (ak sú vôbec autentické) paušalizovať čo i len na jedinú moslimskú krajinu, nieto na všetky.
|
| Kafe | 
 |
(15.11.2015 15:26:05) Jannullo - jestli tu někdo paušalizuje, tak ty. Myslíš si, že všichni lidé na celém světě chtějí žít jako Jannulla ze Slovenska a nosit minisukni. Jenže on je svět podstatně barevnější a každý si tu svobodu představuje jinak.
|
| Yanull & 2 | 
 |
(15.11.2015 15:38:18) Ale Liško, to si vôbec nemyslím, ale niektoré klišé ala "kultúrne vzorce" sú už skutočne prekonané - napr. ten, o dobrovoľnom zahaľovaní. Nebudem sa hádať o tom, že také niečo neexistuje, iste áno, ale tam, kde v tomto smere nejaká sloboda existuje a aj tam iste záleží od spoločenského postavenia alebo lokality, ale koľko takých moslimských krajín máš? Myslíš, že všade sa možno stretnúť s tým, s čím v Jordánsku?
|
| Kafe | 
 |
(15.11.2015 15:42:11) Jannullo - no ve většině muslimských zemí je to otázka volby, to zahalování. Povinnost je to jen v SA, Afganistánu a Iránu, co vím.
|
| Kapradina | 
 |
(15.11.2015 15:44:50) Liško, papír toho snese, že. Ale skutečnost je pak úplně jiná. Takové zakuklené "vlk se nažral a koza zůstala celá".
|
| Kafe | 
 |
(15.11.2015 15:48:53) Kapradino - zkušenost z Afganistánu, Iráku, Libye či Sýrie ukazují, že vnější zásahy, nějaká snaha o kulturní skok, vedou akorát k většímu úpadku. Ostatně podobně dopadl i Irán. Z poměrně moderní země se kulturně vrátili do středověku a teď se teprve pozvolna zase uvolňují.
|
|
|
| Yanull & 2 | 
 |
(15.11.2015 15:47:41) wiki
Nošena je v Afghánistánu, Pákistánu, Bangladéši, Spojených arabských emirátech a Indii.
tu sa myslí zo zákona
niekde je zakázaná (obavy z terorizmu, zabraňuje identifikácii - Čad, Kongo)
Ostávajú krajiny medzi tým, kde je to vec rozhodnutia a spoločenského tlaku.
|
| Yanull & 2 | 
 |
(15.11.2015 16:37:58) len tak pre ilustráciu :)




|
| Elwing |
 |
(15.11.2015 17:56:13) Co se týká toho zahalování, tak se taky přikláním k názoru, že to ženám možná až tolik nevadí. Tamní muži jsou neobyčejně dotěrní, tak je to pro ně spíše taková nutnost na kterou si už zvykly. Tohle mi na islámu vadí nejméně
|
| vlad. | 
 |
(15.11.2015 18:11:26) No mi ta dotěrnost vůči Evropankám, kterým tím vyjadřují pohrdání, vadí dost. A to, že se to děje v Evropě, dvojnásob.
Na hlavě ať si mají co chtějí.
|
|
|
|
|
| Eilatt |
 |
(15.11.2015 15:49:23) liška no ona je taky volba a volba. Pokud tě okolí bude považovat za "děvku" nebo přinejmenším amorální nebo zkaženou, popř, ne dost cudnou, pokud se nezahalíš, tak sice formálně volbu máš, ale díky tlaku okolí se stejně zahalíš. takže ta volba vlastně vpodstatě moc neexistuje. Určitě jsou takové, které se zahalovat chtějí, protože to tak cítí. Ale vždyvcky je to otázka, do jaké míry je to tlak náboženství, okolí, vliv rodiny a do jaké míry se rozhodují jen samy podle sebe....
|
|
|
| Lady V. | 
 |
(15.11.2015 16:15:38) Můj manžel má kamaráda, kterého zná od dětství. Je to sunita. Jeho rodiče jsou rozvedení, ani jedna z žen v jeho rodině se nezahaluje (včetně matky), jeden jeho bratr je metalista, druhý běhá maraton a za ženu má Rumunku (která nekonvertovala a taky se nezahaluje). Měl dlouho vztah s holkou, která se na něj nakonec vykašlala a odjela do Švýcarska (Kurdka, alevitka, samozřejmě se taky nezahalovala). On si nakonec našel holku přes internet, vzali se a bác ho, holka se po svatbě začala zahalovat. Můj manžel ji tudle potkal v obchodě, pozdravil ji, ona se odvrátila a šla pryč. Ptal se na to pak toho kámoše a ten říká, že to nechápe, že před svatbou taková nebyla.
|
| Lady V. | 
 |
(15.11.2015 16:17:51) Jsem chtěla tímto říct, že tahle dáma pod tlakem okolí rozhodně není. A znám jich takových víc. Jedné dokonce manžel nakonec utekl, protože ho asi nebavilo ji svlékat z té tuny hader. Pořád ji přemlouval, aby se oblékala evropsky, ale ona odmítala. Jejich obě dcery chodí bez šátku, chodí plavat atd.
|
| Lady V. | 
 |
(15.11.2015 17:22:16) My se taky zahalujeme. Ale hodně lidí si myslí, že zahalování sje špatně jen když se týká obličeje. Nošení spoďárů nikdo v našich kulturních kruzích za u tlačování nepovažuje.
|
| Lady V. | 
 |
(15.11.2015 18:00:07) Jitys, ano, přirovnávám. Obojí jaksi patří k lidskému tělu, pokud se nepletu.
|
|
| Lady V. | 
 |
(15.11.2015 18:13:22) Jitys, ja se tady snažím říct, že oblékání je kulturní záležitost, ať se jedná o čepici nebo spoďáry. A každá kultura má oděvní zvyklosti jiné. Např. V Papui muži nosí výrazné ozdoby penisu a ženy chodí nahoře bez. V Indii chodí ženy s odhaleným břichem a v dlouhé sukni atd. A pokud v tom člověk vyrůstá a vidí to u všech v okolí, bere to jako naprostou přirozenost. Stejně jako ty to, že se u nás nechodí s holýma prsama a zadkem. Připadáš si kvůli tomu utlačovaná?
|
| Lady V. | 
 |
(15.11.2015 18:16:20) Jako hlavní důvod zahalování bych viděla klimatické podmínky. Vylezt v poušti na slunce v našem letním ohozu je sebevražda.
|
| Lady V. | 
 |
(15.11.2015 18:26:13) Mně se zdá, že to zahalování obličeje pochází snad od Peršanů. Každopádně se týká jen mensiny muslimek, povinné jen myslím jen v SA, a to ne všude a neplatí pro cizinky (ty tam můžou chodit s odhalenou hlavou, pvinnou mají myslím jen abaju)
|
|
|
|
| Lady V. | 
 |
(15.11.2015 18:29:22) Odhalený obličej chápu, zvlášť v dnešní době a bezpečnostní situaci. Ale zakazovat šátky by byl naprostý nesmysl.
|
| Elwing |
 |
(15.11.2015 18:51:35) No to je ....!!! Tady nejde o práva těch nebožáků, ale hlavně o její debilní politiku, která nemá hlavu ani patu.
|
|
|
|
| Alraune | 
 |
(15.11.2015 18:46:15) Ono to není nic extra výjimečného, v středověku nosily rozpuštěné vlasy jen děvky, vdané měly vždycky zavití, čepec, něco takového. Ještě na začátku minulého století nosily ženy šátky, nebo klobouk, nechodily prostovlasé.
Z psychologického hlediska ale zakrývání těla moc nefunguje, naopak, čím méně se člověk zahaluje,tím méně zajímavé to je.
|
|
|
|
|
| Elwing |
 |
(15.11.2015 18:27:14) Mně na islámu hlavně vadí, že to je náboženství, které ponižuje a zotročuje ženy. K té obřízce..samozřejmě, že na to tlačí a vykonávají to hlavně ty babičky a matky holčiček, protože by je pak dobře neprovdaly. A pokud se žena nemůže vzdělávat, nemůže pracovat, je to tak trochu otázka přežití, dobře se provdat, nemyslíte? Nemá smysl si namlouvat, že Korán je muslimy jen špatně pochopen a je mírumilovný. Toto náboženství nemá v moderní společnosti, kde je rovnoprávnost, co dělat.
|
| splechtulka & M+J+R | 
 |
(15.11.2015 18:31:30) To ani bible. Však i v NZ Ježíš říká že nepřináší mír ale meč.
|
| Elwing |
 |
(15.11.2015 18:49:26) Důležité hlavně je, jak jsou ty starověké náboženské spisy vykládány a aplikovány do onoho momentálně praktikovaného náboženství.
|
|
| Alraune | 
 |
(15.11.2015 18:52:22) Samozřejmě, proto je blbost argumentovat Koránem. Vždycky jde o výklad.
Mmc, tenhle vtip asi znají všichni, že?
Drahá paní doktorko!
Ze srdce Vám děkuji, že vynakládáte tolik obětavého úsilí, abyste lidem přiblížila Boží zákony. Lecčemus jsem se díky Vašemu vysílání naučil a o toto poznání se snažím podílet s co největším počtem lidí. Například, když se někdo pokouší obhajovat své homosexualní chování, připomenu mu prostě Třetí knihu Mojžíšovu (Leviticus 18, 22), kde jasně stojí, že jde o ohavnost. A basta fidli.
Jenže od Vás ještě potřebuji poradit ohledně několika speciálních zákonů a způsobu, jak je dodržovat.
Za prvé: Když u oltáře obětuji býka jako zápalnou oběť, vím, že je to libá vůně pro Hospodina (Leviticus 1, 9). Problémem jsou moji sousedé. Tvrdí, že je to nelibá vůně pro ně. Mám je odrovnat?
Za druhé: Rád bych prodal svou dceru do otroctví, jak to dovoluje Druhá kniha Mojžíšova (Exodus 21, 7). Jakou přiměřenou cenu bych dnes podle Vašeho názoru měl za ni chtít?
Za třetí: Vím, že se nesmím dotknout žádné ženy, je-li ve stavu menstruační nečistoty (Leviticus 15, 19-24). Problém je v tom, jak se to o ni dovědět. Zkoušel jsem se ptát, ale většina žen reaguje na dotaz podrážděně.
Za čtvrté: Leviticus 24, 44 ustanovuje, že mohu vlastnit otroky, muže i ženy, získám-li si je ze sousedních národů. Jeden přítel má za to, že se to vztahuje na Mexičany, ale na Kanaďany ne. Proč nesmím vlastnit Kanaďany?
Za páté: Mám souseda, který o sobotách vždycky pracuje. Exodus 35, 2 jasně stanoví, že musí zemřít. Znamená to pro mě morální závazek, abych ho vlastnoručně usmrtil?
Za šesté: Jeden můj přítel si myslí, že i když pojídání všeho, co nemá ploutve a šupiny, jako mušlí a humrů (Leviticus 11, 10) je prezentováno jako hodné opovržení, je to ohavnost menší než homosexualita. Mně se to ale tak nejeví. Můžete mi to nějak víc objasnit?
Za sedmé: Leviticus 21, 20 praví, že se nesmím přiblížit k Hospodinovu oltáři, jsou-li mé oči stiženy nějakou nemocí. Přiznávám, že nosím brýle na čtení. Musí můj zrak být dokonalý, anebo se na tohle dá použít nějaká obezlička?
Za osmé: Většina mých mužských přátel si dává stříhat vlasy i přistřihovat vousy, přestože to Leviticus 19, 27 jednoznačně zakazuje. Jakou smrtí mají sejit?
Za deváté: Podle Leviticu 11, 6-8 vím, že dotknu-li se kůže mrtvého vepře, budu nečistý. Smím doufám hrát kopanou míčem z vepřovice, když si navléknu rukavice?
Za desáté: Strýc má statek. Proviňuje se proti Leviticu 19, 19, protože osívá totéž pole dvojím druhem semene. Navíc nosí jeho žena šaty utkané z dvojího druhu vláken (bavlna + polyester). On nadto často zlořečí a rouhá se. Je opravdu zapotřebí té námahy se svoláním celé vesnice, abychom je ukamenovali (viz Leviticus 24, 10-16)? Nestačí, když je formou drobného rodinného obřadu upálíme, jako se to dělá s těmi, kdo se vyspí s tchyní (Leviticus 20, 14)?
Vím, že jste se všemi těmito věcmi podrobně zabývala a tak jsem pln důvěry, že nám budete moci být nápomocna. A ještě jednou mockrát děkujeme za to, jak nám připomínáte neměnné a věčné Boží slovo.
S obdivem Váš oddaný učedník a fanoušek
Jake
|
| Cimbur | 
 |
(15.11.2015 19:05:43) Konečně mě dnes něco pobavilo.
|
|
| Elwing |
 |
(15.11.2015 19:09:07) Možná jsem měla spíše napsat, že ačkoli je Korán ve své podstatě pro obyvatele Evropy směřujícími k rovnoprávnosti, s kulturou a hodnotami stojícími na křesťanských základech, nepřijatelný, je momentálně praktikovaný islám pro tyto Evropany ještě více nepřijatelnější. Hlavně vzhledem k tomu, že se nesoustředí jen na duchovní život lidí věřícím tomuto náboženství, ale zasahuje do života a omezuje práva a svobodu i ostatních náboženství a kultur.
|
| Elwing |
 |
(15.11.2015 19:11:43) Samozřejmě, že jsou různé méně radikální odnože tohoto náboženství, některé jsou mírumilovnější, některé agresivní, ale ten netolerantní základ směřující k ostatním kulturám a vyznáním je vesměs stejný.
|
| Lady V. | 
 |
(15.11.2015 19:20:52) A které náboženství je vůči jiným náboženstvím tolerantní?
|
| Alraune | 
 |
(15.11.2015 19:26:34) Pokud se dostane do mocenského postavení, tak žádné. V tom je podstata náboženství. Ostatně, i křesťanství v začátcích přinášelo zlepšení (minimálně v místě svého vzniku) a v plné síle bylo obludné. A lidi se nevzepřeli, v některých švýcarských kantonech přestaly inkviziční procesy až tehdy, kdy už nebylo dřevo na hranice a ženská populace klesla na třetinu.
To jen tak k mírumilovným křesťanským tradicím.
|
| Elwing |
 |
(15.11.2015 19:29:25) Myslím, že je celkem trapné se neustále ohánět středověkem. Dnes už je většina církví zcela někde jinde. Jen ten Islám zjevně jaksi zamrzl někde ve středověku.
|
| Alraune | 
 |
(15.11.2015 19:35:10) Antičtí bohové vraždili jak na běžícím pásu, a jak dlouho byli uctívaní.
|
| Alraune | 
 |
(15.11.2015 19:45:39) No pralidem jistě taky nepřišlo zvláštní uctívat dobrého bojovníka. Vraha, jak ty píšeš :) Pohanství obecně uctívá vítězné bohy. Hinduismus i šintoismus ostatně taky.
A pokud jde o tu pedofilii, kolik mělo být panně Marii? Shakespearově Julii bylo třináct. Tyhle věci je absurdní posuzovat dnešním pohledem.... a nebo není a pak můžeme dát rovnítko mezi tohle a inkvizici.
|
|
|
| Elwing |
 |
(15.11.2015 19:41:26) A co severský Thor, bůh hromu?
|
| Alraune | 
 |
(15.11.2015 19:47:49) Seveřany nemá smysl rozebírat, když nezabíjíš nepřátele, nemůžeš do Valhally :) A Loki měl dítě s klisnou, takže ani z té zoofilie se nevylže, kluk jeden ušatá :)
|
|
|
|
| Elwing |
 |
(15.11.2015 19:39:09) Pelíšku 
|
|
|
| babiki | 
 |
(15.11.2015 19:41:29) Vidis, Pelisku, a pak se certis, ze te lidi povazujou za nacka, kdyz jako nacek mluvis 
|
|
|
| Lady V. | 
 |
(15.11.2015 20:09:37) Pelíšek: Hlavně nedílnou a podstatnou součásti islámu je jeho šíření
To je zase žvást/potažmo polopravda. Například k alawismu konvertovat nelze.
|
| Alraune | 
 |
(15.11.2015 20:12:06) Nedílnou součástí náboženství obecně je jejích šíření. V tom je ten problém. Tím nezpochybňuju, že k alavizmu konvertovat nejde, ale šíření není žádný unikátní skill jednoho náboženství. Naneštěstí.
|
| Elwing |
 |
(15.11.2015 20:18:10) Mezi vyznavači islámu je ale bohužel nesrovnatelně větší procento věřících, než například mezi katolíky, kteří šíří toto náboženství velice agresivní až zločinnou formou. Myslím teď ve 21. století, ne ve středověku.
|
|
| Lady V. | 
 |
(15.11.2015 20:18:56) Náboženství původní na BV se obvykle vázala na kmen a národnost a některá si to zachovala dodnes - ani Jezidem se clovek nemůže stát, jen narodit. A pokud si Jezid vezme nejezida, je automaticky exkomunikován. Alawité to také převzali z původního náboženství, ale ti nejsou tak striktní a smíšená manželství u nich existují .
|
|
|
|
| Lady V. | 
 |
(15.11.2015 20:27:07) Ne není. Tys psala, že NEDILNOU součástí islámu je jeho šíření. A to není pravda, i kdyby těch nemisijních směrů bylo půl promile.
|
| Kafe | 
 |
(15.11.2015 20:35:18) LV - to už je obyčejné slovíčkaření. A misionářskou činnost se pokouší i křesťanství a jistě né všechny jeho směry se stejnou intenzitou.
|
| Lady V. | 
 |
(15.11.2015 20:50:59) Liško, nemám ráda paušalizování. A v politické propagandě ho přímo nesnáším.
|
|
|
|
|
|
|
| Alraune | 
 |
(15.11.2015 19:34:03) Islám je mladší než křesťanství a ty společnosti, ač se to možná nezdá, jsou taky někde jinde. Všechny ty fotky z Afganistánu, Iránu, Jemenu před třiceti lety... jasně, RVHP tam nalilo spousty peněz a Kábul vypadal jako Moskva. Jenže uměle, oni si to sami nevybrali a jakmile se stáhly armády, vrátilo se to zas zpátky. Zrovna tak kolonie.
|
|
|
| .kili. |
 |
(15.11.2015 19:37:10) "To jen tak k mírumilovným křesťanským tradicím."
jen tak ouřt of touch, 500 let tam, 500 let sem, čert to vem, pravda
|
| Alraune | 
 |
(15.11.2015 19:39:50) A o kolik se liší život v třeba dnešní Nigérii od toho, jak žili před pěti sty lety?
|
|
|
|
| Elwing |
 |
(15.11.2015 19:27:48) Lady Vendetto, nedělej se hloupou. Ještě jsem neslyšela, že by v kostelích u nás někdo veřejně vybízel k nenávisti a agresi vůči nevěřícím, čemuž se děje s určitými nepravidelnými časovými rozestupy v mešitách v ČR.
|
| Alraune | 
 |
(15.11.2015 19:30:09) Dnes ne a taky by jim to bylo hovno platný. V dobách, kdy jim to bylo platný, tak naprosto běžně. Jak myslíš, ze vznikaly pogromy?
|
|
| babiki | 
 |
(15.11.2015 19:43:43) Nerikej? A jak myslis ze zacali pogromy, nebo proc cirkev fatalne selhala behem holokaustu? Na mnoha polskych kostelech mas dodnes napisy, ze Zide zabili Jezise.
|
| Alraune | 
 |
(15.11.2015 19:52:52) Ono se tu obecně nepíše přesně. Nikdo nepíše, estli jsou za útoky alavité, šíité nebo sunité, i když je válka v Sýrii náboženská a bojují tam právě dvě větve islámu. Prostě islám... spalte je všechny.
Problematika je ale tak složitá, že ji cancy na netu neposunou nikam.
|
| Alraune | 
 |
(15.11.2015 19:55:38) Ale mluvil, jen ne tady.
|
| Alraune | 
 |
(15.11.2015 20:04:57) Protože je to společenský jev. Velice nebezpečný.
|
|
|
|
|
| Kafe | 
 |
(15.11.2015 20:04:33) Pravděpodobně sunité. Ti ostatně stojí snad za všemi teroristickými útoky v Evropě, které spáchali muslimové. Na BV je to jinak - Hizballáh je šiitský a v Izraeli velmi neoblíben.
|
|
|
| Elwing |
 |
(15.11.2015 20:03:43) Nevím kdo na mě reaguje, proto možná na někoho nereaguju, strom příspěvků je už moc dlouhý, tak se v tom nevyznám.
K těm náboženstvím...Jako ateista je hodnotím spíše podle toho, jakým způsobem ovlivňují, mohou ovlivňovat, nebo omezovat můj život. Islám z tohoto důvodu rozhodně nepatří mezi mé favority. Různé církve s křesťanskými základy jsou již dnes tak daleko, že nemám potřebu se vůči nim vymezovat. To, že ve Vatikánu neseženu kondomy mi zase až tak nevadí.
|
| Lady V. | 
 |
(15.11.2015 20:04:09) https://en.m.wikipedia.org/wiki/Athanase_Seromba
|
|
| Kafe | 
 |
(15.11.2015 20:07:44) Elwing - já ateista nejsem, ale jsem bez náboženské příslušnosti. Nevadilo by mi nějak extra, kdybych se třeba musela považovat za muslimku. Jde jen o to, jakou formu ten islám v Evropě na sebe vezme. Jestli něco jako současné křesťanství, tedy spíše chápán jako soukromá záležitost prakticky bez jakýchkoliv omezení, či třeba formu, co má ortodoxní judaismus (velmi omezující).
|
|
| Alraune | 
 |
(15.11.2015 20:08:18) No, jako pohanovi se mi nelíbí ani křesťanství, ani islám. A po pravdě, když slyším debilní pindy těch, kdo praktikují asatru, jsem ráda, že je minoritní :) Jakékoli náboženství u vesla je nebezpečné.
|
| Elwing |
 |
(15.11.2015 20:11:34) Proto je nebezpečné, pokud je nějaké náboženství agresivní do té míry, že netoleruje náboženství jiná.
|
|
|
|
|
|
|
|
| Alraune | 
 |
(15.11.2015 19:22:16) Zatímco tolerantní křesťanstí ani nepotřebovalo jinou kulturu a Katary a kajícníky, i ostatní sekty, které praktikovaly víru jinak, vyhlazovalo bez nějakých extra výčitek. O židech nemluvě, to tedy jiná kultura, pravda, byla. O Inkách, a Jižní Americe obecně nemá smysl mluvit.
Kdy skončily násilnosti v Irsku? A tam šlo o křesťany na obou stranách.
|
|
|
|
| Kudla2 | 
 |
(15.11.2015 19:32:26) Alraune   
|
|
|