| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Dysgrafik a úprava

 Celkem 14 názorů.
 Yuki 00,03,07 


Téma: Dysgrafik a úprava 

(12.11.2015 1:41:09)
Chtěla bych se zeptat - jak jsou vaši dysgrafici hodnocení z úpravy sešitu?
U staršího syna jsme to vůbec neřešili, měl učitelku, která si poradila, úpravu neřešila možná u nikoho nijak víc, než aby to po osbě dotyčný přečetl, takže nemám srovnání. Nejstarší psával docela slušně, takže si nepamatuju, že bych si někdy vůbec všimla nějakýho problému.
Teď mám třeťáka dysgrafika s poruchou pozornosti, který nosí ze školy zvláštní známky z matematiky - známkují se domácí úlohy a on míval 1/2 a přestože jsem nezaznamenala žádný rozdíl v úpravě, za poslední dvě úlohy dostal 1/3
Spočítané je má správně, ta druhá známka je opravdu za úpravu. Je pravda, že jeho obr písmo se sotva vejde do řádků, ale nějak se mi nechce linkovat mu sešity, a ještě loni mi učitelka řekla, že speciální sešity nepotřebuje, tak zlý to prý není.
Letos má z matematiky stejnou učitelku.
Taky mě zaráží, proč je něktrý příkald červeně podtržený - jsou to příklady, který spočítá špatně a opraví si je (ještě doma, jenže jim někdo vysvětlil, že nesmí zmizíkovat, musí škrtnout a napsat znovu, aby bylo vidět, v čem měli chybu - no ale to nesmí udělat chybu?)

nějak mě opustilo nadšení z učitelky, která se loni chovala jinak, měnili jsme školu právě kvůli přístupu, ze začátku to bylo fajn, přibližně od Vánoc se to nějak začalo měnit a pokračuje to i letos.
 HelenaPa 


Re: Dysgrafik a úprava 

(12.11.2015 6:00:15)
Pokud je dysgrafik, určitě má ve zprávě z poradny, že úprava se nemá hodnotit nebo hodnotit mírněji. Takže bych se zašla p. učitelky zeptat, proč má známky, jaké má a pokud by měl a problém s úpravou, tak bych jí připomenula papír. Nejsem extra příznivcem papíru na všechno, ale hodnotit dysgrafika za úpravu je přes čáru. V angličtině jsem ráda, že podle toho, co vím, že tam má správně být, odhadnu, jestli tam ta písmenka +/- napsal případně jestli to aspoň odpovídá fonetickému tvaru. V matematice je asi důležité vidět postup, takže jestli to nenamastil jedno přes druhé a jen škrtnul, tak fakt nevidím důvod pro zhoršení známky.
 Lída+2 


Re: Dysgrafik a úprava 

(12.11.2015 6:03:19)
Asi tě nepotěším, písmo a maličko úprava se zmenšilo o něco málo až v sekundě(7.třída).....
Naštěstí na 8G to písmo nikdo neřeší.....angličtinářka se zmínila, pak si přečetla papír z PPP a nechává ho žít.
 Hrozinka 


Re: Dysgrafik a úprava 

(12.11.2015 6:16:24)
U nás se známkuje úplně stejně, akorát v ČJ. Taky jsem to zezačátku nechápala a hledala chyby, který nebyly. Mrzí mě to kvůli synovi-prostě psaní je hrůza a i když trénujeme, úprava písma je hrozná, ale vím, že lepší to nebude.
 sylvaina 


Re: Dysgrafik a úprava 

(12.11.2015 8:42:07)
Koukám jak blázen. Známku za úpravu jsem u dětí nikdy neviděla. Sousedovic kluk píše skutečně tak špatně, že to po něm nelze vůbec vyluštit, tak ten má občas s někým problém, že z písemky dostane kouli, páč se to učiteli nechce luštit. Ale známku za úpravu jako takovou, to jsem neviděla.
 domenica 


Re: Dysgrafik a úprava 

(12.11.2015 9:19:29)
Yuki ani nemluv, syn letos ve 3 . tride po zmene ucitelky taky katastrofa, uz uvazuji o zmene skoly. Protoze nova piuc resi upravu a neresi spravnost. ... jako fakt rostu. Ze to ma spatne vypocitany, to ji neva, ale že to na poškrtany je desny drama.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Dysgrafik a úprava 

(12.11.2015 9:25:38)
zeptej se učitelky, proč změnila přístup
pak bych ovšem ale trvala na tom, aby úprava hodnocena nebyla, to u dysgrafika působí akorát demotivačně
 Ivka (dva kluci) 


Re: Dysgrafik a úprava 

(12.11.2015 9:38:01)
Náš dysgrafik se výrazně zlepšil až v sekundě/tercii. Do té doby katastrofa. V páté třídě ho jedna ...ehm... pedagogická expertka dokonce nutila přepisovat celé sešity. Prý se musí "vypsat"...naštěstí přestoupil na 8G. Tady se úprava neřeší, sešity s poznámkami si kopíruje od spolužačky nebo si vpisuje svoje poznámky do prezentace, co promítá vyučující. Největší problém byl s matikou-ač látku výborně ovládal, z jeho zápisu to jaksi nešlo vyluštit (nešlo jen o písmo, ale psal třeba odspodu stránky nahoru, v předposledním kroku vynechal několik členů v rovnici, "4xy" v dalším řádku napsal jen jako "4" apod.). Prostě v matice to není otázka úpravy. Takže u tabule vždy perfektní, písemky průšvih...ale prokousal se a nyní (kvinta) už jenom "škrábe", ale aspoň to má hlavu a patu.
K tomu škrtání chybných výsledků - je to způsob učení, dítě názorně vidí červeně škrtnuto TAK NE X TAK ANO správné řešení.
Přeju hodně trpělivosti, známku z úpravy hoďte za hlavu, hlavně jestli tomu rozumí~;((
 Citronove koliesko 


Re: Dysgrafik a úprava 

(12.11.2015 9:54:59)
Syn dysgrafik nie je, teda podľa mňa asi je ale dg. nepotrebujeme, úprava sa nejako vážne nehodnotí, max. mi učiteľka povie že píše hrozne a musí k nej chodiť písomky "prekladať" ~t~, takisto nehodnotí pravopis mimo slovenčinu, max. napíše do písomky z vlastivedy ktorú má za 1 poznámku, že "milý M. ak by som mala hodnotiť pravopis tak ani takú veľkú 5 neviem napísať"...môj M. totiž úderom konca slovenčiny píše všetko malým a na nejaké i/y vôbec nedáva pozor. Diktáty aj písomky zo slovenčiny píše za 1-2. A je zaujímavé, že diktáty z angličtiny má vždy bezchybne za 1 a nikdy v slove neurobí chybu pritom deti majú problém viac s anglickým pravopisom.
Dcera na tom bola dosť podobne, úprava hrozná. Našťastie máme školu kde sa toto už veľmi nehodnotí. A neviem o nikom kto by mal v triede dg. Jedine čo rodičia museli vybehať je dg. pre deti, ktoré potrebujú asistenta.
 sarmi 


Re: Dysgrafik a úprava 

(12.11.2015 16:48:06)
u dysgrafiku upravu opravdu neznamkuju, dysgrafiky s diagnozou mam ve tride 3 a tipuji dalsi 3 bez papiru. sesit s pomocnymi linkami jsem doporucovala loni (3.trida), u nekoho pomahaji, u nekoho je to opravdu zbytecne.

a komu se lepe (citelneji) pise tiskacim, muze - pokud se presvedcim, ze vsechny tiskaci tvary umi spravne a dela mezery mezi slovy (uz se mi stalo, ze dite preslo na tiskaci, ale nedelalo mezery a slova splyvala).

ve zprave z ppp by melo byt doporuceni, precti si jej a zkus to p.ucitelce pripomenout. pokud je to vazne znamka za upravu...
 Yuki 00,03,07 


Re: Dysgrafik a úprava 

(12.11.2015 19:35:42)
díky všem,

dokud měl 1/2, brala jsem to tak, že je to sice lehce demotivující ,ale není to zlý, ovšem teď je to 1/3 a to se mi přestalo líbit

třídní schůzky byly v úterý, toto přinesl včera, takže jsem lehce prošvihla termín, ale jestli to bude pokračovat, tak se za ní vypravím, ale musím říct, že stršně nereada, takovou blbost řešit...

ona mu nemůže dát horší známku na výzo, to nejde kvůli úpravě, ale otráví to, navíc se děcka posmívají za každou blbost a toto je zrovna dobrý důvod, má trojku, neumí pěkně psát - nebýt známkování, bralo by se to tak, že každý píše jinak, jakmile se začne známkovat, začnou se srovnávat
 3.3Dáša, syn 199816 


Re: Dysgrafik a úprava 

(12.11.2015 20:13:13)
Nezaregistrovala jsem, jak staré je dítě. Známky z diktátu 1/3 (pravopis/úprava) jsem dostávala na prvním stupni v pravěku, kdy se o dysfunkcích nevědělo. Dneska by to snad mělo být jinak. Jestli dítě známky neprožívá, buď v klidu. Už na druhém stupni úpravu snad nikdo moc neřešil.
 KarelV 
  • 

Re: Dysgrafik a úprava 

(21.11.2015 23:06:05)
Kluk septimán je silný dysgrafik a v matice mu to dělá potíže, protože řada algoritmů je založena na: opisování pod sebou a přesném zápisu.

V tomto smyslu mám odpozorováno, že žel nedostatečná "štábní kultura" škodí nejen úpravě, ale i přesné práci. Proto je halt nutné i u dysgrafických a dyspraktických dětí tlačit na úpravu. Protože úprava není jen vnější stránka, ale do jisté míry podstata matematiky. A pokud navíc je tu opisování, je nutně dysgrafik horší, protože výrazně pomalejší, někdy to po sobě nepřečte, atd.

Je to velký dluh výuky matematiky vůči dys* dětem. Měly by jim vymyslet a umožnit pomůcky pro písemné sčítání, dělení atd., úpravy výrazů apod.

Minimálním základem by měl být papír s něčím jako čtverci 8x8 mm než se podaří přejít na klasický papír 5x5.

V žádném případě psát na čistý papír atd.
 KarelV 
  • 

Re: Dysgrafik a úprava 

(21.11.2015 23:07:38)
A samozřejmě co nejdříve povolit kalkulačky... Jako nástroj, který dys* prostě umožní obejít určité druhy chyb.

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.