kaplenka |
|
(7.1.2016 10:54:02) Prosím vás holky,poradíte?Půjde dohledat platba v bance,když peníze byly na účet vložený na pokladně a ne z účtu,mám číslo účtu komu a kdy a kolik,ale nevím na jaký pobočce banky byly vkládaný?A bylo to placený před čtyřma měsícema.Nemůžu najít doklad ale vím kdy to bylo placený.Tak stačí říct jenom číslo účtu datum a částku v jaký pobočce chci a najdou mi to?
|
Žžena |
|
(7.1.2016 10:56:10) O transakcích cizího účtu Ti banka informace nepodá.
|
kaplenka |
|
(7.1.2016 11:29:52) Ale to je můj účet.Jedna paní mi na něj posílala peníze a pořád je nemám na účtě tak nevím jak to mám řešit.Já měla doklad že to placený bylo ale nemůžu ho najít.Ale vím kdy to placený bylo.Tak chci dohledat v bance kde ty peníze jsou.
|
mamoch |
|
(7.1.2016 11:42:19) Buď peníze paní poslala na jiný účet - chyba v čísle účtu - nebo tě paní podfoukla a peníze vůbec neposlala, pokud ti poslala třeba sken pokladního dokladu - mohla ho "lehce" upravit....
|
Žžena |
|
(7.1.2016 11:48:17) Přesně tak. Vklad na přepážce, pokud opravdu proběhne, se na účtu ukáže hned a samozřejmě je i ve výpisu. Pokud není doklad, je pravděpodobné, že žádný vklad neproběhl.
|
|
Ruth |
|
(7.1.2016 11:54:45) Vždy, když jsem vkládala peníze někomu na účet, u přepážky jsem se zeptala pro klid a kontrolu: Je to účet firmy XZ? Ano. OK, nashledanou. Doklad pečlivě schovaný.
|
Žžena |
|
(7.1.2016 11:56:22) Ruth, já jsem to dokonce zažila vždycky naopak. Pracovnice přepážky se poté, co jí dám číslo účtu, sama pro ověření ptá, na jaké je to jméno (= kdo má být majitel účtu).
|
|
|
kaplenka |
|
(7.1.2016 11:56:18) Ne scen to nebyl.Dala mi ho osobně to byla náhoda že jsme se za čtyři dny náhodně potkali a měla ho pořád v peněžence tak mi ten doklad dala.Měla jsem ho ale asi mám Alzhaimera kam jsem ho dala.
|
Žžena |
|
(7.1.2016 11:58:01) Musíš ho najít. Bez toho dokladu se asi řešení nedočkáš. Podívají se na účet a zjistí, že tam nic nepřišlo. Jedině s tím dokladem by mohli zkoumat, co se teda na pobočce dělo.
|
Limai |
|
(7.1.2016 12:11:50) Ruth já tomu nerozumím jak fungují bankovní transakce,ale myslím si,že záměna s jiným číslem účtu v takovém případě není ani možná,aby se stalo,že při přímém vkladu dojde k chybě v čísle účtu a peníze skončí na jiném,protože pokladník snad otevírá přímo ten účet,na který je to vkládaný?Nevím,je to jenom polemika.Ale když půjdu platit přímo v bance na pokladnu a řeknu,že to chci vložit na účet 112233/5566 tak pokladník přímo tento účet otevře,a z něj pak tiskne ty údaje na doklad o platbě,ne?Já si neumím představit,že by v takovém případě vůbec mohlo dojít k nějaké chybě.Ale jak říkám,nevím jak přímý vklad na účet funguje na straně pokladníka,jen spekuluji.Třeba je to jinak a je možné,že může dojít k chybě i u pokladníka.To by asi dokázal vysvětlit někdo,kdo v bance pracuje.
|
. | •
|
(7.1.2016 12:16:35) http://www.novinky.cz/finance/360059-banka-udelala-chybu-problem-ale-hazi-na-klienta.html
|
Analfabeta | •
|
(7.1.2016 13:21:54) V tom případu ale udělal chybu klient. Pokud si nepamatoval číslo SVÉHO účtu, měl si ho napřed zjistit a ne žádat v bance, aby mu ho zjistila banka. Banka udělala chybu v tom, že mu ho zjišťovala.
Já jsem pracovala v účtárně a stalo se nám, že peníze přišly přesně na den za PŮL roku. Občas byly připsány na jiný účet, teda číslo účtu sedělo, ale kód banky byl jiný. Bylo to ale v počátcích kapitalismu, kdy banky byly neomezenými pány a kdy se podnikatelé učili vyplňovat příkazy k úhradě (a pletli si kód banky, protože předtím byla jen státní banka a spořka, pak jich ale najednou bylo několik).
|
Analfabeta | •
|
(7.1.2016 13:25:48) A ještě dodatek: dohledávala jsem platbu, kdy nás urgoval dodavatel o uhrazení platby. My namítli, že jsme platbu uhradili. Takže jsem v šanonu vyhledala fakturu, podle ní výpis z účtu - a dodavatel s úžasem zjistil, že číslo na faktuře není jejich! Takže jsem mu obojí okopírovala a pak už se neozval. To nebyl náš problém, ale jeho.
|
|
|
|
Limai |
|
(7.1.2016 12:17:22) Stejně tak si myslím,že se nemůže vůbec stát,aby nedorazily na účet peníze,které jsou převáděny z jednoho účtu na druhý a číslo účtu,na který jsou posílány,je správně.Docela by mě zajímalo,jestli se to už někdy stalo,takové případy,že se peníze i se správným číslem účtu při převodu "zatoulaly" jinam.
|
Žžena |
|
(7.1.2016 13:19:48) Tak stát se chybka asi velmi vzácně může, ale že se stala (něco někam nedošlo), vidím do 24 hodin, a řeším hned. Nečekám 4 měsíce, "jestli peníze přece jen někde nevyplavou".
|
|
|
Ruth |
|
(7.1.2016 12:22:59) Limai,jo, je to tak, jak říkáš. Pravděpodobnost omylu je nepatrná, ale je. Kdybych se já, jako vkladatel, spletla v čísle účtu a při veliké smůle by ten mnou spletený účet existoval, člověk za přepážkou by se podíval jen na č.účtu a nezeptal se, je to firma XZ, prostě souhra několika nepříznivých okolností, mohl by být vklad připsán firmě nebo osobě ZY. Proto všechno kontroluji.
|
|
Adda6a |
|
(7.1.2016 14:57:10) Pokladnik v bance zadnej ucet "neotevira". Proste na transakcni obrazovku zada cislo ciloveho uctu, a pokud takove cislo existuje, tak to system zchrousta v prubehu zpracovani a penize se tam pripisou.
|
|
|
|
Ruth |
|
(7.1.2016 12:06:13) Ona ti ho hlavně neměla co dávat, to je Její doklad. Nevím, jak máš ošetřen kontakt na účet, nebudu tu ukazovat jako jediné správné = internetové bankovnictví, chápu, že někdo to má jinak, ale už odpradávna každý může zavolat do banky a zeptat se. Kdysi to bývalo pod heslem, později sms zprávy atd. Dokladem ale pořád je bankovní výpis, tak si nenech nic nakecat a jestli jsi ten Její doklad o vkladu ztratila, smůla, neměla ti ho dávat.
|
|
|
|
Muumi |
|
(7.1.2016 11:47:47) Tak to přece musíš mít na výpise. Když není, nezaplatila, podle mě.
|
|
|
|
Ruth |
|
(7.1.2016 11:41:19) Máš bankovní výpisy ze svého účtu? Máš. Je tam položka že vložil někdo v hotovosti peníze? Není. Banku nech v klidu a ta dotyčná osoba ať ukáže doklad o vkladu.
|
|
Astrid |
|
(7.1.2016 13:53:19) Kaplenko, dokazat, ze ty penize vlozila je na te druhe dame. Nenech si vnutit pocit viny, ze jsi ztratila doklad. Doklad neni dukaz o platbe. Jen evidence, protoze jde zrusit v ruznych fazich, pripadne stornovat. Jestli vis kdy to vlozila/kdy to ona tvrdi/vyjed si vypis uctu v okoli te doby ukaz ji ho pozadej at dolozi kdy a kam vlozila. Na te pobocce by ji to meli zjistit... tedy jestli platba probehla a vydat nahradni doklad na jeji jmeno (vklada se vzdy se jmenem). To same muzes zkusit ty, ale myslim, ze neuspejes a navic to neni na tobe. Neznam kontext pripadu, ale dle zkusenosti z mimibazaru a podobne, lide kteri vkladaji hotove na ucet misto prevodu jsou podezreli. Krome babicky neznam nikoho kdo nema ucet.
|
Žžena |
|
(7.1.2016 13:54:39) Astrid, ta druhá dáma ten vklad bez dokladu nemůže prokázat. Doklad dala zakladatelce.
|
Astrid |
|
(7.1.2016 14:01:23) Vklada se s obcankou. Muze si v bance nechat vyjet nahradni - zase na svoji obcanku. Ji to vyhledaji. Znovu, doklad o platbe bohuzel neznamena ze bylo vlozeno, protoze jde stornovat. Jak hotovostni vklad tak prevod z uctu. Ale potvrzeni, ze jsi jednou platila ti zustane. Pokud zakladatelka nema penize na uctu tak nekdo udelal chybu/podraz a ona se ztracenym dokladem je na konci tohoto retezce.
|
známá neznámá | •
|
(7.1.2016 18:52:52) Hotovostní vklad jde stornovat? To jako vložíš peníze na něčí účet, oni ti vydají potvrzení a ty řekneš: "Já si to rozmyslela", a oni ti peníze vrátí a doklad nechají? To je přeci blbost, ne. K čemu by pak ten doklad byl. Zrovna tak platba převodem - kdyby šla stornovat, nebude se dělat harakiri s žádáním majitele účtu, aby vrátil omylem zaslané peníze. Prostě se stornuje příkaz k úhradě...
|
Ivucha + 2 |
|
(7.1.2016 22:50:01) To je celé podivné toto, v bance pracuji, taktéž na pokladně
Mohu ted ymluvit jen za banku, kde pracuji, myslím ale, že to bude všude stejně
Vklad stronovat nejde - právě z důvodu podvodu - jde stornovat pouze než klient odejde z banky, pokud už jí opustí, má smůlu a nic se stronovat nesmí. Stornovat se dají pouze příkazy k úhradě, které ještě z účtu neodešly - nejsou tam aktuálně peníze, nebo platba je zadaná až na dny následující - v tom případě stronovat lze. Pokud ale někomu už peníze z účtu odešly, dá se řešit pouze reklamací
U nás v bance probíhá vklad tak že se řekne číslo účtu, pokladní se zeptá na jméno toho, kdo peníze vkládá, pokud nesedí toto jméno s číslem účtu, zeptá se, jestli ten kdo vkládá ví, jak se jmenuje majitel účtu. Po vkladu se dá doklad překontrolovat, podespat a teprve pak se vše uloží. V naší bance se dá vkládat pouze na účty vedené v naší bance, tedy se nevyplňuje kod banky. Vím, že některé banky toto umí - dělala to česká spořitelna, prý to už ale nedělá - tam si dovedu představit, že by vklad nemusel proběhnout ok. Pokud ale jdu vložit na účet v KB kde dotyčný účet má, jsou tam peníze k dispozici okamžitě, to je ve všech bankách. Samozřejmě, že se můžestát, že se pokladník uklikne a navolí číslo účtu špatně - většinou ale, když se utuknu, vůbec takové číslo neexistuje, nebo na to přijdu právě po té, když se zeptám na jméno vkladatele/majitele účtu. Pokud člověk, který peníze vloží jméno neví, zkontroluje, řekne ok, platba se uloží, on odejde z banky, už s tím nic neudělám - pokud by dotyčný zjistil následně že vložil na špatný účet, musí proběhnout reklamace - na to musí mít doklad ale v ruce
Jinak není rpavda,že na vklad je potřeba OP - do částka 1000EUR NE, až od této částky. Pokud na pobočku přijde majitel účtu, dohledá se mu co mu tam kdo kdy vložil - to je ale ivdět i ve výpisech nebo v IB, pokud přijde člověk, který vkládal, ten se nedozví nic - pokud bude mít v ruce doklad o vkladu, dá se pouze zkontrolovat jestli skutečně peníze byly na účet připsané - což na účet, který je na vkladovém dokladu být připsané musí, nikdy se nestalo, že by nebyly, většinou se řeší problémy s variabilními symboly, lidi si je nekontrolují a přijdou za 14 dní že nemají peníze připsané tam kam měly být - pak je ptořeba doklad a vše se vyřeší.
Tomu co se stalo zakladatelce ale nerozumím moc a ptám se: - paní vkládala peníze na účet v bancem, v které vy máte účet? Pokud ano a řekla správné číslo účtu, peníze se musely ještě ten den připsat
- o jak velkou částku se jednalo - bylo to do 1000EUR nebo nad?
|
|
|
|
|
Katka a 2 výrostci |
|
(7.1.2016 14:12:57) 1) Zkontrolovala bych důkladně svoje výpisy, pokud to tam není, tak to neproběhlo 2) Dotyčnou paní by s touto skutečností seznámila a požádala jí, ať v bance vyžádá vystavení náhradního dokladu k té svojí platbě. Bud ho donese a zkontrolujete to - bude tam pravděpodobně chyba v účtu (kodu banky). Nebo to odmítne a pak to ovšem smrdí z její strany.....
|
|
|
mamoch |
|
(7.1.2016 18:30:13) Už jsem reagovala, ale ještě mě něco napadlo, je mi prostě divný, že ti ta paní dala ten doklad o vkladu, to byl přece JEJÍ doklad, proto jsem myslela, že ti poslala sken.A vybavíš si, jak doklad vypadal? Musel tam být název účtu - tedy tvoje jméno a příjmení, byla to kopie? - originál zůstává v bance. Pokud doklad nenajdeš, tak se nedá dělat nic, si myslím.
|
Ruth |
|
(7.1.2016 18:40:14) Jakože - peníze jsou beznadějně ztracené? Ať jsou prachy kde jsou, máme dvě skupiny. 1. Zakladatelka nemá platbu. 2. Druhá paní má problém a dluží.
Splnění závazku čili zaplacení musí prokázat paní č.2.
|
Adda6a |
|
(7.1.2016 22:17:12) Problem ma pani prvni. Druha pani se chechta .. protoze ciste "nahodou" se setkala s pani prvni a vnutila ji falesny doklad, na zaklade ktereho pani prvni odevzdala zbozi. A pak cekala 4 mesice na bankovni prevod ?????
|
|
|
|
|