Mariana +2 |
|
(26.1.2016 9:22:33) Syna 2 třída ZŠ čeká vyšetření v PPP. Na podnět ze školy že by mohl mít nějakou formu dyslexie. Má problémy zejména s diktáty, neumí dobře přepsat slova "na poslech", zvl. některé kombinace, přehazuje a vynechává písmenka. O diakritice nemluvě. V jiných směrech problémy nemá, snad jen ve čtení je lehce pomalejší, má logo vadu, chodíme na logopedii.
Chci se zeptat kdo má zkušenost a) jak takové vyšetření probíhá
b) můžu být přítomna ? prozatím jsem děti na žádných lékařských vyšetření nenechávala samotné, ale nevím zda je to obvyklé i tady. Třeba na vstupním logo vyšetření, i pár prvních sezeních jsem byla přítomna, teď už ne, ale slyším přes dveře a vím že s logopedkou navázal dobrý vztah. Jednak je syn vůči neznámým lidem značně ostýchavý a pak raději bych měla přehled co se tam dělo.
c) co vlastně můžu čekat na výstup sama si nejsem jistá zda je tam nějaká "dys", nácvikem se to postupně lepší, ale zřejmě je dost pozadu v této jediné věci oproti třídě.
|
Lída+2 |
|
(26.1.2016 9:30:46) v PPP nevím proč být u vyšetření nemůžeš.....tam jsem si četla, ale jela jsem pak do Turnova, od té paní jsem čekala nějaké to cvičení a nápravu.... Tam jsem u vyšetření byla přítomna, hned mi vše vysvětlila proč co a jak se mu děje....cvičili jsme a něco se zlepšilo.
Podle popisu co jsi nadnesla bude mít dyslexii, dysortografii......
Vlastně škola vyplní papír, pak Ti zavolají z PPP termín, vezmete sešity dostavíte se tam..... něco počítá, něco píše, něco jen kdysi kreslil....to první testování bylo hodně obsáhlé a né vše mi ukázali....to mi opravdu vadí.....ta rychlost, že vše bude ve zprávě..... A pak tam půjdeš ty a připrav si věci typu, kdy se otočil, kdy se rozlezl, kdy začal sedět, kdy chodit, jak mluvil....a podobné věci, kdy se narodil, kolik měřil, kolik vážil a jak..... Někdy se na tohle to s rodičema musí dostavit oba rodiče.....
Syn je taky ostýchavý,ale to všechno si oni právě poznamenají. Cizím ženským nad 40 vůbec nedůvěřuje dodneška....
A co čekat: papír do školy, pokud chytí úču i nějaké úlevy....a později třeba při přijímačkách na 8G, 15 minut času navíc. Co jsme využili. Docházíme dál....syn je dysgrafický a asi bude moci používat NB od příštího roku....na doporučení PPP.(ale to je u Vás ještě hodně daleko...pár let)
Co dva roky se chodí na kontrolu.
A jak píšeš, že je pozadu, on není pozadu, on to umí, možná líp než si myslíš- pravopis a psát, ale nestíhá to, protože mu to nejde....o písmenech musí moc přemýšlet, když začne psát ty slova....a někdo mu diktuje, nemá sílu a čas tam dopsat všechny ty háčky a čárky..... I/Y- taky umí, kdyby měl doplňovat, věř mi, že má za 1, když tam to i/Y má v psaném textu napsat, tak už to prostě nedá..... On se s tím musí naučit žít, pomáhat si jinak....a třeba já čas od času četla 6,7- třída sešity, když přišel.
|
Mariana +2 |
|
(26.1.2016 12:50:12) Lído díky, ano je to přesně tak - musí při tom moc přemýšlet a pak nestíhá a úplně se ztratí. Sem tam přemýšlí i nad písmenkem, které vím že zná a den předem ho psal bez problému, prostě někdy jako by se "zasekl". Navíc dělá i spoustu "zbytečných" úkonů, jako že gumuje celé slovo než jen chybu apod. Takže doma kde mu dám víc času, mu to jde líp, případně ho upozorním že má zkontrolovat čárky, tak je najde. Ale prostě ve škole to nedává. Slova která má z domu "nacvičené" mu jdou pak už někdy dobře, ale jak je to něco co ještě nepsal a složitější, tak je ztracen.
a díky za upozornění, kdy lezl apod si budu muset zopáknout, si to fakt přesně nepamatuju.
|
Lída+2 |
|
(26.1.2016 13:02:02) Mariana +2, já mám to co syn.....takže přesně vím jak se mi to projevuje, co učitelům vadilo a kdysi považovali za lajdáctví....vyšetření mám až v tom Turnově se synem....
A kámoškám učitelkám, nebo profesorkám radím jak těmhle dětem co nejvíc usnadnit písemky.....a život ve škole.....on si to člověk blbě představuje, pokud mu to nedělá, jak mi řekla jedna kámoška, teorie ze školy je super, ale když jsem si tě vyslechla je mi k ničemu.....a přepracovala písemky 6-9. třída na zemák a matiku podle mě, pro DYS.
A ke gumování celého slova- já když píšu, tak to taky mažu celé slovo(z toho šílí manžel, když mi něco diktuje a já píšu, že to mažu celý)- pro tvého syna je problém tam tu chybu rozklíčovat, ví, že tam je, kde přesně, ale když vezme gumu, musí tu chybu hledat jakoby znovu, ztratil ji, už ji nevidí, vygumuje to celé....takže časem možná bude postupovat tak jak si myslíš, že by bylo lepší vygumovat jen chybu.....a nebo si to ulehčí a bude pořád mazat celá ta slova jako to dělám já.
|
Mariana +2 |
|
(26.1.2016 15:01:14) Lído s tím gumováním, ono to asi hraje roli jak píšeš, protože jak přehazuje ta písmenka, tak občas to prostě opraví a přeháže to zas jinak. Teď už třeba trochu umí to že si vygumuje jen napojení nebo půlku slova. Ale ono v tom hraje podle mně dost roli povaha, má takovou vrozenou "akurátnost". Ještě že nemají systém škrtání slov a napsání znovu (jak jsem tu četla že někde dělají), to jsem kvůli rychlosti a aby se tím neunavoval zkoušela doma, ale to nesnese vůbec, aby tam měl škrtané. No on už jako batole řadil věci do řad, měl systém u svých věcí na to jak kde má být. Má třeba daný a neměnný postup na to v jakém pořadí si obléká věci apod. I když je mu třeba zima, stejně si nejdřív obleče ponožky a triko až potom.
Ještě v první třídě když měli předepsané používat tornado a k tomu mohli zmizík, tak to bylo úplně ... (popíšu zážitek z dom.cvičení) ... dal vršek na pero, vytáhl z pouzdra zmizík, vyzmízíkoval celé slovo, zavřel zmizík, dal na místo do pouzdra, otevřel pero .... přepsal celé slovo, pokud si tedy ještě vůbec pamatoval jaké slovo to bylo. Mezitím byl ještě schopen 2x si podat něco co se mu skutálelo z lavice. .... no a třída byla mezitím úplně jinde. Naštěstí jsem pak objevila kouzlo gumovacího Pilota, s tím se to trochu zrychlilo.
|
Mariana +2 |
|
(26.1.2016 16:52:21) No on pintlich je, ale jak na co. Úpravu má děsnou, to mu nějak nevadí, ale to škrtání asi nějak odporuje jeho smyslu pro řád, prostě to tam nesnese. Možná kdyby to měli zakázané a musel by, tak by si třeba zvykl, ale já na něm úplně vidím jak ho to irituje. Třeba když jsem mu řekla ať to slovo škrtne a napíše znova, ať se nezdržujeme že je to rychlejší, tak to sice udělá, ale za chvíli jak se otočím, tak si to prostě stejně potajmu vygumuje.
|
|
|
|
|
|
|