Lavi |
|
(25.10.2016 13:24:28) Napíšu svou zkušenost: Mám dítě, které je dle mne i jeho učitelky dysgrafik a možná ještě něco další plus pravolevá lateralita. Rady, jak s dítětem pracovat jsem nalezla na netu, nemám potřebu na to mít papír, protože učitelka to vidí a na to bere ohled i bez papíru, ví že to lépe napsat nedokáže, i když se snaží. Takže pokud má rozumnou učitelku...
Stejně se s tím bude muset to dítě nějak v životě vyrovnat, v práci nebudou brát ohledy na papíry z PPP;-)
|
Lavi |
|
(25.10.2016 14:13:26) Jasně, práci dle svých schopností si bude muset vybrat at má papír nebo nemá.
Chápu to i v případě, že učitel na vyšetření trvá a jinak na poruchu odmítá brát zřetel,dává špatné hodnocení a dítě je z toho ve stresu. Nic takového ale zakladatelka nepsala, nevím, jak to mají.
Myslím si, že poslední dobou se to dost přehání s těmi všemi diagnozami. Každé druhé dítě má nějakou poruchu. To, co zakladatelka popisuje ve druhé třídě jsem zažila(vynechávání písmen, čárky, tečky, háčky); obrácené "S" psalo mé dítě dlouho,ale naučilo se to správně(nyní 5 tř.), ač to déle trvalo, i bez papíru z PPP. Se svým omezením se sžilo. Ví, že po napsání textu si to musí po sobě přečíst(=naučit se pracovat se svou poruchou), jinak tam těch čárek(občas písmen) chybí poměrně dost. Někdy to nestihne, protože je pomalé(třeba ten diktát)a dostane horší známku. V čem by nám pomohl papír? Já bych na jejím místě ještě vyčkala. Nezatracuji PPP celkově.
Pro mne je hlavním cílem vzdělávání uplatnění se v pracovním procesu, ne mít dobré známky ve škole s pomocí diagnoz z PPP.
|
Lavi |
|
(25.10.2016 14:27:08) V tom máš asi pravdu. Tak daleko jsme zatím nedošli.Na 8G se hlásit rozhodně nebude.
Já opravdu nejsem úplně proti, ale není to potřeba hrotit kvůli dlouhým objednacím lhůtám apod.(někdo zde zmiňoval), když se neví. Půjde-li do PPP za půl roku za rok, nic jim neuteče a třeba to nakonec ani nebude potřeba;-)
|
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(25.10.2016 14:35:43) Tak u nás učí na 1. stupni učitel, který měl poruchy učení. Tím spíš má pro děcka pochopení. Do poraden je v běžných případech nehoní, spíše zohlední individualitu každého žáka. Takže VŠ se s tím vystudovat dá
|
Lavi |
|
(25.10.2016 14:44:51)
|
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(25.10.2016 15:00:51) Náš učitel na to žádnej papír nikdy neměl.
|
|
Lavi |
|
(25.10.2016 15:13:28) Nemáš obavy, že dítě bude zvyklé na úlevy díky "papíru" a pak najednou bude v práci čučet, že mu nikdo nic nezohlední? A to i za předpokladu, že si vybere práci adekvátní svým schopnostem. Prostě některý věci se prolínají jakoukoliv prací. Třeba to psaní, čtení.
Já jsem raději, když to moje dítě bude mít ve škole těžší, ale tohle jej nepřekvapí.
|
Delete |
|
(25.10.2016 15:24:17) Lavi,
úlevy u dětí s poruchami učení nejsou proto, aby se mohly flákat, ale aby se mohly naučit to, v čem jim ta porucha brání, tedy aby mohly získat kvalifikaci pro vhodné povolání.
Úlevy spočívají v tom, že se jim uleví v tom, co je oproti ostatním nadměrně zatěžuje, a co jim brání prokázat, že vše ostatní normálně ovládají. V procesu učení pak děti chodí na nápravy poruch, kde jsou zatěžovány prací na odstraňování příčin poruch, takže i proto je potřeba jim ulevit v té běžné práci, která jim pak v tom procesu učení stejně nepřináší to, co by přinášet měla. No a ještě se postupně učí kompenzovat, co prostě napravit nelze, takže v dospělosti už umí své problémy zvládat tak, aby jim v práci nebránily.
Děti s poruchami učení nemají problém v tom, že by musely pracovat více, aby dosáhly stejných výsledků jako jiní, problém je v tom, že bez pomoci dělají naprosto zbytečně něco, co jim v tu chvíli k ničemu není, co nepřináší žádné výsledky, a jsou tedy demotivované k jakékoliv činnosti.
|
Lavi |
|
(25.10.2016 15:32:49) Delete, moc hezky jsi mi to vysvětlila. Takhle by to dávalo smysl.
Přesto si myslím, že se to v posledních letech moc hrotí.
|
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(25.10.2016 16:48:28) Delete, díky, přesně tak to je.
|
|
|
|
Martina, 3 synové |
|
(25.10.2016 18:16:02) když to moje dítě bude mít ve škole těžší, ale tohle jej nepřekvapí.
Moji dysgrafii léčili v 70. fackama - a stejně pořád vynechávám písmena. Jen už mě za to nikdo nebije.
|
|
|
|