Yuki 00,03,07 |
|
(3.2.2019 11:25:02) JE to čistě na nich, vůbec by mě nenapadlo ještě před pár lety, že by někdo z mých dětí chtěl na medicínu, a najednou se do toho syn nějak zbláznil, zalíbila se mu myšlenka Lékařů bez hranic - cestování, pomoc, samostatnost. Do té doby jsem si myslela, že nějaká technika. Druhý je matematik, od 10 let, už teď ví, že je přijatý na matfyz, žije tím už dlouho, ale co bude dělat potom, to netuším, on si najde cestu, možná zkombinuje matematiku a počítače, a nebo třeba s něčím jiným. Třetí chce už od školky být kuchař, schvaluju mu to, je to práce pro něho ideální, je to v teple, práci vždycky najde, baví ho to, takže fajn.
moje představa je stejná jako jejich, a pokud oni změní, tak mi to rozhodně nebude vadit a změním svou představu, taky proč bych měla mít já nějakou představu o jejich práci? o mojí práci představu měla maminka mnohem větší než já, nebýt její představy nikdy bych učit nešla a asi bych udělala líp. Pak to dorazili bráchové, kteří mě přesvědčili při výběru mezi odborným a učitelským studiem. Opravdu nemám potřebu svoje děti takto ovlivňovat.
|
ivett30 |
|
(3.2.2019 11:35:06) Tak já doufám, že do toho svým dětem nebudu moc kecat a oni si budou moc vybrat to, co je bude celoživotně bavit, naplňovat a ještě je to uživí.
Když jsem se já před lety rozhodla být učitelkou, rodiče nadšeni nebyli Dnes mi dávají za pravdu, že je to v dnešní době asi nejlepší práce, co jsem si pro sebe mohla vybrat.
|
JaninaH |
|
(3.2.2019 11:46:05) Ivett, moji rodiče naopak byli z toho, že chci být učitelkou, nadšeni, poněvadž v té době to bylo respektované a úctyhodné povolání. Z toho je vidět, jak se časy mění.
|
Okolík |
|
(3.2.2019 12:16:59) Janino, mám dojem, ze učitelovani bylo respektované povolání tak nekdy za 1.republiky....
|
Senedra |
|
(3.2.2019 12:19:45) Okolíku, kdepak - moje babička, prostá to venkovská žena, pořád vyprávěla, jak by chtěla v rodině toho pana dochtora a pana učitele... Se sestrou jsme jí sen splnily, i když sestra je farmaceutka, já učitelka. Ale moc si toho babička neužila, v době, kdy jsem končila VŠ už hodně špatně vnímala, cos e kolem ní děje.
|
|
JaninaH |
|
(3.2.2019 12:20:33) No dovol, tak stará zase nejsem. U nás na maloměstě to tak bylo ještě v 70. letech minulého století. Aspoň tedy pro moje rodiče.
|
Okolík |
|
(3.2.2019 12:22:28) Janino to vyznělo blbě, promiň. Překvapuje mě, že někdo v 70.letech považoval učitelské povolání za respektované. Na našem maloměstě to tak nebylo....
|
|
|
|
|
Merylin5 |
|
(3.2.2019 11:49:18) Nejlepší? Proč? (Potřebuji nějakou motivaci )
|
ivett30 |
|
(3.2.2019 12:06:04) Protože mě ta práce baví, naplňuje je dobře skloubitelná s péčí o vlastní rodinu a vydělám si né moc, ale přece jenom na ženskou v našem okrese velice slušně. Nepotřebuji k tomu řidičák, jazyky (což jsou věci, které člověk po krátké době co z toho vypadne ztrácí viz. příklad mojí mamky )
|
Senedra |
|
(3.2.2019 12:15:06) No, kdyby si mohly vybrat - spíš bych si přála, aby následovaly otce - špičkový programátor má pracovních příležitostí spoustu a neřeší moc finanční zabezpečení. Jinak starší vypadá, že bude někde zaměstnanec, má na to povahu, není dobrodruh, který by se pustil do vlastního podnikání a sháněl zakázky. Mladší asi jednou bude takový ten rozjížděč různých projektů. A možná půjde někam za matematikou nebo jinými přírodními vědami. Tam by se mi líbilo třeba pojistná matematika nebo statistika. Opět zajímavá náplň a široké možnosti uplatnění. Ale je taky dost dobře možné, že nic z toho nevyjde a půjdou zkoumat život červů v jihočeských mokřadech a budou neustále někde venku, v jakémkoli počasí a dostávat budou pouze symbolickou výplatu.
|
ivett30 |
|
(3.2.2019 12:28:49) Tak já bych si na to podnikání taky právě netroufla, na programování nemám buňky a co se týče těch projektů, to právě ve školce dělám, na každý týden jeden projekt a baví mě to vymýšlet. Dále mi vyhovuje ta různorodost práce, nesedím jenom za stolem, ale ani nedělám nic fyzicky extra náročného, podívat se ven se dostanu na přiměřenou dobu, nemusím celý den někde zmrzat nebo zmokat.
|
|
|
|
|
|
|