kachna_ |
|
(7.4.2021 8:42:39) Ahoj, jdu si pro radu. Sháníme pro se seniora chytré hodinky. 1) bych uvítala radu a zkušenost, co by vám všechno přišlo užitečné, jako funkce 2) tip na vhodný výrobek 3) tip na datový tarif/předplacenku, která by uměla těch 20-30 MB měsíčně.
Senior není úplně technicky zdatný, má parkinsona, zatím žije sám.
Já si myslím, že využijeme funkci: hlášení pádů a zdravotní hlášení rodině, SOS volání.
Vybrala jsem Helmer LK 706 a jestli máte někdo vyzkoušeno, budu strašně ráda. Moc děkuju
|
Marika Letní |
|
(7.4.2021 10:36:37) S parkinsonem se bude trefovat na mini displej chytrých hodinek?
Pokud jde o SOS, tak je služba Život 90, měla to příbuzná. https://www.zivot90.cz/cs/asistence/tisnova-pece
|
kachna_ |
|
(7.4.2021 11:08:32) Mariko, moc děkuju za připomínku.
On by měl mít právě SOS tlačítko, navíc pravou má pohyblivější a pád by mi to mělo právě nahlásit samo.
|
|
kachna_ |
|
(7.4.2021 16:43:18) Mariko a normálně používá chytrý telefon, tak to snad nebude problém? (nasadila jsi mi brouka do hlavy)
|
Marika Letní |
|
(7.4.2021 17:10:24) kachno mobilní telefon je asi tak 5x větší než ty hodinky. Ono trefit se na minidisplej pro seniory už je náročnější i bez parkinsona. Nejlepší by bylo si hodinky od někoho půjčit a nechat vyzkoušet.
Ale jestli tam jde jen o monitoring a aby stiskl tlačítko pro pomoc, na to asi nepotřebuje chytré hodinky, přišel by mi osobně lepší ten Život 90, tam oni i dojedou do bytu, zajistí pomoc. Příbuzná byla v bytě a ostatní k ní měli každý tak 40 až 20 km, když upadla, než se dostala k mobilu, tak se plazila. Pak než se dovolala, třeba v noci, nebo jeden na jednání, druhej na zahradě, třetí vybitej mobil, kdo je volný...ten než dojel. Tak zařídili ten Život 90, tam je non stop dispečink. Ale podrobnosti nevím, jen z vyprávění.
|
|
|
|
Analfabeta |
|
(7.4.2021 16:34:53) na co mu bude těch 20-30 MB? Pokud si bude přivolávat pomoc, tak by měl asi hlasem, ne? nebo si bude volat záchranku přes Messenger nebo Facebook?
|
kachna_ |
|
(7.4.2021 16:42:22) netuším, našla jsem to v popisu těch hodinek. Myslím, že je to kvůli těm hlášením o pádech.
|
Analfabeta |
|
(7.4.2021 20:18:49) Já jsem našla chytrou péči a mám dojem, že to je přesně to, co hledáš a potřebuješ.
|
|
|
|
Konzerva |
|
(7.4.2021 17:34:48) Senioři mívají problem i s ovládáním mobilu kvůli motorice i spatnymu vidění. Takže ten displej hodinek nic moc.
|
Renka + 3 |
|
(9.4.2021 15:27:45) Nevím, jak tyto hodinky, ale měli jsme od stejné značky kdysi a dalo se tam nastavit číslo, které se vytáčelo zmáčknutím tlačítka po straně. Dál ty hodiny šly lokalizovat, což může být dobré pro seniory, kteří občas zabloudí. A také šlo na ty hodinky zavolat a mluvit, i když to dotyčný nezvedl, fungovalo to jako odposlech okolí, takže s tou funkcí by třeba šlo zavolat halo dědo slyšíš mě a pokud by odpověděl, slyšeli byste i odpověď. ale v případě, že by třeba senior neumě zavolat o pomoc, tak by tato funkce mohla být dobrá. Jenže to chce zvážit, zda senior zvládne i tu obsluhu, pravidelně nabíjet, případně hodinky zapnout. Alespoň malinko zdatný v tom být musí.
|
|
|
|