•
|
(28.5.2007 18:55:06) Prošla jsem podobnou situací hned dvakrát, protože mám v září narozené obě děti. Syn prošel zápisem i návštěvou v PPP s doporučením nastoupit, dcera u zápisu nebyla a doporučení PPP zní nenastoupit. U obou dětí přitom psychotesty prokázaly nadprůměrné rozumové schopnosti s IQ nad 140. Syn byl velice ambiciózní, orientovaný na výkon a nástup do školy zvládl bez problémů po stránce učení, sociální stránka vázla, vázne doteď a asi bude tzv. mimo napořád. Dcera ja naopak velice vstřícná, přátelská, v kolektivu oblíbená, staršímu bratrovi pomáhá se sebeobsluhou, přitom má ale zkříženou lateralitu (levé oko - pravá ruka), vázne tedy grafomotorika, má špatný úchop tužky a žije ve světě příběhů a pohádek. Je docela dobře vidět, že i dvě nadané děti, které zvládly v pěti letech například čtení, psaní atd., nemusí být na školu zralé stejně. Dceři ráda další rok ve školce dopřeju. Syn je teď věkem prvňák, chodí do druhé třídy a část výuky absolvuje ve vyšších ročnících (třetí třída prvouka, čtvrtá matematika). Myslím si, že pokud narazíte na vstřícnou školu, bude škola pro vaše dítě přínosem, i když nastoupíte za rok, tedy na čas. U dcery také počítám s obohacením výuky po nástupu do školy, teď jí ale v klidu nechám dozrát u pohádek.
|