Otázka
Odpověď
Odklad školní docházky
2.8.2000 Eva 31, Honzík 4, 30. týden
Ahoj Silvie.
Můj dotaz je sice předčasný, ale v době, kdy bude aktuální, nebudu mít nejspíš možnost se Vás zeptat, tak to zkusím už teď.
Můj syn Honzík měl 31.7. čtyři roky, tedy v podstatě za dva roky v září by měl nastoupit povinnou školní docházku. Až donedávna jsem měla zato, že když 1.9. už bude mít završený šestý rok, života, jde do školy automaticky, ale čím dál víc lidí mne přesvědčuje o tom, že pro něj mohu žádat roční odklad.
Je mi jasné, že dítě se nedá posuzovat takto na dálku, také je mi jasné, že za dva roky toho stihne hromadu ve vývoji, takže až to přijde, budu třeba docela jistě sama vědět, zda do školy jít, nebo počkat.
Co se týče inteligence, připadá mi, že ve srovnání s jinými dětmi jeho věku v ničem nadprůměrně nevyniká, ani nezaostává. Má celkem slušnou slovní zásobu a schopnost vyjadřovat i složitější myšlenky. Napočítá do deseti, trošku se mu pletou barvy, ve školce se celkem dobře přizpůsobil přechodu z rodinného na koektivní režim. Osobně si myslím, že s učivem by neměl mít větší problémy.
Jediné, proč případný odklad zvažuji, je to, že se malý jen velice těžce vyrovnává s jakoukoliv i velmi malou změnou. Při hře preferuje spíš hraní si sám nebo velké děti (tak kolem deseti let) příp. dospělého člověka. Z těchto důvodů mám trošku protekcionistické obavy, aby dobře zapadl do školního kolektivu a nebyl mi tam za otloukánka (asi příliš čtu o školní šikaně).
Potřebovala bych od Vás vědět spíš takové obecné postřehy, jako přednosti a zápory posunutí školní docházky, pro který typ dětí je to přínosem, pro který spíš handicapem atd.
Děkuji velice za odpověď a nashledanou.
Můj dotaz je sice předčasný, ale v době, kdy bude aktuální, nebudu mít nejspíš možnost se Vás zeptat, tak to zkusím už teď.
Můj syn Honzík měl 31.7. čtyři roky, tedy v podstatě za dva roky v září by měl nastoupit povinnou školní docházku. Až donedávna jsem měla zato, že když 1.9. už bude mít završený šestý rok, života, jde do školy automaticky, ale čím dál víc lidí mne přesvědčuje o tom, že pro něj mohu žádat roční odklad.
Je mi jasné, že dítě se nedá posuzovat takto na dálku, také je mi jasné, že za dva roky toho stihne hromadu ve vývoji, takže až to přijde, budu třeba docela jistě sama vědět, zda do školy jít, nebo počkat.
Co se týče inteligence, připadá mi, že ve srovnání s jinými dětmi jeho věku v ničem nadprůměrně nevyniká, ani nezaostává. Má celkem slušnou slovní zásobu a schopnost vyjadřovat i složitější myšlenky. Napočítá do deseti, trošku se mu pletou barvy, ve školce se celkem dobře přizpůsobil přechodu z rodinného na koektivní režim. Osobně si myslím, že s učivem by neměl mít větší problémy.
Jediné, proč případný odklad zvažuji, je to, že se malý jen velice těžce vyrovnává s jakoukoliv i velmi malou změnou. Při hře preferuje spíš hraní si sám nebo velké děti (tak kolem deseti let) příp. dospělého člověka. Z těchto důvodů mám trošku protekcionistické obavy, aby dobře zapadl do školního kolektivu a nebyl mi tam za otloukánka (asi příliš čtu o školní šikaně).
Potřebovala bych od Vás vědět spíš takové obecné postřehy, jako přednosti a zápory posunutí školní docházky, pro který typ dětí je to přínosem, pro který spíš handicapem atd.
Děkuji velice za odpověď a nashledanou.