Otázka
Odpověď
Re:Problémy s chováním
25.6.2003 19:37:36 Mgr. Jitka Jeklová
Dobrý den,
Vaše situace by chtěla podrobnější rozbor, který Vám takto stručně bohužel nemohu nabídnot. V každém případě Vám doporučuji obrátit se na pedagogicko-psychologickou poradnu. Neváhejte, zde jistě najdete dostatek pochopení i podrobné rady. Poradny pracují i během prázdnin, dokonce jsou v nich mnohem kratší objednací lhůty. Také se během vyšetření v poradně dozvíte alespoň orientačně intelektové předpoklady dcerky. Pokud zvládá učení bez problémů, možná se ve škole nudí. Často se to stává hlavně nadprůměrně nadaným dětem. Zajímalo by mě ale, zda dcera prošla pedagogicko-psychologickým vyšetřením před nástupem do školy. Některé její reakce se zdají být mírně nezralé. Je možný i návrat do období vzdoru. V každém případě se při jednání s dcerou obrňte se trpělivostí a laskavostí. Možná také dcera neměla dostatek motivace pro vstup do první třídy. Těšila se dcera do školy? Záviděla ostatním školákům? Procházela se doma s novou aktovkou? Přesto, že na ni odměny či tresty nepůsobí, nevzdávejte se. Zkoušejte jiné, třeba najdete něco, na co bude dcera reagovat. Vstup do školy je v životě dítěte velký zlom. Dceři se výrazně změnil pohled na život. Je také možné, že se dcera zhlédla v některém ze spolužáků, jehož chování je jiné, než byste si Vy nebo paní učitelka představovala. Dále bych se zajímala o to, jaké místo v třídním kolektivu přísluší Vaší dceři. Jestliže se jí např. nedaří se dostatečně zviditelnit, možná to činí tímto způsobem. Není to neobvyklý jev. Rozhodně se obraťte také na třídní učitelku a využijte jejích postřehů. Co vidí ona jako největší problém? Jaké má zkušenosti s podobnými žáčky? Co již na Vaši dceru vyzkoušela? Možná ve vzájemné spolupráci najdete řešení situace. Přejí Vám hodně štěstí při řešení Vašich nesnází a mnoho štastných a radostných chvil s Vaší dcerou.
Mgr. Jitka Jeklová
Vaše situace by chtěla podrobnější rozbor, který Vám takto stručně bohužel nemohu nabídnot. V každém případě Vám doporučuji obrátit se na pedagogicko-psychologickou poradnu. Neváhejte, zde jistě najdete dostatek pochopení i podrobné rady. Poradny pracují i během prázdnin, dokonce jsou v nich mnohem kratší objednací lhůty. Také se během vyšetření v poradně dozvíte alespoň orientačně intelektové předpoklady dcerky. Pokud zvládá učení bez problémů, možná se ve škole nudí. Často se to stává hlavně nadprůměrně nadaným dětem. Zajímalo by mě ale, zda dcera prošla pedagogicko-psychologickým vyšetřením před nástupem do školy. Některé její reakce se zdají být mírně nezralé. Je možný i návrat do období vzdoru. V každém případě se při jednání s dcerou obrňte se trpělivostí a laskavostí. Možná také dcera neměla dostatek motivace pro vstup do první třídy. Těšila se dcera do školy? Záviděla ostatním školákům? Procházela se doma s novou aktovkou? Přesto, že na ni odměny či tresty nepůsobí, nevzdávejte se. Zkoušejte jiné, třeba najdete něco, na co bude dcera reagovat. Vstup do školy je v životě dítěte velký zlom. Dceři se výrazně změnil pohled na život. Je také možné, že se dcera zhlédla v některém ze spolužáků, jehož chování je jiné, než byste si Vy nebo paní učitelka představovala. Dále bych se zajímala o to, jaké místo v třídním kolektivu přísluší Vaší dceři. Jestliže se jí např. nedaří se dostatečně zviditelnit, možná to činí tímto způsobem. Není to neobvyklý jev. Rozhodně se obraťte také na třídní učitelku a využijte jejích postřehů. Co vidí ona jako největší problém? Jaké má zkušenosti s podobnými žáčky? Co již na Vaši dceru vyzkoušela? Možná ve vzájemné spolupráci najdete řešení situace. Přejí Vám hodně štěstí při řešení Vašich nesnází a mnoho štastných a radostných chvil s Vaší dcerou.
Mgr. Jitka Jeklová