Otázka
Odpověď
Re:Hyperaktivita a silná vůle
5.10.2000 Silvie Nedvědová
Dobrý den, Arnošte,
podívejte se, prosím do starších odpovědí, týkajících se tříletých dětí, např.: „Tvrdohlavý syn“, „Agresivní chování a vzdor“, a také do odpovědí týkajících se hyperaktivity nebo LMD, tedy lehké mozkové dysfunkce, možná by pro Vás mohly být zajímavé i odpovědi na otázky „Neumí si sám hrát“ a „Také si neumí sám hrát a navíc neposlouchá“.
Mnoho věcí, které popisujete může být opravdu způsobeno nějakou formou hyperaktivity, něco ale může být i reakcí na narození sestřičky – velké nároky na pozornost, nechuť učit se jíst lžící, plnit pokyny. Narození sestřičky změnilo jeho pozici v rodině, je teď někde „mezi“, není takové miminko jako ona, ale není ani velký, jako Vy, může mít pocity nejistoty, zmatku.
O dětech s LMD a některých doporučených postupech práce s nimi toho hodně najdete i v jedné z diskusních skupin, myslím „Rodiče a škola“.
Pokud byl motorický vývoj trochu odlišný, syn nelezl, možná by bylo na místě i neurologické vyšetření, případně vyšetření na EEG – biofeedbacku, tam by mohli podezření na LMD potvrdit nebo vyvrátit.
Řada příhod, které popisujete patří i k věkovému období, v kterém se nachází. Péče o Péťu a miminko zároveň je určitě velmi náročná, a je dobře, že na to Vaše paní není sama. Můžete využít jeho snahy být jako velký, a dělat některé věci s Péťou sám, aby měla prostor pro miminko nebo třeba i sama pro sebe.
Pokud by taková možnost u Vás byla, možná by šlo zkusit, i vzhledem k Vašim bytovým podmínkám, jak by Péťa reagoval na pobyt ve školce, mezi svými vrstevníky. Opatrně, třeba jen na dvě dopoledne v týdnu, v některých školkách se lze takto dohodnout. Nebo, zpočátku zkusit nějaký kroužek, třeba cvičení pro rodiče a děti, kam by chodil spíš s Vámi…
Mezi staršími odpověďmi jsou nějaké náměty i na téma nástupu dítěte do školky.
Pokud si budete chtít něco upřesnit, po přečtení námětů v dalších odpovědích, napište.
Mějte se hezky
Mgr. Silvie Nedvědová
podívejte se, prosím do starších odpovědí, týkajících se tříletých dětí, např.: „Tvrdohlavý syn“, „Agresivní chování a vzdor“, a také do odpovědí týkajících se hyperaktivity nebo LMD, tedy lehké mozkové dysfunkce, možná by pro Vás mohly být zajímavé i odpovědi na otázky „Neumí si sám hrát“ a „Také si neumí sám hrát a navíc neposlouchá“.
Mnoho věcí, které popisujete může být opravdu způsobeno nějakou formou hyperaktivity, něco ale může být i reakcí na narození sestřičky – velké nároky na pozornost, nechuť učit se jíst lžící, plnit pokyny. Narození sestřičky změnilo jeho pozici v rodině, je teď někde „mezi“, není takové miminko jako ona, ale není ani velký, jako Vy, může mít pocity nejistoty, zmatku.
O dětech s LMD a některých doporučených postupech práce s nimi toho hodně najdete i v jedné z diskusních skupin, myslím „Rodiče a škola“.
Pokud byl motorický vývoj trochu odlišný, syn nelezl, možná by bylo na místě i neurologické vyšetření, případně vyšetření na EEG – biofeedbacku, tam by mohli podezření na LMD potvrdit nebo vyvrátit.
Řada příhod, které popisujete patří i k věkovému období, v kterém se nachází. Péče o Péťu a miminko zároveň je určitě velmi náročná, a je dobře, že na to Vaše paní není sama. Můžete využít jeho snahy být jako velký, a dělat některé věci s Péťou sám, aby měla prostor pro miminko nebo třeba i sama pro sebe.
Pokud by taková možnost u Vás byla, možná by šlo zkusit, i vzhledem k Vašim bytovým podmínkám, jak by Péťa reagoval na pobyt ve školce, mezi svými vrstevníky. Opatrně, třeba jen na dvě dopoledne v týdnu, v některých školkách se lze takto dohodnout. Nebo, zpočátku zkusit nějaký kroužek, třeba cvičení pro rodiče a děti, kam by chodil spíš s Vámi…
Mezi staršími odpověďmi jsou nějaké náměty i na téma nástupu dítěte do školky.
Pokud si budete chtít něco upřesnit, po přečtení námětů v dalších odpovědích, napište.
Mějte se hezky
Mgr. Silvie Nedvědová