Otázka
Odpověď
Re: Fixace na matku - 1. třída
17.12.2003 8:37:40 Mgr. Jitka Jeklová
Dobrý den,
je od Vás velmi hezké, že se zajímáte o syna své kamarádky. Domnívám se, že chlapec opravdu potřebuje pomoci. Doufám, že to bude řešit psycholožka, kterou se matka chystá navštívit. Zřejmě se jedná o jednu z forem školní fobie. Všechny Vámi popisované symptomy tomu odpovídají. Navíc jsou problémy už velmi fixované, což je způsobeno jejich dlouhým trváním. Odstranění takých problémů je těžké, ale ne nemožné. Situaci by v každém případě měla řešit matka společně s učitelkou. Nebylo by např. možné, aby si učitelka přebírala syna od matky už v šatně (alespoň na nějakou přechodnou dobu)? Chápavá učitelka by jistě svolila. Pokud ne, tak by kamarádčin syn mohl chodit do třídy alespoň s nejlepším kamarádem apod. Chlapce je také vhodné zapojit co nejvíce do dětského kolektivu a dění ve třídě. Neměl by zůstávat stranou. Toto je potřeba v klidu probrat s třídní učitelkou. Doma je třeba se o škole bavit vždy pozitivním způsobem a syna hodně motivovat. Probírat s ním, co jej baví, číst si spolu s maminkou, hrát s písmenky, s čísly, ... Syn musí získat jistotu, že se mu bude ve škole dařit, že uspěje. Také existuje možnost, že tento inteligentní chlapec je si vědom náročnosti prostředí, a to jej právě stresuje. Pak by bylo na místě zvážit i možnost změny školy. V nižších ročnících základní školy je více než náročnost osnov důležitá hodná a chápající paní učitelka, kamarádi a hlavně dobrý vztah ke škole. Jinak doporučuji přečíst všechny moje odpovědi na dřívější dotazy, které se týkaly fixace na rodiče. Přeji chlapci štěstí na dospělé osoby, které mu pomohou vytvořit si ten správný vztah ke škole a tím i k celému "dospěláckému" světu. Mgr.Jitka Jeklová
je od Vás velmi hezké, že se zajímáte o syna své kamarádky. Domnívám se, že chlapec opravdu potřebuje pomoci. Doufám, že to bude řešit psycholožka, kterou se matka chystá navštívit. Zřejmě se jedná o jednu z forem školní fobie. Všechny Vámi popisované symptomy tomu odpovídají. Navíc jsou problémy už velmi fixované, což je způsobeno jejich dlouhým trváním. Odstranění takých problémů je těžké, ale ne nemožné. Situaci by v každém případě měla řešit matka společně s učitelkou. Nebylo by např. možné, aby si učitelka přebírala syna od matky už v šatně (alespoň na nějakou přechodnou dobu)? Chápavá učitelka by jistě svolila. Pokud ne, tak by kamarádčin syn mohl chodit do třídy alespoň s nejlepším kamarádem apod. Chlapce je také vhodné zapojit co nejvíce do dětského kolektivu a dění ve třídě. Neměl by zůstávat stranou. Toto je potřeba v klidu probrat s třídní učitelkou. Doma je třeba se o škole bavit vždy pozitivním způsobem a syna hodně motivovat. Probírat s ním, co jej baví, číst si spolu s maminkou, hrát s písmenky, s čísly, ... Syn musí získat jistotu, že se mu bude ve škole dařit, že uspěje. Také existuje možnost, že tento inteligentní chlapec je si vědom náročnosti prostředí, a to jej právě stresuje. Pak by bylo na místě zvážit i možnost změny školy. V nižších ročnících základní školy je více než náročnost osnov důležitá hodná a chápající paní učitelka, kamarádi a hlavně dobrý vztah ke škole. Jinak doporučuji přečíst všechny moje odpovědi na dřívější dotazy, které se týkaly fixace na rodiče. Přeji chlapci štěstí na dospělé osoby, které mu pomohou vytvořit si ten správný vztah ke škole a tím i k celému "dospěláckému" světu. Mgr.Jitka Jeklová