Otázka
Odpověď
Vůle a její rozvoj
25.1.2001 10:59:11 Š.Klementová
Vázení,
potrebuju poradit, jaké jsou moznosti rozvíjení volních vlastností u skoro desetiletého chlapce.
Nutnost jejich rozvíjení nám byla sdelena po psychologickém vyšetrení. Krome sociálních dovedností je syn ve všech rysech své osobnosti klasifikován jako znacne nadprumerný, po sociální stránce je však na svuj vek príliš detský a vule mu chybí prakticky úplne.
Zádnou poruchou "dys" netrpí.
K psychologickému vyšetrení jsme nemeli nejaký závazný duvod, jen náznaky problému s jedním spoluzákem a obrovskou nechut k chození do školy a k ucení (vztah k ucitelkám a kamarádum je v porádku).
Syn má výrazne introvertní sklony (celkem není divu, já i manzel jsme byli v detství úplne stejní), nicméne se mi jej letos podarilo presvedcit, aby zkusil skautský oddíl, a zdá se, ze se mu tam zacíná líbit, tak snad sociální dovednosti a samostatnost nám pomohou nevedomky rozvíjet jeho noví kamarádi.
Pokud jde o jeho volní vlastnosti, nechci tyto jeho vlastnosti rozvíjet jen proto, ze mi to nekdo poradil ci proto, aby byl vzorem dokonalosti ve škole ci jinde. Chci ale, aby byl jednou sám se sebou a se svým zivotem spokojený a aby spolu s ním mohli být spokojení i lidé, s nimiz bude zít. Ale tezko muze clovek s rozumnými ambicemi neceho v zivote dosáhnout, pokud pro to nic neudelá a tezko muze takový zivot cloveku prinést uspokojení.
Uvítala bych i doporucení nejaké vhodné dostupné literatury, z níz bych mohla cerpat inspiraci (pokud by taková literatura byla v anglictine, nevadí).
Predem dekuji za radu.
S pozdravem
Š. Klementová
potrebuju poradit, jaké jsou moznosti rozvíjení volních vlastností u skoro desetiletého chlapce.
Nutnost jejich rozvíjení nám byla sdelena po psychologickém vyšetrení. Krome sociálních dovedností je syn ve všech rysech své osobnosti klasifikován jako znacne nadprumerný, po sociální stránce je však na svuj vek príliš detský a vule mu chybí prakticky úplne.
Zádnou poruchou "dys" netrpí.
K psychologickému vyšetrení jsme nemeli nejaký závazný duvod, jen náznaky problému s jedním spoluzákem a obrovskou nechut k chození do školy a k ucení (vztah k ucitelkám a kamarádum je v porádku).
Syn má výrazne introvertní sklony (celkem není divu, já i manzel jsme byli v detství úplne stejní), nicméne se mi jej letos podarilo presvedcit, aby zkusil skautský oddíl, a zdá se, ze se mu tam zacíná líbit, tak snad sociální dovednosti a samostatnost nám pomohou nevedomky rozvíjet jeho noví kamarádi.
Pokud jde o jeho volní vlastnosti, nechci tyto jeho vlastnosti rozvíjet jen proto, ze mi to nekdo poradil ci proto, aby byl vzorem dokonalosti ve škole ci jinde. Chci ale, aby byl jednou sám se sebou a se svým zivotem spokojený a aby spolu s ním mohli být spokojení i lidé, s nimiz bude zít. Ale tezko muze clovek s rozumnými ambicemi neceho v zivote dosáhnout, pokud pro to nic neudelá a tezko muze takový zivot cloveku prinést uspokojení.
Uvítala bych i doporucení nejaké vhodné dostupné literatury, z níz bych mohla cerpat inspiraci (pokud by taková literatura byla v anglictine, nevadí).
Predem dekuji za radu.
S pozdravem
Š. Klementová