Otázka
Odpověď
Nadané dítě
11.5.2001 13:31:18 Eliska dve deti (7 a 4 roky)
Dobry den,
mohla byste mi poradit? Chci se Vas zeptat na Vas nazor na muj nasledujici problem (ackoliv sem asi napatri).
Mam nadaneho syna. Je mu 7 let, chodi do prvni tridy. Pani ucitelka nam navrhuje jeho prestup rovnou do treti tridy, pripada ji, ze syn
marni cas.
Tomas je narozeny 17.zari a do skoly sel, po dlouhem a nelehkem rozhodovani, az ve svych temer 7 letech (a jsem si jista, ze to bylo dobre),
a to proto, ze byl socialne nezraly. Tak se jevil mne i panim ucitelkam ve skolce - je citlivy, prilis opatrny az boajacny, dodnes nema rad
detske strkanice, ani o ne nema zajem. Nemel a nema moc kamaradu, i kdyz po nich moc touzi - ma trochu jine zajmy a je mene divoky nez oni.
Ale zase neni takovy, ze by nemel napr. ve skole nebo skolni druzine vubec zadne kamarady, to ne. Jen si s nimi obcas nema co rict. Cist se
naucil (sam) uz na prelomu tretiho a ctvrteho roku, ve trech letech cetl dvouslabicna slova a velmi rychle pokracoval dal. Umi malou nasobilku
(ackoliv presne nevim zda zvlada celou), ma velke zemepisne znalosti....
Je prirozene zvidavy, ma obrovsky hlad po informacich a velmi lehce je prijma, a take si je lehce pamatuje. Nepripada nam, ze by se jiz jevil jako talent "na neco", spise jako talent "na vsechno", zvlada vse bez problemu. Za rok
se naucil hrat tak pekne na fletnu, ze uz by mohl hrat u taboraku. Nema problemy s grafomotorikou, rad a docela pekne kresli, celkem pekne pise.
Je trochu vetsi nemehlo co se pohybu tyce, musi vzdy nejprve bojovat se svym strachem, ale pokud ho prekona, zvladne slusne jakykoliv druh
sportu (ktere jsme zkouseli). Ve skole je vzorny, hodny, nevyrusuje, ale ma snahu ukazat, ze vsechno vi a zna a casto tak nepusti ke slovu ostatni deti.
Nevim, co s nim. V Ostrave neni zadna skola pro takto nadane deti. Navrh na jeho prerazeni
do treti tridy mi neprijde zrovna nejstastnejsi - uz si zvykl na kolektiv, a co kdyz zacne mit pozdeji nejake problemy....
Myslim, ze by pro nej bylo lepsi prejit treba na jazykovku po radne absolvovane druhe tride, a pak jit treba na vicelete gymnasium (budou-li jeste
existovat). Ja si myslim, ze tak bude jiste, ze mu pujde vse dal tak dobre jako nyni a nestane se mu, ze by treba v dusledku preskoceni druhe tridy mel
pozdeji problemy. Nebo se mylim a opravdu ztraci cas?
Neabsolvoval zadne testy ani psychologicke, ani testy inteligence. Ale jiste nektereho z detskych psychologu navstivime. Precetla jsem hodne clanku na Internetu, v literature..., mame svuj nazor, ale urcite se potrebujeme poradit. Co myslite Vy? (Muzete pripadne predat muj dotaz Prof. Metejckovi?)
Dekuji velmi za odpoved,
Eliska Ochodkova
Ostrava-Poruba
mohla byste mi poradit? Chci se Vas zeptat na Vas nazor na muj nasledujici problem (ackoliv sem asi napatri).
Mam nadaneho syna. Je mu 7 let, chodi do prvni tridy. Pani ucitelka nam navrhuje jeho prestup rovnou do treti tridy, pripada ji, ze syn
marni cas.
Tomas je narozeny 17.zari a do skoly sel, po dlouhem a nelehkem rozhodovani, az ve svych temer 7 letech (a jsem si jista, ze to bylo dobre),
a to proto, ze byl socialne nezraly. Tak se jevil mne i panim ucitelkam ve skolce - je citlivy, prilis opatrny az boajacny, dodnes nema rad
detske strkanice, ani o ne nema zajem. Nemel a nema moc kamaradu, i kdyz po nich moc touzi - ma trochu jine zajmy a je mene divoky nez oni.
Ale zase neni takovy, ze by nemel napr. ve skole nebo skolni druzine vubec zadne kamarady, to ne. Jen si s nimi obcas nema co rict. Cist se
naucil (sam) uz na prelomu tretiho a ctvrteho roku, ve trech letech cetl dvouslabicna slova a velmi rychle pokracoval dal. Umi malou nasobilku
(ackoliv presne nevim zda zvlada celou), ma velke zemepisne znalosti....
Je prirozene zvidavy, ma obrovsky hlad po informacich a velmi lehce je prijma, a take si je lehce pamatuje. Nepripada nam, ze by se jiz jevil jako talent "na neco", spise jako talent "na vsechno", zvlada vse bez problemu. Za rok
se naucil hrat tak pekne na fletnu, ze uz by mohl hrat u taboraku. Nema problemy s grafomotorikou, rad a docela pekne kresli, celkem pekne pise.
Je trochu vetsi nemehlo co se pohybu tyce, musi vzdy nejprve bojovat se svym strachem, ale pokud ho prekona, zvladne slusne jakykoliv druh
sportu (ktere jsme zkouseli). Ve skole je vzorny, hodny, nevyrusuje, ale ma snahu ukazat, ze vsechno vi a zna a casto tak nepusti ke slovu ostatni deti.
Nevim, co s nim. V Ostrave neni zadna skola pro takto nadane deti. Navrh na jeho prerazeni
do treti tridy mi neprijde zrovna nejstastnejsi - uz si zvykl na kolektiv, a co kdyz zacne mit pozdeji nejake problemy....
Myslim, ze by pro nej bylo lepsi prejit treba na jazykovku po radne absolvovane druhe tride, a pak jit treba na vicelete gymnasium (budou-li jeste
existovat). Ja si myslim, ze tak bude jiste, ze mu pujde vse dal tak dobre jako nyni a nestane se mu, ze by treba v dusledku preskoceni druhe tridy mel
pozdeji problemy. Nebo se mylim a opravdu ztraci cas?
Neabsolvoval zadne testy ani psychologicke, ani testy inteligence. Ale jiste nektereho z detskych psychologu navstivime. Precetla jsem hodne clanku na Internetu, v literature..., mame svuj nazor, ale urcite se potrebujeme poradit. Co myslite Vy? (Muzete pripadne predat muj dotaz Prof. Metejckovi?)
Dekuji velmi za odpoved,
Eliska Ochodkova
Ostrava-Poruba