Otázka
Odpověď
Re:Nadané dítě
28.5.2001 Silvie Nedvědová
Dobrý den Eliško,
osobně bych se přikláněla spíš k Vašemu názoru, nechat syna teď v kolektivu, na který se, zdá se adaptuje obtížněji, nevytrhovat ho z prostředí, kde má už své vztahy a bude je moci dále rozvíjet. Některé děti na tohle potřebují více času. Proč mu ho neposkytnout, škola nemusí být jen místem získávání vědomostí, ale pro někoho může být důležitá spíš jako místo, kde bude trénovat a rozvíjet sociální dovednosti a jiné složky své osobnosti. Ty jsou pro život také velmi podstatné, a za ztrátu času bych to tedy nepovažovala.
Změna třídy by se mi zdála vhodná spíš pokud by měl velké problémy v dětském kolektivu.
Dětského psychologa navštivte, možná Vám Vaše pozorování potvrdí, něco zpřesní, možná se dovíte i něco nového.
Mějte se pěkně, panu profesorovi Váš dotaz přečtu a bude-li mít nějakou další připomínku, ještě Vám ji napíšu.
Mgr. Silvie Nedvědová
osobně bych se přikláněla spíš k Vašemu názoru, nechat syna teď v kolektivu, na který se, zdá se adaptuje obtížněji, nevytrhovat ho z prostředí, kde má už své vztahy a bude je moci dále rozvíjet. Některé děti na tohle potřebují více času. Proč mu ho neposkytnout, škola nemusí být jen místem získávání vědomostí, ale pro někoho může být důležitá spíš jako místo, kde bude trénovat a rozvíjet sociální dovednosti a jiné složky své osobnosti. Ty jsou pro život také velmi podstatné, a za ztrátu času bych to tedy nepovažovala.
Změna třídy by se mi zdála vhodná spíš pokud by měl velké problémy v dětském kolektivu.
Dětského psychologa navštivte, možná Vám Vaše pozorování potvrdí, něco zpřesní, možná se dovíte i něco nového.
Mějte se pěkně, panu profesorovi Váš dotaz přečtu a bude-li mít nějakou další připomínku, ještě Vám ji napíšu.
Mgr. Silvie Nedvědová