Otázka
Odpověď
Re:Není dítě zaostalé?
13.9.2012 7:21:07 Ilona Špaňhelová
Dobrý den,
z toho, co jste napsala, se mi opožděný váš syn nezdá. Umí 5 slov - ty jste napsala - slovo v tomto věku z psychologického hlediska znamená stejný výraz pro jednu věc. Čili i kdyby dělal např. na tekoucí vodu vždy šššš - je to slovo, které patří pro vodu.
Chodit ještě nemusí - máte zkušenost, že si stoupá a udělal několik krůčků.
Zřejmě bude citlivější povahy, a tu otužujte - ať je víc s tatínkem, se sestrou ...
Pokud má afektivní stav - zastaví se mu dech, zmodrá, udělejte hned něco, aby ho znovu nabral - zatřeste jím, hlasitě zakřičte, bafněte - cokoliv, co by mu pomohlo dech nabrat. Zásada má být taková, že vaše nedovolení něčeho, kvůli čemu afekt nastal, zůstane nedovolením. Aby si malý nezvykl, že díky tomuto chování dosáhl svého.
S pozdravem Ilona Špaňhelová
z toho, co jste napsala, se mi opožděný váš syn nezdá. Umí 5 slov - ty jste napsala - slovo v tomto věku z psychologického hlediska znamená stejný výraz pro jednu věc. Čili i kdyby dělal např. na tekoucí vodu vždy šššš - je to slovo, které patří pro vodu.
Chodit ještě nemusí - máte zkušenost, že si stoupá a udělal několik krůčků.
Zřejmě bude citlivější povahy, a tu otužujte - ať je víc s tatínkem, se sestrou ...
Pokud má afektivní stav - zastaví se mu dech, zmodrá, udělejte hned něco, aby ho znovu nabral - zatřeste jím, hlasitě zakřičte, bafněte - cokoliv, co by mu pomohlo dech nabrat. Zásada má být taková, že vaše nedovolení něčeho, kvůli čemu afekt nastal, zůstane nedovolením. Aby si malý nezvykl, že díky tomuto chování dosáhl svého.
S pozdravem Ilona Špaňhelová