Podvod při nákupu v zahraničí
Manžel shánel na internetu zboží, které je u nás dost drahé, narazil na pár podvodníků, ale ty jsme odhalili včas. Potom našel internetový obchod v Rakousku, který zboží objednává z USA, vyplnil odpovědní formulář, pán se nám hned ozval a chtěl zálohu. Nechtěli jsme peníze posílat jen tak, tak jsme se domluvili a osobně zajeli do Linze - 12.4.2011, abychom měli jistotu, že obchod vůbec existuje. Tam jsme se domluvili, sepsali objednávku, zaplatili zálohu, dostali jsme na to papír. Zboží jsme si měli vyzvednout asi za čtrnáct dní - první týden v květnu. Ale zboží nepřišlo, začal kolotoč telefonování, mailování, výmluv, slibů. Za čtyři měsíce- v srpnu, přišel nečekaně jeden kus zboží nám přímo na adresu. Dodnes čekáme na dodání dalších dvou kusů,nemáme zboží, nemáme peníze. Telefony neberou, jejich mobil přestal fungovat, na pevné je po čtvrtém zazvonění záznamník - na vzkazy neodpovídají. Na maily nereagují. Na internetu stále fungují.
Nemáte prosím někdo podobnou zkušenost, radu co dělat, jak se zachovat a nebo na koho se obrátit? Je třeba i nějaká instituce v ČR, která by nám s tím mohla pomoci? Nebo je nějaký evropský zákon, který by se vztahoval na všechny?
Rádi bychom celou věc předali policii v Rakousku, ale samozřejmě je tam lehce jazyková bariéra, domluvím se, ale není to přece jen na 100%.
To že jsme hlupáci prosím nepište, manžel se tluče dohlavy už pár měsíců!
Díky za každou radu či postřeh.
Odpovědět