pawlo, nevím přesně o co ti jde, ale diskuse s tebou pro mě ztrácí smysl. bohužel jsi vytrhla z kontextu celý můj příspěvek, nikdy a nikde bych nenapsala, že VŠECHNY děti s spu jsou problémové. Od začátku tu píšu, že je problém, když je jich v hodně početné třídě velký podíl, pak že MOHOU vzniknout problémy, které jsem vyjmenovala. nikoho jsem nijak neoznačovala, to ani nejde, na to musím ty děti nejdříve poznat, abych o nich mohla říct něco více. Ano, moje chyba, měla jsem čekat, že se najde někdo, kdo mě bude chytat za slovo a podsouvat mi nesmyslné závěry. Samozřejmě víš, že u tvé dcery ve třídě asi nejspíš nebyl žádný MEGAPROBLÉM, a možná že ani problém. A i kdyby byl, těžko ti asi já budu popisovat jaký, viď? Nehledě na to, že nikdy není ten kontrolní vzorek, který by ukázal, jak by to bylo při jiném složení třídy
Pokud si myslíš, že to, že tvá dcera a její spolužačky nemají problém při přechodu na SŠ ukazuje na to, že nebyl ve třídě žádný problém - tak si to klidně mysli, že je to takhle jednoduché.
Ony totiž jsou děti, které dobře studují a nemají žádné problémy bez ohledu na to, jací učitelé a jak je učí
, s jakými dětmi jsou ve třídě, apod, ta otázka je samozřejmě mnohem širší.
pokud jsi mě chtěla přesvědčit, že ve škole práce s dětmi s spu je nemlich stejná jako s dětmi bez nich, tak to jsi mě holt nepřesvědčila a myslím, že ani nikoho soudného v diskusi.
složení 28/8, které popisuje zakladatelka prostě přinese problémy, především právě těm 8mi dětem s spu, pak také učitelkám a to, zda i ostatním dětem, to ukáže čas. Zejména pokud na tom 2. stupni neplánují nějakou speciální práci s těmito dětmi. Navíc se dá předpokládat, že do toho čísla byly zahrnuty i děti s jinými problémy, zakladatelka sama psala, že sdělení zaznělo jen jakoby mimochodem, čili se nejednalo o nějaké základní téma diskuse. Řešením by bylo, kdyby dětí nebylo ve třídě tolik (což si myslím, že chtěla zakladatelka říct, protože tento stav je důsledkem sloučení tříd) nebo kdyby bylo jasné, jakou budou mít individuální péči.