12.5.2015 20:02:47 Delete
Re: Násobilka
LoroX,
my zcela určitě jo, pamatuju si to a i ty pracáky z první třídy doma mám:

Nemám tedy metodiku, ale ve cvičení 1 se buď psaly všechny varianty výpočtu s proměnnou a do posledního řádku potom řešení, nebo se zapisoval postupný výpočet, jak jsem ho popisovala v předchozím příspěvku. Vím, že mi dělalo problém, že tam bylo víc řádků, než kolik bylo potřeba a pořád jsem řešila, co tam mám napsat. Ve cvičení 2 už je řešení rovnice bez diagramu.
A tady jsou ty dvě proměnné:

To nebylo o tom, jak to kdo učil...bylo dost přesně dané, co máš udělat. Když dneska vidím, jak je pro děti těžké řešit doplňování do určitého počtu, i když u toho mají pomůcky (počítadla, mince, víčka, cokoliv, co je jim blízké), je mi jasné, s čím byl problém v tehdejší výuce.
Mně to šlo samo, ale kolik nás takových bylo?
Odpovědět