4.1.2019 20:22:43 Alca
Re: Zdržovači
Kaipo,
Ano, EURO 6 je co se týče papírově přísnější než EURO1. I když se tahle norma nevztahuje na CO2, tak je logické, že i u CO2 bude lepší výsledke emisí u aut novějších než starších. Nicméně obojí je to rozdílné pro benzíňáky a diesly. A zatímco diesly jsou lepší v CO2 tak horší jsou na tom u NOx a pevných částic - například norma pro benzíňák z roku 2000 (EURO 3) je tvrdší než pro diesel z roku 2009 (Euro 5). A to ještě ty Euro 5 a Euro 6 některé diesly (v čechách jich je 148 tisíc) v normálním provozu normu nesplňovaly, měly vbudovaný software, který rozpoznal měření a upravil chod motoru, takže naměřeny byly správné hodnoty.......
Proto je těžké říct, co je ekologičtější. Z hlediska CO2 je to nové auto a diesl, z hlediska NOx a pevných částic může i 19 let starý benziňák být lepší než pár let starý diesl. Takže z hlediska skleníkových plynů jsou lepší a ekologičtější diesly, z hlediska zdravotního účinku na populaci to mohou být i starší benzíny.
Ano, nejideálnější jsou ne moc staré benzíny, ale nevšimla jsem si, že by někdo vybízel k výměně vozu majitele dieslů starších roku 2015 jako majitele 15 a více let starých benzínů, i když pro lidské zdraví jsou škodlivější.......
Ovšem EURO ti ukazuje jen emise při provozu. Jenže s emisemi je spojené i sešrotování starého auta a výroba (plus přeprava) toho nového. Takže pak je otázka každého jednotlivého případu, jestli líp vychází výměna auta nebo provoz starého.....
Odpovědět