Přidat odpověď
já si nemyslím že se jedná o boj proti tradici jako takové,o její zrušení,ale spíše o přístup a rozlišení,co si kdo k mému dítěti může dovolit a v jaké míře.Já proti mikulášské tradici nic nemám,sama jsem dceru rok co rok brala na Mikuláše asi od tří let do města kde se to čerty jen hemžilo,chodila s ní na mikilášské besídky,učila jí že z nich strach mít nemusí.Ale už bych nestrpěla,aby to probíhalo tak,že k nám domů přijde čert,bude tam děsit dceru a chtít jí strkat do pytle a brblat že se budde smažit v pekelným kotli a on si jí dá k snídani.Takže to není o tom proč to nedělat,ale jak to dělat.A každý má tu míru tolerance někde jinde.To samé pomlázka.Je velký rozdíl,jestli si někdo uplete pomlázku a jen tak symbolicky šlehne na zadek nebo přes nohy,že je to sotva cítit,nebo jestli si nějaký magor udělá pomlázku z bužírky a mlátí s ní hlava nehlava,ruce,nohy,zadek záda....Takže vůbec nevidím důvod proč by se měli rušit tradice.Jenom ty tradice musí být také odtud potud.Dneska si tradice)a nejen tradice) každý pojímá po svém a pak to končí také v mnoha případech tragicky.A už je na každém do jaké míry si člověk nechá narušit osobní prostor a osobní svobodu,svoji či svých dětí.A navíc,proč by do mě měl někdo cizí přijít bušit jen kvůli tomu že je zrovna velikonoční pondělí?
Předchozí