Navštívil jsem Svaz ochrany spotřebitelů v Praze, kde mi doporučili následující postup:
1) Pokud nebyly knihy dodány, stornovat objednávku. Stačí e-mailem. Vhodnějším způsobem je doporučený dopis s dodejkou. Ode dne storna objednávky je firma povinna dle §53 odst. 10 obč. zák. do 30 dnů od odstoupení od smlouvy peníze vrátit.
2) Pokud tak neučiní, je třeba podat "Žalobu na vydání bezdůvodného obohacení + návrh na vydání platebního rozkazu. Tento úkon stojí 600 Kč. V tomto případě soud rozhodne o tom, že firma musí vrátit peníze a po rozhodnutí soudu náklady 600 Kč hradí také firma. Řeší se individuálně.
3) Spojit se s ostatními podvedenými klienty a podat hromadnou žalobu pro podvod.
Žaloba, jak jsem tady četl, již byla podána. Chci využít všech možností, proto se budu držet rady, kterou jsem dostal.
Pokud se chcete informovat na svazu ochrany spotřebitelů osobne, veškeré informace získáte na webu sos.cz. Se svazem obrany spotřebitelů lze komunikovat telefonicky, e-mailem i osobně.
Věřím, že tyto informace pomůžou některým lidem v řešení problému, i když objednaná kniha, kterou si zaplatím předem, a je dodaná do 3 dnů, je daleko nejlepší řešení
)))...
Pro:Mám stejné zkušenosti jako vy. Nebudu to rozepisovat. Objdnávka knihy za 803 Kč 29.8.2010., platba předem 6.9.2010. Dodneška žádná zpráva. Nedostal jsem ani knihu, ani peníze zpět. Totální nekomunikace. Neodpovídají na e-maily ani nezvedají telefon, mimochodem jediné spojení na pevnou linku
, což je samo o sobě v dnešní době "legrační"
...
Proti:Nakupuji přes internet poměrně často, ale s tímto přístupem jsem se setkal poprve :-(.
Z ostatních příspěvků je vidět, že je to standardní způsob práce této společnosti, proto je s tím třeba něco udělat.
Zaujala mě reportáž "Bílých ovcí" cca vysílaná před rokem, která "vyřešila" jeden případ podvedeného zákazníka, kdy tzv. nedorozuměním nedostal knihy z internetové obchodu Altimax Press s.r.o. e-shop včas, ale až po zásahu a nátlaku zákazníka přes TV Nova. Přitom desítky dalších se dějí dál....