Jestli svatý nebo oddělený, je podle mého názoru jedno. Ale já když čtu Nový zákon (a konec konců i Starý), tak tam vidím veliké nároky na člověka. A v současnosti slyším ze všech stran hlavně důraz na to, že Ježíš umřel za naše hříchy, a tak každý, kdo ho "přijme do svého srdce", bude spasen. Mně se to zdá jako velmi pokrytecké, ovšem chápu, proč se tak děje. Náboženství je dobrý byznys. A tak málokterá církev či sekta bude dnes na prvním místě operovat tím, že je třeba dodržovat to či ono, kát se a žít dobrý život. Protože na to se moc oveček nalákat nedá. Ale na posmrtný život ve věčné blaženosti ano. A tak se ani moc pozorně nečte. Nečte se o tom, že spíš projde velbloud (prý ve skutečnosti nějaké tlusté lano) uchem jehly, než bohatec do králoství nebeského. Nečte se o tom, že ten, kdo má svou odměnu již na zemi, tomu bude patrně odepřena po smrti. A o spoustě dalších věcech, které jsou velmi, velmi zavazující.
Mně třeba přijde hrozně legrační (možná jsem tu už o tom psal), jak někteří kněží - včetně Dominika Duky - světí na začátku sezóny motorky (teda Duka jim snad jen požehnal, to by bylo v pořádku, ale nevím to jistě
). Já jsem zapálený motorkář. Ale nevím, zda bych mohl být motorkář jako věřící. Protože motorkářství je rozmařilost. Tedy hřích. Navíc to stojí dost peněz, které by člověk mohl vynaložit na mnohem bohulbější účely. Tudíž bych jako kněz něco takového nikdy neposvětil. Jenomže ono je to dobré „pro byznys“.