qwerty,
no je vidět, že o tom hodně víš, o té přezrálosti....
Jde o to, co je náplní první třídy....naučit děti číst (skládat slova z písmenek, věty ze slov), naučit dítě pracovat s čísly (počítat bez čísel na základě představ počtu už by při nástupu do školy měly umět), zvládnout psací písmo....a zvyknout si na to, jak škola funguje....
No a pokud do první třídy nastoupí dítě, jehož mozek je už nastartování na získávání vědomostí na základě dovedností získaných v první třídě (většinou se ta změna děje mezi šestým a sedmým rokem), tak bez ohledu na to, jestli dítě už číst a počítat s čísly umí, nastane znechucení, protože dítě chce už dělat něco jiného než co dělat musí....
Pochybuju, že by na univerzitu třetího věku šel někdo, kdo se nechce dozvědět něco nového....je aby prošel něčím, co už vlastně umí....Kolikrát se tu narazí na řřešení příkladů z druhé nebo třetí třídy, kdy dítě ještě neumí rovnice, ale řeší příklady typické pro úlohy na rovnice....spousta matek si s tím neumí poradit, protože už je a úrovni těch rovnic a neumí se vrátit zpět k úvaze, kterou má provést druhák nebo třeťák....Podobně se cítí dítě, kterému by hlava chtěla psát věty a ono se učí dělat čárky.....
To je přezrálost a budeš se divit, vůbec není neobvyklá....dokonce ani rychlejší tempo tomu nepomůže, protože náplň první třídy se nemění....záchrana pro takové dítě je přeskočit třídu, jenže třeba kvůl nezvládnutí psacího písma se nedoporučuje přeskakovat tu první, takže vrátit takovému dítěti zájem o učení, se stává téměř nemožným
.