Přidat odpověď
Jedním ze stěžejních témat je otázka Božího jména. Tím je jedině to starozákonní Jehova. Kdo tak Boha neoslovuje, ale jen "tituly", tak to je zkrátka špatně. Já nikde v celé Bibli takový příkaz nečtu. Boží jméno vůbec neznal Abraham, Bůh se tak dal poznat až Mojžíšovi. Přitom tu spravedliví byli už dříve, např. Noe. Ani on neznal to "Boží jméno". JHVH nejspíš znamená totéž co JSEM a nebo JSEM, KTERÝ JSEM. Nikde ze SZ není patrné, že by spása a správný vztah k Bohu záležely na tom, že člověk oslovuje Boha tím jeho jménem (navíc v podobě, která je sporná, Jehova či Jahve či ještě jináč).
Víra ve jméno, skrz kterou má člověk spásu, to je až v NZ. A kupodivu tím jménem, ve které je třeba uvěřit, není jméno Boha Otce, ale jméno Jeho Syna, Ježíše Krista. To je v NZ vícekrát uvedeno, ke spáse je potřeba uvěřit ve jméno Ježíše (a nechat se v toto jméno pokřtít). Je to uváděno jak pro Židy, kteří sice "Boží jméno" znali, ale zásadně nevyslovovali. Tak se to uvádí i pro lidi z národů (tj. pohanů). Pohané potřebovali uvěřit ve jméno Ježíše (což znamenalo i uvěřit v to, kým je - Božím Synem od věčnosti, ne žádným stvořením, ale tím, skrz kterého se všechno stvoření událo, a taky uvěřit ve spásu, kterou Ježíš přinesl jako naplnění SZ zaslíbení z proroctví).
Pro svědky Jehovovy ovšem věřit ve jméno Ježíše nestačí, nutné je, věřit ve jméno Jehova, Ježíš tu je cosi na úrovni Mohammeda v islámu. Tj. nejvyšší prorok, prorok své vlastní kategorie, ostatní proroci mu nebyli rovni. Ale není svojí podstatou Bůh. Boží Syn - to jsme přece všichni, řeknou SJ. Pro SJ je už celý Nový zákon napsán špatně, protože neuvádí jméno Jehova, ale nahrazuje ho řeckým výrazem Pán (Kyrios).
SJ popírají Kristovo božství, v jejich ústech pak víra v Ježíše je jen prázdnou formulí. Muslimové totiž neříkají, že věří v Mohammeda, ale v Alláha. Ale říkají, že Mohammed byl prorok (jediný své kategorie, skutečný Boží posel, co přinesl hlavní zjevení). Pokud by SJ byli poctiví, tak by řekli, že nevěří v Ježíše, ale Ježíš byl pro ně hlavní prorok. Oni totiž v Ježíše nevěří, tak jak si to Ježíš sám nárokoval ("Kdo věří ve mne, má život věčný." - a takových vět je více). Ne, kdo věří v Krista, tak nemá nic, dle SJ, pokud se nemodlí k "Jehovovi", tj. neoslovuje Boha tímto "jménem". Místo víry v Ježíše tu je fakticky víra v Jehovu, který není fakticky tím SZ JHVH, ale je to umělý konstrukt zakladatele SJ. Ze SZ se vytrhne jedno z Božích jmen či oslovení a kolem něj se vybuduje falešná nauka. Takže nejde o Boha Bible, ale boha - modlu SJ.
Proč vnímám SJ jako sektu? Ten význam poukazuje na oddělení se či rozdělení. Proč ovšem to vnímám s negativním významem? Ten tomu dali právě SJ (a případně mormoni ap.). Pro mě je totiž křesťan či zachráněný člověk každý, kdo skutečně věří v Ježíše, tj. jeho božství a spásu v něm. Nerozhoduje, v které je církvi, uznávám křesťany u katolíků, pravoslavných, protestantů atd. Učení má svůj význam, řada věcí jinde mi nesedne. Ale neupírám těm lidem, že jsou křesťané, pokud v Ježíše skutečně věří. SJ nikoli, ke spáse je třeba přijmout cele jejich učení a jinde ta spása není ani náhodou.
SJ mají víc falešných nauk, které jdou proti učení Bible. Otázka pekla, co bude po smrti atd. Toho je celá řada. Zde jsem se zabýval pouze tím, co je nejpodstatnější, tj. víra v Ježíše Krista. Tu oni fakticky nemají, u nich to je prázdná formulka, věří fakticky ve svého "Jehovu", tak jak ho jejich zakladatel vymyslel, a který se neshoduje se SZ JHVH.
U SJ je to podobné jak u lidí (kazatelů), kteří křesťanskou terminologii sešmelcují s marxismem. Pak tu jsou sice bezvadné křesťanské formulky, které by navenek svědčily o skutečné víře v Ježíše. Obsah tu často není. Skutečnou vírou je marxismus napasovaný do náboženské terminologie. Víra v Ježíše tu důsledky nemá, důsledky mají ovšem různé marxistické ideje. Jsou jistě i lidé, kteří jsou křesťany, ač jsou marxismem zasaženi. Pak tu jsou i čistě tací, kterým o křesťanství nejde vůbec, je to jen marxismus zamaskovaný pod křes´tanskou vírou.
Předchozí