Přidat odpověď
Jestli si to dovedu představit? Úplně běžně. Ty v tom vidíš nějaký problém? V naší školce je prima zahrada, ale i ta zahrada děti omrzí. Takže denně chodíme ve školce od 10 do 11.30 na procházku. Nejsou to nutné přesuny na divadélko nebo nějaká exkurze k hasičům apod. Prostě fakt jen vycházka. V okolí školky i v městečku se pořád děje něco nového.
- s novými dětmi na začátku šk. roku se chodí jen kratší trasy ulicemi kolem školky, aby děti poznávaly okolí a orientovali se. Většina dětí je tzv. dovozových, tudíž ráno přijedou ke školce autem a odpoledne tak zase odjedou. Neví tím pádem ani jak daleko je třeba obchod, hřiště, nádraží, park... Postupně se trasy prodlužují, děti už jsou si jistější, štěbetají s kamarády, vybízíme je aby sami pozorovali co se změnilo, příroda, dostavěný domek...
- s předškolníma dětma už chodíme cíleně, třeba se dlouhodobě zaměříme na určité místo (lesopark) a chodíme po týdnu pozorovat změny, na podzim děti baví chodit do vinohradů sledovat co se tam děje, jak hrozny zrají, jak se stříhají, to se všechno dá naplánovat. Tak proč to pro ně neudělat?
Jde nás /přesně jak píšeš/ cca 26 dětí 3-5 let + 2 učitelky.
Po odpolední svačině se pak jde jen na zahradu protože rodiče přicházejí pro děti, jsme tedy všechny třídy pohromadě na zahradě.
Jsou ale taky dny, kdy jsou děti z nějakého důvodu víc rozpohybované, rozjívené, rozparáděné... a pak je lepší vyběhnout na zahradě, zahrát si s klukama fotbálek, s holkama udělat závody na koloběžkách na terase, než je vláčet po ulicích a napomínat za rozjívenost.
Chodíme i v dešti, kdo nemá pláštěnku, dáme erární.
Předchozí